Thanks cobol ja Tuomas, mielenkiintoinen palapeli ja itse olen kuullut eri vaiheet suoraan Pasilta. Hän on tietenkin kertonut asiat omalta kannaltaan. En tiedä miksi Ika kertoo, että Pasi tuli joukkueeseen jonkun muun toimesta. Se ei pidä paikkaansa, Ika ja Pasi tuntevat toisensa hyvin ja kuka muu olisi Nielikäisen puolesta vihreän valon sytyttänyt:
-Hjallis? Kuten cobol totesi, Hjallis ei enää (luojan kiitos) ole juurikaan tekemissä pelaajien tai pelaajahankinnan kanssa. Eikä missään tapauksessa marginaalipelaajien alueella. Hjallis ei esimerkiksi tiennyt, että Roman Vopat on hyökkääjä miehen tullessa Jokereihin Surenkinin Vepun suosituksesta. Hänen tietämyksensä SM-liigasta on tätä luokkaa - ja eihän omistajan itse asiassa tarvitsekaan tietää, kun hän on palkannut oikeanlaiset joukkueenkokoajat, ei siinä mitään.
-Hanlon? Hanlonilla ei ole ollut harmainta aavistusta kuka helvetti on Pasi Nielikäinen. Hän on voinut katsoa ainoastaan statsit: vähän pinnoja, paljon jäähyjä, paljon joukkueita. NHL-koutsin tasoinen ammattilainen ei vetele joukkueeseen pelaajia, joita ei henkilökohtaisesti tunne. Ei varsinkaan marginaalipelaajia.
-Virmanen? Masa on aina samaa mieltä kuin Hjallis ja alkuvaiheessa, kuten cobol totesi, Hjallis ei nähnyt mitään käyttöä Pasille. Ei Masakaan.
Kuka muu meille voi jäädä jäljelle Jokerien pelaajavärväyksiin olennaisesti liittyvistä henkilöistä kuin Ika Lehkonen? Itse "paljastin" jo alkutalvesta täällä, että Ika tulee Jokereihin, kuulin sen ihan riittävän sisäpiiristä mieheen liittyen ja näin tapahtui. Jos Ikakaan ei olisi ollut missään tekemisissä Pasin hankintaan liittyen, niin miten vitussa Nielikäinen on tullut Jokereihin? Ilmestyikö se vaan joku aamu treeneihin ja jäi sitten samantien joukkueeseen? Jos Ika ei olisi tullut Jokeri-organisaatioon, Pasilla ei olisi nyt sopimusta Jokereihin.