Mutta kun on saksalainen. Olet kyllä ihan oikeassa ranskalaisista autoista. Kerran olen sellaisen ostanut, ja se oli virhe, joka ei ikinä tule toistumaan.Kuulostaa ihan ranskalaiselta autolta. Ominaisuuksia nuo on niissä eikä vikoja.
Mutta kun on saksalainen. Olet kyllä ihan oikeassa ranskalaisista autoista. Kerran olen sellaisen ostanut, ja se oli virhe, joka ei ikinä tule toistumaan.Kuulostaa ihan ranskalaiselta autolta. Ominaisuuksia nuo on niissä eikä vikoja.
20 vuotta ollut ranskalainen auto (ei koko ajan sama, sentään muutama eri), eikä ole koskaan tullut tuollaisia ominaisuuksia vastaan, eikä oikeastaan edes minkäänlaisia ongelmia pakkasesta.Kuulostaa ihan ranskalaiselta autolta. Ominaisuuksia nuo on niissä eikä vikoja.
Sama. Meidän Peugeot 207 toimi täydellisesti sen aikaa kun sen omistimme. Eikä ollut edes piuhan päässä koskaan, kun ei ollut paikkaa. 250 000km tuli sinä aikana mittariin. Ja tähän mennessä meidän nykyinen Citroen on selvittänyt tämän ensimmäisen pakkashaasteen kunniakkaasti. Ei mitään ongelmaa.20 vuotta ollut ranskalainen auto (ei koko ajan sama, sentään muutama eri), eikä ole koskaan tullut tuollaisia ominaisuuksia vastaan, eikä oikeastaan edes minkäänlaisia ongelmia pakkasesta.
No ei varmasti kaikissa yksilöissä ole, mutta empiirisen tutkimukseni ja suusta suuhun perimätiedon mukaan ovat kyllä paljon yleisempiä kuin muissa autoissa. Ehkä sinne sähköjohtojen ja liittimien väliin on tippunut patonginmuruja kasausvaiheessa.20 vuotta ollut ranskalainen auto (ei koko ajan sama, sentään muutama eri), eikä ole koskaan tullut tuollaisia ominaisuuksia vastaan, eikä oikeastaan edes minkäänlaisia ongelmia pakkasesta.
Vaikuttaa stereotypialta. Onko sinulla näyttää jonkinlaista dataa tutkimuksistasi tai valokuvia väärään paikkaan joutuneista patonginmuruista, muuten en usko!No ei varmasti kaikissa yksilöissä ole, mutta empiirisen tutkimukseni ja suusta suuhun perimätiedon mukaan ovat kyllä paljon yleisempiä kuin muissa autoissa. Ehkä sinne sähköjohtojen ja liittimien väliin on tippunut patonginmuruja kasausvaiheessa.
Meillä oli myös 207 1,6 D. Uutena hankittiin, ja reippaasti päälle 200 000 km oli mittarissa, kun laitoin eteenpäin. Ei ongelmia. Joskus oikein kovilla pakkasilla kun käänsi hehkulle, niin syttyi vain jokunen punainen varoitusvalo. Käyntiin lähti silti.Sama. Meidän Peugeot 207 toimi täydellisesti sen aikaa kun sen omistimme. Eikä ollut edes piuhan päässä koskaan, kun ei ollut paikkaa. 250 000km tuli sinä aikana mittariin. Ja tähän mennessä meidän nykyinen Citroen on selvittänyt tämän ensimmäisen pakkashaasteen kunniakkaasti. Ei mitään ongelmaa.
Uudehkossa Volvossa lukot jäätyy? Luulin, että Volvo olisi jo päässyt noista ongelmista eroon. Itselläni vanha Volvo (yli viisi vuotta) ja kertaalleen kaikki lukkopesät vaihdettu ja silti jäätyminen edelleen ongelma. En laita ovia enää lukkoon yli 15 asteen pakkasella. Alla juttua muiden Volvo-autoilijoiden kokemuksia.Itselläni oli samantyyppinen ongelma maanantaiaamuna. Uudehkossa Volvossa vain matkustajan puolen etuovi sekä peräluukku avautuivat ulkopuolelta. Muut kolme ovea sai kyllä sitten sisäpuolelta pukattua auki eli jäässä tuskin olivat..
Aikanaan nuorempana tuli monesti käveltyä töihin n. 3km matka kaikkein kylmimmillä ilmoilla kun ei raaskinut autoa startata. Lämpimimillä keleillä mentiin sitten autolla.. Toppahousut ja yksi ylimääräinen paita talvitakin alle + paksut kintaat ja pipo. Selkähän siinä aina kastui ennen kuin oli työpaikalla vaikka naama olikin kovilla. Nykyäänkin tykkään käydä kävelyllä tällaisilla 30 pikkupakkasilla - toki tällä kertaa on jäänyt väliin kun sitkeä räkätauti on vaivannut jo useamman viikon ajan.