Toki olisi voinut tarkentaa, että nykyisen JYPin kun värit ovat olleet punamustavalkoinen. Olet aivan oikeassa jos mennään ihan originaaliin värit ovat olleet sininen, valkoinen ja oranssi. Sininen ja valkoinen ovat myös Jyväskylän värit, mutta nykyinen punamustavalkoinen on keski-suomen värit.
En ole itse ainakaan suuremmin kaipuuta vanhoihin väreihin huomannut, yleisesti porukka pitää nykyisistä ehkä enemmän. Toki kolmospaitana aika-ajoin heitetty, että pitäisi sinivalkea olla ja nimenomaan alkuperäisellä logolla, ei HT logolla jolla toki JYP monesti juhlapeleissä pelannut.
Itse kuitenkin pidän JYPin alkuperäisestä logosta vaikka se on loppupeleissä taiteellisesti aika hirveä kilpilogo, mittasuhteet vähän vääristyneet yms niin on aikansa tuote ja pidän siitä paljon, toivoisin että se tulisi osaksi JYPiä enemmän. Nykyään tuo ei näy oikein missään, itse toivoisin, että tulisi fanituotteisiin ja ehkä pelipaitojen hartioihin ja toki hallille muutenkin.
Tässä samalla voisi sanoa, että JYP saisi historiaansa enemmän esitellä, nykyään hallilla tuo alkuperäinen aika tai edes HT-aika ei näy lähes ollenkaan. Itse arvostan ja pidän seuran historiasta vaikka nykyvärit ehkä mielestäni paremmin toimiikin ja seuran historia saisi näkyä paremmin hallilla. Tästä JYPille iso miinus.
Oikeastaan ainoa tapaus miten JYPin tai JyPin alkuperäiset värit voisin käyttöön ottaa on se skenaario, että nimi muuttuisi takaisin alkuperäiseen, logo alkuperäiseen ja sitten toki väritkin ja tähän kyllä syttyisin, mutta tätä ei ole näkyvissä, kun en tiedä itseni lisäksi kuin 1-2 henkilöä jotka jakavat tämän ajatuksen. Kyllähän esim alkuperäinen jääkiekkologo ja Toronton NHL-paita malli toimii, siitä siis esimerkkiä mitä voisi olla:
Mikäli kuitenkin mennään ihan JYPinä, niin värit on nykyiset eli punamustavalkoinen.