Rantojen mies
Jäsen
Koska kukaan muu ei tähän puuttunut, ilman sarvia ja hampaita kysyn aidosti seuraavaa. Oletko sitä mieltä, että mainitsemasi aineet vertautuvat ruotsiin tarpeellisuuden osalta, kun katsellaan aineita yhteiskunnan ja koululaitoksen yleissivistävästä näkökulmasta? Yksilön osalta keskusteltaessa ymmärrän pointin, mutta sillä periaatteella voidaan perustella luonnollisesti mitä tahansa.Juuri tämän takia tarpeellisuuden argumentointi on haastavaa ja yleensä myös heikkoa. Suomalainen opiskelija voi päättää, ettei hän koskaan tarvitse kemiaa, fysiikkaa tai matematiikkaa.
Mielestäni oppiaineiden keskimääräinen tarpeellisuus on opetussuunnitelman keskiössä, joten myös ruotsin kieli kuuluu tähän samaan keskusteluun siinä missä muutkin aineet. En aivan ehkä saannut kiinni pointistasi, miksi tämä olisi heikko argumentti?