En tiedä onko tämä pila, mutta puhelimeen se liittyy.
Pikkusiskoni on näyttävännäköinen, mutta patologisen ujo persoona. Joku Pervo oli saanut hänen (lanka)puhelinnumeronsa ja soitteli hänelle 2 - 3 kertaa illassa. Pervo ei puhunut mitään vaan kuunteli siskon hätääntyneitä, Haloo, kuka siellä… lopeta soittelu -kommentteja minuutin tai kaksi ja sulki puhelimen. Taustalla soi aina vienosti klassista musiikkia.
Olimme parin muun tuttavan kanssa systerin luona viikonlopun iltaistujaisissa, kun sisko kertoi riesastaan ja jäimme mielenkiinnolla odottamaan illan puhelinsoittoja.
Muutamaa olutpulloa myöhemmin puhelin soikin: Pervo = P, Meidän porukka = M
P: *hiljaista musiikkia*
M: Kello on 20.14 ja 45, pim, ja panimme puhelimen kiinni
Muutamaa minuuttia myöhemmin oli minun vuoro vastata puhelimeen.
M: *kusen lorinaa, ähkäisy ja vessanpöntön kohinaa* ja puhelin kiinni. Olin vetänyt lankapuhelimen veeseehen ja vähän säästellyt edelleen jalostettua olutta.
Hetkeä myöhemmin…
M: *tuttavapariskunnan ähellystä* Ime lujempaa, nyt tulee… ja pistimme puhelimen kiinni.
Ja taas hetkeä myöhemmin… puhelin soi.
M: *pikkusisko, muka lapsen kimeällä äänellä* Isi, minä olen piirtänyt kuvan sinusta… ja puhelin kiinni.
Puhelin soi melkein välittömästi ja on taas minun vuoro, enkä ehtinyt keksiä mitään ihmeempiä.
M: Täällä nuorempi konstaapeli Komulainen, kenen kanssa keskustelen?
Tällä kertaa Pervo sulki puhelimen ja lopetti soittelut. Luuli varmaankin, että olimme tilanneet poliisin jäljittämään häntä?
Harmi, keksimme jälkeenpäin paljon ”hyviä vastauksia” tyypin varalle.