Jack DiBiase
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- MTL
Maalit ei ole se tärkein asia, mutta jos muuten peli sakkaa ja pelaajan arvo muuttuu kentällä negatiiviseksi niin silloin tulee lähtö farmikaukaloihin tai Eurooppaan. Habsin GM:ää lainattiin Ilta-sanomissa:Minä en kyllä millään usko, että Laineen NHL-ura päättyisi näiden kahden kauden jälkeen vaikka tekisi kahden seuraavan kauden aikana alle 20 maalia per kausi. Jos esimerkiksi joku Alex Galchenyuk sai vielä toissa kauteen asti mahdollisuuksia eri seuroissa, niin ei se Lainekaan nyt ihan tuosta vaan tipahda NHL-kelkasta pois.
Tämä juuri kuvastaa sitä nykymeininkiä tuossa liigassa. Toki maalintekeminen on aina se mihin pyritään, mutta muitakin hyödyllisiä pelaajia tarvitaan voittavaan joukkueeseen. Jos Laine ei pysty olemaan voittavan joukkueen johtava maalintekijä niin hän voi olla hyödyllinen pelaaja muin tavoin.– Me emme ajattele, että hänen pitää tehdä 40 maalia tai hän on epäonnistunut. Yritämme luoda tänne oikeanlaista seurakulttuuria, kohdella pelaajia hyvin ja odotamme heidän antavan ja sitoutuvan oikealla tavalla. Jos hän sitoutuu siihen ja tekee niitä asioita, joita häneltä odotamme, ei ole väliä tekeekö hän 20 tai 30 vai 40 maalia, Hughes arvioi.
Kyllä itse uskon, että terveenä pysyessään Laineella on vielä useita vuosia liigassa jäljellä, vaikka 40 maalin rajapyykki ei enää rikkoutuisikaan. Puhutaan kuitenkin ihan eri tason pelaajasta mitä vaikka joku Jesse P. joka siellä myös vielä roikkuu mukana ja jota minä olen ollut heittämässä jo Euroopan kentille lähivuosien kuluessa. Onhan Laine tehnyt pelkästään Blue Jacketsin paidassa enemmän maaleja, mitä Jesse koko uransa aikana. Toivotaan toki molemmille onnistumisia vastoinkäymisten jälkeen.