Hyvätuloiset, korkeasti koulutetut perheet&ihmiset puhuvat monia kieliä. Itse puhun neljää kieltä sujuvasti tai lähes sujuvasti.
Jotkut puhuvat jotkut ei. Itse olen varmasti top 5% jengistä tuloillani, mutta puhun vain paskaa englantia. Mutta turhaahan se on selittää, että ei eväät olisi kyllä riittäneet kun ei ole kielipäätä. Jos nyt saisin vapaan kielivalinnan uudelle kierrokselle peruskouluun, niin minulle olisi parasta lukea vain englantia. Suurimmalle osalle toki saattaa toinenkin kieli mennä jakeluun. Kerron vaan siksi, kun tässä otsikon mukaisessa keskustelussa on toisella puolella yleensä tapana kertoa miten se miten helppoa se ruotsi on ja siinä sivussa luin pari muutakin kieltä olettaen, että kyseessä on joku keskivertosuoritus. Taitaa kuitenkin todellisuudessa olla humble braggging.
Niin ja olen ihan duunariperheestä, perintöä tähän mennessä 0€. On nyt kuitenkin oma 130 neliöinen rivitalohuoneisto helsingissä ja perheessä pari uudehkoa autoa, vaikka en osaa ruotsia. Eilen olin muuten palaverissa ruotsalaisen kanssa. Puhui hyvää englantia.