Päävalmentaja Mikko Heiskanen – JYPin pelitavan uudistaja

  • 170 145
  • 1 494

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pelaajien asenne tuleekin olla se, että he keskittyvät pelaamiseen ja toteuttavat valmennuksen ohjeita. Toisin sanoen, jättävät valmentajapohdinnat seuran johdolle ja luottavat että siellä on sen verran järkeä päässä, että tehdään järkeviä ratkaisuja. Eikä varsinkaan nuorilla pelaajilla ole edes edellytyksiä pohtia skenaarioita, mitä tapahtuu jos valmennus vaihtuu. Siinä mielessä on täysin nolla-argumentti, että osalla ei ollut suurta mielipidettä. Jos minä olisi UTJ ja minulle tulisi pelaaja urputtamaan valmennuksesta, kiinnittäisin ensimmäisenä huomiota tämän pelaajan omiin suorituksiin ja katsoisin urputusta siitä näkökulmasta.
Tottakai jos yksittäinen pelaaja tulee valittamaan omasta puolestaan, niin sehän on hirvittävä hälytysmerkki siitä, että kyseinen pelaaja pitäisi saada ruotuun tai antaa kenkää. Nyt kuitenkin pelaajistosta merkittävä osa oli viestin takana. Pelaajien ja valmennuksen välit olivat liian suurelta osin tulehtuneet.

Ymmärtääkseni seurajohto oli isossa roolissa sen suhteen, että valmennuksen fokus katosi, joka pitkälti johti valmennuksen ja pelaajien välirikkoon.

Toki edelleen pelaajien keskuudessa oli erilaisia näkemyksiä tilanteesta, mutta jokainen pelaaja näki miten vaikeaksi tilanne oli kärjistynyt, vaikka eivät itse välttämättä olleet sen keskipisteessä.
 

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt kuitenkin pelaajistosta merkittävä osa oli viestin takana. Pelaajien ja valmennuksen välit olivat liian suurelta osin tulehtuneet.
Olen tästä kyllä jyrkästi eri mieltä.
Voin olla väärässä mutta kovin on ristiriidassa kaikkeen mitä itse kuullut.
Noh ehkä tämäkin selviää vielä joskus.
Toistaiseksi luotan siihen miten itse kuullut tapahtumien kulun ja sen mitkä on valmennuksen ja pelaajien välit ollut ja mitä ne on.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Vähän tuntuu, että Heiskasen moittimien ja ensi kaudella muualla kuin JYPissä pelaavien, siis jo sopimuksen kirjoittaneiden, nimilistassa on monta samaa.

Jännästi taas Puustinen, Vainio, Eronen, Peltola, Perttu, Vidgren ja Petman ovat olleet JYPin parhaimmistoa. Sattumoisin kaikilla on ensi kaudesta pahvit.

Jännästi ei ole tiedotettu mitään esimerkiksi Siikasen ja Smithin tilanteista.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen tästä kyllä jyrkästi eri mieltä.
Voin olla väärässä mutta kovin on ristiriidassa kaikkeen mitä itse kuullut.
Noh ehkä tämäkin selviää vielä joskus.
Toistaiseksi luotan siihen miten itse kuullut tapahtumien kulun ja sen mitkä on valmennuksen ja pelaajien välit ollut ja mitä ne on.
Tämähän ei ole mielipidekysymys. Minä ainakin luotan 100% lähteisiini, koska lähempää ei voi asioita kuulla.
 

SempreJYP

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näin yön yli asiaa miettineenä, Heiskasen sanomahan olisi sinäänsä ollut okei, jos ei olisi maininnut yhtään kenenkään nimeä. Nyt tuo muutaman pelaajan nimeäminen jättää tilaa spekulaatioille ja ihan ansaitulle kritiikille.
 

rahor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ymmärtääkseni seurajohto oli isossa roolissa sen suhteen, että valmennuksen fokus katosi, joka pitkälti johti valmennuksen ja pelaajien välirikkoon.

Toki edelleen pelaajien keskuudessa oli erilaisia näkemyksiä tilanteesta, mutta jokainen pelaaja näki miten vaikeaksi tilanne oli kärjistynyt, vaikka eivät itse välttämättä olleet sen keskipisteessä.
Eli Viitanen pääpukarina hääri taustalla niin, että valmennukselta katosi fokus ja motivaatio, eli toimintaedellytykset? Tämä johti kitkaan valmennuksen ja pelaajiston välillä, jota Viitanen edelleen kiihdytti ruokkimalla eniten valmennuksen kanssa eri linjoille olevien pelaajien duubioita valmennukseen?
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Vielä eilisestä pelistä: miksi valmentaja ei ottanut aikalisää ja tai vaihtanut Veiniä pois aiemmin? 0-2 -tilanteessa olisi ollut looginen paikka, tai viimeistään 0-3:ssa tai ihan viimeistään 1-4:ssä.

Mutta ei mitään reagointia. Tai no, viidennen maalin jälkeen lopulta maalivahti vaihtoon.

Reagointi ei ole ikinä ollut JYPin vahvuus. Etenkin tuo maalivahdin vaihtaminen. Kun peliä katseli, niin huomasi kyllä aika nopeasti, ettei tänään ole Veinin päivä. Tuosta kun olisi ajoissa vaihtanut maalivahdin olisi myös pelaajat varmaan saaneet jonkinlaisen herätyssignaalin. Tämä on toki jossittelua, mutta itse olisin ottanut jo parin helpon jälkeen vaihtoon.
 

Urho-Matti

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täältä iso peukku Heiskasen avautumiselle. Tullut vaikeaan paikkaan ja auktoritääriäkin kokeillaan alussa. Nyt on aika herätellä, jos ei hyvällä niin pahalla. Ja mitata sitä kuka sieltä haluaa nousta esiiin. Tuossa Kalaputaastakin oli keskustelua, että heittää 0+2 kun joukkue on 0-6 tappiolla. No mites meidän ns. johtavat pelaajat ? Nyt katsotaan vastinetta ja Heiskasen sanoin: "vastaukset kyllä sieltä saadaan"
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Jännästi ei ole tiedotettu mitään esimerkiksi Siikasen ja Smithin tilanteista.
Ainakin eilen valmentaja haastattelussa ennen ottelua. Loukkaantuneita ja Smith kuntoutuksessa menevät eteenpäin päivä kerrallaan. Ei hälyttävää vammaa mutta varovasti eteenpäin. Vuosi pelaamatta lonkat kuntoon. Ei ihan napsusta lähde kroppa toimimaan
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eli Viitanen pääpukarina hääri taustalla niin, että valmennukselta katosi fokus ja motivaatio, eli toimintaedellytykset? Tämä johti kitkaan valmennuksen ja pelaajiston välillä, jota Viitanen edelleen kiihdytti ruokkimalla eniten valmennuksen kanssa eri linjoille olevien pelaajien duubioita valmennukseen?

Veikkaan, että Veke tekee mitä Seppänen käskee.

Viitanen on entinen pelaaja ja varmasti ymmärtää miten toimia, jos ei vain olisi kumileimaisimena. Eihän Veke mikään Kölli Kortelaisen kaltainen sosiaalisesti maailman lahjakkain liene, mutta ei hän varmaankaan ihan omana päähänpistonaan tätä laivaa karille ajanut.
 

MarkoPalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU, Hammarby IF, Jokerit
Eikös Kerhossa ollut sama meininki, kun Maso heitti synkän alun aikana tähtipelaajia tikun nokkaan?

Mielenkiintoista nähdä mitä nyt tapahtuu.

Ei voi sanoa Mason samalla tavalla heittäneen joukkueensa avainpelaajia bussin alle kuin Heiskanen nyt teki. Peräänkuulutti varmasti johtavien pelaajien vastuuta alkukauden synkillä hetkillä, mutta kaiken kaikkiaan Mason kommenteista on huokunut vahva yhteenkuuluvuuden ja yhdessätekemisen henki läpi kauden. Ja viime viikkoina se on selvästi tuonut kiitettävää tulostakin.

Eivät ole keskenään verrannollisia nämä alkukauden HPK:n ja nyky-JYP:n tilanteet
 

manageri6969

Jäsen
Suosikkijoukkue
Osaavat Jääkiekko-organisaatiot, Jypinkylä
Tulee mieleeni, että kuka tässä Pannukakussa on se suurin kaiken aiheuttaja? Eihän tänne kohta saada ketään pelaamaan, kun kaikesta, mitä on sovittu, luovutaan... Nuo kaksi mainittua yritystä voisivat ohjata rahaa uusiin, menestyviin kohteisiin, ei tälläinen Sirkus tarvitse yhtään euroja
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Ei voi sanoa Mason samalla tavalla heittäneen joukkueensa avainpelaajia bussin alle kuin Heiskanen nyt teki. Peräänkuulutti varmasti johtavien pelaajien vastuuta alkukauden synkillä hetkillä, mutta kaiken kaikkiaan Mason kommenteista on huokunut vahva yhteenkuuluvuuden ja yhdessätekemisen henki läpi kauden. Ja viime viikkoina se on selvästi tuonut kiitettävää tulostakin.

Eivät ole keskenään verrannollisia nämä alkukauden HPK:n ja nyky-JYP:n tilanteet
Muistaakseni Lehtonen peräänkuulutti kokeneelta osastolta lähinnä tehoja. "Siitä heille maksetaan" tms. Sittenhän tyyliin seuraavassa pelissä Rautiainen teki hattutempun ja vissiin Nenonenkin pääsi ihan hyvin pisteille.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
En ole hirveästi kysellyt pelaajilta tunnelmia viime aikoina, kun pelit on mennyt miten on, mutta tänää oli pakko jututtaa paria pelaajaa ja sen mitä uskallan sanoa, niin sen, että tuo Hämäläinen ei tee hyvää tuolle seuralle.
Kerro jotain uutta. Tuo mun mielestä oli jo itsestäänselvyys. Huoh. Niinkun oon jo aikasemmin sanonu kertaalleen, että eiköhän tuo hupiukko löydy vielä päävalmentajan pallilta. Sen jälkeen voin sanoa, että kiitos hei.
 

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Muistaakseni Lehtonen peräänkuulutti kokeneelta osastolta lähinnä tehoja. "Siitä heille maksetaan" tms. Sittenhän tyyliin seuraavassa pelissä Rautiainen teki hattutempun ja vissiin Nenonenkin pääsi ihan hyvin pisteille.
Siellä on tulosvastuu, kärkiukoille maksetaan hyvää palkkaa ja sen arvoinen pitää olla. Ei tuo väärin ole mielestäni sanottu, vaikka ketään nimellä en valmentajana alkaisi julkisuudessa ryöpyttämään.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Hämäläisestä on ollut täällä niin tuomitsevia mielipiteitä, että vähän mietityttää mikä niissä on takana. Niin monenlaisia syväkurkkuja on nyt taas liikkeellä ja joka toisella kirjoittajalla "sisäpiirin" tietoja että vähän pitää sitä lähdekritiikkiäkin muistaa. Muutosvastarintahan on tietysti aina vahvaa, hiljan minulle muistutettiin myös siitä kuinka Pekka Virtaa pidettiin aikanaan liiton kursseilla hulluna kun kehtasi ehdottaa että joskus keskialueella voi syöttää taaksepäinkin.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
No jätän ens kerralla kaiken sanomatta :) mielestäni toi kyllä uutta asiaan, kun pelaajilta kuultu.
Elä helvetissä. Hah. En todellakaan tarkottanu sua kohtaan tuota ja sillä tavalla miten ehkä luulit! Lähinnä sitä, että masentaa kuinka täällä jengi ei oo vieläkään käsittäny sitä faktaa tuosta ukosta, muutama nimimerkki poislukien. Tuon nyt osasi arvata silloin jo kauan sitten kun ukosta ekan kerran kuuli.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kerro jotain uutta. Tuo mun mielestä oli jo itsestäänselvyys. Huoh. Niinkun oon jo aikasemmin sanonu kertaalleen, että eiköhän tuo hupiukko löydy vielä päävalmentajan pallilta. Sen jälkeen voin sanoa, että kiitos hei.

Mielestäni on todella hienoa saada luotettavalta nimimerkiltä tietoja suoraan joukkueen sisältä.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Mielestäni on todella hienoa saada luotettavalta nimimerkiltä tietoja suoraan joukkueen sisältä.
Todellakin on. Tuossa kerkesinkin jo pahoitella asiaa kertaalleen, että tuon viestin pystyi ymmärtämään todella väärällä tapaa miten sen oikeasti tarkoitin. Hymiöt kun jää uupumaan, niin se monesti muuttaa viestin sanomaa aika paljon =]
 

Wraith

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mielestäni on todella hienoa saada luotettavalta nimimerkiltä tietoja suoraan joukkueen sisältä.
Jep. Yhdessä tätä taivalta mennään ja itsekin annan sen mitä pystyn aina.

Ja tuohon Hämäläiseen, niin aivan turisti ja yhden yhtä hyvää sanaa ei ole kuulunut, mitä kysellyt itsekin ympäriinsä entisiltä valmennustutuilta, pelaajiston läheltä ym. On kyllä saatana jollakin kiristyksellä tuohon asemaan päässyt.
 

klongku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En ole hirveästi kysellyt pelaajilta tunnelmia viime aikoina, kun pelit on mennyt miten on, mutta tänää oli pakko jututtaa paria pelaajaa ja sen mitä uskallan sanoa, niin sen, että tuo Hämäläinen ei tee hyvää tuolle seuralle.
Samaa oon itse myös kuullut ja kuullut myös et on yksi syy miksi pelaajia ei oikein kiinnosta enää pelailla kunnolla.
 

klongku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jep. Yhdessä tätä taivalta mennään ja itsekin annan sen mitä pystyn aina.

Ja tuohon Hämäläiseen, niin aivan turisti ja yhden yhtä hyvää sanaa ei ole kuulunut, mitä kysellyt itsekin ympäriinsä entisiltä valmennustutuilta, pelaajiston läheltä ym. On kyllä saatana jollakin kiristyksellä tuohon asemaan päässyt.
Mullekin just kerrottiin, että Hämäläistä ei oo kukaan koskaan edes suositeltu kenenkään toimesta, vaan pikemminkin sanottu, että älkää vaan menkö ottamaan sitä mihinkään. Sen CV on olematon? Miten se on tuolla, onko tää joku viitasen salainen seksikumppani?

Musta vaan tuntuu et joku tuolla johtoportaassa haluaa ajaa jypin aivan suohon kaikella tällä perseilyllä
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös