Parhaat pizzatäytteet

  • 110 874
  • 378

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kinkku, kebabliha, salami, jauheliha + valkosipuli. Yleinen darrapitsa.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Pekoni, aurajuusto ja kaksi olutta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Uusissa paikoissa yritän onkia listalta jonkin kivan yhdistelmän, näin on löytynyt mm. kananmuna, pekoni, aurajuusto, sipuli -yhdistelmä. Kotipizzassa, etenkin tutuimmassa niistä, kamat menee k.k.a.a -systeemillä, eli kebab, katkarapu, ananas, aurajuusto. Kahta lihaa pyrin välttämään. Makea ananas ja voimakas aurajuusto sopivat hyvin yhteen. Kotona väsään täytteiksi parempaa kamaa, kuten tuoreita herkkusieniä, chorizo-makkaraa, savupalvikinkkua ja mustia oliiveja.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Pizze:

1. Prosciutto crudo
Mozzarella, pomodoro, prosciutto crudo e rucola
2. Prosciutto funghi
Mozzarella, pomodoro, prosciutto e funghi
Hienoa, että joku muukin arvostaa klassikkoja. Prosciutto ei ole itselleni välttämätön, mutta menee kyllä. Sen tai sienet voi korvata laadukkailla oliiveilla, jos suolaista haluaa.
 
Kiviuunissa paistettuna mozzarellalla, tomaattikastikkeella ja valkosipulilla, päälle tuoretta tomaattia ja rucolaa ja rouhaisu pippurimyllystä. EI oreganoa.

Yksi tuollainen!

Kotona kun teen, niin laitan pieneksi leikattua salamisilppua sinne tänne. Rucola tulee aika usein korvattua tuorella basilikalla. Ja ehkä tujaus Parmigiano-Reggianoakin tulee raastettua joukkoon.
 

Franchi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, ACF Fiorentina
Diavola (Mozzarella, pomodoro, salame piccante)
Prosciutto e funghi (Mozzarella, pomodoro, prosciutto, funghi)

Yksinkertaista.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Kinkku, ananas, aurajuusto, jalopeno. On kyllä parasta lääkettä krapulaan ja muutenkin suosikkini.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Kinkku, ananas, aurajuusto, jalopeno. On kyllä parasta lääkettä krapulaan ja muutenkin suosikkini.

Hyvä valinta krapulaan kyllä

Normi pizzana yleensä Kinkku, kebab, salami, homejuusto. (On ainakin lihaa)
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Itse olen tässä lähiaikoina tykästynyt seuraavanlaiseen pizzaan; kana, ananas, kebab, aurajuusto.

Yleensä noilla täytteillä tulee tilattua, välillä tosin aurajuustoa löytyy kaapistakin, josta sitä voi suoraan ripotella pizzan päälle ja tällöin auran korvaa salami. Myös jalapenot tulee yleensä lisättyä jälkikäteen itse pizzan päälle..
 

Doaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes, Shane Doan
Kinkku, ananas, katkarapu, aurajuusto.

Kolme ensimmäistä täytettä kuuluvat bravuuri pitsaani. Jos neljäs täyte pitää valita, niin se on sitten aurajuusto.

Helvetti kun alkoi tehdä mieli pizzaa...
 

J.Petke

Jäsen
- Pepperoni

- Pepperoni

- Tonnikala

- Tonni

- Ananas

- Ananas

- Ja fetajuusto

- Meilla ei olla feta

- no pistä sit vaikka katkarapu jos ei oo fetaa

-----------------

Tuo pitsa nimenomaan niin että Pepperonit ovat kaikkien muiden päällä eikä haudattuna sinne kaikkien alle.

Itse en pysty ymmärtämään ihmisiä ketkä ottavat kinkkua pitsaansa. Nimittäin kun ne Saarioisten kinkkusuikaleet ovat niin kamalan pahan makuisia. Eri asia jos oikein Italialainen pistää kinkkua.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Niin, yleensä olen sitä mieltä, että oikein hyvin tehtyä pitsaa ei tahdo juuri mistään saada. Kaikki ovat sellaisia hätäisesti kyhättyjä räiskäleitä, jotka maistuvat aina samalle.

Niinpä. Ach-lamm -pizzerioista saa vain niitä iänikuisia pullataikinamaisia koosteita raa'asta taikinasta ja huonosti paistuneista täytteistä. Onneksi nuo tulevat eteeni vain ollessani humaltuneessa tilassa ryömimässä sohvalle 25 vodkashotin jälkeen. Silloinhan sitä syö vaikka raakaa hevosta.

Kotipizzan ja niiden muutamien suomalaisten omistamien pizzoissa on sitä 80-luvun meininkiä, kun pizza todellakin maistui pizzalle. Mutta siitä on jo aikaa.

Eri asia jos oikein Italialainen pistää kinkkua.

EDIT: Pakko vielä mainita, että jokainen joka kutsuu pizzaa pitsaksi joutaa saamaan lekan silmäänsä.

Italialainen kylläkin kirjoitetaan pienellä.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Kebab, salami, paprika, jalapeno on neljällä täytteellä pizzan sisältö.

Itse kävin kerran eräässä ravintolassa seuraavanlaisen keskustelun:

- Syökö täälä vai ottaako mukaan?
- Mä syön täälä.
- Ei voi syödä täällä. Kymmenen minuuttia menemme kiinni.
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Noo... Kinkku, ananas, katkarapu ja sinihomejuusto tästä lähtien. Ennen en pitänyt sinihomejuustosta, mutta nyt kyllä. Joskus kyllä vaihtelee nuo kaksi jälkimmäistä, mutta kinkku ja ananas pysyy.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Pakko vielä mainita, että jokainen joka kutsuu pizzaa pitsaksi joutaa saamaan lekan silmäänsä.
Ollaanpas sitä nyt niin tarkkoja että. Kyllä ainakin itse kutsun sitä pitsaksi. Pitäisikö siinä olla pari suhu z-kirjainta, vai mitä ajat takaa?

Sitten kun taas puhutaan sanan kirjoittamisesta, niin pizza on tietysti oikeampi muoto.
Italialainen kylläkin kirjoitetaan pienellä.
Ei aina. Esim. lauseen ensimmäisenä sanana se kirjoitetaan isolla.

Kebab, salami, aurajuusto ja pepperoni on se yhdistelmä, joka maistuu täällä suunnalla parhaimmalta, varsinkin krapulassa.
 

J.Petke

Jäsen
Niinpä. Ach-lamm -pizzerioista saa vain niitä iänikuisia pullataikinamaisia koosteita raa'asta taikinasta ja huonosti paistuneista täytteistä. Onneksi nuo tulevat eteeni vain ollessani humaltuneessa tilassa ryömimässä sohvalle 25 vodkashotin jälkeen. Silloinhan sitä syö vaikka raakaa hevosta.

Kotipizzan ja niiden muutamien suomalaisten omistamien pizzoissa on sitä 80-luvun meininkiä, kun pizza todellakin maistui pizzalle. Mutta siitä on jo aikaa.



EDIT: Pakko vielä mainita, että jokainen joka kutsuu pizzaa pitsaksi joutaa saamaan lekan silmäänsä.

Italialainen kylläkin kirjoitetaan pienellä.

Onneksi sinäkin löysit tuosta viestistä sen olennaisen..

Niin mites se nyt meni tuo pitsan oikeinkirjoitus noin niinkun kaikkien sääntöjen mukaan? Ja vaikka kirjottaisin pitza niin eikö se ole aika helvetin sama näin keskustelupalstalla jos vaan idea välittyy?

Itse en ennen ole tajunnut kuinka hyvin feta sopii pitsan päälle kunnes joskus otin oriental-pitsan missä sitä sitten oli. Sen jälkeen on vaikea ollut tilata pitsaa ilman fetaa. Hieman vaan harmittaa se, että täällä Hlinnassa ei ole kunnollista paikkaa mistä saisi kunnon läskipannupitsoja. Rosso&Kotipizza on boikotissa ja Pizza Hut täällä meni nurin jo pitkän aikaa sitten.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kolme selvää suosikkimaustettani ovat kinkku, ananas ja paprika. Neljäs on sitten mielihalusta ja tarjonnasta riippuen joko tonnikala, suolakurkku, pepperoni tai salami.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Onneksi sinäkin löysit tuosta viestistä sen olennaisen..

Niin mites se nyt meni tuo pitsan oikeinkirjoitus noin niinkun kaikkien sääntöjen mukaan? Ja vaikka kirjottaisin pitza niin eikö se ole aika helvetin sama näin keskustelupalstalla jos vaan idea välittyy?

Herra Petke ei ehkä nyt ymmärtänyt, että vastineeni oli humoristisesti latautunut.

Kuten hyvin tiedämme, on voi, mämmi, karjalanpiirakka ja feta suojeltuja nimiä. Pitsa on Kielikellon lukijoiden ja kirjoittajien muoto sanasta pizza. Pitsa vain kuulostaa ja näyttää niin vitun tyhmältä.

Tosin olisi sangen harmillista, mikäli italialaiset (Uleåb. huom. pienellä kirjoitettuna) alkaisivat itkeä direktiivin perään, jossa vain heidän kypsentämänsä vehnästä ja vedestä tehdyt lätyt, joissa on hivenen tomaattikastiketta pinnassa, saisivat kuljeskella pizza-nimellä.

Silloin vain italialainen (pienellä kirjoitettu, Uleåb. huomio) ja Italiassa valmistettu Margarita saisi kantaa pizza-nimeä. Joutuisimme miettimään vastineita pizza-sanalle. Voimariinista tuli Oivariini. Pazzi olisi hyvä vaihtoehto. Tai sitten zippa.
 

FlyingFinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + muut turkulaiset
EDIT: Pakko vielä mainita, että jokainen joka kutsuu pizzaa pitsaksi joutaa saamaan lekan silmäänsä.

Nimenomaan. Onkin pitänyt avautua asiasta tuonne jonnekin "Ärsyttävimmät termit" ym-ketjuun, pitsasta tulee mieleen lähinnä vetinen roiskeläppä. Mutta kukin tyylillään, mielestäni vain sana pizza itsessään on jo tyylikäs ja herkullinen, jokaista sanaa ei tarvitse väkisin suomentaa.

Olen positiivisesti yllättynyt aurajuuston suosiosta, olen kaveripiirissäni suunnilleen ainut kun sitä sietää. Ja minullehan se on jo jonkinlainen intohimo.

Ananas ei kieltämättä ehkä ole ensimmäinen täyte jonka valitsen italialaisessa ravintolassa, mutta mielestäni se sopii juuri tällaiseen Kebab & Pizzeria - pizzaan ihan kivasti.

Minun fantasiaani kuuluvat aina ananas, aurajuusto ja tuplajuusto. Se neljäs täyte sitten vaihtelee salamin, katkarapujen ja pekonin välillä.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Olen positiivisesti yllättynyt että tästä aiheesta on syntynyt jonkinmoista keskustelua. Ehkä te olette vielä pipimpiä kuin luulenkaan! Hatunnosto, tänään se oli tummanvihreä piba.

Vastataan myös ketjun aiheeseen: aurajuusto-ananas-valkosipulien kanssa menee kaikki lerssit ja lihat. Barbeque-kastike tekee myös kaikesta nannaa.

Mutta ei mitään vitun KÄNÄMMUNIA!
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Mutta ei mitään vitun KÄNÄMMUNIA!

Olen tavannut pizzalistoilla myös PERSIKAN. Mitävittua?

Jos joku on joskus käynyt Kemissä, on hän varmasti käynyt myös Di Mare -nimisessä "pizzeriassa". Siellä on listalla persikalla ja kananmunalla varustettu pyöreä kappale huonosti paistunutta taikinaa. Pizzan nimeä en muista, mutta Nightmare voisi olla perin sopiva nimi.

Juusto siellä muistuttaa ikävästi s****aa, pohja on paksu kuin neekerin k***i, mutta krapula sillä lähtee wegs kuin Uusiksen kaveri jatkoajasta.

Minä tahdon pizzani sellaisessa laatikossa, joka ei meinaa mennä kiinni. Mitä enemmän märstiä sen parempi, mutta ananas ei todellakaan kuulu pizzaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mutta ei mitään vitun KÄNÄMMUNIA!
Äläs nyt. Pekoni ja kananmuna sopivat hyvin yhteen, kuten tunnettua. Ei kannata olla kapeakatseinen ja ahdasmielinen. Vinkkaan sen verran, että kananmuna rikotaan pizzan päälle ja se kypsyy siihen uunissa. Kyseessä ei ole keitetty muna, kuten eräs kaverini epäili.

Persikka ja banaani ovat olleet joissain paikoissa täytteenä myös, en ole itse ehtinyt vielä kokeilla. Pizzan päälle sopii periaatteessa mikä tahansa, eikö se sellaisella filosofialla saanut alkunsakin? Tosin itse pidän eniten kunnon raaka-aineista ja siksi parhaat pizzat saa kotona. Kebabmestoista saa lähinnä rasvarieskoja, vaikka hyviä nekin joskus ovat.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Kyllä mä ymmärrän näitä "meillä ei olee" juttuja, varsinkin sen jälkeen kun Harjavaltaan oli avattu toinen pizzeria (vielä sinne Bandiittien naapuriin) niin ajateltiin sitten iltavuorossa töissä että tilataan Kebabit meille. Noh, yksi kaveri soitti sinne (paikan nimi oli Erkis best) ja siellä ählämi sitten selitti että "meilä ei olee kebaablihaa". Sen vielä ymmärtää ettei ole valkosipulia tai ananasta, mutta jos on kebabpaikka niin ei ole kebablihaa... Noh, eipä ollut pitkäikäinen paikka.

Ja PS. Ei ole mikään urbaanilegenda vaan ihan puhelimen kaiuttimen kautta minäkin kuulin mitä ählämi puhui. Voipi olla että olen asiasta ennenkin maininnut, mutta kuitenkin. Ja Galasta sitten saatiin kebabit, niinkuin ollaan moneen kertaan myöhemminkin saatu.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Ehkä sen kolmenkymmentä viestiä tästä ketjusta luettuani, täytyy kiittää teitä arvon palstalaisia ulosannistanne; vielä äskettäin koin näläntunteen. Sen näemmä voi poistaa syömättäkin, mitä nyt keskivahva kuvotus sivutuotteena.

Tonnikala, jauheliha ja mitä vittua, kebab (takuulla oikein kirjoitettu)? Rienausta, sanoisi puritanisti tuosta viimeisestä.

Lotossa en voita, mutta tässä arvonnassa takuulla:
- Salami (pepperoni pilaa kokonaisuuden)
- herkkusieni
- kypsä ja suolainen sinihomejuusto (ei danish blue, mutta jokin Auran tapainen teille tietämättömille)
- kaiken kruunaa tuore (leikattu, ei puserrettu eli pilattu) kynsilaukka.

Luonnollisesti oletetaan, että pizzan pohja (eli taikina) on edes verrattain tuoretta (ei jääkaapista, tai pakastimesta), paistettu kunnolla. Eikä karvakäsi myöskään ole koettanut oikoa kastikkeen teossa, tai koeta peittää virheitään oreganolla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös