Tottakai jos yksittäinen pelaaja tulee valittamaan omasta puolestaan, niin sehän on hirvittävä hälytysmerkki siitä, että kyseinen pelaaja pitäisi saada ruotuun tai antaa kenkää. Nyt kuitenkin pelaajistosta merkittävä osa oli viestin takana. Pelaajien ja valmennuksen välit olivat liian suurelta osin tulehtuneet.Pelaajien asenne tuleekin olla se, että he keskittyvät pelaamiseen ja toteuttavat valmennuksen ohjeita. Toisin sanoen, jättävät valmentajapohdinnat seuran johdolle ja luottavat että siellä on sen verran järkeä päässä, että tehdään järkeviä ratkaisuja. Eikä varsinkaan nuorilla pelaajilla ole edes edellytyksiä pohtia skenaarioita, mitä tapahtuu jos valmennus vaihtuu. Siinä mielessä on täysin nolla-argumentti, että osalla ei ollut suurta mielipidettä. Jos minä olisi UTJ ja minulle tulisi pelaaja urputtamaan valmennuksesta, kiinnittäisin ensimmäisenä huomiota tämän pelaajan omiin suorituksiin ja katsoisin urputusta siitä näkökulmasta.
Ymmärtääkseni seurajohto oli isossa roolissa sen suhteen, että valmennuksen fokus katosi, joka pitkälti johti valmennuksen ja pelaajien välirikkoon.
Toki edelleen pelaajien keskuudessa oli erilaisia näkemyksiä tilanteesta, mutta jokainen pelaaja näki miten vaikeaksi tilanne oli kärjistynyt, vaikka eivät itse välttämättä olleet sen keskipisteessä.