PAHAA JOULUA! –ketju

  • 83 049
  • 418

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Kun vain olisi mahdollisuus niin lähtisin joka vuosi marraskuun alussa reiluksi kahdeksi kuukaudeksi jonnekin sellaiseen maailmankolkkaan jossa joulusta ei olisi koskaan kuultu...

Arabimaissa ei joulua juuri vietetä. Matka esim. Marokkoon ei maksa paljon, kunhan varaa ajoissa, mm. Ryanairilla ja easyJetillä pääsee.
 

Erik Loka

Jäsen
Itse haluaisin vaan rauhoittua, mutta sekin on tehty täysin mahdottomaksi kun kaikki tunkee kyläilemään ja pitäisi vieläpä itsekin mennä jonnekin. Jos joskus menen hirteen ni varmasti joulun takia.

Tähän täysin sama. Onneksi olin juuri joulun alla reissussa ulkomailla, mutta ensi jouluna olen kyllä aatonkin. Ei tätä vittu selvinpäin kestä, eikä enää tarviikkaan.
Koira on aivan sekasin ja riehuu tuolla kaikesta hössötyksestä, sukulaislapset pelaa "äänekkäästi" olohuoneessa ja minä juon kaljaa spämmiluolassani.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Itse toivottelinkin jo hyvää joulua -ketjussa kaikille hyvää 24.-26.12. välistä aikaa kuten kukin itse sen tahtoo käyttää. Ihmetyttää se valtava moralisointi, joka syntyy siitä, jos joku ei halua nähdä niitä vitun miljoonaa sukulaista tai ei halua syödä heikkotasoista sianlihaa tai kuunnella omasta mielestään ärsyttäviä joululauluja. Jostain syystä suomalaisen on PAKKO tehdä kaikkea tätä, muuten olet suvun musta lammas. On PAKKO olla joku abstraktio nimeltään "joulumieli", on pakko hiljentyä (se on kyllä käytännössä pakko tehdä, kun mikään paikka ei ole auki).

Tämä moralisointi ns. vituttaa. Muuten viettäköön kukin joulunajan juuri niinkuin tahtoo, se että joku haluaa leikkiä ja laulaa ja vanhakin nyt nuortua ei ole minulta pois. Kunhan toisia tapoja viettää joulua ei moralisoitaisi aina.

Itse vietän tänä vuonna ns. perinteisen, mutta hyvin pienimuotoisen joulun, joinain vuosina olen ollut Euroopassa kaupunkilomalla jne. Jokainen tavallaan.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Itse päätin vaihtoehtoisesti kalkkunarullan sijaan tehdän kebabin. Siihen vielä iskee kylkeen pitaleipää ja parit kastikkeet niin riittääkin tuosta parin kilon pötkylästä imuiltavaa muutamaksi päiväksi.
Toki alkupaloiksi vedetään perinteisesti kalaa eri muodoissa ja jälkiruoaksi riisipuuroa, kahvia, konjakkia ja sherryä.

Ei ole koskaan tullut jouluaattona käytyä muualla kuin haudoilla ja kukaan ei ole koskaan tunkenut kylään. Ihan mukavaa kun saa perheen kanssa viettää rauhallisen joulun ilman mitään aikataulua tai kiirettä.

Nyt saunaan ja sen jälkeen sapuskaa ääntä kohti.

Väärä ketju, mutta toivotetaan silti hyvät joulut, koska en toiseen ketjuun jaksa spämmätä.

EDIT: Jotenkin kun tässä on "vähän vanhentunut" niin oppii arvostamaan valkeaa joulua paljon enemmän (kun se nykyisin täällä etelässä on aika harvinaista) ja lahjoilla ei ole niin suurta merkitystä kuin silloin muutamia vuosia sitten.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Itse päätin jo hyvissä ajoin, että jätän joulun vieton tänä vuonna väliin. No, lomaahan tässä on pakko loppuviikko pitää, kun työpaikka pitää ovensa lukittuna, mutta muuten pyrin välttämään ko. juhlan viettämistä parhaani mukaan. Kinkku ja laatikot ei maistu, hössötys ei nappaa, sukulaisten tapaaminen ei kiehdo jne. Tekopyhää koohottamista koko joulu, ei ole mun juttuni. Korkkasin kaljapullon.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Up!

Kaikille tasapuolisesti paskaa joulua. Ruuat maistuu mutta muutoin yhdentekevä "juhla", kun kyse on vain satuolennon synttäreistä. Pakollinen vietto kuitenkin aattoiltana edessä, kun pikkusiskolle kuitenkin tärkeä päivä.

Vituttaa ne ainaiset jouluperinteet silti.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Hieno ketju!

Tänä jouluna käyn huomenna äitini luona, jonka kanssa käymme hänen äitinsä luona. Sitten vien äitini kotiinsa ja palaan kämpilleni ja juon punkkua. Isä perheineen jää nyt jouluna väliin ekan kerran, kun en halua siskoani nähdä, eikä sekään minua, niin annan jonkinmoisen joululahjan minut mukaan lukien kaikille, kun vietän joulun tähän malliin. Kesästä asti välillä innosti tieto voida viettää koko joulu Pohjois-Karjalassa naisen ja perheensä parissa vaan vitut sitten sille suunnitelmalle.

Jääkaapissani on punkkua, maitoa, vichyä, jauhelihapihvejä ja purkillinen hernekeittoa. Pakastimessa on ruisleipää.

Niin että paskaa joulua vain ja naminami.
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itse päätin jo hyvissä ajoin, että jätän joulun vieton tänä vuonna väliin. No, lomaahan tässä on pakko loppuviikko pitää, kun työpaikka pitää ovensa lukittuna, mutta muuten pyrin välttämään ko. juhlan viettämistä parhaani mukaan. Kinkku ja laatikot ei maistu, hössötys ei nappaa, sukulaisten tapaaminen ei kiehdo jne. Tekopyhää koohottamista koko joulu, ei ole mun juttuni. Korkkasin kaljapullon.

Ala vientirakentajaksi. Lomaahan tässä ei tarvi pitää, kun työviikko on 72 tuntinen. Muijaa ja mukuloita ei tarvi kattoo kun skypen välityksellä. Kinkku ja laatikot maistuisivat kyllä, mutta paikallisten ravintoloitten joulumenyt on luokkaa kana. Laatikot täällä on tehty teräksestä, joten niitäkään ei tarvi edes ajatella maistavansa. Hössötys ei tule mieleen kun saapuu 14 tuntisen päivän jälkeen tähän 7 m^2 yksiöön, jossa ei taaskaan ole lämmintä vettä. Kaipaan ihan oikeesti sitä tekopyhää hössötystä. Ja korkkasin pullon, jonka sisällöstä ei koskaan voi olla varma. Olutta se ei ainakaan ole.
 

Maastomasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Johan on Joulu taas

Up!

Ruuat maistuu mutta muutoin yhdentekevä "juhla", kun kyse on vain satuolennon synttäreistä.

Eihän Jeesus mikään satuolento ole. Käsittääkseni ihan tieteellinen tutkimus tukee sitä käsitystä, että ko. henkilö nykyisen Israelin suunnalla n. 2000 vuotta sitten tallusteli. Ja kohtalokin oli osapuilleen se, mitä evankeliumissakin toitotetaan. Se nyt on sitten eri asia, että oliko hän Jumalan poika. Mutta tuolla perusteella voi jättää muutkin juhlat juhlimatta. Lähes kaikissa juhlissa on kristillinen perusta, mutta myös muuta perustaa. Voihan sitä vuoden pimeintä aikaa juhlia omin pakanallisinkin menoin. Melkoista pakanuuttahan nämä Joulupukit ja tontut edustaakin.

Itteä Joulussa toki kyrpii moni asia, joululahjaostokset on se rankin homma mulle. Toki kotona joutuu tekemään sitä-sun-tätä jne. mutta se menettelee. Lapset tykkää ja se on tärkeintä. Itse tykkäsin kyllä Joulusta pienestä pitäen ja jopa nuorena. Nuorena sinkkuna tuo oli hieman vittumaista aikaa kun piti joka ikiselle sukulaiselle jaaritella selitykset siitä, että miksei ole hemaisevaa neitoa kyljessä. No sitten kun sellainen oli hankittu, niin seliteltiin lasten poissaoloa. No nyt ei tartte sitäkään tehdä ja pitää jauhaa säästä.

Toki voishan sitä politiikastakin puhua... ai mut perkele kun niistä suurin osa onkin jotain keskustalaisia, niin sekin tie on toivoton.

Eli säästä ja lasten asioista voi jauhaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näköjään aika lailla samoilla fiiliksillä on menty viimekin vuonna meikäläisen osalta kun katsoo tuota viime jouluaaton avautumistani... Mikään ei siis ole muuttunut vuodessa, ei minun suhtautumiseni jouluun eikä tuo ihmisten järjetön touhotuskaan.

Eli ei muuta kuin suunnattoman pahaa joulua kaikille!
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Eiköhän joulu ole aika yhdentekevä monille aikuisille.

Itse olen sitä mieltä että Joulu on lapsille ja sen lisäksi ehkä myös hyvä tekosyy saada sukulaiset yhteen maassa jossa ei ehkä tarpeeksi olla "perheen/suvun" kesken. Tähän yhteyteen sopii että kaupat on kiinni ja baarit myös, ainakin periaatteessa.


_
 
Kinkku ei juuri maistu ja vielä vähemmän kaikki laatikot sun muut. Puuro ja lohi ovat lähes ainoat ns. jouluruoat, jotka maistuvat. Ne tosin maistuvat läpi vuoden, joten eivät ole itselleni sen erikoisempia ruokia.

Hössötys ottaa päähän ja noin 99% joululauluista tai siihen liittyvistä biiseistä ottaa päähän enemmän ja vähemmän ja sitten vielä pitäisi olla ihan hemmetin iloinen, kun sukulaisiakin tulee taas antamaan konvehtirasioita, joiden sisällöstä puolet jää syömättä. Ja televisiota on lähes turha avata kun sieltä sitä samaa scheissea tulee aina joulukuun 24. päivä.

Tietenkin yleisen suursiivouksen lisäksi omakin huone täytyi taas siivota ja olisihan se karmivaa, jos joku vilkaisisi vahingossa huoneeseeni ja kauhistuisi kuinka suuri sika olen. Vähemmän olisi äidilläkin stressiä ilman joulua ja jotenkin väkinäiseltä tämä joulu aina tuntuu muutenkin itselleni.

Jätän nyt avautumatta sen enempää ja toivotan kaikille pahaa joulua tasapuolisesti!
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Samoilla mennään pitkälti kuin tuossa ylempänä Jeppe_68:n lainaamassa viimevuotisessa viestissäni, joten eipä tässä kummemmin tarvinne tarinoida. Korjataan kuitenkin sen verran, että kinkku maistuu kyllä, sitä vähän huomenna särpin.

Että paskaa joulua vaan, itse kullekin säädylle!
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Pahaa joulua vaan - vittu joo. Kyllähän on ollut suhteellisen infernaalinen viikko. Hössötystä, jonotusta kauppahelveteissä ja vitunmoista rahanmenoa. Jos allekirjoittaneella ei olisi omaa lasta, niin ko. juhla jäisi väliin. Pojan vuoksi pitää nyt sitten yrittää joulumieltä ylläpitää.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Vuotuinen jouluhelvetti duunissa selätetty. Vittu, vuoden synkin juhla, miua et masenna. Kavereiden kaa viinaa ja tötöilyä ja pian taas tuttu turvallinen arki edessä..

Kaivakaa se Viikatteen Vuoden Synkin Juhla-lätty esiin ja murjottakaa!
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Vittu, vuoden synkin juhla, miua et masenna.

Ymmärrän pahan olon mutta mikä sitten tekee joulusta niin synkän? Paha pukki, yksinäisyys, lahjattomuus, ihmiset perheiden parissa vai se, että ei pelata lätkää?
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Ymmärrän pahan olon mutta mikä sitten tekee joulusta niin synkän? Paha pukki, yksinäisyys, lahjattomuus, ihmiset perheiden parissa vai se, että ei pelata lätkää?

Joulu on vaan niin perseestä. Ollappa duunissa isossa kauppakeskusessa ja kuuntelet päivästä toiseen niitä jouluvinkumisia, ym häsää. En oo vaan jouluihminen, täts it. Samanhenkisten janareiden kaa rairai, tink tät!
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Joulu on vaan niin perseestä. Ollappa duunissa isossa kauppakeskusessa ja kuuntelet päivästä toiseen niitä jouluvinkumisia, ym häsää. En oo vaan jouluihminen, täts it. Samanhenkisten janareiden kaa rairai, tink tät!

En mäkään ole jouluihminen (vaikka pakanajuhla onkin alunperin) mutta en mä tuossa mitään synkkyyttä näe. Duuni on duuni ympäri vuoden. Ymmärrän että vituttaa joulu mutta synkkyys on totaalisesti eri asia.

Tosin synkkää on tietenkin se jos kerran ahdistut eli joo...oikeassa taidat olla.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
mikä sitten tekee joulusta niin synkän?
Vastaanpa minäkin, kun joku joltakin tätä kysyy.

Ruuhkat kaupoissa eivät haittaa, en minä sieltä sen kummempaa ostanutkaan. Ja sitä paitsi kassoja oli paljon, ei tarvinnut jonottaa juuri lainkaan. Hössötystä en ole kuullut mistään, kun en ole sellaisten ihmisten parissa ollut. Lahjoja en ole ostanut yhtään, enkä niitä kaipaakaan, sekään ei haittaa.

Vaan kun olen jo niin iso poika, että voisi kokea semmoisenkin, että olisi (tolkku) vaimontapainen nainen ja jälkikasvua ja se sellainen joulu, mikä tuonlaisesta muodostuu, kun on kuuset, jouluruuat, lahjoja lapsille ja vaimontapaiselle ja lasten joulun odotus. Mutta ei suurempaa hössötystä kuitenkaan. Olen perkele niin valmis semmoiseen, tiedän sen varmemmin kuin mitään tiedän.

Siksi vituttaa. Ei käy kateeksi muiden vuoksi, ihan vain oma tilanne vituttaa ja iloitkaa te siitä, kun on tuonlainen joulu, mitä minä kaipaisin. Useimpia vituttaa joulu ihan noista muista syistä, minua tästä syystä.

Vaan otetaanpa konvehti ja ryypyt.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joulu on vaan niin perseestä. Ollappa duunissa isossa kauppakeskusessa ja kuuntelet päivästä toiseen niitä jouluvinkumisia, ym häsää. En oo vaan jouluihminen, täts it. Samanhenkisten janareiden kaa rairai, tink tät!
Juuri tänään radiouutisissakin kerrottiin, että eniten suomalaisia joulussa stressaa lahjaideoiden keksiminen ja rahojen riittävyys.

Kyllähän tuo aika surulliselta kuulostaa, että ns antamisen ilosta on kehittynyt tällainen stressin ja turhautumisen muoto. Kestää monta sukupolvea, ennen kuin nämä traditiot muuttuvat. Nykyajan aikuiset sanovat, että lasten tähden tätä hössötystä viitsii jotenkuten vuodesta toiseen. Mutta näinkö sitten tämän päivän lapset ajattelevat kun kasvavat isoiksi?

Eli se sama joulupukki-satu kerrotaan aina uudestaan ja sen varjolla kahmitaan tavarataloissa kärryt täyteen. Vanhat kristilliset perinteet ja rahaa palvova nykyinen kulutusyhteiskunta on aika kurja yhdistelmä ja jouluna tämä konkretisoituu kaikessa ristiriitaisuudessaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kesästä asti välillä innosti tieto voida viettää koko joulu Pohjois-Karjalassa
Minä olen viettänyt lähes kaikki jouluni Pohjois-Karjalassa. Yli 30 kuitenkin. Jokunen on ollut erittäin mukava, muutama ihan perseestä, aivan ensimmäisiä en muista. Suurin osa sellaista tasaista ylensyöntiä ja juopotteluakin joskus.

Jos pointtisi oli P-Karjala, ei täällä sen kummoisempaa jouluna ole. Koska ei ollut, vaan nainen, niin otan osaa. Kyllä mullakin on parit yksin murjotetut joulut takana. Häntä pystyyn!
 

HeroForSale

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punapaitaiset
Paskaa joulua kaikille!

Ei oikeasti voisi vähempää kiinnostaa, mutta pakko viettää joulua perheen parissa. Tuleepi sukua syömään, pitäisi olla joulumieltä ja hymyillä koko vitun illan. Pidän piilopullon lähellä koko tuon pitkän ja aah niin juhlallisen illan. On sitten viimonen joulu näin. Ensi jouluna olen toivottavasti jossain pimeässä yksiössä imemässä älyttömiä määriä viinaa kitusiin ja sammun tyhjien pizzalaatikoiden keskelle.

Ei maistu kinkut saatikka laatikot. Ei kiinnosta sukulaiset. Ei ymmärrä tätä jumalatonta hössötystä ja paniikkia, joka tuntuu olevan nin pakollista. Joulukuusi, tuo metsästä raahattava risu, joka koristellaan niin ettei sitä ole puuksi tuntea. Mitä ne puidenhalailijatkin tähän sanoo? En anna lahjoja, tuskin niitä saan itsekkään. Joulu on vuoden turhin juhla, ei sillä, että muutkaan juhlat niin maittavia olisi.

Huonoa joulua siis kaikille sitä halajaville. Menispä se äkkiä ohi.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Minä ilmoittaudun tänne!

Joulun ainoa hyvä puoli on se, että sekin loppuu joskus. Ei vaan kestä tätä hössötystä, ryysistä kaupoissa, jonottamista kassoilla, tappelemista viimeisestä parista villasukkia ja varsinkaan teköpyhää kaveeraamista sukulaisten ja tuttujen kanssa, joiden kanssa ei oikeasti tule toimeen. Siis hyi vittu. Paskaa joulua kaikille.

PS. Ruokakin on kinkkua ja sinappia lukuunottamatta ihan paskaa.

Edit. Tämäkin vielä, Jeesus tuli, Väinämöinen lähti.
 

Burtonn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tj kaks tuntia anoppilaan lähtöön!!!
"Onneks" vaimon veli on eronnut eikä kertonu siitä porukoilleen..... tulisko tappelu ja päästäis pois ennätysajassa.
 

passenger

Jäsen
Vastaanpa minäkin, kun joku joltakin tätä kysyy.

Ruuhkat kaupoissa eivät haittaa, en minä sieltä sen kummempaa ostanutkaan. Ja sitä paitsi kassoja oli paljon, ei tarvinnut jonottaa juuri lainkaan. Hössötystä en ole kuullut mistään, kun en ole sellaisten ihmisten parissa ollut. Lahjoja en ole ostanut yhtään, enkä niitä kaipaakaan, sekään ei haittaa.

Vaan kun olen jo niin iso poika, että voisi kokea semmoisenkin, että olisi (tolkku) vaimontapainen nainen ja jälkikasvua ja se sellainen joulu, mikä tuonlaisesta muodostuu, kun on kuuset, jouluruuat, lahjoja lapsille ja vaimontapaiselle ja lasten joulun odotus. Mutta ei suurempaa hössötystä kuitenkaan. Olen perkele niin valmis semmoiseen, tiedän sen varmemmin kuin mitään tiedän.

Siksi vituttaa. Ei käy kateeksi muiden vuoksi, ihan vain oma tilanne vituttaa ja iloitkaa te siitä, kun on tuonlainen joulu, mitä minä kaipaisin. Useimpia vituttaa joulu ihan noista muista syistä, minua tästä syystä.

Vaan otetaanpa konvehti ja ryypyt.

Käyttäjänimettömän kanssa täysin samat vitutuksen aiheet. Tämä joulu konkretisoi aika pahasti juuri tämänlaisen yksinäisyyden täälläkinpäin

Otan konvehdin, ryyppyä ei voi ottaa huonoakaan kun hoidin itseni joulua pakoon töihin. Vahditaan nyt sitten turvapaikanhakijoita loppuviikko niin saa edes jotain muuta mietittävää ja vitutusta aiheesta sivummalle.

Pahaa/Hyvää joulua kaikille, kummin sitä sitten vietättekin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös