Raskasta tämä päivätyötä tekevän arki. Pari arkiyötä viikossa menee vähillä unilla, kun pitää herätä katsomaan Paten otteita. Kolmeksi kellot soimaan taas. :)Ensi yönä täytyy herätä katsomaan matsi. Kyllä se vain tuntuisi niin hyvältä, kun ruotsalaisten kuningasta taas vähän nöyryytettäisiin. Längistä sisään mieluiten.
Ensi yönä täytyy herätä katsomaan matsi. Kyllä se vain tuntuisi niin hyvältä, kun ruotsalaisten kuningasta taas vähän nöyryytettäisiin. Längistä sisään mieluiten.
Tarkoitatko sä näillä paikoilla, joista "maali tehdään helposti", esim. Ehlersin läpiajoja?
No läpiajosta nyt ehdottomasti
jos Winnipegin pelien katselu on jäänyt väliin.
Tuossa on kyllä pointtia. Itsekin tuli sorruttua samaiseen itkemiseen, kun Matthias ei saanut alkukaudesta Armian tarjoilusta kiekkoja pussiin. Ihan turhaa itkua kun hieman viitsii ajatella asiaa ja raottaa laseja. Ehlersillä on tosiaan laadukas laukaus ja todellakin osaa laittaa laattaa pussiin. Ratkaisut maalipaikoissa tosin hieman ontuvia viimeaikoina. Kun pitäisi laukoa suoraan syötöstä, niin otetaan kiekko haltuun. Kun pitäisi hieman malttaa ja käyttää rannetta, niin vedetään joku danske-heijarilämäri jne.Laine oli ihan kohmeessa ennen kuin Maurice arpoi loistavan tutkaparin pystyyn, mutta täällä vaan itkeskellään parin syöttöpisteen perään, vaikka peli kulkee älyttömän hyvin. Lisäksi jostain kumman syystä suomalaisen tarjoama maalipaikalle on joku ihme 95% osumavaatimus. Ellei verkko heilu suunilleen jokaisesta paikasta, niin paskaa tulee niskaan.
En nyt sinua varsinaisesti tarkoittanut. Muistelen sinun olleen niitä Kultapoju vol.1 suurimpia faneja silloin joskus vuosia sitten. Teräväisen kuti on hyvin usein se kuuluisa säbäranne eli heikohko, mutta tarkka.
Tämä olkoon nyt viimeinen viestinä tätä turhaa väittelyä kohden, mutta on perin kummallista on se, että Ehlersin kyvyt maalintekijänä joutuvat ensimmäistä kertaa koetukseen, kun hän missaa Laineen tarjoaman laatupaikan. Miksei porukka vain rehellisesti myönnä, että heitä vain kismittää, kun Laineelta on jäänyt muutama potentiaalinen syöttöpiste väliin?
Muutenkin tässä alan pikku hiljaa, jopa vähän toivoa, että omien sympatiajoukkueiden rosterissa ei olisi suomalaisia. Aina se on ketjukavereiden syy, kun kultamiket, kapteenikoivut tai laineet eivät vedä niitä 150 tehopisteen kausia. Laine oli ihan kohmeessa ennen kuin Maurice arpoi loistavan tutkaparin pystyyn, mutta täällä vaan itkeskellään parin syöttöpisteen perään, vaikka peli kulkee älyttömän hyvin. Lisäksi jostain kumman syystä suomalaisen tarjoama maalipaikalle on joku ihme 95% osumavaatimus. Ellei verkko heilu suunilleen jokaisesta paikasta, niin paskaa tulee niskaan.
Maalin tekeminen läpiajosta NHL-maalivahdeille ei ole yhdellekään pelaajalle helppoa. Ei vaikka kyseessä olisi millainen messias.
Väliin se ei ole jäänyt, mutta kieltämättä olen seurannut paljon enemmän Oilersin pelejä. Niitä katsellessakin on kiva jossitella, kuinka paljon syöttöpisteitä McDavidillä oikein olisikaan, jos vain "kaverit osais tehdä paikoista maalin". Niitä olis aika pirusti. Harmi vaan, että sellaista pelaajaa ei NHL:ssä ole, joka naulaisi A-luokan tekopaikoistaan edes puolet sisään. Se ei toki estä McDavidin faneja esim. HFBoardsilla harrastamasta tuota "kyllä Connorilla pitäis olla jo ainaskin niin ja niin monta syöttöpistettä" -fantasiointia samaan tapaan kuin Laineen fanit tekevät tässä ketjussa.
Toisille se on helpompaa kuin toisille kuten maalinteko yleensä. Laineella on 2 läpiajoa (rankkarit) ja 2 maalia niistä.
Toki läpiajossa ei ole niin tiukat säännöt kuin voittolaukauskilpailussa, että mitä sen kiekon kanssa saa tehdä.Rankkarit eivät ole läpiajoja. Rankkareissa niitä harhautuksia on voitu suunnitella jo vaihtopenkiltä saakka. Läpiajot harvoin ovat sellaisia, ettei puolustajaa ole mailla halmeilla. Mutta tokikaan kaikki eivät samalla prosentilla onnistu.
Rankkarit eivät ole läpiajoja. Rankkareissa niitä harhautuksia on voitu suunnitella jo vaihtopenkiltä saakka. Läpiajot harvoin ovat sellaisia, ettei puolustajaa ole mailla halmeilla. Mutta tokikaan kaikki eivät samalla prosentilla onnistu.
Toisille se on helpompaa kuin toisille kuten maalinteko yleensä. Laineella on 2 läpiajoa (rankkarit) ja 2 maalia niistä.
Jos jotain pelaajaa haluaa moittia siitä, että laukoo itse eikä pistä passia Laineelle niin kyllä se on Dustin Byfuglien. Ylivoimassa on monta kertaa ollut Laine auki ja blokkaaja ei millään kerkeäisi peittämään Laineen laukausta, niin silti kaveri laukoo laseihin hehtaaripyssyllään.
Koko ylivoima pelleily alkaa vaikuttamaan siltä, ettei Paul Mauricella ole mitään auktoriteettia Byfuglieniin.
Onko "otoskoko" tuttu termi? Katsellaan Laineen pilkkuprosenttia uudelleen sitten, kun niitä rankkareita on ammuttuna esim. sata kappaletta. Rohkea veikkaukseni on, että siinä vaiheessa Paten prosentti on alle 60. Silloin on vähän kyseenalaista sanoa, että se maalin tekeminen pilkusta olisi helppoa, vaikka prosentti olisikin huimasti kovempi kuin koko liigan keskiarvo.
Olen havainnut viime peleissä juurikin päinvastaista. Eli jopa "herra yksinoikeus" on alkanut tarjoamaan kiekkoa Laineelle. Alkukaudesta ei edes katsonut Laineeseen päin.Taytyy sanoa etta olen samaa mielta. Viime peleissa on tuntunut silta etta Buff olisi yksinkertaisesti kateellinen siita etta kaupungissa on uusi supertahti...
Eikös tuo Pekka Rinnettä vastaan päässyt läpiajoon tässä taannoin kun Nashvillea vastaan pelasivat? En kyllä tilannetta itse nähnyt, mutta muistaakseni ihan Ylen nettisivut ja teksti-tv uutisoivat että "Rinne torjui Laineen läpiajon".No ei ole ei, mutta ainoat tilanteet jotka vähän sitä läpiajoa muistuttaa ovat juurikin rankkarit kun Laine ei läpiajoon ole vielä kunnolla päässyt ainakaan oman muistikuvan mukaan. Veikkaan, että läpiajoa rankkareita on suunniteltu ja harjoiteltu koko pieni ikä ei pelkästään pari minuuttia ennen vaihtopenkillä.
Ketäs se sitten niiku haittaa? Ei ainakaan itse herra pelaajaan tunnu vaikuttavan mitään. Ja se on ainoa millä ainakin meikäläiselle on mitään merkitystä. Markkinavoimat ottakoon tuosta hyödyn irti.
Sama homma. Luulen tuossa myös olevan ihan vanhat tottumuksetkin takana, kun oli tottunut sieltä viivasta pyssyttämään aikaisempina kausina. Lisäksi taisi jonkinlainen apina tulla selkään kauden avausmaalin jahtaamisesta. Aika kauan sekin kesti.Olen havainnut viime peleissä juurikin päinvastaista. Eli jopa "herra yksinoikeus" on alkanut tarjoamaan kiekkoa Laineelle. Alkukaudesta ei edes katsonut Laineeseen päin.
No näinhän se on nähtävä, kyllä Big Buff on varmasti kateellinen Laineelle. Laineella on myös varmaan isompi kulli, ja tämäkös Big Buffia ärsyttää. Big kun tarkoittaa Buffin kohdalla ilmeisesti jotain muutakin kuin pelkkää isoa fyysistä olemusta...Taytyy sanoa etta olen samaa mielta. Viime peleissa on tuntunut silta etta Buff olisi yksinkertaisesti kateellinen siita etta kaupungissa on uusi supertahti...
Olen havainnut viime peleissä juurikin päinvastaista. Eli jopa "herra yksinoikeus" on alkanut tarjoamaan kiekkoa Laineelle. Alkukaudesta ei edes katsonut Laineeseen päin.
Eikös Raanta ole maalissa?
Rinne torjuu Laineen hyvin puolittaisen läpiajon ajassa 8:55. Linkki YouTubeen.Eikös tuo Pekka Rinnettä vastaan päässyt läpiajoon tässä taannoin kun Nashvillea vastaan pelasivat? En kyllä tilannetta itse nähnyt, mutta muistaakseni ihan Ylen nettisivut ja teksti-tv uutisoivat että "Rinne torjui Laineen läpiajon".