Viestin lähetti E
Tapahtui Vekaralla syksyllä 1998 itselleni.
Jatketaas nyt tätä vielä, kun jäi mietityttämään...
Onhan se aivan täysin mahdollista, etten olekaan tajunnut, että se olisi ollutkin pilasoitto. Jos oli, meni kyllä ihan sata täydestä, kun vieläkään en ole asiaa sen kummemmin miettinyt. Ja soittajan pokka olisi kyllä ollut täydellinen, ei tullut puhelun jälkeen mieleenkään, että olisi voinut olla pilari.
Kyseinen "päivystävä upseeri" ei koskaan tullut käymään yksikössä. En kyllä aivan tarkkaan muista, mitä hänen asiansa koski, mutta jotain aivan "normaalia tarkistusrutiinia" se oli. Enkä tullut tarkistaakseni esikunnasta kyseisenä päivänä, kuka oli peeuuna silloin. En siis voi olla 100% varma, oliko tämä oikea upseeri vai pilailija.
Ja Nilfisk, omana inttiaikanani (saapumiserä II/98) Vekaralla oli silloin tällöin myös ainakin yliluutnantteja päivystävinä upseereina silloin tällöin, useimmiten oli kuitenkin vänrikkejä (eli siis varmasti opistoupseereja).
Ja vielä kyseisenä aikana käsitykseni mukaan Vekaralla oli kapteeni nimeltään Majuri, en tosin ole tästä aivan 100% varma (siis en ole itse tavannut), näin oman yksikön kokelas kertoi kysyttyäni asiasta silloin tapausta seuranneena päivänä.
No, aikaa tapauksesta on lähes viisi vuotta, joten muisti pätkii joiltain osin varmasti. Mutta anyways, siitä olen 100% varma, että olen itse tällaiseen puheluun vastannut - oli sitten pila tai ei. Uskoakseni tätä on nyt täysin mahdoton todentaa suuntaan tai toiseen enää, ellei sitten mahdollinen pilailija tai itse silloinen herra kapteeni tänne kirjoita.