No joo, myönnän sen itsekin. Mietin Nikita Kucherovia ja muistin väärin hänen sopparinsa arvon, häneen siis vertasin. Nostan rimaa vajaalla miljoonalla eli 4,5-5 miljoonan välimaastoon. Jos siis saa siltasopimuksen. Jos tekee suoran ison sopimuksen, niin sitten tietenkin tulee miljoonia lisää.
Mutta jos jotkut pitävät Lainetta monipuolisena pelaajana, niin mikä sitten vaikkapa Patrice Bergeron on? Monipuolinen potenssiin kymmenen? Ja kuka pelaaja on yksipuolinen hyökkäävä pelaaja, jos Lainekin on monipuolinen?
Jaa. Minun mielestäni Bergeron ei kyllä ole juuri sen monipuolisempi pelaaja, kuin Laine. Erittäin hyvähän hän on puolustuspäässä, mutta ei kyllä ole suinkaan mikään huippu hyökkäyspäässä. Ainakaan nykyään. Mikä tekee puolustuspäässä huippukovasta, mutta hyökkäyspäässä keskinkertaisesta hyökkääjästä siis monipuolisemman, kuin hyökkäyspäässä huippukovasta pelaajasta, joka on vastaavasti puolustuspelissään keskinkertainen?
Laine on huomattavasti parempi pelaaja hyökkäyspäässä, kuin Bergeron, mutta vastaavasti huomattavasti Bergeronia heikompi puolustuspelissä. Silti on väärin sanoa, että Laine olisi ollut aivan heikko puolustuspelissäänkään. Hän pelasi sinänsä erittäin tunnollisesti sijoittumisensa osalta puolustuspeliä jo viime kaudella. Lähinnä hänen pitää vielä merkittävästi kehittää peliään laitakahinoissa sekä saada nopeutta ja tarkkuutta omista pois lähtöihinsä.
Laine on erinomainen maalintekijä, mutta myös todella taitava rakentamaan peliäkin tarvittaessa, ja Laine pystyi jo viime kaudella hyvään fyysiseen taklauspeliin NHL:ssä. Ei tuollaisesta pelaajasta minun mielestäni täysin yksipuolista saa kyllä mitenkään.
Erittäin yksipuolinen pelaaja nykyajan jääkiekossa tosiaankin on ainakin Ovechkin, joka ei kyllä edelleenkään osaa/viitsi kunnolla ja tunnollisesti puolustaa, vaikka hänen faninsa yrittävät muuta väittää. Lisäksi Ovechkin on aivan onneton pelinrakentamisessa esim. Laineeseen verrattuna.
Laine on itse asiassa vasta 19 vuotiaaksi laituriksi mielestäni varsin monipuolinen pelaaja. Joka Lainetta moittii erityisen yksipuoliseksi ei kyllä halua tunnustaa hänen muita hienoja ominaisuuksiaan, kuin maailmanluokan laukauksen.