Käsittääkseni en ole väittänyt mitään. Olen vain esittänyt mielipiteeni siitä, oliko Laineen viime kausi onnistunut vai ei. Jos luet sen väitöksenä Laineen seuraavan kausien saldoista, niin vika on siinä tapauksessa lukijassa. Itse kun en ole muistaakseni käsitellyt tulevaa mitenkään.
Ok, pahoittelut, että kohdistin tämän sinuun. Itsehän en tuota alkuperäistä vertausta kausista 2013-16 myöskään laittanut vastineena mihinkään sinun kommenttiin, joten tartuit siihen ja keskustelumme lähti siitä eteenpäin. Tarkoituksena siinä kohtaan oli vain laittaa vertailuun miten heikosti suomalaiset tekivät pisteitä tuohon aikaan ja he olivat "kirkkaimpia tähtiämme". Silloin ei vielä edes osattu unelmoida, että parikymppiset vetelevät yli 70:n pisteen kausia.
edit: Aloitin kyseisen viestin näin: "Kovaa on puheet 21-vuotiaasta, joka
penkin alle menneellä kaudella tekee 50 pistettä. Muistellaanpa vielä kausia vaikkapa ihan tuosta muutaman vuoden takaa."
Itse taas tartuin turhaa kommenttiisi vertaamisesta Jokiseen, joten monella tapaa eksyin ehkä alkuperäisesti ajatuksestasi, joka liittyi Laineen "taantumiseen".
Joka tapauksessa mun ajatuksena oli korostaa myöhemmin sitä, että vaikka kausi oli pettymys ja kun odotusarvona oli varmaan samantyyliset pisteet kuin edellisellä kaudella, ei Laineen tulevaa uraa voi siitä ennustaa liikaa. Siksi nämä keskustelut siitä, että mies pitäisi treidata tai sai aivan liian ison palkan, voitaisiin verrata vaikkapa MacKinnonin tilanteeseen 3 vuotta sitten. Kyllähän tuossa tilanteessa Avalanche oli muutenkin nesteessä kovien omien varaustensa kanssa. Olihan (2013-14) kokoonpanossa sentterit Stastny, Duchene, MacKinnon ja O´Reilly, että sieltä alkoi porukkaa sitten häipymään, mikä näkyi joukkueen menestyksessä.
edit: Näin jälkiviisaana voi sanoa, että varmaan Avalanchen toimistolla tekivät viisaan päätöksen kun pitivät kiinni MacKinnonista ja päästivät mieluummin Stastnyn, Duchenen ja O´Reillyn. Kaikki kovia seppiä. Jos edes yksi noista kolmesta olisi nyt kakkosen keskellä Coloradossa, olisi joukkue vielä kovempi.