Parhaat pizzatäytteet

  • 110 607
  • 378

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
1. Peperoni-makkara, taco-kastike, aurajuusto ja katkarapu.
2. Salami, aurajuusto, tonnikala, tuore paprika
3. Kana, persikka, aurajuusto, peperoni-pippuri


Muuten olen sitä mieltä, että ananakset nypitään pois, jos niitä pitsan päältä löytyy.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Kyllä täältä lähtee yleensä seuraava tilaus: salami, sipuli, jauheliha, tuore tomaatti/jalopeno

Toinen vaihtoehto on sitten Pizzataxin Dillinger, joka on hyvin samanlainen.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Muuten olen sitä mieltä, että ananakset nypitään pois, jos niitä pitsan päältä löytyy.

Kyllä. Älä pure mun ananasta. En ole koskaan ymmärtänyt ananasta pitsassa, ei vaan maistu.

Oma special on ehkä vähän tylsä kinkku, katkarapu, paprika, aurajuusto. Krapulassa kinkun ja katkaravun voisi korvata kebabilla ja pekonilla tms rasvaisemmalla vaihtoehdolla.

Alkoi tehdä mieli pitsaa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ei nillä täytteillä väliä, kunhan on vaneripohja. Kestää pitempään.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ählyn lättyni:
Kebab, ananas, aurajuusto, chili-majoneesi/mexican-kastike/jalapeno

Muissa kuin ählyissä:
Pepperoni, tonnikala, ananas, aurajuusto
 

Jopelo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ottawa Senators, Hokki, Blaugrana
Jauheliha, kebab, tuplajuusto & salami.

Ja olen myös vahvasti sitä mieltä että suomalaisten pitäisi saada palveluksensa suomeksi. Muutamaan kertaan meinannut mennä järki pitsan tilauksessa.
 

scholl

Jäsen
Pizze:

1. Prosciutto crudo
Mozzarella, pomodoro, prosciutto crudo e rucola
2. Prosciutto funghi
Mozzarella, pomodoro, prosciutto e funghi
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Kinkku, tonnikala, katkarapu, ananas. Sellainen taitaa olla yleisin neljän täytteen tilaus mulla :)
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Sama vakio kuin pizzeriassakin: Jauheliha, Kebabliha, ananas ja sipuli. Ja mausteeksi kunnolla oreganoa ja valkosipulia.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Pizze:

1. Prosciutto crudo
Mozzarella, pomodoro, prosciutto crudo e rucola
2. Prosciutto funghi
Mozzarella, pomodoro, prosciutto e funghi

Nam. Siinä ne ovat. Oliiveja voisi ehkä harkita lisäksi noihin.

Turhat härpäkkeet on perseestä.
Ananas ei kuulu pizzaan.
Kebabpizza, vain Suomessa?
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Jauheliha, sipuli, aurajuusto, turkinpippuri/suolakurkku (olotilasta riippuen jompi kumpi)

Tämä mixi tunnetaan koodinimellä "krapulapitsa". Maistuu myös ilman krapulaa =)
 

Fordél

Jäsen
Ananas on tosiaan pitsan täytteenä melkoisen kiistelty. Aika moni "asiantuntija" on sanonut, että ananas ei kuulu pitsaan vaan täytekakkuihin yms. Toisaalta vasta-argumenttina on se, että eikös pitsan idea ole laittaa täytteeksi mitä kaapista löytyy, joten ei kait sitä vääriä täytteitä ole olemassakaan.

Sitten itse asiaan eli itsellä on kaksi vaihtoehtoa, jolta lähen rakentamaan tuota pitsan täytepolitiikkaa. Kaikki riippuu ravintolasta. Jos kyseessä on hienompi paikka niin silloin mennään hyvin typistetysti jauhelihalla. Valkosipuli ehkä kaveriksi, mutta ei muuta. Simppeli, mutta takuuvarma onnistuminen.

Jos taas menen noihin etelän poikien rafloihin niin silloin täytettä laitetaan enemmän, koska määrä korvaa tässä laadun. Niissä paikoissa jauhelija ei oikein viehätä kun se kastike on aina jotenkin omituista. Näin ollen täyteeksi valitsen yleensä salamin, kebablihan, tuoreen tomaatin ja sipalin.
 

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
Kana, Kebab, Salami/pepperoni oor va evö, Katkarapu. Usein myös +vs.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Jos nyt puhutaan Suomen omista tekeleistä, niin ehdottomasti
kinkku, kebab, katkarapu, herkkusieni. Herkkusienen voi vaihtoehtoisesti korvata ananaksella.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Taitaapi yleisin olla kinkku, salami, aurajuusto, ananas. Hyväksi havaittua ja terveellistä.
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Taidetta

Niin, yleensä olen sitä mieltä, että oikein hyvin tehtyä pitsaa ei tahdo juuri mistään saada. Kaikki ovat sellaisia hätäisesti kyhättyjä räiskäleitä, jotka maistuvat aina samalle. Voisi vähän panostaa kastikkeeseen, pohjaan ja juustoon. Ne sen pitsan tekevät, täytteet on melkin kuin sivuosassa.

Yleensä ravintolassa haen salamille kavereita. Parhaiten kaveeraavat Aura-juusto ja kapris, mutta molempia ei kande samaan satsiin heittää, alkaa suolaisuus mennä yli. Siis salami ja jompi kumpi näistä kahdesta.

Sitten tarvitaan sipulia, punasipuli tähän vuodenaikaan parempi.

Lopuksi arvotaan fiiliksen mukaan. Jos tekee mieli tulista, pannaan jalopetterit sinne. Jos tekee mieli äijämäistä satsia, voi harkita jopa pekonia. Paprika toimii aina, herkkusienetkin joskus, mutta molemmat vain tuoreina. Mitään säilykesieniä tai -paprikaa ei pitsaan heitetä. Eikö myöskään koskaan mitään purkkitonnikalaa, joka tuhoaa kaikki muut maut. Eikä sekoitella kalaa, kanaa ja lihaa keskenään (poikkeus anjovis). Katkarapuja voi panna lihan kanssa, vaikka merestä tulevatkin.

Kun teen itse, prukaan silloin tällöin kruunata pitsan parmesanilla. Sitä toki vain mausteeksi ja varsinainen juusto emmentalia ja mozzarellaa, ettei tule liian suolaista. Myöskin täytteistä löytyy itse tehdyssä variaatioita jauhelihakastikkeesta, banaanin kautta anjovikseen tai kananmunaan.

Juuri nyt tilaisin: salami, punasipuli, aura, jalopeno.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Kiviuunissa paistettuna mozzarellalla, tomaattikastikkeella ja valkosipulilla, päälle tuoretta tomaattia ja rucolaa ja rouhaisu pippurimyllystä. EI oreganoa.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Ja kun näitä mainioita keskusteluja laitettu (itsekin kuullut tuon "ei olee.." jutun, Haminassa oli se pizzeria)
...

Nämä keskustelut ovat huikeita, varsinkin kun karvakäsi toistaa kaiken sanoman. Frendi soittaa, tilaa pizzat porukalle ja itse vieressä toistaa pizzamiehen äänin kaikki täytteet niin pokkahan siinä pettää.

Jos joku muistaa KISS FM:n aamun tms jossa soitettiin pilapuheluita, niin siinä oli todella huikea kun yhdistettiin kaksi pizzeriaa, ikäänkuin molemmat olisivat soittaneet toisilleen vaikka KISS FM siis yhdisti nämä vain toisilleen.

Muistan nauraneeni tuolle todella paljon, löytyisiköhän vielä jostain.
 

dal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ne parit
Njahas.

Vakkari on aikalailla seuraava: herkkusieni-katkarapu-kinkku-valkosipuli. Toisinaan valkosipulin tilalla myös jotain muuta, lähes aina pekonia.

Muistinpas juuri, että puolet eilisestä pitsasta on tuolla jääkaapissa. Nam nam.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös