En nyt kenellekään halua suoranaisesti toivottaa pahaa joulua, mutta kuulun tähän väestöryhmään, jota kaikenlainen jouluhössötys vituttaa suuresti. Onneks iän myötä tulleella kokemuksella osaa välttää ne pahimmat karikot ja muutenkin lieventää näitä väkisinkin kohdalle osuvia joulutraditioita.
Luojan kiitos lähipiirin muksut ovat jo sen verran vanhoja, ettei mitään sen suurempia jouluseremonioita tarvitse järjestellä. Pakolliset joululounaat menevät sivistyneesti keskustellen, voi ottaa viiniä ja napsunkin ilman paheksujia.
Olen hyvin onnellinen, että se on taas melkein ohi. Toivottavasti ens jouluna istun taas joulupöydässä shortsit jalassa. Aika monta vuotta ollaan lämpimässä vietetty eikä kaduta pätkääkään. Pidän grillaamisesta, etenkin jouluaattona.
Aina vaan jos budjetti ja lomapäivien määrä riittää, aion viettää jouluni todella kaukana Suomesta. Tää suomalainen joulu ei vaan millään tavoin sovi mulle, tuottaa pahaa ihottumaa. Ihannetilanteessa päästäis tietty lähtemään aurinkoon jo marraskuussa ja takaisin maaliskuussa, mutta ikävä kyllä tilinauhat eivät sitä mahdollista.
Sen verran olen kuitenkin valkkari- ja rommihöyryissä, että tahdon ketjun hengen vastaisesti toivottaa hyvää joulua kaikille palstalaisille. Vaikka ymmärrän helvetin hyvin niitäkin, joiden mielestä tässäkään joulussa ei oo mitään järkeä saati hyvää.
Una mas Havanna Club Ron Siete Anos, Feliz Navidad!