Oulun raiskaukset

• 78 685
  • 313

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Carlos kirjoitti:
Voisi ihan harkita projektina, raiskata kaikkien suomalais-tuomareiden vaimot ja tyttäret mahdollisimman julmasti. Olisi jännä nähdä tulisiko sitten jo sieltä tiukemmasta päästä tuomioita.
Elikä syyttömille elinikäinen kärsimys ja trauma joidenkin [---] rikoksesta? Oukkei.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Kyynikko kirjoitti:
Edelleen vituttaa niin ettei veri kierrä tämä asia. Ja sitten täällä jeesustelee Artsi-nimimerkkinen kertomassa kuinka rasistisia ollaan kun vaaditaan kunnon tuomiota näin sairaille [---]! Tekisi Artsille hyvää saada Fiskarsit hanuriinsa. Eiköhän mieli muuttuisi!?

Tuokin on toki ajatus, mutta toisaalta monet täällä varmaan edustaisivat Carloksen linjaa ja raiskaisivat mieluummin sen perheenjäsenen tai muun läheisen. Artsillehan voisi puolestaan miettiä näitä ei-tappavia kidutusrangaistuksia väkivallanmyönteisyydestään. Onko ehdotuksia?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tässä ketjussa voitaisiin palata itse aiheeseen ja siihen liittyviin muihin asioihin. Henkilökohtaisuuksiin toisia kirjoittajia kohtaan ei kannata tässäkään ketjussa mennä.

t. Moderaattorit

Cube

Jäsen
Trenchtown kirjoitti:
Kerrotko vielä että missä kohtaa lainaamassasi tekstissä osoittaudun rasistiksi?

[...]

Se on mulle aika vitun herttaisen yhdentekevää mitä sinä pelkäät. Kuten aikaisemmin kirjoitin, ihmisiä on erilaisia ja jokainen kokee turvattomuuden omalla tavallaan.
No itse en rasismikorttia viitsisi alkaa viuhuttelemaan (hedelmätön keskusteluntappaja), mutta kai nyt itsekin ymmärrät, että tuollainen mustamaalaaminen ja pelonlietsonta on tässä yhteydessä aika arveluuttavaa puuhaa, varsinkin kun aika suoraan yhdistit Vakken "pahuuden" maahanmuuttajiin?

Tilastollisesti naisille vaarallisin paikka on muuten oma koti. Muistakaa pelätä sitä.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Cube kirjoitti:
Tilastollisesti naisille vaarallisin paikka on muuten oma koti. Muistakaa pelätä sitä.

Jos arvata pitäisi niin veikkaisin että tuo pätee sukupuoleen katsomatta, eli myös miehille vaarallisin paikka on oma koti.

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Cube kirjoitti:
No itse en rasismikorttia viitsisi alkaa viuhuttelemaan
Ei jumalauta. Minäkö sen rasismikortin tässä pelasinkin?
Artsi kirjoitti:
Olet siis mielestäni täysi kusipää rasisti.
Cube kirjoitti:
Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö ongelmiakin olisi (enemmän kuin keskimäärin varmasti)
Myös sinä tunnut myöntävän sen että varissuolla on keskimäärin enemmän ongelmia, tai jos et nyt suoraan myönnä niin ainakin tunnut pitävän sitä mahdollisena. Sovitaan että vakke on lähiö siinä missä muutkin, ja olen erittäin pahoillani jos olen antanut sen kuvan että sinne ei vaan voi mennä. Kirjoitukseni ovat tahattomasti usein hieman kärjistäviä, minkä senkin jo aikaisemmin mainitsin.

edit: olikin näköjään varoiteltu jo tästä ohi aiheen menemisestä, niin että minun osaltani tämä keskustelu saa jäädä tähän, YV:llä voidaan edelleen jatkaa jos epäselvyyksiä näkemyksistäni kiinnostavissa määrin jollekin jäi.

Viimeksi muokattu:

Cube

Jäsen
Trenchtown kirjoitti:
Ei jumalauta. Minäkö sen rasismikortin tässä pelasinkin?
Ei, vaan kyseessä oli viittaus tuohon lainaamaasi viestiin, jossa näin oltiin tehty.

Yhtä kaikki, olisin kyllä odottanut reggae-mieheltä enemmän :)

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
flintstone kirjoitti:
Tämä on olennainen kysymys. Mitä kaikkea sille naiselle saa tehdä että tuomio liikkuisi edes lähellä tuota 10 vuotta? Joukkoraiskaamisella ja saksilla törkeästi häpäisemisestä selviää vain noin 40% maksimista olevalla tuomiolla (josta istutaan puolet) joten aikalailla törkeämpi raiskaus pitää siis mitä ilmeisemmin olla kyseessä että tuomio olisi edes lähellä maksimia.

Joku oikeusoppinut voisi sivistää meitä tässä asiassa.

Rikoslain 6 luvun 1 §:n (466/1976) mukaan rangaistus on mitattava niin, että se on oikeudenmukaisessa suhteessa rikoksen vahingollisuuteen ja vaarallisuuteen sekä rikoksesta ilmenevään tekijän syyllisyyteen. Rikoslain 7 luvun 5 §:n 2 momentin mukaan yhteistä rangaistusta mitattaessa lähtökohdaksi on otettava siitä rikoksesta tuomittava rangaistus, josta tuomioistuimen harkinnan mukaan olisi tuleva ankarin rangaistus, sekä mitattava rikoksista yhteinen rangaistus siten, että se on oikeudenmukaisessa suhteessa myös rikosten lukumäärään, vakavuuteen ja keskinäiseen yhteyteen.

Tästä on saatu ainaki kymmenen vuotta.

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Joo, mutta rangaistusasteikko on suunnilleen sama, 1-10 vuotta

Koskenkorva kirjoitti:
Joo, mutta rangaistusasteikko on suunnilleen sama, 1-10 vuotta

Se on kyllä totta, mutta kysymys jota quotoit oli "mitä kaikkea naiselle saa tehdä, että tuo 10v rapsahtaa". Siinä mielessä vertaus ei ole validi, vaikka suuntaahan tuo toki antaa. Vertauksen logiikallahan pitäisi 10v rapsahtaa raiskauksesta vain, jos raiskaa useamman naisen ja videoi ne. Väkivaltaakaan ei tarvitsisi käyttää. Muistelisin kuitenkin lukeneeni jostain alibista yms. että joku sarjaraiskaaja olisi saanut jonkun 5-6v. Olisikohan sillä pitänyt vielä olla se videokamera mukana?

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Frederikin vaalivideo hyllytettiin Maikkarin toimesta. Frederik vaati videollaan rikoksia tehneiden maahanmuuttajien karkoittamista. No eihän sellainen käy Tavjalandiassa.

Hyi vittu! Mihin Suomi on menossa? Ollaan pahempia kuin ruotsalaiset kohta paijaamisen ja "ymmärtämisen" kanssa!

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Koskenkorva kirjoitti:
Tästä on saatu ainaki kymmenen vuotta.

Niin on, tekoja on useita ja ne kohdistuu lapsiin. Rikosnimike ei ole myöskään ole aivan sama.

Vaikka törkeästä raiskauksesta voi siis saada 10 vuotta vankeutta niin ilmeisesti vasta kun kyseessä on useampi samaan aikaan käsittelyyn joutuneesta teosta aletaan edes harkitsemaan tuota jo yhteen tapaukseen lain puolesta tarjolla olevaa tuomiota.

flintstone kirjoitti:
Vaikka törkeästä raiskauksesta voi siis saada 10 vuotta vankeutta niin ilmeisesti vasta kun kyseessä on useampi samaan aikaan käsittelyyn joutuneesta teosta aletaan edes harkitsemaan tuota jo yhteen tapaukseen lain puolesta tarjolla olevaa tuomiota.

Siinäpä se toinen perseilyn kohta. Suomessa tuntuu ettei ole mitään vaikutusta sillä, että sama yksilö on samasta asiasta tapetilla ties kuinka monetta kertaa, kun edellinen tuomio on kerran kärsitty. Senhän pitäisi olla vain oikeudelle viite siitä, että ranteelle läpsäisy ei opettanut ja on aika koventaa tuomiota reilusti. Joskus jopa antavat paljous-alennusta tuomioista, kerran on tullut tehtyä sama rike monesti. En ole samaa käytäntöä tosin huomannut niinkin vakavista asioista kuin ylinopeudesta.

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Kyynikko kirjoitti:
Mitäköhän mieltä on maamme äärifemakot tällaisesta? Eva Biaudet voisi valaista meitä. Ai niin. Jos tämän rikoksen olisi tehnyt kolme suomalaista, lökäpöksyistä Jorma-viiksillä varustettua miestä olisi siitä kirjoitettu joka puolella. Miesten kuvat olisivat lehtien keskiaukeamalla jne.

Mutta kun rikoksen teki kolme säälittävää, sorrettuja ja ennen kaikkea väärinymmärrettyä Afrikkalaista niin ollaan hyshiljaa ja annetaan kevyet rangaistukset ettei Human Rights Watch tai Amnesty pääse hyökkäämään pikku Tarjamme kimppuun lokaamaan hänen hyvin varjeltua maailmanparantaja-mainetta!

Osuit asian ytimeen. Jos suomalainen jormakolmikko olisi tähän syyllistynyt niin asiasta olisi tullut vuoden sensaatio. Keskusteluohjelmia televisiossa, kuukausitolkulla aineistoa naistenlehdille, kriisiryhmiä järkyttyneille, suomalaisen miehen analysointia ja vaatimusta saada lisää mannermaista kulttuuria härmälantiaan pakolaiskiintiötä suurentamalla ja maahanmuuttoa helpottamalla. Eikä varmasti olisi tuomio ollut noin pieni.

Olen mielenkiinnokseni nähnyt viereltä muutaman humanistin/piipertäjän/suvaitsevan henkilön muutoksen. Eräs norsunluutornissa asuva humanistipolitiikko muutti työnsä perässä Brysseliin ja tuli takaisin muuttuneena miehenä, rasistina! Eräs ulkomaalaisten kanssa heilastellut naispuolinen ystäväni opetteli salaa arabiaa ja kun sitten ymmärsikin mitä miehet kapakissa puhelivat, lähti samantien takavasemmalle ja viihtyi sen koommin vain härmäläisen miehen kanssa. Aikaisemmat palopuheet rasismista ovat muisto vain. Ulkomaalaisen naisen kanssa naimisiin mennyt ystäväni muutti kaupungin kämppään itähelsinkiin. Sitä lystiä kesti kaksi vuotta ja osti maaseudulta rivarin kertoen "pakko muuttaa pois tuosta ulkomaalaishelvetistä ennen kuin tapan jonkun". Serkkuni jenkeistä sanoi että olkaa iloisia, ei noista sompuista vielä mitään sen kummempaa haittaa ole. Tulkaas kattomaan minkälaista mustaa jamppaa asuu Bostonin liepeillä...
On se kummaa kun informaatio, ikä ja kokemus näyttää korreloivan käänteisesti suvaitsevaisuuden kanssa.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
laredo kirjoitti:
On se kummaa kun informaatio, ikä ja kokemus näyttää korreloivan käänteisesti suvaitsevaisuuden kanssa.

Hmm, noista mutu-korrelaatioista... Uusnatsit esimerkiksi korreloivat hyvin rasismin kanssa, kuten skinheaditkin tai Tony Halme. Äly tuntuu korreloivan siis kovin negatiivisesti rasismin kanssa näin puhtaan ja rajoitetun empirian varassa. Toki tässä puhumme osin eri asioista: muukalaisvihamielisyys on suht. luontainen refleksi, joka toimii niin vähemmistöjen kuin enemmistöjenkin kohdalla. Usein rasisteina itseään pitävät eivät välttämättä ole todellisuudessa kovin ideologisia rasisteja. Tyypillistä on myös pitää juuri sitä ainoaa henkilökohtaisesti tuntemaansa erirotuista henkilöä kunnollisena poikkeuksena. Se mikä esim. Evankin asenne-tutkimuksista käy selkeästi ilmi on, että nämä jonkun henkilökohtaisesti erirotuisen tuntevat ovat keskimäärin vähemmän ennakkoluuloisia tai negatiivisesti suhtautuvia kuin ne jotka eivät tunne.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
laredo kirjoitti:
Jaa. Muistaakseni "tiesit" jokunen kuukausi sitten tasan tarkkaan erään tapahtuman vaikutukset ja seuraukset, vaikka itse et ole ko. tapahtumaa kokenut. Miten tämän ja lainaukseni yhteys tulisi ymmärtää?

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
sampio kirjoitti:
Jaa. Muistaakseni "tiesit" jokunen kuukausi sitten tasan tarkkaan erään tapahtuman vaikutukset ja seuraukset, vaikka itse et ole ko. tapahtumaa kokenut. Miten tämän ja lainaukseni yhteys tulisi ymmärtää?

En nyt saa tästä "tietämisestä" heti mitään mieleen. Erään tapahtuman vaikutukset ja seuraukset....hmmm latvaa lahottaa... oisko se tuo "mies synnytyksessä mukana" vai mikä hemmetti.

Kahtotaan nyt kuitenkin siltä pohjalta tuosta lainauksestasi. Ei nyt tule mulle juurikaan ketään mieleen joka on tullut suvaitsevammaksi ja avomielisemmäksi iän, tiedon ja kokemuksen myötä. Pikemminkin varautuneeksi. Lapsihan se syntyy optimistina, pessimismi pitää oppia.

Mutu-oppiahan tämä kaikki tyynni.

mjr kirjoitti:

Sikäli rasismilla ja suvaitsemattomuudella tarkoitetaan mielestäni eri asioita. Pakolaisvastaisuuskaan ei välttämättä liity ollenkaan ihonväri-kysymyksiin, toisin kuin argumenteissaan nämä ei-ehkä-niin-viisaat rotuerottelijat kertovat.

Mutta itse olen huomannut poikkeuksetta saman ajatuksen esiintyvän kuin laredolla. Eli jokainen tuntemani ihminen, joka on ollut tekemisissä (itseni mukaan lukien) nätisti sanottuna eri kulttuurin omaavien erirotuisten ihmisten kanssa, ovat muuttaneet mielipidettään suvaitsevasta varautuneeksi. Eli edelleen ovat varsin suvaitsevaisia, mutta erittäin varautuneita siitä, miten asiat sujuvat missäkin tilanteessa. Ja monesti aavistavat oikein. Olen huomannut saman ennustajan lahjan itsessäni. Ongelmat tulevat yleensä näkyviin vasta, kun jokin asia ei menekään niin kuin piti.

Mutta joka tapauksessa, olisin kyllä enemmän kuin valmis liittymään tähän mielestäni pitkin eurooppaa levittyvään ajattelumalliin eli vähemmän pakolaisia. Pikakäännytykset ovat myös hyvä asia. En tosin tiedä lukuja ja voi olla, että enemmistö haluaa enemmän pakolaisia jne. Uutisista on kuitenkin saanut katsoa nousevaa oikeistolaisuutta monessa maassa. Nämä loistivat poissaolollaan vuosikymmeniä saksan sekoilujen takia, koska ihmiset pelkäsivät liikaa leimautuvansa jonkin sortin natseiksi. Nytkin näihin poliitikkoihin monessa maassa liitetään heti uusnatsikäsite aluksi, jos sattuvat sanomaan, että haluaisivat vähentää pakolaiskiintiöitä tai muuta sellaista.

Jotenkin tuntuisi, että tiukemman pakolaispolitiikan avulla (otetaan esim. vaikka Austraalia), näitä saksimistapauksia ei varmaan nähtäisi. Eikä nytkään kyllä ole nähty kuin yksi, mutta se on yksi liikaa ja tuon pitäisi aiheuttaa vaikkapa tekijöiden valamisen öljynporauslauttojen tukijalkaan.

EDIT: Katos.. tuli laroksen kanssa saman aikaisesti samoja termejäkin. Toivottavasti tämä ei ole vakavaa.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
laredo kirjoitti:
En nyt saa tästä "tietämisestä" heti mitään mieleen. Erään tapahtuman vaikutukset ja seuraukset....hmmm latvaa lahottaa... oisko se tuo "mies synnytyksessä mukana" vai mikä hemmetti.
Kieltämättä hiukan lavea viittaus, mutta osuit oikeaan. Suvaitsevaisuuteenhan esimerkkini ei millään tavoin kuulu, mutta tuohon aikaisempaan keskusteluumme perustuen minulle jää väkisinkin kuva, että perustat faktasi myös tässä keskustelussa hyvin pitkälti omiin mielikuviisi. No, osittainhan tämän myönsitkin, eikä siinä mitään, jokainen viljelee mutua joskus, mutta en lähtisi silti yleistämään iän ja kokemuksen vaikutusta suvaitsevaisuuteen. Omasta puolestani voin sanoa sen, että sinisilmäisyyteni on kyllä karissut niin suhteessa pakolaisiin kuin monissa muissakin asioissa ajan kuluessa, mutta olen aivan yhtä varautunut epämääräisten ihmisten suhteen, oli kyseessä sitten musta tai vaalea.

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
sampio kirjoitti:
Kieltämättä hiukan lavea viittaus, mutta osuit oikeaan. Suvaitsevaisuuteenhan esimerkkini ei millään tavoin kuulu, mutta tuohon aikaisempaan keskusteluumme perustuen minulle jää väkisinkin kuva, että perustat faktasi myös tässä keskustelussa hyvin pitkälti omiin mielikuviisi. No, osittainhan tämän myönsitkin, eikä siinä mitään, jokainen viljelee mutua joskus, mutta en lähtisi silti yleistämään iän ja kokemuksen vaikutusta suvaitsevaisuuteen. Omasta puolestani voin sanoa sen, että sinisilmäisyyteni on kyllä karissut niin suhteessa pakolaisiin kuin monissa muissakin asioissa ajan kuluessa, mutta olen aivan yhtä varautunut epämääräisten ihmisten suhteen, oli kyseessä sitten musta tai vaalea.

Ehei ystäväiseni. Ihan noin helpolla et selviä. Tuossa synnytyskeskustelussa kerroin tuntemistani heeboista jotka sinne ovat menneet. Siinä ne mainitsemasi "faktat". Entä miten liität tämän tuohon lainaukseesi? Miten ihmeessä nuo liittyvät toisiinsa?
Loppukaneetissasi taas siteeraat aika lailla minun mielipiteitäni...

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
Mutta itse olen huomannut poikkeuksetta saman ajatuksen esiintyvän kuin laredolla. Eli jokainen tuntemani ihminen, joka on ollut tekemisissä (itseni mukaan lukien) nätisti sanottuna eri kulttuurin omaavien erirotuisten ihmisten kanssa, ovat muuttaneet mielipidettään suvaitsevasta varautuneeksi. Eli edelleen ovat varsin suvaitsevaisia, mutta erittäin varautuneita siitä, miten asiat sujuvat missäkin tilanteessa. Ja monesti aavistavat oikein. Olen huomannut saman ennustajan lahjan itsessäni. Ongelmat tulevat yleensä näkyviin vasta, kun jokin asia ei menekään niin kuin piti.

No, en osaa juuri ottaa anekdotaalista aineistoa kovin vakavasti: on sitä minullakin - ulkomaalaiset ihmiset Suomessa ovat havaintojeni mukaan äärimmäisen lainkuuliaista ja korkeasti koulutettua väestöä, ovat myöskin paremmissa töissä kuin paikalliset keskimäärin (eli ammatillinen taustani on IT-alalla, jossa kaikenrotuiset ulkomaalaiset ovat hyvin normaali ilmiö). Myöskin olen huomannut että mitä koulutetumpi ihminen on, sitä myönteisimmin hän suhtautuu muihin kansallisuuksiin ja rotuihin (tästä jälkimmäisestä on toki myös aivan oikeasti tutkittua materiaalia: huonosti koulutetut ja matalapalkkaiset ovat kaikkein kielteisimpiä). Eli omalla empiirisellä kokemuksellaan ei juuri pysty todistamaan kuin omasta empiirisestä kokemuksestaan. Onhan silläkin tietty validiteetti. Olisi toki aivan kiinnostava perehtyä autenttiseen dataan, sitä kuitenkin lienee aivan riittävästi saatavilla. Tietysti jotkut geneettiset selitykset voi saman tien rahdata tunkiolle: ne ovat hölynpölyä. Joka tapauksessa Suomessa tulee ulkomaalaisten määrä nopeasti lisääntymään, joten näistä kysymyksistä on sinänsä aivan järkevä keskustella avoimesti ja realistisilla termeillä.

Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
laredo kirjoitti:
Ehei ystäväiseni. Ihan noin helpolla et selviä. Tuossa synnytyskeskustelussa kerroin tuntemistani heeboista jotka sinne ovat menneet. Siinä ne mainitsemasi "faktat". Entä miten liität tämän tuohon lainaukseesi? Miten ihmeessä nuo liittyvät toisiinsa?
?

Ei minulla ole tarvetta selvitä helpolla. Rautalankaa: väitit aikaisemmin tietäväsi, että miehen mukanaolo synnytyksessä ei ole järkevää puuhaa, vaikka sinulla ei ole asiasta mitään kokemusta, lähteenä sinulla oli ystäväpiirisi. Tässä ei sinänsä ole mitään vikaa, mielipiteitähän saa olla. Metsään menit vain siinä vaiheessa, kun et kyennyt uskomaan, että ko. tapahtumasta saattaa olla jollakulla positiivisiakin kokemuksia, kuten minulla, joka olen ollut itse mukana. Itse synnytyksellä ja tämän ketjun aiheella ei kovin paljon ole yhteyttä, mutta tuolla asenteellasi tämän ketjun aiheen lähestyminen saa väkisinkin tarttumaan esittämääsi väittämään, että suvaitsevaisuus muuttuu iän, tiedon ja kokemuksen myötä.

laredo kirjoitti:
Loppukaneetissasi taas siteeraat aika lailla minun mielipiteitäni...
Ehkä, jos et suhtaudu varautuneesti ihmisiin ihonvärin mukaan.

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
sampio kirjoitti:
Ei minulla ole tarvetta selvitä helpolla. Rautalankaa: väitit aikaisemmin tietäväsi, että miehen mukanaolo synnytyksessä ei ole järkevää puuhaa, vaikka sinulla ei ole asiasta mitään kokemusta, lähteenä sinulla oli ystäväpiirisi. Tässä ei sinänsä ole mitään vikaa, mielipiteitähän saa olla. Metsään menit vain siinä vaiheessa, kun et kyennyt uskomaan, että ko. tapahtumasta saattaa olla jollakulla positiivisiakin kokemuksia, kuten minulla, joka olen ollut itse mukana. Itse synnytyksellä ja tämän ketjun aiheella ei kovin paljon ole yhteyttä, mutta tuolla asenteellasi tämän ketjun aiheen lähestyminen saa väkisinkin tarttumaan esittämääsi väittämään, että suvaitsevaisuus muuttuu iän, tiedon ja kokemuksen myötä.

Kyllä rautalankaa tarvitaankin jos halutaan muuttaa vesi viiniksi. Muista erottaa mielipiteet esittämistäni faktoista. Olen yhä sitä mieltä ettei miesten pitäisi mennä synnytykseen mukaan. Mielipiteeseeni on vaikuttanut tietämäni tosiasiat, tuntemani miespuoliset synnytykseen mukaan menneet jotka kaikki ovat katuneet päätöstään. Missäköhän vaiheessa olen "mennyt metsään" enkä kyennyt uskomaan että jollakulla on siitä positiivista kokemusta? Luepas nyt vielä se kirjoitukseni sieltä. Lähes kaikki teksti on ystävieni suusta tullutta. Se on ihan oikeaa faktaa joskin tietysti subjektiivista. Otanta tietysti myös haittaa, täytyyhän mun ystävien olla tietysti sitten "sairaampaa sakkia" tms. sinun mielestäsi.

Oli siellä mitä oli niin miten se "saa väkisin tarttumaan esittämääni väittämään, että suvaitsevaisuus muuttuu iän, tiedon ja kokemuksen myötä"? Etkös juuri itsekin todennut meneväsi samaan suuntaan...?!?!?!

edit: en suhtaudu varautuneesti ihmisten ihonväriin. Tietysti eri väri kiinnittää ensin huomion kuten esim. iso nenä tai muu poikkeama valtavirrasta. Itselläni on suht suuri joukko eri väristä, tummasta yönmustaan, kavereita. Itsekin olen kala kuivalla maalla ja asun ulkomailla. Kyllä mulla kuitenkin on tiettyjä varauksia eri kulttuurien "rikkauksia" kohtaan. Voin hyvin elää ilman - andalucialaisten laiskuutta, mustien rasismipelkoa, räpmusiikkia, flamenco-kiljuntaa, sushia jne.

Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
laredo kirjoitti:
Otanta tietysti myös haittaa, täytyyhän mun ystävien olla tietysti sitten "sairaampaa sakkia" tms. sinun mielestäsi.
Aiheesta jatkaminen vaatii ainakin mainitun ketjun esiinkaivamisen ja ehkä kokonaan sopivamman ketjun. Tuohon ylläolevaan sen verran, että noin en ole mielestäni kirjoittanut, epäilin muistaakseni kännitilitystä tai vastaavaa. Oli miten oli, palaan aiheeseen illalla. Nyt lähden hakemaan juniorin hoidosta ja painun kuuntelemaan vaimon esiintymistä. Notta adios vaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy