Pallokerhon otteet kaukalossa kaudella 2017–2018

  • 334 733
  • 2 836

Kutuslompolo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, San Jose Sharks
Tuo @Orange Hockey vahvistusharha jääkiekkoilijan iästä on kyllä ihan uskomaton. Iäkkäät pelaajat tuovat joukkueeseen kokemusta ja varmuutta. Jos joukkue on täynnä pelkkiä alle 23-vuotiaita nulikoita, niin peli näyttää juuri siltä, kuin alkukaudesta pahimmillaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tuo @Orange Hockey vahvistusharha jääkiekkoilijan iästä on kyllä ihan uskomaton. Iäkkäät pelaajat tuovat joukkueeseen kokemusta ja varmuutta. Jos joukkue on täynnä pelkkiä alle 23-vuotiaita nulikoita, niin peli näyttää juuri siltä, kuin alkukaudesta pahimmillaan.
Älä välitä, se sitten hiljenee keväällä, kun joku Lahti painaa liki pinna per peli ja nää nuoret katoaa kuin pieru saharaan, kun ne tosipelit alkaa.
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ehkei tuo Kerhon sijoitus juuri nyt ole ihan sitä, mitä kauden alla toivoi, mutta sääleistä poffeihin tuo rosteri edelleen tappelee. Pelaajien otteista on lopulta aika paha sanoa mitään järin negatiivista, kyllä suurin vaikutus on ollut Pendon yltiöpäisillä visioilla. Taitaa homma olla edelleen niin, ettei sitä pelitapaa voi rakentaa sellaiseksi, johon rakennuspalikat eivät kelpaa. No, ilmeisimmin hattu on otettu kiltisti kouraan ja todettu yhtälön mahdottomuus, jolloin pelitapa tullee jatkossa olemaan enemmän sitä, mihin viime kaudelta jäätiin, ja mitä viimeisissä peleissä on nähty.

Sitä en vieläkään täysin pysty käsittämään, mitä helvettiä Pendo ajatteli tuon pelitavan suhteen, kun oli vielä itse ilmeisimmin hyvin paljon vaikuttamassa rosteriin. Kai se selviää joillekin aikanaan elämäkerrasta, tai jotain.

Itse olen sitä mieltä, että tuo pelaajaruljanssi saisi loppua. Vili ja Morin tuli jo hyökkäykseen ja se osadto näyttää melko hyvltä. Pakkien osalta tilanteen määrittää oikeastaan Porsen tilanne. Jos palailee viimeistään alkuvuodesta, niin turha tuossa on hötkyillä paljon muuta. Määrä on ainakin riittävä.

Ymmärrän halun kehittää nuoria, mutta kyllä siitäkin menee pohja, jos tuloksen ollessa ei niin haluttu, ruvetaan paikkailemaan omia rekryvirheitä. Vähän hassua huudella ensin potentiaalilla ja Änärivarausten määrällä ym., jos se ei vajaassa puolessa kaudessa muutukaan kullaksi.

Jos joku oikea vahvistus vielä sattumoisin olisi halukas Kerhoon tulemaan, niin ok, mutta muutoin ennemmin peli kuntoon noilla palikoilla. Tämähän on edelleen projekti, eikä tänä kautena ollut kai mestaruus oikeasti tavoitteena. Jonkun voisi ennemmin koittaa uudelleen sijoittaa jonnekin muualle, jottei tuo rosteri kasva aivan älyttömäksi.

Säälit on se Kerhon realismi, muutoin joku on alisuorittanut pahasti. Nyt näin on vielä tehnyt IFK, muutoin aika odotettu kärki ja top6. Eli IFK:n näkisin top6 ja Pelsut taistelussa säälien sijoituksista. Ei se haittaisi, jos Kerho taistelisi tuosta kuudennesta sijasta, mutta ennemmin sijat 7-10 ovat Kerhon haarukassa. Keskiryhmä on tasainen ja siinä ryhmässä on pysyttävä hyvissä asemissa.

Pelaajista Lehtonen on ollut suurin pettymys. Viimeistään Morin vei paikan rosterissa. Lahen Jaska on ollut aina poffien miehiä Kerhossa, joten kevättä odotellessa. Keväällä myös Keränen on tarvittava palanen.

Eniten tässä nyt odottaa, että Kerhon pelitapa alkaa muodostumaan pysyvästi järjelliseksi. Luulisi tämän tauon palvelevan tätä paljon. Tappioita on tullut on liikaa ja nyt ne pitäisi kääntää vähintään niiksi ja-voitoiksi ja lisäpisteiksi. Noilta ylempänä olevilta pitää pystyä raapimaan noita lisäpisteitä.

Perjantaihin, ja päivitettyihin otteisiin, on muuten yllättävän pitkä aika.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tuo @Orange Hockey vahvistusharha jääkiekkoilijan iästä on kyllä ihan uskomaton. Iäkkäät pelaajat tuovat joukkueeseen kokemusta ja varmuutta. Jos joukkue on täynnä pelkkiä alle 23-vuotiaita nulikoita, niin peli näyttää juuri siltä, kuin alkukaudesta pahimmillaan.
No nyt oli kyllä aika pohjanoteeraus luetun ymmärtämisessä. Kukaanhan ei ole väittänyt, että joukkue pitäisi olla täynnä pelkästään alle 23-vuotiaita tai en minä ainakaan. Sanoin, että kannatan linjaa, jossa hankitaan pääasiassa alle 30-vuotiaita pelaajia ensi kaudelle uusien pelaajien osalta. Lisäksi ehdotin laiturihankinnoiksi esim. Nenosta (25v) ja Suorantaa (25v) yksinä vaihtoehtoina ensi kaudeksi.
Eiköhän se vahvistusharha ole ihan jossain muualla kuin minulla. Esim. Liigan kärjessä olevien Kärppien ja Tapparan joukkueet on täynnä nuoria hyvätasoisia alle 30v pelaajia muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta. Kärppien kahdessa ensimmäisessä tulosketjussa ei pelaa hyökkääjien osalta yhtään yli 30v pelaajaa eikä Tapparan koko pakistossakaan niitä ole yhtään. Kärpät on tehnyt eniten maaleja Liigassa tällä kaudella ja Tappara on monessa paikassa arvioitu ennakkosuosikiksi juuri kovan pakistonsa takia ja on päästänyt toiseksi vähiten maaleja.

Se mitä tulee Lahteen ja hänen tuleviin playoff-pisteisiinsä, niin itse veikkaan, että tekee noin puoli pistettä pelissä. Viimeinen vähintään lähes piste per peli tahti poffeissa taisi olla kuusi ja puoli vuotta sitten. Se on mielestäni totta, että iäkkäämmät pelaajat yleensä parantavat hieman tasoaan varsinkin playoffien alkuun ja Lahti on kevään pelaaja, mutta en kyllä jaksa uskoa että viime kevään playoffeihin nähden on odotettavissa parannusta. Oikeastaan Lahdesta tai Porselandista ja heidän mahdollisista jatkosopimuksistaan on ihan turha edes keskustella vielä, koska heidän nykyinenkin sopimus kattaa ensi kauden. Sen sijaan näiden muiden vanhempien pelaajien eli Lehtosen ja Keräsen jatkosopimuskeskustelu on ajankohtainen. Jos joku haluaisi näille kahdelle tehtävän jatkosopimuksen nykyisillä esityksillä kaukalossa, niin voin sanoa olevani eri mieltä.
 
Viimeksi muokattu:

Kutuslompolo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, San Jose Sharks
@Orange Hockey Kuten itse mainitset, että molemmissa joukkueissa on pari yli 30-vuotiasta pelaajaa, niinkuin jokaiseissa menestyvässä joukkueessa on. Niin miksi luulet, että esimerkiksi Lasse Kukkonen on Kärppien kapteeni, pelillisten taitojen takia? Entä miksi JYP haluaa rosteriinsa Hytösen, Immosen ja Tuppuraisen? Entäpä Perrin ja Kallio? Pidän erittäin hyvänä asiana, että HPK reagoi ja hommasi Viitaluoman parin vuoden pahvilla tuomaan niitä asioita, mitä alle 30-vuotiailta pelaajilta puuttuu. Kommenteistasi huomaa, että et ole pelannut jääkiekkoa päivääkään missään seurassa, ainakaan kauhean korkealla tasolla.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
@Orange Hockey Kuten itse mainitset, että molemmissa joukkueissa on pari yli 30-vuotiasta pelaajaa, niinkuin jokaiseissa menestyvässä joukkueessa on. Niin miksi luulet, että esimerkiksi Lasse Kukkonen on Kärppien kapteeni, pelillisten taitojen takia? Entä miksi JYP haluaa rosteriinsa Hytösen, Immosen ja Tuppuraisen? Entäpä Perrin ja Kallio? Pidän erittäin hyvänä asiana, että HPK reagoi ja hommasi Viitaluoman parin vuoden pahvilla tuomaan niitä asioita, mitä alle 30-vuotiailta pelaajilta puuttuu.
Niin, no niinhän on täälläkin ensi kaudella Lahti ja Porseland yli 30v pelaajia. Sinun mielestäsi näitä yli 30v pelaajia tarvisi palkata enemmänkö tai tehdä jatkosopimukset Lehtoselle ja Keräselle vai? Tuot esiin miten mielestäsi lähes kaikki kommenttini ovat vääriä, mutta et sitten itse tarjoa mitään ratkaisuja tilalle. Kenet laiturin sinä palkkaisit ensi kaudeksi, jos oletettavasti mielestäsi esim. Suoranta ja Nenonen ovat liian nuoria?

Minun mielestäni kapteenin ikä on toissijainen asia. Esim. Paajanen voi olla hyvinkin parempi kapteeni kuin vaikka Viitaluoma. Viimeiset kaksi kautta on Suomen mestaruuden voittanut melko nuori kapteeni Liigassa. Kukkonen on varmasti todella hyvä kapteeni, kun on ollut pitkään maajoukkueessa. En minä sitä epäile, mutta en ole sitä mieltä, että mitä vanhempi sen parempi kapteeni tai johtaja kopissa. Enemmän pidän sitä kiinni persoonallisuudesta. Monet noista mainitsemistasi pelaajista ovat ns. seuraikoneita ja ovat myös sen takia noissa seuroissa. Ei välttämättä pelkästään johtamistaitojensa vuoksi. Sellaista asiaa taas itse arvostan, kun seurauskollisuus on aika harvinaista enää nykyään. Mutta, jos olet seurauskollinen/seuraikoni, niin ei se tee sinusta välttämättä hyvää johtajaa pukukopissa.
Kommenteistasi huomaa, että et ole pelannut jääkiekkoa päivääkään missään seurassa
Tähän vastaan vain, että olet väärässä. Enempää en ala aihetta kommentoimaan, koska pidän anonymiteetistäni ja tämä on HPK:ta käsittelevä ketju eikä minua. Korkea taso sitten on määrittelykysymys enkä sitäkään kommentoi. Tuskin porukkaa edes kiinnostaa minun tekemiseni. Kuitenkaan en suosittele, että näitä kommentteja aletaan vetää henkilökohtaisuuksiin, vaan käsitellään asioita.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
@Orange Hockey Tajuatko sä yhtään millanen ero on palkassa, kun se pelaaja painaa 50 paunaa ja ikää on 28v tai jos se painaa 50 paunaa ja ikää 36? Hienoja vertauksia tälläset Kärpät ja Tapparat, joilla laittaa tyyliin 2x Kerhon budjetti niihin pelaajiin. Vastasinko itse itselleni? No ehkä se sitten aukeaa sinullekkin se pointti.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
@Orange Hockey Tajuatko sä yhtään millanen ero on palkassa, kun se pelaaja painaa 50 paunaa ja ikää on 28v tai jos se painaa 50 paunaa ja ikää 36? Hienoja vertauksia tälläset Kärpät ja Tapparat, joilla laittaa tyyliin 2x Kerhon budjetti niihin pelaajiin. Vastasinko itse itselleni? No ehkä se sitten aukeaa sinullekkin se pointti.
Itse asiassa luulisin tajuavani aika hyvinkin, mutta veikkaisin, että minun käsitykseni on täysin päinvastainen sinun käsityksesi kanssa. Minä väittäisin, että se 36-vuotias 50 pinnaa tekevä tienaa keskimäärin enemmän kuin se 28-vuotias 50 pinnaa tekevä.

Jos haetaan jotain sana vs sana perusteluja suurempaa, niin katsotaan vaikka tuoreimpaa palkkatilastoa, jonka itse löysin (artikkeli julkaistu 1.11.2017):
Älä usko verotietoja! SM-liigan palkkakuningas ansaitsi 400 000 euroa
Ja sitten katsotaan vaikka 45-60 pistettä tehneitä pelaajia kaudelta 2016-17, jolloin nuo palkat on ansaittu (koska juuri tasan 50 pistettä tehneitä on vähän):
Pelaajatilastot | Perustilastot | Runkosarja 2016-2017 | Tilastot | Liiga

Voin listata tähän jokaisen noista pelaajista palkan mukaan suuruusjärjestyksessä (nimi, ansiotulot, ikä vuosi sitten, tehdyt pisteet):
Ville Vahalahti, 187 298€, 39v, 47 pistettä
Tomi Kallio, 170 161€, 39v, 50 pistettä
Mika Pyörälä, 169 074€, 35v, 55 pistettä
Veli-Matti Savinainen, 118 353€, 30v, 56 pistettä
Vili Sopanen, 82 898€, 29v, 46 pistettä
Antti Suomela, 74 755€, 22v, 45 pistettä
Henrik Haapala, 70 988€, 22v, 60 pistettä

Ymmärrän, että tuossa on se rahastointimahdollisuus mukana ja se max 100 000€ voi puuttua palkoista sen vaikutuksesta. Väitän kuitenkin, että sitä käyttävät eniten nuo iäkkäämmät pelaajat ja se lähinnä lisää entisestään eroja.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona

Ice71

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Ikävänkantaja, Jerry100, Hereworth
Mäkin haluan laittaa lusikkani tähän soppaan.
Kyllähän HPK:n resursseilla täytyy joukkueeseen naarata näitä potenttiaalisia parikymppisiä, ja muutama yli kolmekymppinen jo(skus) tasonsa näyttänyt pelaaja. Ei riitä rahkeet hankkia "valmiita parhaassa iässä" olevia pelaajia, jotka ovat parilla edellisellä kaudella tehneet Liigassa ne 40-60 pistettä.

Niin kiva kuin se olisikin hankkia niitä 25-28 vuotiaita huippun veljeksiä joukkueellinen, niin Kerhon budjeteilla niin ei vain voi tehdä.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jos halutaan pitkälle keväällä, niin kyllähän siinä joukkueessa täytyy ainakin se yksi tuloksentekoketju olla, jossa on näitä jo edelliskaudella 30-40 pistettä iskeneitä (esim. Suoranta) tai siinä pistetahdissa sopimuksentekohetkellä olevia (esim. Nenonen tällä hetkellä). Vaikka siellä olisi penkin takana maailman paras valmennus, niin siinä on tietyt rajansa, että kuinka paljon se pystyy yhden kauden aikana kehittämään niitä pelaajia. Se, että jos joku nuori pystyy tekemään 10 pistettä enemmän kuin edelliskaudella on jo hyvä suoritus. 20 pistettä enemmän kuin edelliskaudella on jo melko harvinaista. Joku superjunnu, kuten Vesalainen saattaa tehdä ehkä jopa 30 pistettä enemmän kuin edelliskaudella runkosarjassa, mutta tällaisia pelaajia tulee kyllä tosi harvoin ja niissä pitää olla jotain poikkeuksellista. Pointtina on siis se, että kyllä se lähtötaso siellä yläketjuissa pitää olla jo kohtuullisen korkea, jos halutaan päästä pitkälle, vaikka olisikin hyvä valmennus. Jos siellä on se ykkösketju, jossa on tosiaan näitä 30-40 pistettä aiemmin iskeneitä, niin ehkä hyvällä valmennuksella ne pystyvät iskemään sen 40-50 pistettä seuraavalla kaudella. Jos kakkosketjussa on sellaisia parikymmentä pistettä edelliskaudella iskeneitä pelaajia, niin ehkä hyvällä valmennuksella he pystyvät iskemään sen lähes 30 pistettä seuraavalla kaudella. Lähtötaso pitää mielestäni olla jonkinlainen siellä kärkiketjuissa. Itse näen myös todella tärkeänä sen, että näiden kärkiketjujen tyyppien puolustuspelitaidot ovat myös hyvällä lähtötasolla, koska puolet pelistä on kuitenkin myös puolustuspelaamista. Hoitavat esim. takakarvaukset kunnolla. Esim. Manninen ja Kapanen olivat todella hyviä pelaajia myös puolustussuuntaan viime kaudella, eivät ainoastaan pisteiden teossa.

Se mielenkiintoisempi keskustelu kuitenkin on, että pitäisikö sitten hankkia sinne ykkösketjun laitureiksi nuorempi 30-40 pistettä edelliskaudella tehnyt vai vanhempi. Itse olen ehdottomasti sen nuoremman kannalla. En osta ollenkaan sitä ajatusta, että se nuorempi olisi sitä vanhempaa kalliimpi, yleensä se on halvempi hankinta. Samalla tavalla kuin tuossa yllä olevassa listassani vanhemmat 45-60 pistettä viime kaudella tehneet ovat olleet huomattavasti kalliimpia kuin nuoremmat. Lisäksi se nuorempi kehittyy luultavasti enemmän ja sopii paremmin esim. Pennasen jalkanopeutta vaativaan pelityyliin.

Kyllähän HPK:n resursseilla täytyy joukkueeseen naarata näitä potenttiaalisia parikymppisiä
Tästä olen samaa mieltä. Varsinkin alaketjuihin potentiaalisia ok-tasoisia nuoria.
ja muutama yli kolmekymppinen jo(skus) tasonsa näyttänyt pelaaja.
Tästä olen eri mieltä. Itse olen niin radikaalilla linjalla, että en palkkaisi enää yhtään yli kolmekymppistä ensi kaudelle. Mielestäni kopissa on tarpeeksi johtajuutta jo nyt esim. Paajasen, Lahden ja Viitaluoman mukana olon myötä.
Ei riitä rahkeet hankkia "valmiita parhaassa iässä" olevia pelaajia, jotka ovat parilla edellisellä kaudella tehneet Liigassa ne 40-60 pistettä. Niin kiva kuin se olisikin hankkia niitä 25-28 vuotiaita huippun veljeksiä joukkueellinen, niin Kerhon budjeteilla niin ei vain voi tehdä.
Varmasti 40-60 pistettä edelliskaudella tehneitä on vaikea Kerhon resursseilla saada. Ainakaan yhtä enempää. Tästä olen samaa mieltä.
Se taas, että esim. 25-28 vuotias edelliskaudella 40-60 pistettä tehnyt olisi yleensä kalliimpi kuin yli 28-vuotias 40-60 pistettä tehnyt on harhaluulo. Yleensä todellisuus on aivan toisinpäin, kuten esim. tuosta yllä olevasta listastani voi todeta. En millään jaksa uskoa, että esim. ei koskaan vielä yli 40 pistettä tehneet Suoranta, Nenonen, Karjalainen ja Meskanen olisivat jotain todella kalliita pelaajia. Pari kolme noista voisi ainakin hankkia ja koittaa saada vaikka Vesalaiselle ja Tuulolalle jatkosopimukset. Voi olla tietty, että Vesalainen lähtee NHL:ään jossain vaiheessa, mutta siihen astihan sen kannattaa olla täällä hyvässä valmennuksessa.

Ykkössentteriä pidän itse tärkeänä ja Suomela olisi ollut aika houkutteleva hankinta siihen ensi kaudeksi, tosin siinä olisi ollut vaarana se, että olisikin lähtenyt esim. NHL:ään tai KHL:ään. Palveenkin olisin ehkä ennemmin Viitaluomaa sentteriksi ottanut, mutta näillä mennään ja turhaa enää miettiä sitä. Toivottavasti Vili pystyy vielä pelaamaan kohtuullisen kovalla tasolla.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Kaikki ei ole niin mustavalkoista. En itse näe järkeä alkaa erittelemään pelaajia ikänsä sun muun perusteella, vaan että jos pelaaja hankitaan niin se pitää nähdä sillain, että se palvelee kokonaiskuvaa ja että hankitaan oikea pelaaja oikealle paikalle. Jos lähdetään erittelemään että toi on liian vanha ja toi liian nuori ja tuo taas leftin mies jne. niin kyllä tulee hikka pelaaja markkinoilla näillä resursseilla.

Nuoria ja potentiaalisia on vähän pakko naarata, kun Kerho on taloudellisesti katsottuna maailmassa sadan parhaan jengin huonommalla puolella. Olisihan se kiva että tulis 30-40 pistettä jo tehneitä, mutta silti nuoria kavereita, mutta harvemmin on tullut. Lisäksi silloin kun on tullut niin niistäkin aika moni epäonnistunut, sanoisin mutulla, että Kerholla on aika heikko recordi näistä valmiiksi jo koviksi todetuista pelaajista. On se helppoa myös sanoa, että toi ja toi pitäis ottaa, mutta ei Kerho ole ennenkään ottanut, niin en usko että ihan tuosta noin vaan tulevaisuudessakaan otetaan 30-40 pisteen miehiä pari-kolme, kun ennen on tullut yksi viiteen vuoteen.

Lupaava nuori pitkällä sopparilla on Kerhon ase pärjätä, mutta ei näitä voi olla rosteri täynnä. Tälläkin kaudella ollaan nähty kun jengi on ollut alkukauden hieman tuuliajolla. Kokemusta puuttunut jonkin verran.

Mitä tulee siihen pärjäämiseen, että rosterissa saa pitäisi olla edes yksi kentällinen varmoja pistemäärä, niin silloin 06 mestaruus vuonna ainut yli 40 pojon hyökkääjä oli Voutilainen. Sitten saappaisiin astui Leino ja esim. try-outin kautta sisään tullut Sprukts.

Toivottavasti silti tällä kaudella nousisi pelaajat askeleen eteenpäin ja vielä jatkaisi jengissä niin toki se olisi parasta. Ulkoa kun Kerho voi ostaa valmiita miehiä.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Aika vähänhän Kerholla on mahdollisuuksia hankkia pelaajia, joiden suoritustaso on lähes varmuudella liigan kärkiluokkaa. Muutama tietysti pystytään tällaisia hankkimaan joukkueeseen ja sen jälkeen hinta määritteleekin hyvin pitkälti niitä hankintamahdollisuuksia. Käytännössä on vaan pakko satsata nuoriin, vielä breikkaamattomiin pelaajiin, sekä vähän kokeneempiin ja näyttöjä jo antaneisiin pelaajiin, joilla on ehkä 1-2 vähän huonompaa kautta alla. Sitten täytyy aika tiukasti miettiä, että minkä pituisilla sopimuksilla näitä kiinnitellään, koska pieleen mennessä pitkä sopimus vie resursseja tuleviltakin kausilta. Toisaalta ne pitkät sopimukset on niitä harvoja keinoja saada sitten tulevien kausien joukkueisiin enemmän pelaajia, jotka on jo hyviä näyttöjä saanut annettua alle ja pelaavat selkeästi nousevalla käyrällä. Arpapeliähän se vähän on, eikä niistä epäonnistumisen riskeistä eroon pääse. Onnistuneista pitkistä sopimuksista on vaikka Teemu Turunen nyt oikein hyvä esimerkki. Tuskin täällä kovin moni uskoi 1,5 vuotta sitten sopimuksen syntyessä, että tässä on joukkueen yksi kulmakivistä kaudella 2017-2018. Sakari Manninen toinen erittäin onnistunut, vaikka sieltä se Örebro-pykälä lopulta löytyikin kahden kauden jälkeen. Ja onhan näitä muitakin ollut, mutta löytyy sitten vastapainoksi näitä Kai Rautioita ja Jere Myllyniemiä.

Mutta, kohta jatkuu tämä kausi ja käännetään katse loppukauteen. 38 peliä jäljellä, eli kolmannes on takana. Sen verran alakanttiin alkukausi meni, että sijat 1-4 on jo käytännössä mahdottomat saavuttaa. Jos tämä tästä nyt kääntyy positiiviseksi ja pyörä saadaan pyörimään oikeaan suuntaan, niin 5-6 sijat voi olla vielä saavutettavissa, mutta siitä voidaan puhua vasta, kun homma on toiminut pidemmän aikaa. Säälipleijarit näyttää vahvimmin tämän hetkiseltä kohtalolta ja tavoitteelta.

Olihan tuo viimeinen JYP-peli jo hyvin lupauksia herättävä. Mielenkiintoista on nähdä, mitä Viitaluoma tuo joukkueeseen ja nouseeko Morin nyt kunnolla esiin, kun on saanut treenata rauhassa ja tulee pelejä alle. Yksi kriittinen asia loppukauden menestyksen suhteen tulee olemaan myös se, että tuo käsittämättömän huono jäähytasapaino alkaisi kääntymään toiseen suuntaan. Tyhmät jäähyt pois ja pelin hallinnalla vastustajan pakottaminen rikkomaan enemmän.

Jatkuis nyt jo...
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hyviä kirjoituksia mailanmittaajalla ja Squitilla nuo edellä olevat. Olen pitkälti samoilla linjoilla monesta asiasta. Se kehittyvä pelaaja pitkällä sopimuksella on se suuri mahdollisuus Kerholla suurimman osan pelaajista kanssa saada se huippupelaaja. Sekin on totta, että voi noita 30-40 pistettä edelliskaudella tehneitäkin olla taloudellisesti hankalaa naarata seuraan ainakaan useampaa. Itse luulisin, että tuo Turunen on tämän kauden jälkeen jo valmiiksi sellainen 30-40 pistettä tehnyt, kun olihan se juuri ja juuri sitä jo viime kauden jälkeenkin. Siinä sopimuksessa onnistuttiin hyvin ja kattaa ensi kauden vielä optiolla muistaakseni. Manninen oli erinomainen haku silloin joskus myös. Harmi vaan, että piti laittaa se ulkomaanpykälä sinne, olisi aika hyvä pelaaja tuossa nyt. Jos se taktiikka tuottaa hyvä pelaaja on kehittää sitä pitkällä ajalla, niin erityisesti silloin kaikki tuollaiset pykälät pitäisi jättää pois sieltä sopimuksesta. No se oli Korpelan aikainen sopimus ja ehkä siitä opittiin jotain.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Harmi vaan, että piti laittaa se ulkomaanpykälä sinne, olisi aika hyvä pelaaja tuossa nyt. Jos se taktiikka tuottaa hyvä pelaaja on kehittää sitä pitkällä ajalla, niin erityisesti silloin kaikki tuollaiset pykälät pitäisi jättää pois sieltä sopimuksesta. No se oli Korpelan aikainen sopimus ja ehkä siitä opittiin jotain.

Se pykälä saattoi tietysti olla Mannisen ehtona, että suostui ylipäätään nimen laittamaan 3 vuoden paperiin aikanaan. Muistetaanhan me myös se, kuinka Sakke olisi kovasti halunnut päästä eroon tuosta sopimuksesta jo heti sen ensimmäisen kauden jälkeen, mutta silloinhan Kerhon toimisto pysyi kovana ja hyvä niin. Saatiin Mannisen otteista nauttia vielä toinen kausi.
 

J.Petke

Jäsen
Manninen oli erinomainen haku silloin joskus myös. Harmi vaan, että piti laittaa se ulkomaanpykälä sinne, olisi aika hyvä pelaaja tuossa nyt. Jos se taktiikka tuottaa hyvä pelaaja on kehittää sitä pitkällä ajalla, niin erityisesti silloin kaikki tuollaiset pykälät pitäisi jättää pois sieltä sopimuksesta. No se oli Korpelan aikainen sopimus ja ehkä siitä opittiin jotain.

Voi kun sopimusten teko olisi näin yksinkertaista.

Laihaksi jää saalis, jos mitään pykäliä ei sopimuksiin laiteta. Erityisesti pienet joukkueet ovat siinä tilanteessa, että osa palkasta voidaan korvata siirtopykälillä. Ei enää olla millään 80-luvulla, kun luvattiin kylkeen paikka automyyjänä ja pelaajat tahkosivat samassa seurassa vuosia.
 
Viimeksi muokattu:

Sean Connery

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Voi kun sopimusten teko olisi näin yksinkertaista.

Laihaksi jää saalis, jos mitään pykäliä ei sopimuksiin laiteta. Erityisesti pienet joukkueet ovat siinä tilanteessa, että osa palkasta voidaan korvata siirtopykälillä. Ei enää olla millään 80-luvulla, kun luvattiin kylkeen paikka automyyjänä ja pelaajat tahkosivat samassa seurassa vuosia.

Nimenomaan näin. Ei olisi Manninen luistellut Kerhossa piirtoakaan, mikäli sopimuksessa ei olisi ollut näitä pykäliä. Turha näistä on kiukutella. Suomessa on muutama seura, mitkä voi ehtoja sanella (jos nekään), ja kerho ei ole yksi niistä. Eiköhän Manniselle ottajia olisi ollut...
 
Suosikkijoukkue
HPK
Muistetaanhan me myös se, kuinka Sakke olisi kovasti halunnut päästä eroon tuosta sopimuksesta jo heti sen ensimmäisen kauden jälkeen, mutta silloinhan Kerhon toimisto pysyi kovana ja hyvä niin.

Itse olen kuullut asian niin, että toimisto olisi antanut Sakelle luvan siirtyä Kärppiin, mutta mies päätti jäädä Hämeenlinnaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Itse olen kuullut asian niin, että toimisto olisi antanut Sakelle luvan siirtyä Kärppiin, mutta mies päätti jäädä Hämeenlinnaan.
En tiedä mikä on asian laita, mutta vähän on enää joukkueita, jotka voi ja alkaa vaatimaan pelaajia pelaamaan vasten tahtoaan. Niin tylsää kuin se onkin, niin ennemmin sitten "puretaan sopimus yhteisymmärryksessä" eli etsitään uusi osoite ja palkanmaksu jatkuu siellä. Muuten menee maine ja sitten onkin entistä vaikeampaa löytää niitä pelaajia. Täällä on vähän liian pienet markkinat ja liian vähän rahaa tälläiseen. NHL:ssä sitten näitä kovia päätöksiä näkee useammin.
 

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Taukoa on peleistä melkein kaksi viikkoa mutta toivottavasti tahtotaso ja sitä kautta peli-ilme ovat samaa luokkaa kuin ennen taukoa JYP:iä vastaan. Tänään ja huomenna on pahat pelit mutta ainakin kolme pistettä tulisi näistä ottaa. Vastukset ovat tosiaan kovia mutta toisaalta hyvä tasonmittaus missä mennään. Kyllähän tämä joulua edeltävä aika pitäisi pääsääntöisesti voitokkaasti pelata, että ylöspäin sarjataulukossa kohotaan. Ei ainakaan enää mitään kuuden pelin tappioputkia.

Hyvältä kyllä alkaa ketjutkin näyttämään nyt, kun Morin ja Viitaluoma ovat mukana. Toivottavasti näkyy myös kentällä.
 

Ralph

Jäsen
Hmm.. Alle kymppi pelattu ja HPK:lla ollu jo lähes kymmenen huippupaikkaa, mutta ei maaleja. Olenko nähnyt tämän ennenkin?
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olet mutta viimekaudella. Nyt on sitä kerhoa jota on kaivattu. Viitaluomalla aika vahva alku.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Huikea eka kymppi mutta ei maaleja. Eli ei toisinsanoen ollutkaan niin huikea, sillä tämä on maalintekopeli. Varmasti oli kiva kattella jne. mutta ei auta itku markkinoilla. Kerho alkoi loppua kohden sähläämään ja antoi huonoja syöttöjä. TPS alkoi myös painamaan ja hallitsi jälkimmäistä puoliskoa. Perkele, maaleja pitäisi vittu tehdä. Ehkä eniten kyrpi Bambi. Palve heittää maalineteen ja tämä viisimetriä pitkä ja levee jannu on niin pehmeä, että ei saa mitään aikaan siinä.

Toinen erä on ollut paha viime aikoina. Toivottavasti selvitään. Olisi ollut se 2-0 johto kova sana sinänsä. Ihan nätisti muuten pelannut ei siinä, mutta se meni jo, nyt pitää jatkaa sitä ekan kympin duunia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös