Toejoen Veikko
Jäsen
Ajoin hetki sitten Lahdenväylää pitkin pohjoisesta keskustan suuntaan. Väli KehäIII - KehäI oli aika karua katseltavaa. Tuli mieleen kuvat Raatteentien tuhotuista kolonnista.
Ajoin hetki sitten Lahdenväylää pitkin pohjoisesta keskustan suuntaan. Väli KehäIII - KehäI oli aika karua katseltavaa. Tuli mieleen kuvat Raatteentien tuhotuista kolonnista.
Sisko lähti perheineen kohti pääkaupunkiseutua viikonlopunvietosta ja baijerilainen hyytyi keskelle korpea. Kukakohan saa hakea webaston varassa värjöttelevät sieltä kairasta?Vaimon sisko perheineen lähti iltapäivällä kohti pääkaupunkiseutua viikonlopun viettoon, tästä Joensuun kyljestä. Jo ennen Varkautta baijerilainen sitten hyytyi, ja arvatkaas kuka joutui vetämään palttoota niskaan ja hakemaan koko poppoon takaisin Karvion Nesteeltä? Jep, ihan oikein.
Itseasiassa tämä ongelma ei ole mitenkään kytkimen. Ilman vaihdetta eteenpäin yritys johtuu siitä, kun kytkinpoljin nostetaan ylös, niin kytkinakseli lähtee pyörimään samaa vauhtia kuin kampiakselikin. Ja kun vaihteiston öljyt ovat erittäin jäykkiä, ne saavat aikaan kitkan jonka avulla toisioakseli yrittää lähteä pyörimään, vaikka mikään vaihde ei ole kytketty päälle. Ihan hetken kun öljy pyörii laatikossa, niin se lämpenee ja tämä "ominaisuus" katoaa.Joo-o. Vaimon italianihmeen vaihteisto niin kohmeessa että auto yrittää liikkeelle vapaalla käynnistettäessä. Kytkimen vaikutus minimaalinen :-)
Kyllähän laatikon kylkeen pystyy asentamaan vastuksia, joiden turvin se saadaan lämpeämään. Joissakin laatikoissa on myös samanlainen vesiprikka, joka löytyy kaikista moottoreista, ja niihin se plokilämmitin asennetaan. Käytännössä aika turha hankinta, eikä juurikaan maksa takaisin itseään jos ajatellaan paljonko se kuluttaa sähköä.Saisko lohkolämmittimen vaihdelaatikon kylkeen kans?
Sama, vaikka SC-finaalit eivät itseä kiinnostakkaan.Tulis jo kesä ja SC finaalit.
Ei autossa ole mitään tyhjäkäyntimoottoria. Ruiskukoneissa boksi säätää tyhjäkäyntiä, ja sen pitäisi hoitaa asia kuntoon joka olosuhteessa. Niissä voi olla erilaisia ohjelmia, ja joku perusohjelma saattaa pudottaa kierroksia liiaksi vaikka kone ei ole lämmennyt ollenkaan. Tällöin tulee esiin näitä tyhjäkäyntiongelmia. Sitten ne poistuvat kun kone lämpeää tarpeeksi ja käy näin helpommin tyhjäkäynnillä.Muita ongelmia ei ole ollut autojen osalta vielä kuin se, että tyhjäkäynti hävisi autosta hetkellisesti kokonaan. Vähän aikaa parkissa ja meno jatkui sen jälkeen taas normaalisti, liekö tuolta jotain jäätynyt. En tosin tiedä autoista käytännöstä mitään mutta luulen, että joku tyhjäkäyntimoottori tai vastaava ei vaan tykännyt kylmästä.
..Ei autossa ole mitään tyhjäkäyntimoottoria. Ruiskukoneissa boksi säätää tyhjäkäyntiä, ja sen pitäisi hoitaa asia kuntoon joka olosuhteessa...
sais tulla jo Juhannus.
Kovissa pakkasissa on se hyvä puoli, että ikkunat ovat silkkaa joelhallikaista, joten sisälle ei näe. Minulla jäätyi A4:n viime talvena kovilla pakkasilla keskustaan, eikä se helvetin sähköihme antanu avainta virtalukosta ulos. Siellä se oli vuorokauden lukitsemattomana ja ainoastaan lompakon ja avaimen kannan otin mukaan kun auton sinne jätin.Kaikki ylimääräinen lähtee tänään autosta sisälle, toivotaan ettei kukaan saa päähänsä kokeilla auton ovia.
Jos kyseessä on Fiesta about vm 92-02 tai jotain, niin niissä taitaa olla tyyppivikana sen lämpötilanamiskan sähköisen ohjauksen (ns. HCV) rikkoutuminen.
Perskele, eilen palattiin kahden viikon lomalta Vantaan kentälle. Diesel Mondeo oli kiltisti parkkitalossa ja käynnistyi laakista.
Mistäs sitä osasikaan odottaa liki -30 lämpöjä. Oma tyhmyys.....