Näyttäisi Helsingissä torstaina menevän hivenen alle -20, mutta välittömästi sen jälkeen taas lämpenisi. En tiedä onko tämä nyt niin dramaattista.
Eikö siinä V60 plugarissa ole polttoainetoimista lämppäriä? Omassa XC60 plugarissa löytyy ja hieno lähteä pakkasaamuisin liikkeelle, kun auto lämmin sisältä ja lasit liki puhtaat.Ei ole dramatiikkaa. Ihan Suomen sydäntalven kelejä. Tuota uudehkoa Volvo v60 plugaria toki ei ole testattu vielä 30 asteen pakkasessa. Saas nähdä miten aamulla hörähtää kun noissahan ei varsinaista moottorilämmitintäkään ole. No ajoakku ainakin on täynnä kun yön johdossa lepää. Luotan että matkaan päästään kivuttomasti. Dieseleillehän nämä kelit alkavat olla kovia varsinkin kun arktista talvilaatua ei juuri Oulun eteläpuolella ole myynnissä.
Eikö siinä V60 plugarissa ole polttoainetoimista lämppäriä? Omassa XC60 plugarissa löytyy ja hieno lähteä pakkasaamuisin liikkeelle, kun auto lämmin sisältä ja lasit liki puhtaat.
Eipä oikeastaan.
Vaikkakaan tuossa autossani (hybridi Bemari) ei ole mitään moottorinlämmitintä, niin joka aamua lähtenyt kuin palmun alta käyntiin työreissuille. Kyllä saksalaiset osaa.
Olikohan jopa niin, että itse sähkömottorin akulla käynnistyy nuo autot? Ei sieltä siis ainakaan käynnistysvirta lopu kesken.Mikä tää moottorinlämmitysjuttu oikeastaan edes on. Paskoja akkuja?
Itselläni oli samantyyppinen ongelma maanantaiaamuna. Uudehkossa Volvossa vain matkustajan puolen etuovi sekä peräluukku avautuivat ulkopuolelta. Muut kolme ovea sai kyllä sitten sisäpuolelta pukattua auki eli jäässä tuskin olivat..Ei muuten olisi mitään, mutta auton ovet lakkasivat avautumasta toissapäivänä. Nyt toimivat taas.
Aikanaan nuorempana tuli monesti käveltyä töihin n. 3km matka kaikkein kylmimmillä ilmoilla kun ei raaskinut autoa startata. Lämpimimillä keleillä mentiin sitten autolla.. Toppahousut ja yksi ylimääräinen paita talvitakin alle + paksut kintaat ja pipo. Selkähän siinä aina kastui ennen kuin oli työpaikalla vaikka naama olikin kovilla. Nykyäänkin tykkään käydä kävelyllä tällaisilla 30 pikkupakkasilla - toki tällä kertaa on jäänyt väliin kun sitkeä räkätauti on vaivannut jo useamman viikon ajan.Eilen tuli elämäntapaintiaaneja vastaan, kun oli joku pariskunta lenkillä ja 30 astetta näytti auton mittari. Tiedä onko itsellä niin paljoa vaatteitakaan laittaa päälle, että siellä tarkenisi tallustella pingviininä.
Pääsitkö saunasolmuun?Salille ainakaan ole viitsinyt ajella, vaan kotona väännetty itseä umpisolmuun.
Mitä tuolla tullut nyt koiran kanssa tallusteltua, niin eipä se kävellessä kylmä tule oikeassa vaatetuksessa. Itse asiassa eilen tein pukeutumisvirheen ja puolikas kävelylenkistä piti kävellä takki auki.Eilen tuli elämäntapaintiaaneja vastaan, kun oli joku pariskunta lenkillä ja 30 astetta näytti auton mittari. Tiedä onko itsellä niin paljoa vaatteitakaan laittaa päälle, että siellä tarkenisi tallustella pingviininä. No olisi niitä kerroksia, mutta tuskin siitä nauttisi ja kunnon lenkkiä oikein voi tai kannata tehdä. Vaikka voisihan sitä käydä näin vapaapäivänä eksoottisuuden merkeissä tepastelemassa ja sitten saunaan, kun tainnut viimeksi olla joskus 2015 yhtä alhaalla mittarit. Saa sitten kehua, että hyvin siellä tarkeni. Salille ainakaan ole viitsinyt ajella, vaan kotona väännetty itseä umpisolmuun.
Kuulostaa ihan ranskalaiselta autolta. Ominaisuuksia nuo on niissä eikä vikoja.Oma autoni käynnistyy ihan nätisti ja Eberi hoitaa esilämmityksen, mutta sähköt siinä ei tykkää pakkasesta. Tai jokin järjestelmähäiriö tulee kylmällä säällä. Milloin sanoo renkaiden olevan tyhjät, milloin vaihteet ei kuulemma toimi, joskus radio pysyy hiljaisena. Ja sitten kohta taas kaikki on ihan kunnossa.
Mutta pois en vaihda, kun muuten on just passeli auto meille.