Näyttääkö Laineen tahti siltä, että olisi tällä kaudella painamassa tehot 20+40?Itse ottaisin 60+25 tehot painavan puhtaan snaipperin, kuin 20+40 tehot painavan monipuolisen pelaajan. ;)
Itse ottaisin 60+25 tehot painavan puhtaan snaipperin, kuin 20+40 tehot painavan monipuolisen pelaajan. ;)
Jos jättää laukomatta sen takia, että ei näe molarin takaa verkkoa, on väärässä sarjassa tai rooli ei ole maalinteko. Läpiajossa on aikaa katsoa, missä on tilaa. Muuten veto lähtee selkäytimestä ja Paten tapauksessa vieläpä melkoisella tarkkuudella. Logoon laukojat ovat sitten oma lukunsa.Ehkä Laine ei lauo, koska ei näe verkkoa?
Meinaan lähinnä, että se laukaisutaito on yhtä lailla näkemistä kuin tekninen suoritus, jossa kiekko lähtee toivottuun paikkaan hätäisesti.
Kyllä tuo syöttely ampumisen sijaan näyttää enemmän siltä, että koittaa todistella jotain.
Now I'm playing with two elite scorers as well, so they're gonna be open eventually, so I'll try to find them too, so they're not gonna hate me out there
So this isn't the new you?
No, absolutely not
Katsojan silmään vaikuttaa juuri tältä. Todella hyvä, että homma toimii ja syötöt napsuu lapaan pisteiden karttuessa, mutta toisinaan vaikuttaa jo yliyrittämiseltä syöttöjen ja pelin rakentamisen suhteen. "Ei saatana, mitähän ne jätkät ajattelee, jos yritän taas laukoo hanakammin..." -tyyliä.Kyllä tuo syöttely ampumisen sijaan näyttää enemmän siltä, että koittaa todistella jotain.
Kyllä tuo syöttely ampumisen sijaan näyttää enemmän siltä, että koittaa todistella jotain.
Mun mielestä on jo pari kautta näyttänyt siltä, että idän kassareiltakin löytyy Laineen numero muistiinpanoista.Kyllä tuo syöttely ampumisen sijaan näyttää enemmän siltä, että koittaa todistella jotain.
Patrik Laine mellastaa jo nyt ennätystahdissa NHL:ssä – varoittaa tulevasta: ”Sitten ketsuppipullo aukeaa”
Aiempaa ”järkevämpään tekemiseen” myös kaukalon ulkopuolella keskittynyt Patrik Laine on majoittanut toisen suomalaispelaajan kommuuniinsa.www.is.fi
Blake realized he was hogging the limelight last year, preventing guys like Patty from reaching their full potential. So he is happy to cede his spot on the first line. The goal is to empower everyone in the lineup, from top down. He admitted that he has had to learn how to turn down the intensity after losses. Have fun with the guys no matter what.
Tietty vähän hauskaa lätinää jostain paikkansa luovuttamisesta, kun on tokassa ketjussa lähinnä oman surkean pelaamisen ja Littlen loukkaantumisen takia.
Vaikka Wheeler teki menneellä kaudella peräti 91 (20+71) tehopistettä toisena vuonna peräkkäin, hän itse asiassa jarrutti joukkuetta. Wheelerin sekä joukkueen ykkössentterin Mark Scheifelen pakonomainen tarve pelata keskenään, ja vain ja ainoastaan keskenään, vahingoitti joukkueen mahdollisuuksia.
Kyse oli kahden tärkeimmän pelaajan itsekkäistä lähtökohdista tehdyistä valinnoista – oma etu ajoi joukkueen edun edelle.
Etenkin viime keväänä Winnipeg olisi tarvinnut Wheeleriä kakkosketjun keskusmiehenä, mutta sentteri ei tähän rooliin suostunut. Wheeler halusi itsepintaisesti pelata Scheifelen laidalla, mikä teki Jetsistä merkittävästi kapeamman joukkueen. Juuri tähän liittyi yksi Wheelerin havainnoista menneenä kesänä.
– Mietin nyt, miten saamme kaikista pelaajista parhaan irti. Ja tämä koskee myös minua. Olen valmis pelaamaan missä tahansa, vaikka se tarkoittaisi pienempiä minuutteja ja vastuuta. Olen tyytyväinen, koska tiedän, että voin silti auttaa. Viime kädessä pystyn tällaisella myös tuomaan pukuhuoneeseen paremman ilmapiirin, Wheeler järkeili artikkelissa.
Kun Wheeler vihdoin tällä kaudella suostui kakkossentterin rooliin, Jetsin hyökkäysketjuihin on löytynyt aivan erilainen tasapaino. Scheifele on tehnyt kärkiketjussa kovaa tulosta Patrik Laineen ja Kyle Connorin kanssa, Wheeler ja joukkueen kuumin pelaaja Nikolaj Ehlers ovat olleet loistavia kakkosvitjassa.
Eikä kahta sanaa ole, onko tämä ratkaisu rauhoittanut ilmapiiriä kopissa ja tuonut ryhmää yhteen.
– Vaatii paljon tehdä noin paljon pinnoja, mitä he tekivät. Ehkä siinä hieman niin kävi, ettei meillä sen ykkösketjun takana kauheasti ollut leveyttä. Nyt meillä on neljä hyvää ketjuja ja molemmissa kärkiketjuissa tosi hyviä pelaajia, Patrik Laine kiittelee Yle Urheilulle..
Juuri Laine on yksi niistä Winnipegin nuorista, joiden kautta Wheeler on omia johtajan ominaisuuksiaan pohtinut. Wheeler on alkanut lähestyä Lainetta, joka ei varmasti ole aiempien vuosien kaikissa käänteissä ollut tyytyväinen rooliinsa, kuluvan kauden aikana eri näkökulmasta.
– Tiesin, että Laineen potentiaali on rajaton. Kun hän pelaa hyvin, me olemme todella hyvä joukkue. Hän saattaa tehdä kahdeksantoista maalia kuukauteen. Ja tietenkin hän haluaa pelata isoja minuutteja ykkösketjussa. Toinen puoli minusta ajatteli, että ansaitse se, Wheeler totesi artikkelissa.
– Toinen puoli minusta on kuitenkin alkanut pohtia, auttaako tuollainen mentaliteetti häntä. Tekeekö se hänestä paremman? Tekeekö se joukkueestamme paremman? Luulen, että viime kauden jälkeen ymmärsin, että vastaus on ei.
Yritetäänkö tällä "31 ottelun" hassuttelulla nyt pyyhkiä historiasta se tosiasia, että ensimmäisen kolmen kauden trendi oli pelillisesti jyrkästi laskeva. Hyvä että ottanut itseään vihdoin niskasta kiinni, niin kaukalossa kuin sen ulkopuolella.Laineen NHL-kaudet
Alla on listattuna Laineen pistesaldot hänen kaikilla NHL-kausillaan 31 ensimmäisen ottelun jälkeen. (Kauden lopullinen saldo sulkeissa).
2019–20: 10+21=31 pistettä (nykyinen tahti: 26+54=80)
2018–19: 22+6=28 pistettä (30+20=50)
2017–18: 15+11=26 pistettä (44+26=70)
2016–17: 17+8=25 pistettä (36+28=64)
Nousevalla trendillä menty näköjään alkukaudet.
Alussa viittaus siihen mitä Wheeler tosiaan oli sanonut haastattelussa. Sen jälkeen olikin ihan pelkkää mutuilua sen mukaan mitkä asiat OMASTA MIELESTÄSI ovat ne olennaiset asiat mitkä Laineella ovat vaikuttaneet parempaan yleiseen pelaamiseen.Mielestäni on ainoastaan hienoa, että Wheeler tulee avoimesti ulos näiden juttujensa kanssa, kun kokee tehneensä virheitä ja oppineensa. Ennen kaikkea luulen, että ilmapiiri on se, mikä on parantunut - siirto kakkoseen toki myös yksi tekijä. Mitä tulee Laineen suorittamiseen, niin ihan turhaa sysätä esim. viime kautta joukkuekavereiden niskoille. Kyllähän Wheeler kertoi myös puhuneensa Laineen kanssa työn tekemisestä ja vastuun ottamisesta.
Monta pientä juttua näissä artikkeleissa on tullut esille. Laine on keskittynyt ravintoon enemmän, vapaa-ajalla ei enää istuta jatkuvasta pleikan edessä ja selkäkään ei enää vaivaa. Jos pitää vähän arvuutella tuota pelaamisen vähentämistä, niin eiköhän yksi suomalainen asiantuntija ole pitänyt pienet madonluvut siitä, miten huippu-urheilija viettää vapaa-aikaansa, jos haluaa kropan toimivan.
Ei kannattaisi sinänsä pojitella, kun olet selkeästi minua nuorempi sekä faktuaalisesti että henkisesti. Siihen lopputulemaan on väistämättä päädyttävä, kun lukee vastaustasi, jonka jostain syystä teit jopa vastaus-toimintoa käyttämättä. Outo tapa, mutta tapansa kullakin.Ohhoh, jopas on melkoinen viesti vastaukseksi, ettei vain olisi mennyt ihon alle fani-pojulla? Ketju on täynnä omia mielipiteitä ja mutuilua, mutta nyt ne yht'äkkiä ovat OMASTA MIELESTÄSI -tavaraa. Selkeitä virheitä löytyy myös viestistäsi, jos niitä peilaa viimeaikaisiin Laineen haastatteluihin esim. ravinnon osalta.
Annetaaan nyt kiutenkin viestiini liittyen pieni lukuohje. Ensimmäinen kappale on se, jossa on sitä asiaa. Siitä ohitit tuon Laineen vastuun ottamisen jne. kokonaan. Se oli se pihvi. Laine on itse ottanut vastuun ketjun pelin toimimisesta. Henkistä kehittymistä on tapahtunut enemmän kuin fyysistä. Toinen kappale tosiaan oli sitä kevyempää tavaraa, jossa myös arvuuteltiin.
En usko, että sinulla on mitään konkreettista tietoa Mauricen osaamisesta nuorten kehittäjänä. Jokainen on kuitenkin yksilö, ja eipä oikein tule mieleen vastaavia tapauksia, joissa Laineen lailla on ennen tätä kautta yhdistynyt huikea taito ja koko ketjun pelin lamauttavat puutteet. Pohjois-Amerikassa on kuitenkin perinteisesti annettu aika paljon roolia myös johtaville pelaajille, jotka toimivat mentoreina pelillisissä asioissa, ja valmentaja on usein etäisempi hahmo. Se on ainakin selvää, että johtavilla hyökkääjäpelaajilla ei ole synkannut Laineen kanssa, mutta kesän aikana on ilmaa puhdistettu. Ja joku viestikin on mennyt perille Laineen suuntaan samalla.
Tosi hyvin veti koko ketju, kaikilla -3. Näin se pelkkien tilastojen valossa elävälle näyttää ihan eriliselta peliltä :)
Ja nimenomaan vanhojen hyvien tilastojen valossa elävien. Sitten moderneille statistiikkaniiloille +- - tilasto on aivan surkea ja sillä ei ole mitään väliä vaikka ketju häviäisi oman pelinsä 0-3 matsin aikana, kun joku edistynyt tilasto näyttää kuitenkin hyvältä.
Itse olen vanhan liiton mies mikä arvostaa, kun veskareille napsuu merkintöjä W - sarakkeeseen ja kenttäpelaajilla pystyvät voittamaan oman 5vs5 pelinsä vastustajaa vastaan illan toiseen ja tuohon +- - tilasto antaa ihan hyvää osviittaa. Toki vielä paremmin antaisi joku putsattu +- - tilasto ilman noita päästettyjä tyhjiä maaleja, alivoimamaaleja jne.
Todella hyvää peliä ja ihan ykkösluokan maalipaikkoja jokaisella, mutta Lehner oli vaan muuri. Ei näille joskus mahda mitään.Tosi hyvin veti koko ketju, kaikilla -3. Näin se pelkkien tilastojen valossa elävälle näyttää ihan eriliselta peliltä :)