Paras pila, jonka olet tehnyt?

  • 67 244
  • 168

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Bast
Klassisia armeijapiloja eli TJ-piloja, joita siviiliin lähtevät tekevät inttiin jäävien kustannuksella on tullut kuulluksi useampiakin.

Maitotölkki (täysi) tuvan ilmastointikanavaan. Mikäli palvelit 2/98 esikuntapatterilla tuvassa 12, anteeksi. Hymiö.

Onhan näitä. Olemme teipanneet vähän tyhmemmän tupakaverin tyynyn kattoon, poistaneet hänen punkastaan pohjalevyn, teipanneet koko kaapin jesse-teipillä jne. Olemme vaihtaneet omat kapeat punkkamme gineksen aikana toisen tuvan leveisiin punkkiin, tilanneet herätyksen ja laittaneet tuvan oveen nukkumisjärjestyksen paikalle tekstin : katso järjestys pässin pöydältä. Sitähän ei siellä luonnollisesti ollut, joten mortti-ap pyöri aina aikansa paniikissa etsien nukkumajärjestystä kunnes uskaltui tupaan katsomaan punkan päädystä kuka piti mukamas herättää.
 

Anton

Jäsen
En tiedä onko tämä pila, mutta puhelimeen se liittyy.

Pikkusiskoni on näyttävännäköinen, mutta patologisen ujo persoona. Joku Pervo oli saanut hänen (lanka)puhelinnumeronsa ja soitteli hänelle 2 - 3 kertaa illassa. Pervo ei puhunut mitään vaan kuunteli siskon hätääntyneitä, Haloo, kuka siellä… lopeta soittelu -kommentteja minuutin tai kaksi ja sulki puhelimen. Taustalla soi aina vienosti klassista musiikkia.
Olimme parin muun tuttavan kanssa systerin luona viikonlopun iltaistujaisissa, kun sisko kertoi riesastaan ja jäimme mielenkiinnolla odottamaan illan puhelinsoittoja.
Muutamaa olutpulloa myöhemmin puhelin soikin: Pervo = P, Meidän porukka = M
P: *hiljaista musiikkia*
M: Kello on 20.14 ja 45, pim, ja panimme puhelimen kiinni
Muutamaa minuuttia myöhemmin oli minun vuoro vastata puhelimeen.
P: *hiljaista musiikkia*
M: *kusen lorinaa, ähkäisy ja vessanpöntön kohinaa* ja puhelin kiinni. Olin vetänyt lankapuhelimen veeseehen ja vähän säästellyt edelleen jalostettua olutta.
Hetkeä myöhemmin…
P: *hiljaista musiikkia*
M: *tuttavapariskunnan ähellystä* Ime lujempaa, nyt tulee… ja pistimme puhelimen kiinni.
Ja taas hetkeä myöhemmin… puhelin soi.
P: *hiljaista musiikkia*
M: *pikkusisko, muka lapsen kimeällä äänellä* Isi, minä olen piirtänyt kuvan sinusta… ja puhelin kiinni.
Puhelin soi melkein välittömästi ja on taas minun vuoro, enkä ehtinyt keksiä mitään ihmeempiä.
P: *hiljaista musiikkia*
M: Täällä nuorempi konstaapeli Komulainen, kenen kanssa keskustelen?
Tällä kertaa Pervo sulki puhelimen ja lopetti soittelut. Luuli varmaankin, että olimme tilanneet poliisin jäljittämään häntä?
Harmi, keksimme jälkeenpäin paljon ”hyviä vastauksia” tyypin varalle.
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Armeijapila. Tullessani harjoitusvapailta n.21.55 (Hiljaisuus 22.00) Huomasin punkkani olevan nätissä paketissa. Nimittäin jekkulangalla punkka oli tiukassa paketissa ja sitä jekkua oli varmasti ainakin kazillioona metriä siinä peiton, patjan ja punkan välissä/päällä, alla. Meinasi sulakkeet palaa mutta koska itsekin olin tekemässä piloja silloin tällöin niin annoin asian olla. Mainitsin kyllä muutamankin kerran. Hassuinta oli että kun aloin purkamaan sitä oli pimeä, hiljaista tai no pientä tirskuntaa kuului aina silloin tällöin pitkin tupaa, kunnes kaikki räjähtivät nauruun.

Herätyspilat olivat yleisiä. Kaikista parasta on kun itse joutuu herätetyksi niin silloin pitää ohjata se toiselle sängylle ja sanoa että en se minä ole. Kaveri joka sinun pitää herättää on tuolla toisella puolella nukkumassa. Kyllä sitten naurattaa jos toiset ei saa enää unta klo 5. ja itse kuorsaa täyttä häkää n.30 sek. myöhemmin. :D
 

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
Viestin lähetti varjo

Ja pian ylhäältä kuului kovalla ja selkeällä äänellä huudettuna "Vähänen TJ, Vähänen TJ päivystäjänpöydän luokse".

Itse homman juoni voi olla vanhakin juttu mutta toteutus 100% aito ja hetken kuluttua ylempääkin kuului naurua. Koskaan emme paljastaneet soittojen alkuperää vaikka melkein jokaiseen yksikköön niitä teimme. En nyt tiedä hauskuudesta mutta tilanteeseen sopi ja kaikki nauroivat.

Iski flash-back. Kavereita palveli Heikkilässä Turussa joskus 90-luvun loppupuoliskolla, ja pitihän sinne sitten porukalla kännissä kertaalleen soittaa köyhä pilasoitto. Heikkilässä on autokomppania, joten puhelu meni suunnilleen näin:

"Heikkilän tieskuinkamones komppania jne jne, puhelimessa apupässi mikälie."

"Tässä on vänrikki Ahokas" (siis joku keksitty nimi)

"Herra vänrikki"

"Tarvitsen puhelimeen autosotamiehet Häkkisen ja Salon. Pyytäkää heidät paikalle."

"Kyllä, herra vänrikki"

Lähes välittömästi kuuluu huuto: "Häkkinen! Salo! Automiehet Häkkinen ja Salo!" Noin kolmen sekunnin hiljaisuuden jälkeen taustalta alkaa kuulua useamman henkilön äänekästä naurua. Luonnollisesti kyseinen puhelu ajoitettiin F1-viikonlopun kanssa samaan aikaan... Varmaan monen mielestä helvetin köyhää touhua, mutta jessus mitkä naurut tuostakin sai nousuhumalassa... Hullulla on halvat huvit, sanotaan.

On näitä piloja jotain hauskempiakin tullut tehtyä, perhana vaan kun muistaisi tähän hätään... Loistava ketju joka tapauksessa!
 
Viimeksi muokattu:

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Re: Re: hyvä polttaripila

Viestin lähetti Another HAB
Ja sä et lukenut tätä City-lehdestä?

en, kai minä nyt prkl olisin siihen laittanut, että "luin city-lehdestä..." jos minä olisin sen city-lehdestä lukenut? Mutta kun en ole niin en ole. Kaveri kertoi ja minä pistin sen tänne. Sitä en tiedä, että onko hän tosiaankin ollut toteuttamassa tällaista tempausta ja hänet tuntien en näe mitään syytä olla uskomatta.


Muillekin. Koittakaa nyt ***tana uskoa, että kyllä minä laitan ne lähteet jos minä jostain copy-pastella jotain löydän. Ei todellakaan ole mitään pätemisen tarvetta...
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
90-luvun alussa tuli käytyä jätkäporukassa tiuhaan tahtiin Levillä juomassa ja välillä laskemassakin. Tutuksi tuli myös eräs Kati, joka työskenteli paikallisessa kaupassa. No eräänä kertana oltiin tavanomaisella kahdeksanhengen porukalla lomailemassa ja kaverimme iski sitten pikkusen kevytkenkäsen ja aivottoman muijan. Muijahan rakastui sitten kaveriimme niin tulisesti, että antoi piirakkaa melkein joka ilta.

Muitten kanssa sitten tuli mieleen pikku jäynä. Me olimme viikon lomalla ja tämä muija kaksiviikkoa. Mentiin lähtöpäivää edeltävänä iltana Hulluun Poroon jossa tapasimme tämän Katin. Kati oli het mukana juonessa ja lupasi hoitaa osuutensa.

Sanelimme kirjeen kaverillemme jossa piirakanjakaja oli todella pahoillaan ja pyytää kaveriamme käymään terkkarissa herppes testissä. Kati pisti kirjeen postiin seuraavalla viikolla.

No kaverimme sai kirjeen ja tulee paikalliseen huoltoaseman kahvilaan vitivalkoisena, jossa muu bändi istuskeli jorisemassa. Kaveri aloittaa " Voi Vi**u saat*na mun piti käydä testeissä terkkarissa, sil akal on kai herppes pe**e*e". Sen jälkeen koko porukka aloittaa aivan hillittömän nauramisen ja kertoo pilasta kaverille. No äijähän suuttu ihan saatanasti, koska oli joutunu pienen paikkakunnan, jossa kaikki tuntee kaikki, terkkariin tutulle hoitajalle testeihin.
 

sivurauta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat ylipäätään tamperelaiselle jääkie
Kehdannee jo tunnustaa

Joskus taannoin hurjina ammattikouluaikoina tapahtui seuraavaa. Meitä oli ehdottomasti kiellettyä kulkemasta työsalin läpi ruokalaan ja meidän olisi pitänyt kiertää ulkoa pitkä lenkki. Teorialuokan ja työsalin välissä oli iso metallikehyksinen ovi, jota pidettiin lukossa jottei tätä läpikulkua tulisi. Työsalin puolelta oven sai ihan kahvasta auki. Nooh tulimme kahvilta ja kaveri lakoi kiilaamaan ovea auki puukiilalla. Potki sen viimeisen päälle tiukkaan oven alle ja ovi jäi komeasti auki. Löysin jostain ohuen puuriman soiron joko sujahti tosi nätisti oven päälle ja koska siinä oli sellainen metalliklipare (palo-ovi) niin se ei päässyt sieltä luiskahtamaan pois vaikka ovea sulkisi. Tämän tehtyä talonmies ja kiinteistönhoitaja tulivat poistamaan kiilaa oven alta ja kun he saivat kiilan pois, ei ovi mennytkään kiinni; kiitos tämän rimansoiron. Aikansa sitä koitettuaan he totesivat, että kiila on potkittu liian tiukkaan ja alkoivat purkaamaan ovea jotta siihen saisi vaihdettua osia! Rehtori tuli pitämään meille vakavaa puhuttelua luokkaan ja avoimesta ovesta seurasimme huulta purren oven purkutyötä. Lopulta korjaajat nousivat tuolille ja huomasivat, että hei täällähän on puurima joko estää oven kiinnimenemisen. Sen kun heti ottivat pois alkoi ovi taas pelaamaan ja kun he vain saivat sen ensin koottua takaisin kasaan...;o)... Paljon on muutenkin piloja tehty, mutta eiköhän tämä ole kaiken maukkaimpana jäänyt mieleen.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä nyt ei välttämättä ole kovin hyvä pila, mutta aika heikkotasoisia ne on olleet muutkin meikäläisen keppostelut.

Joitakin vuosia sitten kerran baari-illan päätteeksi jatkoimme vielä luonani ryypiskelyä ja siinä samalla puuhailimme seuraavanlaisen puhelinpilan parissa: soitimme puhelinluettelosta poimimiimme numeroihin, jotka mahdollisuuksien mukaan sijaitsivat jollain vauraammalla omakotitaloalueella kuten Westendissä. Sitten vaan soittamaan.

Jos numerosta vastasi mies, suljimme puhelimen samantien, mutta jos vastaaja oli nainen sanoimme suurinpiirtein seuraavan litanian: "terve terve, Benkku tässä vaan. Hei oisko toi sejase hereillä vielä (kello oli siis 4). Kato sanopa että pistää saunan lämpiimään, me oltais täältä tulossa jatkoille niin kuin viimeksikin, mitä se olis ollu tossa jokunen kuukaus sitten. Ai mutta sä et tainnu ollakaan kotona, no hyvä niin, oli nimittäin sellasta menoa. No, me tultais nyt, menee sellanen reilu vartti. Että ei kun sauna lämpimäks ja bisset kylmiks."

Joskus sanottiin, että ei pidä paikkaansa, joskus alettiin kysellä tarkempia tietoja ja muistella omia taannoisia reissuja, että olisko tuo mahdollista. Pilan varsinaisista seurauksista ei ole tietenkään tietoa.

Lopuksi pahoittelut asianosaisille, sillä pila oli hölmö ja lyhytnäköinen.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viinakepposia:

- Olimme kavereiden kanssa baarissa ja valomerkki oli jo tullut. Istuskelimme terassilla ja joimme jäävettä koska olimme jo aika huonossa hapessa. Jääveden hörsiminen alkoi kuitenkin kyrsimään ja kaadoimme puolillaan olevaan tuoppiin pari desiä pirtua. Paikalle horjui yksi kavereistamme joka oli ehkä vielä huonommassa kunnossa kuin me. Sanoimme hänelle että "Otahan tuosta jäävettä niin olo paranee!" ja hän otti pitkän huikan tuota about 50%:sta "jäävettä". Kyllä hän melkein terassin laidalle pääsi ennenkuin viina löysi tiensä ulos.

- Kaverini kotipanimotarvikkeisiin kuuluu mm. 10kg:n hiilihapotin. No yhtenä vappuna me sitten saimme kuningasidean: Hiilihapotetaan kossupullo. Laitoimme kossun muoviseen limukkapulloon ja happoja perään. Sitä oli mukava tarjota kavereille: "Ota tuosta Kossu-Spriteä. Se on kyllä aika laimeaa kun tuli tuota Spriteä vähän liikaa siihen, joten ota vaan ihan kunnon huikka.". No eihän sitä kukaan osannut epäillä kun happoja oli niin pirusti. On muuten mielenkiintoisen makuista tuo Sparkling-Kossu, niinkuin me sitä nimitimme. Viinan terävyys yhdistettynä kihelmöiviin hiilihappoihin on melkoinen makuelämys. Olisimme hiilihapottaneet myös salmaripullon jos meillä olisi ollut. Ehkä sitten ensi vappuna.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Allekirjoittanut joutui kerran hurjassa nuoruudessa aivan umpikännissä seuraavan pilan kohteeksi. Kaverit laittoivat baarissa puolikkaaseen salmari-shottiin suolaa ihan vaan 'pikkutilkan' ja tarjosivat sen minulle. Minä join pohjanmaan kautta, enkä havainnut mitään makua. Äijät ihmettelivät, miten meikäläinen kykeni juomaan vahvasti suolattua salmaria ja paljastivatkin ihmetellen jäynänsä.

No hetken kuluttua eteeni tuotiin uusi salmarishotti. Katsoin silmät kierossa tuota shottilasia ja kysyinkin, "Onksh täshäkin shuolaa?" Kaverit väittivät kivenkovaan, että "Ei ole, ei ole, juo vaan!"

Enpä siinä humalatilassa havainnut sitä, että salmarilasin pohjalla oli jotain kummaa löllöä ja salmarin värikin oli muuttunut harmahtavaksi. Sitä suolaa nimittäin oli ja paljon. Kittasin tuonkin kerralla suuhuni ja... nyt maistui pahalle! Onneksi en nielaissut siitä kuin pikkutilkan. Suustani kuului vain yksi lause: "Hyi vittu!"

Samantein vaan vessaan ja sylkemään koko paska pellolle. Vesi maistui hyvälle sen jälkeen.

Jälkeenpäin tuolle on naurettu. Ja jos joku idiootti on oikeasti yhtä soosissa, kuin minä tuolloin, on aivan oikeutettua syöttää hänelle suolaa, johon on sekoitettu salmaria.

=)
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Pilasoittoja tuli intissä kyllä soiteltua, meidän vakiona oli pyytää Vinkosen Kaita puhelimeen. Pässi sitten huutaa käytävällä "Kai Vinkonen, Kai Vinkonen, päivystäjän pöydän luona puhelu..." Ja kaikilla oli hauskaa.

Tämä nyt ole pila, mutta kerron kuitenkin - liittyy hieman intin pilapuheluihin. Olin apupässinä ja noin puoli yhdeksän aikaan illalla yksikön puhelin soi. Toisessa päässä matala miesääni sanoi, että "Täällä päivystävä upseeri, kapteeni Majuri iltaa!". Meinasin ärähtää, että "v***u mitään kapteenimajuria on, olisit keksinyt jotain parempaa", mutta jotenkin tuntui, entä jo tämä ei olekaan pilasoitto. No vastasin sitten tähän noin 5 sekunnin hiljaisuuden jälkeen "herra... ööö... kapteenimajuri...?". Onneksi toisessa päässä oli humoristinen skappari, rupesi nauramaan - ei ollut kuulemma ensimmäinen kerta. Siis jos joku ei tajunnut, kyseinen upseeri oli arvoltaan kapteeni ja nimeltään Majuri. Mutta se siitä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Re: Re: hyvä polttaripila

Viestin lähetti Another HAB
Ja sä et lukenut tätä City-lehdestä?

Hohhoijaa. Meinaatko, että City-lehden polttaripilat eivät olleet kenellekään sattuneet? Voin kertoa, että toimitus ei keksi niitä itse, vaan ne tulevat lukijoilta.

Samaisessa jutussa oli eräs polttaripila mikä oli tehty yhdelle tutulleni. Hauska juttu, mutta jos kirjoittaisin sen tänne, niin kukaan ei ilmeisesti uskoisi, koska "se oli City-lehdessä".
 

Nilfisk

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti E
Tämä nyt ole pila, mutta kerron kuitenkin - liittyy hieman intin pilapuheluihin. Olin apupässinä ja noin puoli yhdeksän aikaan illalla yksikön puhelin soi. Toisessa päässä matala miesääni sanoi, että "Täällä päivystävä upseeri, kapteeni Majuri iltaa!". Meinasin ärähtää, että "v***u mitään kapteenimajuria on, olisit keksinyt jotain parempaa", mutta jotenkin tuntui, entä jo tämä ei olekaan pilasoitto.

Toi on laajalle levinnyt tornihuhu, ellet se sitten ollut juuri sinä, jolle se on aikanaan tapahtunut.

Ainakin Vekaralla oli 90-luvun puolessavälissä Yliluutnantti Majuri, joka vieläpä oli yksikkönsä Vääpeli.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Nilfisk:

Vähänpä olet uutisia seurannut kun esim. Eversti Pekka Majuri on jäänyt huomaamatta, ei siis uutisissa mutta niitten kommentoijana.

Hänen poikansa Petri Majuri taasen oli ainakin 3 vuotta sitten RUK:n oppilaskunnan kuraattorina ja arvoltaan Yliluutnantti, nykyään luultavimmin kapteeni Majuri.
 

JMK81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Aston Villa
Jokainen varmaan tietää nämä "salaviestit" joita pystyy lähettämään kännykällä. Noh, lähetin erään viestin faijapuolen veljelle joka on 2 lapsen isä ja aikamoinen naistenmies. Viestissä tämä kuviteltu nainen kiitti hyvästä panosta, mutta oli putkahtanut paksuksi. Olisittepa nähny sen ilmeen:) "Voi ny vittu!"

Lopuksi tämä pila meni pieleen, kun se alkas ottaa selvää viestin alkuperää.

Intissä oli hieno irrotaa punkan päädyt irti, ja laittaa "kiinni" jekku langalla. Voi sitä kolinaa kun sotilas Nönnönnöö meni nukkumaan.

Kaappeja oli hyvä myös naulata kiinni. Mieluiten parin tuuman nauloilla, ja useammasta kohtaa niin pysyvyys on taattu.
 

Nilfisk

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti varjo
Nilfisk:

Vähänpä olet uutisia seurannut kun esim. Eversti Pekka Majuri on jäänyt huomaamatta, ei siis uutisissa mutta niitten kommentoijana.

Hänen poikansa Petri Majuri taasen oli ainakin 3 vuotta sitten RUK:n oppilaskunnan kuraattorina ja arvoltaan Yliluutnantti, nykyään luultavimmin kapteeni Majuri.
Itseasiassa uutisia tulee kyllä seurattua ihan töidenkin puolesta, joten se siitä. Tiedän toki Pekka Majurin, mutta ainakin Vekaralla, ja muistaakseni myös Haminassa, opistoupseerit hoitivat päivystävän upseerin hommat.

Ei ollut tarkoituskaan väittää, ettei muita Majureita voisi olla puolustusvoimien palveluksessa. Väittäisinpähän vaan, että "Kapteenimajuri soittaa päivystäjälle" on niitä legendaarisimpia tornihuhuja. Kuten se Sotilasmestarikin, joka ampui pistoolillaan ruokalan kattoon ainakin Haminassa/Vekaranjärvellä/Korialla/Dragsvikissa/Upinniemessä.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Itseasiassa muistan kyllä kerran Vekaralla erään kouluttajan(upseeri) olleen PUPS:ina joten poikkeuksiakin on, tosin ko. henkilö oli juuri kadiksesta tullut ja sen takia sopiva nakitettavaksi.

Tornihuhuluonnetta en kiellä mutta unohdit selkeästi että samainen sotilasmestari, joka muuten alennettiin vääpeliksi, johti myös suksisulkeisia pp-vajan katolla.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Viestin lähetti Nilfisk
...Kuten se Sotilasmestarikin, joka ampui pistoolillaan ruokalan kattoon ainakin Haminassa/Vekaranjärvellä/Korialla/Dragsvikissa/Upinniemessä.

Ja Tony Halmeen Jumala armahtaa - minä en -kirjassa se oli juuri Halme, jonka kovaääninen jutustelu sai Sotilasmestarin aseen laulamaan. Tornarit on hienoja.
 

Nilfisk

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti TaoTao
Ja Tony Halmeen Jumala armahtaa - minä en -kirjassa se oli juuri Halme, jonka kovaääninen jutustelu sai Sotilasmestarin aseen laulamaan. Tornarit on hienoja.
Tähän on vielä kuriositeettina lisättävä, että Halmeen kirjassa mainittiin ampujaksi Sotilasmestari Mustonen. Nykyään Ylil evp. Mustonen on KooKoon kakkosvalmentaja. Ja tämä tarina on tosi, ampumisesta en olisi aivan yhtä varma.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti varjo
Tornihuhuluonnetta en kiellä mutta unohdit selkeästi että samainen sotilasmestari, joka muuten alennettiin vääpeliksi, johti myös suksisulkeisia pp-vajan katolla.
Sotilas-arvot eivät natsaa kohdalleen, mutta eikös tätä juttua kerrottu Kontiorannassa vaikuttavasta Mullerin veljeksestä (en muista kummasta)? (tuossa U:n päällä pitäisi olla kaksoispiste poikittain, mutta sellainen on minun näppäimistöstäni hävinnyt).
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
dana77:

Tapahtui paha pointin missaus, tornareissa tyypillistä on se että yksityiskohdat vaihtelevat kertomispaikan mukaan mutta itse tarina pysyy vakiona.

Eli arvolla ei ole niin väliä (eikä sotilasmestarista vääpeliä saa tekemälläkään), se on vain yhden version mukainen yksityiskohta.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti varjo
Tornihuhuluonnetta en kiellä mutta unohdit selkeästi että samainen sotilasmestari, joka muuten alennettiin vääpeliksi, johti myös suksisulkeisia pp-vajan katolla.
Eli tämähän olisi tornihuhujen mukaan sotilasmestari Anttila Niinisalosta, joka piti suksi/pyöräsulkeisia tykkihallin katolla. Ei sitä silloinkaan kukaan uskonut.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Viestin lähetti JanJ
Eli tämähän olisi tornihuhujen mukaan sotilasmestari Anttila Niinisalosta, joka piti suksi/pyöräsulkeisia tykkihallin katolla. Ei sitä silloinkaan kukaan uskonut.

Jaahas, se olikin siis Anttila eikä yliluutnantti Punkari niinkuin meille kerrottiin :D

Kumpikos näistä mahtaa olla perinyt tarinan pääosan toiseltaan? Punkarista tarinaa kerrottiin vuonna 1997. Hullu mies muuten tämä ao. yliluti, mutta se ei kuulu tähän ketjuun.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti JanJ
Eli tämähän olisi tornihuhujen mukaan sotilasmestari Anttila Niinisalosta, joka piti suksi/pyöräsulkeisia tykkihallin katolla. Ei sitä silloinkaan kukaan uskonut.
Kyllähän natsi-Anttila oli sellainen legenda että olisi voinut uskoakin, mutta aina kun olin hänen kanssaan tekemisissä niin äijä oli todella asiallinen...
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Viestin lähetti Nilfisk
Toi on laajalle levinnyt tornihuhu, ellet se sitten ollut juuri sinä, jolle se on aikanaan tapahtunut.

Ainakin Vekaralla oli 90-luvun puolessavälissä Yliluutnantti Majuri, joka vieläpä oli yksikkönsä Vääpeli.

Tapahtui Vekaralla syksyllä 1998 itselleni. Jos joku ei usko niin ei usko, se ei ole minun häpeäni.

Ja kyllähän näitä tornilegendaa kiertää, kyseinen skapparikin totesi vain, että ei ole ensimmäinen kerta - tapahtunut varmaan kyseisen kapteenin kohdalla sadoille muille varusmiehille - Vekarallakin niitä on muutamia tuhansia koko ajan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös