Kotona tehty vie voiton aina, ei oo itte tekemää voittanutta.
Makuasioita joo. Jos söisin tekemäsi pizzan ja sitten vaikkapa jonkin ravintolan pizzan niin antaisitko laatutakuun?
Antaisitko laatutakuun, jos tarjoaisit minulle anjovispitsaa ja sattuisin olemaan allerginen anjoviksille?
Väsää mulle vaikkapa oma suosikkipizzasi (syön aivan mitä vain) niin arvostelen sen puolueettomasti. Sovitaan yksityiskohdat yyveellä.
Kotona tehty vie voiton aina, ei oo itte tekemää voittanutta.
Ei samperi ei saa tähän aikaan illasta tällaisia viestejä kirjoittaa, nälkähän tässä tulee...Myllyn Paras - pitsajauhoista saa muuten loistavan pitsapohjan! Päälle Mutti-tomaattimurskasta tehty soossi (maustan sitä jonkun verran), juustoa, ilmakuivattua kinkkua ja aurinkokuivattua tomaattia. Sitten uunin jälkeen valkosipulia ja rucolaa.
Jos saan käsiini savupororouhetta niin siitä tulee paras pitsa samalla ohjeella, mutta ilmakuivattu kinkku korvataan porolla.
Helsingistä löytyy pari napolilaistyylistä pizzeriaa, ainakin Via Tribunali kannattaa käydä vaikka jollain Stadin keikkareissulla testaamassa. Humalistonkadun versiota napolilaispizzasta en ole itsekään vielä testannut. Eikä Tribunaalikaan aidoille italian pizzoille pärjää, mutta ihan hyvä viritys se on kolmen testikerran perusteella.Vaan Napoliinhan sitä pitäisi lähteä, jos haluaisi sen ihka oikean pizzan alkulähteille ja kulinarismiin.
Minä laittaisin tuon prosciuttonkin vasta paiston jälkeen pizzalle - se on jo kypsää valmiiksi, ei tarvitse uuniin viedä.ilmakuivattua kinkkua ja aurinkokuivattua tomaattia. Sitten uunin jälkeen valkosipulia ja rucolaa.
Itse tykkään että se vähän rapeutuu. Suurimmat virheen mun mielestä monien kotona tekemissä pitsoissaHelsingistä löytyy pari napolilaistyylistä pizzeriaa, ainakin Via Tribunali kannattaa käydä vaikka jollain Stadin keikkareissulla testaamassa. Humalistonkadun versiota napolilaispizzasta en ole itsekään vielä testannut. Eikä Tribunaalikaan aidoille italian pizzoille pärjää, mutta ihan hyvä viritys se on kolmen testikerran perusteella.
Minä laittaisin tuon prosciuttonkin vasta paiston jälkeen pizzalle - se on jo kypsää valmiiksi, ei tarvitse uuniin viedä.
Helsingistä löytyy pari napolilaistyylistä pizzeriaa, ainakin Via Tribunali kannattaa käydä vaikka jollain Stadin keikkareissulla testaamassa. Humalistonkadun versiota napolilaispizzasta en ole itsekään vielä testannut. Eikä Tribunaalikaan aidoille italian pizzoille pärjää.
Sergio's Turussa on erinomainen. Suosikki pizza on Siciliana, margerita jossa on sardellia. Palan painikkeeksi Sergion erinomaisia sisilialaisia punaviinejä.
Kotona tehty on hyvä ja edullinen, voi laittaa maksimaalisen hyvät raaka-aineet eikä hinta päätä huimaa. Tuoreet herkkusienet, laatukinkku, vuohenjuusto, minitomaatit sekä laadukas tomaattipöperö, mozzarella...
Itse tykkään että se vähän rapeutuu. Suurimmat virheen mun mielestä monien kotona tekemissä pitsoissa
- tomaattikastikkeen sijasta käytetään ketsuppia. Hyi olkoon.
- liikaa täytteitä. Sitten syödään jauhelihakastiketta leivällä.
- kaikki ainekset laitetaan juuston alle. Itse laitan juuston alle vain tomaattikastikkeen. Toki myös jauhelihan jos teen pitsaa edellisen päivän spagettikastikkeesta.
Viime viikolla söin kaksi Papa Dennis Rafkin -pakastepizzaa ja yllätyin oikein miten hyvää se oli. Fantasia oli makuna ja "täytä lempitäytteilläsi". Aurajuustoa vedin vaan överisatsin päälle ja kännissä ääntä kohti, että siitäkö lie johtui, mutta kyllä se emmental-edam yhdistettynä tomaattisoossiin oli parempaa kuin muissa pakastepizzoissa. Tosin on noi kalliimpiakin.Tehtiin viikonloppuna kaverin luona Lidlin pizza kitin avulla pizzoja.
Diavolo on italialaisen pizzan se tulisin versio, ei mun kokemuksella Italiassa tulista pizzaa syödä. Tuossakin on jo vähän liikaa. Muistaakseni Comossa olen viimeksi tuota tilannut ja tulisuus tuli vain hiukan mausteisemmasta salamista, ei siihen jalopenot kuulu.
Niinhän sen kuuluukin olla, ei ollut tarkoitus makuasioista kommentoida vain ainoastaan miten itse muistan kyseisen Diavolon.No, tämä on minun mielestäni sinänsä aivan yhdentekevää koska hyvää oli.