Patrik Laine shoots, he scores! – suomalaisen supertähden ura NHL:ssä

  • 4 782 958
  • 17 357

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kyllä minä ymmärsin, mitä tarkoitit. Käyttäjä Vatanen huomautti, että 5/8 Laineen kausista on kuitenkin mennyt hyvin. Vastasit siihen, että tilastollisesti menneet hyvin, mutta esim. Winnipegin kaudet eivät menneet hyvin puutteiden takia. Sinulle vastasin, että aika kohtuutonta vaatia alle 20-vuotiaalta pelaajalta "hyvään kauteen" kokonaisvaltaista peliä yli 40 tehdyn maalin lisäksi. Mitä sinä et tästä ymmärtänyt?
Tämä on kyllä totta, että 18 - 20 vuotiaalta on vaikea vaatia vielä mitään A-luokan kokonaisvaltaista pelaamista. Näyttäisi kuitenkin siltä, että Laine ei ole pystynyt tai edes halunnutkaan kehittää tuota osa-aluetta myöhemminkään urallaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Onko mitään arviota ollut,koska Laine tekisi uuden sopimuksen ?
Ei ainakaan vuoteen, kun nykyistä on jäljellä vielä kaksi kautta. Ulosostoa ei ole tulossa ja jatkosopimusta voi alkaa neuvottelemaan vuotta ennen silloisen päättymistä.
 

Animal

Jäsen
Kyllä minä ymmärsin, mitä tarkoitit.

Et ymmärtänyt.

Vastasit siihen, että tilastollisesti menneet hyvin, mutta esim. Winnipegin kaudet eivät menneet hyvin puutteiden takia.

En sanonut. Minä sanoin, että tilastollisesti menneet hyvin, mutta maalimäärät vääristää kokonaisuutta. Lopun voit lukea viestistä minkä kirjoitin.

Sen näki keskiverto tv-katsoja Suomessa, että paikoitellen Laine oli kiekottomana pihalla kuin lintulauta.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllä minä ymmärsin, mitä tarkoitit. Käyttäjä Vatanen huomautti, että 5/8 Laineen kausista on kuitenkin mennyt hyvin. Vastasit siihen, että tilastollisesti menneet hyvin, mutta esim. Winnipegin kaudet eivät menneet hyvin puutteiden takia. Sinulle vastasin, että aika kohtuutonta vaatia alle 20-vuotiaalta pelaajalta "hyvään kauteen" kokonaisvaltaista peliä yli 40 tehdyn maalin lisäksi. Mitä sinä et tästä ymmärtänyt?
Pakko olla samoilla linjoilla, kuin @Animal . Vaikka yli 40 maalin kausi niin hieno olikin, niin jälkeenpäin ajateltuna se kyllä peitti turhan tehokkaasti alleen puutteita muilla pelin osa-alueilla. Olen kyllä sitä mieltä, että Patrikin etityisosaaminen on maalinteko ja hänen peliään tulisi kehittää se priorisoiden mutta ei tuota 5v5 pelaamista muilta osin saisi hylätä kokonaan. Se kun on niin, että jossain vaiheessa ne 31 muuta joukkuetta kyllä scouttaa Paten erikoisosaamisen ja osaavat pelata sen pois. Sen jälkeen #29 hyötysuhde alkaakin lähestyä nollaa, jos ei käänny jopa negatiivisen puolelle

Eli vielä tuohon keskusteluun liittyen, Jets kaudet menivät tosiaan tilastollisesti hyvin mutta oltiin siihen tyytyväisiä eikä tarpeeksi kriittisesti puututtu omien heikkouksien kehitykseen. Esimerkiksi Barkov ja Crosby ovat puolestaan hyviä esimerkkejä siitä, kun on pelattu tilastollisesti hyviä kausia mutta on myös jaksettu vahvistaa heikkouksia ja sen jälkeen on oltu entistä parempia, maailman kärkeä. Sinne myös Laine on sanonut haluavansa mutta nähtävästi vain puheiden tasolla.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Et ymmärtänyt.

En sanonut. Minä sanoin, että tilastollisesti menneet hyvin, mutta maalimäärät vääristää kokonaisuutta. Lopun voit lukea viestistä minkä kirjoitin.

Sen näki keskiverto tv-katsoja Suomessa, että paikoitellen Laine oli kiekottomana pihalla kuin lintulauta.
No miksi sitten kirjoitat "tilastollisesti menneet hyvin, mutta...", jos olet samaa mieltä alkuperäisen kirjoittajan kanssa, että ne menivät hyvin? Menee nyt palstapoliisiuden puolelle, mutta kyllä mielestäni sinun kirjoituksesta aika selvästi tuli se kuva, että mielestäsi ne Winnipeginkään kaudet eivät menneet hyvin.
 

Animal

Jäsen
No miksi sitten kirjoitat "tilastollisesti menneet hyvin, mutta...", jos olet samaa mieltä alkuperäisen kirjoittajan kanssa, että ne menivät hyvin? Menee nyt palstapoliisiuden puolelle, mutta kyllä mielestäni sinun kirjoituksesta aika selvästi tuli se kuva, että mielestäsi ne Winnipeginkään kaudet eivät menneet hyvin.

Niin, minulla on hyvän ja huonon välillä aika monta muutakin vaihtoehtoa kuin joko-tai.

Kyllähän ne ekat kaudet hyvä suoritus oli nuorelle kaverille, mutta se ei poista sitä, että pelaaminen oli tuolloin monella kriittisellä alueella kaukana NHL-tasosta.
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
@Man in the Box luin @Animal in viestin ennemmin siten, että noilla mainituilla pyöri selkääntaputtelijoiden ja hännystelijöiden hovi ympärillä kriittisinä vuosina kuin että valmentaja koutsaa erinomaisen maalintekijän ensisijaisesti tekemään maaleja.
Laineeseen en ota kantaa, mutta mites tämä Selänteen kohdalla näkyi? Väittäisin että hännystelijöitä on alkanut pyörimään enemmän tässä viime vuosina, mutta urheilu-uran kriittisinä vuosina niistä ei ainakaan suuremmin haittaa ollut.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Kaverin isä kuolee ja sairastuu masennukseen/masennus alkaa oireilla pahasti. Muutenkin loukkaantumisia ollut.

Laine tekee toisella kaudellaan 44+26 ja täällä läskit vinkuu että ei pelannut kokonaisvaltaisesti ihan paska. Ja on muuten vielä pullamössöä päälle.

Hienosti taas.
 

Animal

Jäsen
Nyt siihen ketjuun vasta laatua tulikin, kun katsoo pari edeltävää viestiä. Päästään ihan Löylyhuoneen -tasolle:

- Ei osata lukea
- Ei ymmärretä lukemaansa
- Esitetään jonkun väittäneen jotain, mitä kukaan ei ole väittänyt.

Suosittelen kaikille, ketjussa käsiteltyjen kiekonpelaajien lisäksi, lämpimästi suomalaisen oppivelvollisuuden sekä vähintään toisen asteen opintojen suorittamista.
 

Animal

Jäsen
Laineeseen en ota kantaa, mutta mites tämä Selänteen kohdalla näkyi? Väittäisin että hännystelijöitä on alkanut pyörimään enemmän tässä viime vuosina, mutta urheilu-uran kriittisinä vuosina niistä ei ainakaan suuremmin haittaa ollut.

Tämä Selänne/Laine -vertailu on sinällään mielenkiintoista ja ansaitsisi ehkä enemmänkin keskustelua, mutta jos yhden seikan nostan esiin, niin Selänne oli 4 vuotta vanhempi kuin Laine mennessään NHL:aan. Siinä on etenkin pojilla jumalattoman iso ero oletko iältäsi 18 vai 22.

Noin yleisellä tasolla sanoisin, että nykyisellään iso osa lupaavista pelaajista revitään liian aikaisin NHL:aan, vaikka etenkin monelle europelaajille parempi olisi harjoitella aikuistumista ja aikuisten pelejä kunnon ohjauksessa vielä omassa kotimaassaan. Monelta pieleen menneeltä uratarinalta vältyttäisiin, jos 18-vuotiaita epäkypsiä raakileita ei vedettäisi NHL:n / AHL:n tulos- tai ulos maailmaan, jossa kilpailu on raakaa ja pelillisten sekä lajitaidollisten puutteiden korjaaminen hyvin pintapuolista.

Selänteen kanssa hyvin samantyylinen polku oli muuan Brett Hullilla, joka nousi NHL:aan vasta 23-vuotiaan yliopistoliigan, MM-kisojen ja AHL-kauden kautta. Ihan "kohtalaisesti" sekin ura meni, vaikkei 18-vuotiaana ollut vielä NHL:n tähtistatusta ja sen mukana tulevia odotuksia niskassa.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Nyt siihen ketjuun vasta laatua tulikin, kun katsoo pari edeltävää viestiä. Päästään ihan Löylyhuoneen -tasolle:

- Ei osata lukea
- Ei ymmärretä lukemaansa
- Esitetään jonkun väittäneen jotain, mitä kukaan ei ole väittänyt.

Suosittelen kaikille, ketjussa käsiteltyjen kiekonpelaajien lisäksi, lämpimästi suomalaisen oppivelvollisuuden sekä vähintään toisen asteen opintojen suorittamista.

Okei. Toi myös kyllä toimii aina että alkaa läpsyttämään muiden lukemisen ymmärtämisestä.


Mutta aika iso saa olla se laatikko mihin saa Laineen, Puljun ja Kasperi Kapasen mahtumaan samanlaisina pelaajina.

Pilalle lellitty pullamössöpoika on se laatikko. Sinne voi laittaa muitakin nykylahjakkuuksia, joilla "ei ihan ole lähtenyt" odotuksia vastaavalla tavalla.
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Kyllä Animalin viesteissä perää on, vaikka tyyli ehkä on hieman kärjistävä. Minä muistan Paten ensimmäiset kaudet niin että kaveri todettiin ainutlaatuiseksi lahjakkuudeksi maalinteon saralla (toki myös syötöt lähtivät välillä komeasti), ja että varsinkin toisen kauden perusteella odotettiin tähtitason pelaajaa heittämällä. Heikkoudet olivat selvästi nähtävissä, ja kokonaisanalyysissä mainittiin aina "...kunhan kehittää kokonaisvaltaista pelaamista ja parantaa fysiikkaa". Odottamaan siis sisältyi olettama siitä että 18/19-v kaveri oppii ammattilaisliigan tavoille ja harjoittele itse itsensä vaaditulle tasolle tulevina vuosina. Tämä on NHL:ssä itsestäänselvyys.

Kahdeksan vuoden ja yhden riitaisan treidin jälkeen käsissä on prime-iässä oleva pelaaja, jonka maalitehtailu on ailahtelevaa, kokonaisvaltainen pelaaminen huonoa ja liike huonompaa kuin rookiena, jolla on ollut paljon loukkaantumisia ja joka kärkkyy uutta treidiä oltuaan liigan mielenterveyskuntoutuksessa. Mutta. Jolla on edelleen se potentiaali.

Kyllähän tuossa olisi ainekset todelliseen sankaritarinaan, mutta nyt on käsillä viimeiset hetket muuttaa uran suunta.
 

Animal

Jäsen
Kyllä Animalin viesteissä perää on, vaikka tyyli ehkä on hieman kärjistävä.

Joo toki kärjistin ja aika moni tarttunut tuohon "pullamössö" -sanaan yhdessä viestissä, mutta vähän kun eteenpäin jaksaa sitä viestiä lukea, niin pointti pitäisi tulla selväksi: Monelle lupaavalle pelaajille on ympärillä olevien ihmisten toimesta tasoitettu tie huipulle liian helpoksi, kun NHL:ssa se työnteko vasta oikeasti alkaa. En ala nyt listaamaan enää nimiä, mutta jokainen voi katsoa junnumaajoukkueiden kultarosterit ja sen jälkeen katsoa miten pelaajien urat ovat edenneet suhteessa silloisiin odotuksiin ja millaisia vaikeuksia myöhemmin on tullut eteen.

Suurin lampaanperse tästä menee Jääkiekkoliitolle, lehdistölle, agenteille, seuroille ja muulle lähipiirille. Joku 15-18 -vuotias pelaaja ei ole koskaan syyllinen siihen, jos ulkopuolelta asetetaan harteille jo lapsena kohtuuttomia odotuksia ja samalla kohdellaan kuin jotain aatelista.
 

Rospuutto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alasarjat
Laineeseen en ota kantaa, mutta mites tämä Selänteen kohdalla näkyi? Väittäisin että hännystelijöitä on alkanut pyörimään enemmän tässä viime vuosina, mutta urheilu-uran kriittisinä vuosina niistä ei ainakaan suuremmin haittaa ollut.
Vaikea oikeastaan vertailla, kun ajankuva oli niin erilainen Selänteen Winnipegin alkuaikoina. Silloin taisi vasta esim. GSM tulla, kerkesi pari ensimmäistä kautta pelata ilman tekstiviestejäkin ja internetkin oli aika alkutaipaleella.

Nykyään et saa hetken rauhaa ja olet koko maailman suurennuslasin alla.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
.
Kaverin isä kuolee ja sairastuu masennukseen/masennus alkaa oireilla pahasti. Muutenkin loukkaantumisia ollut.

Henkilökohtainen mielipide tähän on, että elämä on. Isiä kuolee, äitejä kuolee, lapsia kuolee. Minkä sille mahtaa. Mielenterveyskin on sitä, että toisilla on haasteita, toisilla ei. Ja mistä me tiedetään mitä Laineella on ja mitä ei ole. Monella voi olla suurempiakin haasteita. Tai sitten ei.

Ja loukkaantumisiakin on. Ja ei ole.

Fakta kuitenkin on se, että kaverin 8,7milj lappu on melkoisen haastava mahdollisen kaupan kantilta. Ja tulevaisuudessa nähdään mitä se tuo sisällään.

Ja fakta on myös se, että Laine on ainakin ollut ihan prkleen hyvä hokipelaaja. Se, mitä on tulevaisuudessa, sen vain mies itse voi osoittaa.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Vaikea oikeastaan vertailla, kun ajankuva oli niin erilainen Selänteen Winnipegin alkuaikoina. Silloin taisi vasta esim. GSM tulla, kerkesi pari ensimmäistä kautta pelata ilman tekstiviestejäkin ja internetkin oli aika alkutaipaleella.

Nykyään et saa hetken rauhaa ja olet koko maailman suurennuslasin alla.
En tiedä minkä ikäinen itse olet, mutta väitän Teemun olleen meille 90-luvulla lapsuutta viettäneille paljon paljon suurempi idoli ja esikuva ja näkyvyyden puolesta paljon suurempi stara mitä Patrik Laine ikinä on ollut nuoremmalle sukupolvelle. Pelkästään se Teemun kuva maitolasi kädessä löytyi varmaan jokaisesta Suomen koulusta ja päiväkodista. Nykyään somen myötä myös niitä idoleja on sata kertaa enemmän kun silloin 90-luvulla oli, joten silloin ne muutamat isot idolit oli sitten paljon isompia. Olkoonkin ettei silloin nähty Teemun jokaista lomakuvaa tai aamukahvien keittoja.
 

Animal

Jäsen
Pelkästään se Teemun kuva maitolasi kädessä löytyi varmaan jokaisesta Suomen koulusta ja päiväkodista.

Välikevennyksenä todettakoon, että Teemun maitopoikakuva on kestänyt huomattavasti paremmin aikaa kuin Raittiuskasvatusliiton ja Matti Nykäsen "Selvästi pitemmälle" -kampanja.
 

Rospuutto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alasarjat
En tiedä minkä ikäinen itse olet, mutta väitän Teemun olleen meille 90-luvulla lapsuutta viettäneille paljon paljon suurempi idoli ja esikuva ja näkyvyyden puolesta paljon suurempi stara mitä Patrik Laine ikinä on ollut nuoremmalle sukupolvelle. Pelkästään se Teemun kuva maitolasi kädessä löytyi varmaan jokaisesta Suomen koulusta ja päiväkodista. Nykyään somen myötä myös niitä idoleja on sata kertaa enemmän kun silloin 90-luvulla oli, joten silloin ne muutamat isot idolit oli sitten paljon isompia. Olkoonkin ettei silloin nähty Teemun jokaista lomakuvaa tai aamukahvien keittoja.
Toki oli Teemu suurempi, kun ei ollut Teemulla "kilpailuakaan" esikuva/idoli rintamalla kuten nyt on useampi kotimainen tähti plus kaikki muut. Siihen aikaan on varmasti ollut helpompi onnistua sekä etenkin epäonnistua, kun se ei ole samalla sekunnilla jokaisesta kuvakulmasta koko maailman nähtävillä.
Hännystelyä tai fanittamista varten sinun on täytynyt käytännössä lähettää fyysinen kirje. Kun taas nykyään kanavia mitä pitkin viestit sinut saavuttaa on aivan prkleesti.

Kauhistuttaa ajatuskin, että mitähän siitä olisi seurannut Teemun kohdalla, jos tämä kaikki olisi ollut mahdollista jo silloin 90 luvulla.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Juu ja konkarin ja "varttuneen pojan" väliin ei tosiaan mahdukaan. Ei siinä, saat sinä toki näitä nuorukaisina pitää, mutta siinä väitteessä olet yksinkertaisesti väärässä.

Tosin en tiedä mihin veteraanin raja vedetään, mutta onhan nuo Kapanen ja Laine pelanneet pian 500 peliä NHL:ssä ja Puljukin lähentelee 400 pelin rajaa.



Niin no en minä tiedä kenestä puhut, itse en erityisesti mikään Laineen fani ole koskaan ollut. Tietysti toivon kaikille suomalaisille onnistumisia, enkä nyt ihan rehellisesti sanottuna ymmärrä tätäkään että tullaan ns. haudoille tanssimaan epäonnistumisten myötä.

Mitä tuolle odotetulle tasolle tulee, niin Laineen ja Puljun kohdalla voin allekirjoittaa, mutta eihän Kapanen mikään kärkiprospekti edes ollut. Varattiin ekan kierroksen loppupäässä, en nyt jaksa tarkistaa millaisen uran keskimäärin tuollaiset #22 varaukset tekee, mutta sinähän voit toki ylivertaisen viisaana ihmisenä tämän kertoa meille.



Kiitos. Se on aina hienoa kun viisaat ihmiset tulee yön pikkutunneilla valistamaan muita. Ei anna yhtään ylimielistä kuvaa ihmisestä. Tosin yleensä näitä yön tuotoksia varten on nautittu aina jonkin verran rähinäjuomaa, yleensä se viestin sisältö on senkaltaista.

Mutta eiköhän tämä riitä tästä ja pointtisi teit selväksi, tsemppiä sinne.
Kyllähän Laineen osalta odotukset oli kovat jo Liigasta lähtiessä ja toki kahdella ensimmäisellä kaudella yllätti todella positiivisesti. Mutta jo silloin oli nurinaa liikkeestä, kokonaisvaltaisen pelaamisen puutteista jne.

En ole haudalla tanssimassa. Ihmettelen vain kuinka täällä moni odottaa jotain mahtavaa uutta mahdollisuutta mahtavassa seurassa viimeisten vuosien track recording jälkeen. Ei tule olemaan helppoa jatkossakaan.

Lapanen, Pulju, Laine... Mikä tällaisella vanhalla spaddulla pistää merkille näissä pojissa on, että pää ei kestä pojilla. Joko paineita tai menestystä. Mä oon ihan täysin Selänteen kelkassa, että nuoressa sukupolvessa on liikaa pehmeitä snowflakeja. Toivotaan, että terapiat toimii.

Myöhäisestä ajankohdasta, teille suomalaisille, huolimatta ihan vesiselvänä kirjailin. Nyt on kyllä negroni nautittuna ja punaviiniä lasissa. Cheers!
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Lapanen, Pulju, Laine... Mikä tällaisella vanhalla spaddulla pistää merkille näissä pojissa on, että pää ei kestä pojilla. Joko paineita tai menestystä. Mä oon ihan täysin Selänteen kelkassa, että nuoressa sukupolvessa on liikaa pehmeitä snowflakeja. Toivotaan, että terapiat toimii.


Suomella ei ole tainnut koskaan olla niin vahvaa NHL-tasoa kuin nyt, joten älä kehtaa noiden snowflake-hommien kanssa. Mielenterveyshaasteet ovat aivan yhtä iso ongelma nykyään, kuin ennenkin. Tänä päivänä niihin onneksi rohkeasti haetaan apua, eikä kärsitä.

Tämän päivän nuoret ovat itsenäisempiä, lähtevät aiemmin maailmalle ja väitän että ovat urheilijoina kurinalaisempia.

Jos kerran nykynuoret ovat ”snowflakeja”, miksi he ovat laajemmassa rintamassa parempia kiekkoilijoita kansainvälisesti kuin 70-80 -luvulla syntyneet?

Terveisin keski-ikäinen.
 

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lapanen, Pulju, Laine... Mikä tällaisella vanhalla spaddulla pistää merkille näissä pojissa on, että pää ei kestä pojilla. Joko paineita tai menestystä. Mä oon ihan täysin Selänteen kelkassa, että nuoressa sukupolvessa on liikaa pehmeitä snowflakeja. Toivotaan, että terapiat toimii.

Myöhäisestä ajankohdasta, teille suomalaisille, huolimatta ihan vesiselvänä kirjailin. Nyt on kyllä negroni nautittuna ja punaviiniä lasissa. Cheers!
Jos on yhtään seurannut Kapasen haastatteluita uran ajalta ni siellä on nähtävissä että Kapaselle ei koskaan ole ollut henki ja elämä olla maailman paras. Sanoi NHL wamissakin suoraan jo pari vuotta sitten ettei edes tiedä pelaako viiden vuoden päästä.
Laineella oli nuorena poikana pulmia psyykeen kanssa, sitten löi läpi isosti liigassa ja nuorten kisoissa ja kaikki paskalla käymisetkin lopulta uutisoitiin.
On suoranainen ihme että pää kesti niinkin hyvin, sellaiseen pyöritykseen ei ole kovin moni joutunut. 2000-luvulla vain Granlund on ollut sellaisessa teinitähden asemassa.
Sitten alko peli sakkaamaan, tuli loukkaantumisia ja uran ja ennenkaikkea elämän kannalta tärkein tuki kuoli. Lopulta vihelsi itse pelin poikki ja haki apua, se kertoo siitä että nimen omaan on päätä ja luonnetta tehdä isoja ratkaisuja. Sitä ei mikään vitun snowflake tekisi.

Eikä Puljukaan pehmeä ole, Puljusta ei vaan ollutkaan mitattavissa niin paljon ulos kun aikanaan näytti. Nyt opettelee uuden tavan pelata ja koittaa tehdä uran toisenlaisessa roolissa. Jos se olisi pehmeä ja ei pää kestäis niin se olis jo Oulussa.
 

stonec_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niin, minulla on hyvän ja huonon välillä aika monta muutakin vaihtoehtoa kuin joko-tai.

Kyllähän ne ekat kaudet hyvä suoritus oli nuorelle kaverille, mutta se ei poista sitä, että pelaaminen oli tuolloin monella kriittisellä alueella kaukana NHL-tasosta.
Katsoin moneypuck.com edistyneitä tilastoja (linkki). Tuosta näkee jokaisen pelaajan osalta esim. Corsin ja xGF% ja nuo eivät itse asiassa ole niin huonoja kuin annat ymmärtää tai mitä ehkä itsekin odotin.

Laine on pääosan urastaan ollut tuottava pelaaja. Maaliero Laineen kentällä ollessa on vain yhden kauden ollut koko kauden otannalla selkeästi negatiivinen ja tämä oli tuo Columbuksen eka kausi jolloin Tortorella jne. ja kaikki meni pieleen. Winnipeg-aikana Laine oli itse asiassa joka kaudella selkeästi maalieron ja maaliodottaman osalta kentällä ollessaan plussan puolella.

Omasta mielestä tässä Laine on osin itse tuottanut hallaa maineelleen ja uralleen antamalla Winnipegissä ymmärtää etteivät sentterit kelvanneet ja nyt Columbuksesta haluaa myös pois. Tuo voi saada monet GM:t epäilemään miehen sitoutumista enemmän kuin itse peliotteet jotka ovat tuota Tortorellan kautta lukuun ottamatta olleet ihan asiallisia.
 
Viimeksi muokattu:

Animal

Jäsen
Jos kerran nykynuoret ovat ”snowflakeja”, miksi he ovat laajemmassa rintamassa parempia kiekkoilijoita kansainvälisesti kuin 70-80 -luvulla syntyneet?

Itsekin jättäisin nämä snowflake -kommentit tästä ketjusta pois. Useammin sieltä rapakon takaa kesken kauden tultiin "maitojunalla" kotiin 90 ja 00 -luvuilla kuin nykypäivänä, kun farmikomennus koitti, joskin oli toki farmiliigat europelaajille tuolloin kovempiakin eikä nykyisen kaltaisia kasvattajasarjoja.

Mitä tulee siihen, että ovat "laajemmassa rintamassa parempia", niin tuolla nyt ei ole mitään tekemistä minkään snowflake -asian kanssa, sillä NHL:n nykyiset suomalaiset ovat suomalaisen kiekon kultakauden hedelmiä. 10 vuoden päästä tilanne voi valitettavasti olla toinen.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Jos minä olisin joku koko elämäni jääkiekolle ja urheilemiselle panostanut NHL:ään asti päässyt kiekkoilija, ja joku putkimies-Pertti tai raksamies-Rauno rupeaisi pätemään, että miten minulla ei pää kestä paineita, niin varmaan aika omaan arvoonsa tuommoiset höpinät jättäisin.

Tahtoo siis sanoa sitä, että sieltä kotisohvalta tai jostain kuppilan nurkasta, niin sieltä se on kaljaa juodessa maailman helpoin asia aina huudella kaikkea.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös