Parahin MustatKortit

  • 61 477
  • 453

Referendum: MustatKortit takaisin Jatkoaikaan?

  • Kyllä

    Ääniä: 68 48,9%
  • Joku muu, mikä

    Ääniä: 71 51,1%

  • Äänestäjiä
    139

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tietysti nykyajan henki on se, että mitä menit sinne, mutta jotenkin asiasta ei jäänyt hyvä maku suuhun.
Ei hyvä maku jäänyt suuhun myöskään tästä katoamistempusta. Olisi suoraa sitten ilmoittanut, että ei aio maksaa velkaansa, sekin olisi ollut suoraselkäisempää kuin tämä pakoilu ja uskon että myös Klosen ylilyönnit olisi silloin jäänyt näkemättä.
Tuskin kukaan kuitenkaan uskoo että hän ei olisi tietoinen velastaan tai että ei ole käynyt palstalla (kirjautumatta tai toisella nimimerkillä). Toki hän saattoi oikeastikin aikoa lopettaa kirjoittelun 30000 viestiin.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No joo, pohjimmiltaan ehkä noin, jos siis ajatteli analyyttisesti noita kertoimia. Vaaliprosessi kuitenkin on melkoisen arvaamaton tapahtuma, ja ensimmäinen vetohan koski vain esivaaleja, jossa Trumpilla alunpitäenkin oli ainakin jonkinlaiset reaaliset mahdollisuudet - jos minun olisi pitänyt silloin vetää jokin numero hatusta niin olisin puhunut ehkä 5-10%:n todennäköisyydestä, mutta sitten että olisi voittanut vielä varsinaiset vaalitkin niin olisin tainnut itsekin olla aika itsevarma esivaalien alkuvaiheessa... Hyvä kun en mennyt lyömään tyhmää vetoa!

Joo, itse asiassa MK:n alkuperäinen vetohan oli koko kisan suhteen ihan järkevä. Kun hän näki Trumpin esivaalivalinnan todennäköisyytenä enintään 1/30, niin kertoimen 80 antaminen koko kisan voitosta tarkoittaisi, että jos Trump voittaa esivaalit, on hänellä 37,5%:n mahdollisuus voittaa koko kisa. Tuosta on ainakin roima alikerroin kaukana MK:n osalta! Ts. nimimerkin MustatKortit moka ja ylimielisyys kohdistui juurikin esivaaleihin, ei niinkään koko kisaan.
 

Jeffrey

Jäsen
Minusta tämä tekee MK:n toiminnasta vieläkin halveksittavampaa. Lyö mielestään hyvällä kertoimella vedon naapurin omenapuuhun verrattavan nimimerkin kanssa ja kun sattuu häviämään, livistää vastuistaan. Etkö tässä itsekin alleviivaa, että nimenomaan MK:n toiminta oli vähän kuin vammaiselta varastamista, jos hän ajatteli tuosta kuten sinä? (Enkä suinkaan hauku Klosea vammaiseksi, vaan kommentoin lainatun viestin kontekstia.)

Sama nosti itselläkin vähän karvoja pystyyn. Eli siis jos häviää vedonlyönnissään oman näkemyksensä mukaan itseään tyhmemmälle henkilöä, ei vetoa tarvitse maksaa? Melko vasemmistoporvarillista meininkiä.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No, siis väitetysti näin - hän itse ei ole kommentoimassa, joten meillä on vain naapurin omenap..., korjaan, Klosen sana asiasta (vaikka toki tällä kertaa, ainutlaatuisesti, aika uskottava). Joo, jos on mennyt noin niin ei ihan hyvä juttu.

Sekin on totta. No, parasta olisi jos MustatKortit palaisi kirjoittelemaan ja maksaisi velkansa, ellei ole tätä jo tehnyt. Jatkossa sitten enemmän järkeä vedonlyöntiin, niin vältytään tämmöisiltä episodeilta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Olisi mukavaa, jos mustat kortit palaisi. Mutta mistähän on tullut käsitys, jonka mukaan ei palaa, koska vedonlyönti Trumpista? Eiköhän takana ole pikemminkin syitä, jotka hän mainitsi ns. loppuviestissään.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Ei hyvä maku jäänyt suuhun myöskään tästä katoamistempusta. Olisi suoraa sitten ilmoittanut, että ei aio maksaa velkaansa, sekin olisi ollut suoraselkäisempää kuin tämä pakoilu ja uskon että myös Klosen ylilyönnit olisi silloin jäänyt näkemättä.

Niin, onhan tuo tietysti totta, jotenkin vain tunnen empatiaa: olisin itse hyvin voinut aikoinani syyllistyä tälläiseen ylivarmuuteen ja pikaiseen vetäytymiseen - hyvä kun en 90-luvulla juuri käyttänyt nettiä vaikka tiesinkin lähes kaiken.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta tuo ei sinänsä ole ihme - nuohan ovat kysymyksiä historian kulusta, ainutkertaisista tapahtumista, ja tunnetusti historia näyttäytyy meille pitkälle kaoottisena prosessina, jonka trendit ovat kovin lyhyet.

Kommentoin vielä tähän lyhyesti. Tosiaankaan se ei ole yllätys, että tikkaa heittävä simpanssi yltäisi kyllä-ei-kysymyksissä poliittisten tieteilijöiden tarkkuuteen, mutta hälyttävää on juuri heidän yli-itsevarmuutensa. Tällaisilla henkilöillä on usein yhteiskunnallista merkitystä ja valtaa mielipidevaikuttajina, joten tuo muodostuu kenties jo vaaralliseksi: sen lisäksi että heidän arvioihinsa luotetaan, myös heidän arvioihinsa omien arvioidensa luotettavuudesta uskotaan. Tikkaa heittävällä simpanssilla ei ole tätä ongelmaa.

Mitä tulee noihin lyhyihin trendeihin, niin trendin ollessa kovin lyhyt ei voi edes tietää kyseessä olevan trendi. Esim. ei kolme kruunaa kolikonheitossa ole mikään trendi, eikä sillä ole mitään arvoa seuraavaa heittoa ennustettaessa. Historia on kompleksinen prosessi, jossa syy-seuraussuhteet ovat epäselviä ja kaikenlaisia kausaalisuudesta johtumattomia korrelaatioita on kaikkialla, ja minä epäilen mm. monien poliittisten tieteilijöiden kykyä tunnistaa mikä on ollut ennustettava trendi joka on vain muuttunut, ja mikä silkkaa tilastollista vaihtelua.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
1. Tuntemattomien anonyymien netinkäyttäjien kanssa ei kannata lyödä vetoa ilman luotettavaa arbitraattoria, varsinkaan kohtuuttomista summista.

2. Itkun, panettelun, tällaisten ketjujen sekä mahdollisesti laittoman uhkausten rajoilla pyörivän säälittävän julkisen väkivaltafantasioinnin sijaan kannattaa lukea kohta 1. uudestaan.
 
et voi erottaa tuota itsevarmuutta kertoimesta

Kyllä Hän voi, katsos kun Hän ei ole post-faktuaalinen. Kun ihmistä on tuollaisella ajattelun kirkkaudella siunattu, Hän voi erotella asioita toisistaan juuri niin kuin huvittaa.

Kommentoin vielä tähän lyhyesti. Tosiaankaan se ei ole yllätys, että tikkaa heittävä simpanssi yltäisi kyllä-ei-kysymyksissä poliittisten tieteilijöiden tarkkuuteen, mutta hälyttävää on juuri heidän yli-itsevarmuutensa.

Mjr:hän ei tähän kysymykseen vastaa, koska minä olen ärsyttävä. Mutta kun hän toteaa, että "aiemmin Trumpin kaltaiset ehdokkaat olivat aina lopulta epäonnistuneet", niin osaatko sinä kertoa, että keitä rääväsuisia tosi-TV-tähtimiljardöörejä USA:n pressaksi on ennen Trumpia pyrkinyt? Minä en tiedä yhtäkään tällaista tapausta, mutta sehän ei ole mikään ihme, koska en ole mikään suuri politiikan asiantuntija kuten ninimerkki mjr. Haluaisin silti vielä toistamiseen siteerata itseäni reilun kuudentoista kuukauden takaa:

Tässä ketjussa näytetään olevan sitä mieltä, että Trumpilla ei ole mahdollisuuksia, koska hän on vain "hupiehdokas"/"viihde-ehdokas". Eikö nyt kuitenkin puhuta maasta, jonka presidenttinä toimi kahdeksan vuoden ajan George W. Bush? Ja maasta, jonka varapresidentiksi oli seitsemän vuotta sitten ehdolla tällainen hauskuuttaja, joka ei kalpene lainkaan jonkun Chris Rockin rinnalla:
Couric / Palin Open - Saturday Night Live - YouTube
 
Viimeksi muokattu:

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Vedonlyönti ei ollut MK:n palstalta jättäytymisen taustalla. Kyse oli suunnitellusta poistumisesta, tai ehkä jättäytymisestä pois. Vaikuttimena tälle oli kaikkein eniten perhesyyt, eli esikoislapsen syntyminen. Mies teki vaimolleen lupauksen omistautua perheelleen, ja Jatkoajan keskustelupalsta on varmasti helpoimpia paikkoja napsia lisää aikaa tärkeämmille asioille. MK elää tällä hetkellä ns. ruuhkavuosia, kun perustamansa yrityskin on vielä nuori jne.

Mielestäni varsin kunnioitettava päätös, vaikka toki palsta kaipaakin hänen panostaan.
 
Siellä on nyt jo 11 ääntä annettu sen puolesta, että MustatKortit palaisi palstalle. Eivätkö nämä ihmiset voisi kerätä MustilleKorteille kolehdin, jolla velka Kloselle kuitattaisiin? Jos tikkua jäi 800 euroa kuten olen käsittänyt, sehän tekisi alle 80 euroa per naama.

voisin ajatella yhtä vähän häviäväni jos löisin vedon naapurin kissin tai omenapuun kanssa...

"Eikö ole aika järkevää katsoa, mitä mieltä joku idiootti asiasta on, ja olla sitten itse toista mieltä. Olen niin sanotusti ulkoistanut ajatteluni idiooteille. Tai siis..."
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vedonlyönti ei ollut MK:n palstalta jättäytymisen taustalla. Kyse oli suunnitellusta poistumisesta, tai ehkä jättäytymisestä pois. Vaikuttimena tälle oli kaikkein eniten perhesyyt, eli esikoislapsen syntyminen. Mies teki vaimolleen lupauksen omistautua perheelleen, ja Jatkoajan keskustelupalsta on varmasti helpoimpia paikkoja napsia lisää aikaa tärkeämmille asioille. MK elää tällä hetkellä ns. ruuhkavuosia, kun perustamansa yrityskin on vielä nuori jne.

Mielestäni varsin kunnioitettava päätös, vaikka toki palsta kaipaakin hänen panostaan.
Tämä ei tosin mitenkään selitä sitä, miksei ole maksanut velkaansa.
 
Tämä ei tosin mitenkään selitä sitä, miksei ole maksanut velkaansa.

No kun on ruuhkavuodet, niin ei siinä ehdi mitään pikkuvelkoja maksella. Ei niitä välttämättä edes muista. Samasta syystä mulla on neljä pulloa viskiä saamatta eräältä kaverilta, joka on ne mulle Liigapörssissä hävinnyt joskus vuosina 2008-2012. Hän ei ole tällä vuosikymmenellä ehtinyt käydä Alkossa, kun on ruuhkavuodet menossa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Tämä ei tosin mitenkään selitä sitä, miksei ole maksanut velkaansa.
Siitä en tiedä mitään. Vastasin vain joidenkin spekulaatioihin siitä, miksi MK poistui. En ole puhunut hänen kanssaan mistään vetoveloista koska en ole ollut niistä tietoinen. Olen ollut siinä uskossa, ettei hän käy edes lukemassa tätä sivustoa enää.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No kun on ruuhkavuodet, niin ei siinä ehdi mitään pikkuvelkoja maksella. Ei niitä välttämättä edes muista. Samasta syystä mulla on neljä pulloa viskiä saamatta eräältä kaverilta, joka on ne mulle Liigapörssissä hävinnyt joskus vuosina 2008-2012. Hän ei ole tällä vuosikymmenellä ehtinyt käydä Alkossa, kun on ruuhkavuodet menossa.
No joo, tarkennetaan se verran että V-G:n viestissä mainittu vaimo saattaa hyvinkin selittää sen miksi velkaa ei ole maksettu. Eli tarkoitin vain että palstalta poistuminen sinänsä ei selitä velan maksamatta jättämistä. Voin ihan hyvin myöntää, että aika pitkään ja merkitsevästi kotona katsottaisiin jos itse hassaisin 800 euroa johonkin vedonlyöntiin jatkoajassa.
@V-G- viestistäsi saa kuvan että olet ollut MK:hin yhteydessä palstan ulkopuolella. Etkö voisi hänelle tästä velka-asiasta vinkata, niin saisi virtuaalikunniansa palautettua?

Miten tuo muuten kuuluu ihan oikeaoppisesti taivuttaa. MustatKortteihin? MustiinKortteihin? MustatKortitiin, öhöh?
 
Viimeksi muokattu:

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
@V-G- viestistäsi saa kuvan että olet ollut MK:hein yhteydessä palstan ulkopuolella. Etkö voisi hänelle tästä velka-asiasta vinkata, niin saisi virtuaalikunniansa palautettua?
Joo, kavereita ollaan. Voin mä kysäistä kun seuraavan kerran näen.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Aika rumasti sanottu. Etenkin voittajasta. Kyllä maailmaan näkemyksiä mahtuu.
Mitä tekemistä jonkun järjettömän vedon voittamisella on sen kanssa onko jonkun ihmisen kirjoitukset järkeviä vai ei?
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Joku voisi väittää, että sinun juttusi ovat järjestäen täyttä paskaa.
Ja sillä ei taas ole mitään merkitystä, koska en kärsi Dunning-Kruger efektistä ja tiedän, etten ole mikään ajatusten tonava.

Ja kuka nyt oikeasti maksaisi KAHDEKSAN SATAA EUROA jollekin internet-ihmiselle =D Ei kukaan teistä. Ei kukaan. Veto tai ei, internetmaine on ihan yksi ja sama verrattuna siihen syödäänkö joulukuussa vai ei.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Ja sillä ei taas ole mitään merkitystä, koska en kärsi Dunning-Kruger efektistä ja tiedän, etten ole mikään ajatusten tonava.

Ja kuka nyt oikeasti maksaisi KAHDEKSAN SATAA EUROA jollekin internet-ihmiselle =D Ei kukaan teistä. Ei kukaan. Veto tai ei, internetmaine on ihan yksi ja sama verrattuna siihen syödäänkö joulukuussa vai ei.

800 euroa ei ole kaikille elämän ja kuoleman kysymys.
 
Mitä tekemistä jonkun järjettömän vedon voittamisella

Mikä siitä vedosta tekee sun mielestäsi järjettömän?


Veto tai ei, internetmaine on ihan yksi ja sama verrattuna siihen syödäänkö joulukuussa vai ei.

Minä hävisin Clintoniin 850 euroa. Aion silti syödä tässä kuussa. En oikein ymmärrä, miten hävittyjen vetojen maksaminen estää ihmistä syömästä.
 
Ei joku Klosen kapasiteetilla varustettu kaveri analysoinut tilannetta, trollasi vain ja sattui käymään mäihä.

Ymmärrätkö, että juuri tämä teidän Shillary-fanien totaalinen ylimielisyys ajoi melkoisen määrän ihmisiä nukkuvien puolueeseen tai kolmansien puolueiden äänestäjiksi? Ja sitten vaalien jälkeen Shillaryn taustajoukot valittavat, että jos vain jokainen Michiganissä Steinia äänestänyt olisi vaihtanut Clintoniin, Shillary olisi vienyt ko. osavaltion.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Ymmärrätkö, että juuri tämä teidän Shillary-fanien totaalinen ylimielisyys ajoi melkoisen määrän ihmisiä nukkuvien puolueeseen tai kolmansien puolueiden äänestäjiksi?
Mistä lähtien minä olen joku "Shillary-fani"? =D Alusta lähtien, jos katsoisit jenkkivaaliketjua, olin Bernien kannalla, kunnes Bernie ei enää ollut ehdolla. Mutta on varmaan helpompaa tehdä olkiukkoja...

Eikun niin, haluat olla palstan ainutlaatuinen lumihiutale, mutta jotenkin sinusta saa kuvan, ettet ole edes ennen näitä vaaleja tutustunut Sandersiin.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hauska huomata, kuinka poliittiset näkemykset (tai nimimerkit) täällä vaikuttavat joidenkin päätökseen siitä, kumman puolelle tässä vetoasiassa ovat asettuneet. Yritetään puolustaa sellaista, mikä ei ole puolustettavissa. En varsinaisesti itsekään saa mitään kovin hyvää kuvaa Klosesta (MustatKortit ihan jees ennen tätä keissiä), mutta se on tässä toissijaista.

Nopeasti tuon velan onnistuu maksamaan halutessaan ilman, että on velvollisuutta alkaa roikkumaan palstalla päivittäin. Varmaan voi erissäkin maksaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös