Harvapa sitä haluaa vapaa-ajallaan omaan duuniin liittyvää asiaa fiilistellä. Muutama tuntemani kokki ei todellakaan ole panostanut kotikeittiöönsä. Monelle taas ruoanlaitto on harrastus ja nautinto, johon mielellään upottaa aikaa ja rahaa. Minulle on ollut hyvin miellyttävä kokemus siirtyä ns. kunnon pannuihin ja laadusta tykkäävänä pidän myös siitä, että uusi kalusto on lähes ikuista (omassa käytössä oleva Upon valurautapannu taitaa olla 50-luvulta).
Minä ajattelen taas asioista käytännönläheisesti. Mitään en osta hetken mielijohteesta, vaan jos koen tarvetta jollekin, hankin sen. Yleensä siinä kohdassa, kun hankinta tulee ajankohtaiseksi, puntaroin ensin vaihtoehtoja ja myös sitä, että mitkä ominaisuudet ovat oikeasti minulle tarpeellisia. Menen yleensä sillä, missä saan mielestäni sopivalla rahalla sopivan laadukkaan ja omaan käyttööni riittävän välineen. Hyvin harvoin se tarkoittaa kaikkein kalleimpia vaihtoehtoja.
Tämä paistinpannun hankinta oli ajankohtaista, ja kun täällä oli hyvää keskustelua asiasta, päädyin suositusten perusteella teräspannuun. Kun itsekin lueskelin asiasta, se tuntui sopivimmalta.