Jos paitoja haluttaisiin tyhjäksi mainoksista, niin on hullu ajatus, että yhden sponsorin pitäisi "ostaa" paita tyhjäksi. Kyllä siinä lähtökohtana pitäisi olla, että samat sponsorit ja sponsorirahat säilyvät, mutta näkyvyys haetaan muualta.
Mielestäni monet sponsorit hakevat liian putkinäköisesti pelkästään mahdollisimman suurta näkyvyyttä. Pelkkä näkyvyys kun ei toisaalta välttämättä johda kovin pitkälle. Tämän ajattelumaailman ihmeellisyys korostuu, kun tietää että monet sponsorit eivät edes usko tällaisen näkyvyyden tuovan heille lisää tuloja, vaan seuroja tuetaan pitkälti sen vuoksi, että päästään mukaan "piireihin". Tällä tarkoitetaan sitä, että sponsoroinnin kautta saadaan yhteyksiä muihin yrityksiin ja useissa tapauksissa tämä tuottaa yhteistyökuvioita urheiluseuran ulkopuolellakin.
Sponsoreille pitäisi jollain tapaa pyrkiä myymään ajatusta siitä, että paitojen tyhjentämisellä saataisiin aikaiseksi positiivisia mielikuvia ko. yrityksiä kohtaan. Tehtäisiin selväksi, että nämä tietyissä yhteyksissä näkyvät sponsorit hyväksyivät mainosten poistamisen peliasuista ja haluavat tukea tällä tavoin seuran imagoa tyylikkäämpien peliasujen myötä. Ruotsissa Brynäs taisi tehdä juurikin jotain tämän kaltaista?