Paperiliitohan taisi omistaa metsäyhtiöiden osakkeita. Ihmettelyä myös herättää se, että jos Voikkaan tehdas on niin hyvin tuottava ja moderni, niin miksi paperiliitto tai irtisanottavat työntekijät eivät sitä osta ja pistä rahaa poikimaan.[\QUOTE]
Täysin samaa ihmetellyt itse, noilla palkoilla olisi hyvinkin varaa sijoittaa esim. firmaan jossa on töissä. Silloin ei tarvitsisi valittaa että ahneet omistajat hyötyvät, koska itse olisi myös omistajana.
Muutenkin kysymys "ahneista sijoittajista", laittaisitko itse rahasi pankkiin, joka maksaisi sinulle esim. negatiivista korkoa tai paljon huonompaa kuin naapuri pankki? Ei riitä että yhtiö "tekee voittoa", jos se on prosentuaalisesti liian vähän. Kyse ei ole ahneudesta vaan järjen käytöstä. Ei kukaan maan x asukas yritä säilyttää työpaikkoja Suomessa ja miksi yrittäisi?
Ja siihen vielä että joku puhui että voittoa tekeviä yksiköitä suljetaan, on mielenkiintoinen väite. Voikkaa ainakin tekee melkoisia tappioita. Ja suunnan kääntäminen ollut hyvin hidasta. Sijoitetun pääoman tuotto viimevuonna -13%, sitä edellisenä -15% (ulkomuistista, eli ei ehkä tarkkoja mutta lähellä).