Oulun raiskaukset

• 78 686
  • 313

jester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
laredo kirjoitti:
Ulkomaalaisen naisen kanssa naimisiin mennyt ystäväni muutti kaupungin kämppään itähelsinkiin. Sitä lystiä kesti kaksi vuotta ja osti maaseudulta rivarin kertoen "pakko muuttaa pois tuosta ulkomaalaishelvetistä ennen kuin tapan jonkun".

Onhan se tietysti hienoa jos elämässä oppii mielestään jotain uutta, mutta oletko sitä mieltä että nämä tuntemasi ihmiset eivät ole tehneet mitään väärää, ja kaikki syy on näiden ulkomaalaisten ihmisten?

En näkisi esimerkiksi asiaa niin että parisuhteessa voidaan ulkoistaa mm. kaikki kulttuurillisista eroavuuksista johtuvat ongelmat toiselle osapuolelle, vaan niistä kantaa kumpikin vastuun.

Raiskaukset ovat tietysti asia erikseen, koska niissä ei ole perinteisesti ennenkään kulttuuria tai syntyperää kyselty, ja niitä tapahtuu joka kulttuurissa.

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Jo nyt on pyhä sylvi kun hakemalla haetaan kirjoitetun tekstin ulkopuolisia asioita. Niin siis kirjoitin, antamalla muutaman esimerkkitapauksenkin, että tunnen lähinnä näitä varauksellisemmaksi menneitä. En suvaitsevaisuuteen päin kääntyneitä, joskin esim. oma suhtautumiseni homppeleihin on itselläni iän myötä muuttunut suvaitsevaiseksi tai lähinnä mua ei juurikaan kiinnosta kuka on kenen kanssa ja millä lailla. Karvasääri olkoon karvasäären kanssa jos haluaa.

Totta kai ovat esimerkkitapaukseni ihmisiä siinä missä muutkin, virheineen päivineen. On vain aika kuvaava esimerkki kun suomalais-ulkomaalainen pariskunta saa "tarpeekseen". Sitä tässä tarkoitin.

Tuolla jossain kaukana aiemmin sanoin ihan samaa raiskaajista. Ihan sama mulle minkä värinen mulkku siinä tahkoaa.

Viimeksi muokattu:

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Koskenkorva kirjoitti:
Joo, mutta rangaistusasteikko on suunnilleen sama, 1-10 vuotta
Maksimi olisi tuostakin ollut kolmetoista vuotta.

"Rikoslain 7 luvun 2 §:n 1 momentin 3 kohdan nojalla enimmäisrangaistus A:n syyksi luetuista rikoksista on 13 vuotta vankeutta."

Jotain pitäisi näille tuomioiden pituuksille saada tehtyä, kyllä tälläisistä teoista pitäisi kauemmin istua.

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
sampio kirjoitti:
Aiheesta jatkaminen vaatii ainakin mainitun ketjun esiinkaivamisen ja ehkä kokonaan sopivamman ketjun. Tuohon ylläolevaan sen verran, että noin en ole mielestäni kirjoittanut, epäilin muistaakseni kännitilitystä tai vastaavaa. Oli miten oli, palaan aiheeseen illalla. Nyt lähden hakemaan juniorin hoidosta ja painun kuuntelemaan vaimon esiintymistä. Notta adios vaan.

Juu jätetään nää muut siitä rauhaan. Kaivetaan vaikka tuo perinteinen synnytysketju esiin jahka keritään. Juniorille terkkuja. Vaimon esiintymistä...?!?!? Älä saatana sano että sulla on oopperalaulaja vaimona. Siinä vasta on kestämistä kun teillä alkaa "pikku kina"...

mjr kirjoitti:

Itse myös it-alalla ja korkeakoulun koulimana myöskin tapaan työssäni korkeasti koulutettuja ulkomaalaisia. On kovin totta, että ylemmäst luokat suhtautuvat myönteisemmin kuin alemmat.

Itse en puhunut suinkaan hyvin koulutetuista niin suomessa kuin ulkomailla. En ole kuitenkaan koskaan tavannut korkeasti koulutettua Somalia tai Ghanalaista, mutta Ghanalaisista olen ainakin tavannut ihan kunnon miehiäkin. Kuitenkin, matalasti koulutetuista ulkomaalaisista ei tunnu kukaan puhuvan enää ystävällisesti, kunhan on heidän parissaan tehnyt ensin töitä. Suurin osa kyllä muistaa sanoa ensin lauseessaan, että "ei ne kaikki ole..." ennen kuin kertoa päjäyttää ne negatiiviset asiat. Toisaalta negatiiviset asiathan ne ensin kerrotaankin. Sääli etteivät kerro ollenkaan positiivisia asioita.

Näistä asioista on varmasti tehty tutkimuksia ja itse olen hyvin luottavainen yleensäkin näiden tutkimusten tuloksiin. Harmikseni todellisuus on näyttäytynyt minun kohdalla juuri päin vastoin ja itsekin suorastaan ihmettelen miten korkeasti koulutetut arvostetut ihmisetkin kertovat sopivan pienessä porukassa mitä ovat asioista mieltä. Aikalailla tuntuvat olevan kuin minäkin.

Mutta edelleen en tarkoita nyt rasismia vaan pakolaispolitiikan muutosta jyrkempään, mikä ei mielestäni ole sama asia. Itse en ole sinänsä ulkomaalaisvastainen, mutta olen hyvin jyrkkä mielipiteissäni heidän rikollisuutta kohtaan. Toisaalta olen hyvin jyrkkä myös suomalaisten tekemää rikollisuutta kohtaan. Pakolaisen voi toisaalta käännyttää omaan maahansa, mutta eihän suomalaista voi puskea toisten harmiksi. Ei ehkä ole kovin humaani ajatus malli, mutta minkäs teet.. meillä on kuitenkin murhamiehiä, raiskaajia ja varkaita ihan omastakin takaa.

jester kirjoitti:
Raiskaukset ovat tietysti asia erikseen, koska niissä ei ole perinteisesti ennenkään kulttuuria tai syntyperää kyselty, ja niitä tapahtuu joka kulttuurissa.

Määrissä kuitenkin näitä tapahtuu eri paikoissa eri verran. Sisällissota aikana se tuntuu olevan suorastaan joidenkin "armeijoiden" velvollisuus. Joissakin maissa tämä jää päälle ja toisissa ei. Puuttumatta siihen, onko sotatila oikeutus, hyväksytys tjms. tällaiseen toimintaan niin kuitenkin tätäkin päivää se on. Luultavasti Suomessakin määrät nousisivat, jos täällä olisi kaksi kansan osaa ja vihaisivat toisiaan ihan sisällissotaan asti. Monissa sivistysvaltiossa kuitenkin ollaan näistä naapurivihoista päästy jo vuosisata sitten. Jugoslavia taas todisti ettei ihan jokaisessa kuitenkaan. Arvatkaapa raiskattiinko siellä naisia?

Ja noissa kaikissa kyseltiin nimenomaan syntyperää ja kulttuuria.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
laredo kirjoitti:
Jaahas. Luin muutamat viestimme tästä ketjusta, sekä pari siitä lapsiketjusta. Myönnän, että olin turhan kärkäs tässä ketjussa. Kai mulla takoi takaraivossa sen toisen ketjun asenteesi*, mutta kuten sanoin, tämän ketjun suhteen poru oli aika turhaa. Sorry siitä.

* Jos haluat käydä lukaisemassa, löytyy ketju täältä. En osaa linkittää viestiin, joten rullaa sivun alaosaan. Kuten muistelin, viestissäni epäilin kännitilityksiä kavereidesi kelkan kääntymisen syyksi, ja loppuun mainitsin, että voihan ne toki olla muuten vain yksinkertaisia. En harrasta hymiöitä, mutta huumorista siinä oli kyse.

Mutta tämä minun puolestani tästä.

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyynikko kirjoitti:
Edelleen vituttaa niin ettei veri kierrä tämä asia. Ja sitten täällä jeesustelee Artsi-nimimerkkinen kertomassa kuinka rasistisia ollaan kun vaaditaan kunnon tuomiota näin sairaille [---]! Tekisi Artsille hyvää saada Fiskarsit hanuriinsa. Eiköhän mieli muuttuisi!?

Kiitos vaan sivistyneestä ja suurta keskustelutaitoa pursuavasta kannanotosta. Voisitko kuitenkin hieman tarkentaa, missä kohdin olen sanonut jotakuta rasistiksi sen vuoksi, että joku olisi vaatinut kunnon rangaistusta tästä teosta.

Rasistiksi sanoin henkilöä, joka tahallisesti levitti väärää ja mustamaalaavaa tietoa kansanryhmän tekemisistä ja niiden vaikutuksista turkulaisessa asumalähiössä. Tällainen toiminta täyttää selkeästi rasismin määritteet.

Muissa keskusteluissani olen tuonut julki, miten suomalaiset miehet harrastavat pedofiliaa, vaimonsa pahoinpitelyita ja surmaamisia erittäin väkivaltaisesti. Emmehän me silti tuomitse meitä kaikkia esim. pedofiileiksi, joten miksi alkaisimme tuomitsemaan kaikkia maahanmuuttajia muutaman kusipään tekemisten vuoksi?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

scholl

Jäsen
BitterX kirjoitti:
Ongelma on usein siinä, että pakolaisena Suomeen tulevilla saattaa ollakin hyvä koulutus, mutta siitä ei Suomessa ole mitään hyötyä. Esimerkiksi kotonaan lääkäriksi opiskelevilla on vaikeuksia päästä paitsi töihin, edes suomalaiseen yliopistoon päivittämään tutkintonsa suomalaisia standardeja vastaavaksi. Tällöin on vaarana vastakkaisista yrityksistä huolimatta se, että maahanmuuttaja hyvällä koulutuksella ei sopeudu yhteiskuntaan ja hänen lapsistaan tulee "markoja".

Itse olen vähän erimieltä tuosta. Jos on hyvä koulutus ja vaikka täällä joutuisi huonompaan työhön kuten esim. bussikuskiksi niin silloin on silti yleensä motivaatio mennä eteenpäin. Ja jos on hyvä koulutus niin on yleensä lähtenyt sen takia, kun on ollut todellinen hätä.

Ne, joilla on ollut motivaatiota hankkia koulutus, on yleensä myöskin motivaatiota pärjätä täälläkin elämässään. Ja mitä tulee terveydenhuoltoon niin nimenomaan sillä saralla maahanmuuttajien koulutus on saatu suhteellisen hyvin vastaamaan täkäläistä. Lääkäreinä, hoitajina ja farmaseutteina toimii aika paljon ulkkareita.

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
sampio kirjoitti:
Jaahas. Luin muutamat viestimme tästä ketjusta, sekä pari siitä lapsiketjusta. Myönnän, että olin turhan kärkäs tässä ketjussa. Kai mulla takoi takaraivossa sen toisen ketjun asenteesi*, mutta kuten sanoin, tämän ketjun suhteen poru oli aika turhaa. Sorry siitä.

* Jos haluat käydä lukaisemassa, löytyy ketju täältä. En osaa linkittää viestiin, joten rullaa sivun alaosaan. Kuten muistelin, viestissäni epäilin kännitilityksiä kavereidesi kelkan kääntymisen syyksi, ja loppuun mainitsin, että voihan ne toki olla muuten vain yksinkertaisia. En harrasta hymiöitä, mutta huumorista siinä oli kyse.

Mutta tämä minun puolestani tästä.

Ok rauhanpiippu suuhun. Mä käyn tsiigaamassa tuota osiota tässä jahka pääsen seuraavaksi taas vapaapäivälle nörtteilemään. Kiintoisa aihehan tuo on. Monesti tulen tahtomattani sohaisseeksi muurahaispesään tarkoittamattani, suorine mielipiteineni. Johtunee varmaan siitä että olen parikytä vuotta ollut erilaisissa asiakaspalvelutehtävissä ja ns. small-talk osaston kanssa olen tullut tieni päähän ja heitän big talkkia sen sijaan. Toisaalta erilaiset kuumemmat keskustelut ovatkin niitä jotka saavat tänne (ja muihin foorumeihin) palaamaan. Tämä tästä myös minun puoleltani.

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
Mutta edelleen en tarkoita nyt rasismia vaan pakolaispolitiikan muutosta jyrkempään, mikä ei mielestäni ole sama asia.

Ei kyllä, vaikka helposti nämä "monikulttuurisuuden" kirkasotsaisimmat paljovat haluavatkin niin väittää. Päinvastoin uskon, että tiukempi pakolaispolitiikka, aiemmin muualta käännytettyjen lähettäminen takaisin suoraan rajalta, väkivalta- ja seksuaalirikoksia tehneiden välitön karkottaminen ja muiden rikkeiden armoton karsiminen laskisivat hyvinkin nopeasti suomalaisten ennakkoluuloja ja negatiivisia asenteita ulkomaalaisia kohtaan.

Olisi huomattavasti helpompi luottaa ja uskoa ihmisiin, jos tilastot eivät kertoisi että vastaantuleva kaveri on hälyttävän suurella todennäköisyydellä tehnyt rikoksen Suomessa*. Mikäli suomalaiset tekisivät rikoksia samassa suhteessa, ei tässä maassa toimisi yhtään mikään, vaan kaikki istuisivat linnoitetuissa taloissaan kivääri ikkunalaudalla.

On toki mielenkiintoista pohtia, kuinka moni näistä maahanmuuttajista on jo valmiiksi päästään "rikki" maahan tullessaan ja tekee siksi ryöstöjä, raiskauksia ja pahoinpitelyitä, kuinka moni taas ajautuu tilanteeseen syrjäydyttyään Suomessa täysin. Joka tapauksessa olisi ehkä tässä vaiheessa hyvä lyödyä jarrua ja rajoittaa pakolaistoimintaa, kunnes nykyinen systeemi saataisiin järkeistettyä. Tai yleensäkin edes yrittää järkeistää koko systeemiä sen sijaan, että vain tungetaan sormia korviin ja toivotaan, että Suomi onnistuu tuurilla siinä, missä Ruotsi, Hollanti, Ranska ja monet muut eurooppalaiset maat epäonnistuivat.

* = lähde

Viimeksi muokattu:

Lape7

Jäsen
scholl kirjoitti:
Itse olen vähän erimieltä tuosta.... ... Lääkäreinä, hoitajina ja farmaseutteina toimii aika paljon ulkkareita.

Allekirjoitan tuon. _Luulen_ että ongelmana ei ole tuo koulutettu väki, etenkään hoitoalalla, vaan ne joilla ei ole mitään järkevää tekemistä ja elämässä suunnitelmallisuutta.

Itselläni on näihin kavereihin varsin positiivinen kanta, jotka tulevat opiskelemaan tai töihin, mutta muuten myönnän olevani vähän tiukkapipo.

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Seti kirjoitti:
Tämä luku 750 lienee maailman alin. Jos sen nostaa tuohon 1000:een niin se lienee edelleen maailman alin.

Suomen pakolaiskiintiö lienee tosiaan sivistysvaltioiden pienin. Hyvä kuitenkin tiedostaa, että kiintiöpakolaisten vastaanotosta ja valinnasta vastaa valtio itse. Käytännössä siis kun kiintiöpakolaisia aletaan jostakin kriisimaasta ja pakolaisleireiltä valitsemaan, niin heidät kaikki haastatellaan ja heidän tilanteensa arvioidaan. Etusijalla valinnoissa on heikompiosaiset kuten lapset, sairaat ja vanhukset. Valitussa joukossa on kuitenkin aina koulutettuja ja "hyvinvoivia" ihmisiä, jotta he voivat edesauttaa maanmiestensä kotoutumista. Mikään testi tai haastattelutilanne ei kuitenkaan pysty erottamaan joukosta niitä, jotka ovat pystyvät Oulun kaltaisiin väkivaltatekoihin.

Suomelle maltillinen pakolaispolitiikka on toiminut erittäin hyvin. Monessa muussa valtiossa, joissa monikulttuurisuus on vuosisatoja vanhaa perintöä alkaakin näkyä negatiivisia ilmiöitä, kun rajat ovat täysin auki. Turha nielaista liian isoa palaa, kun tiedetään ettei siitä selvitä. Maltillinen politiikka lienee hyvä vaihtoehto tälle kansalle.

Eriasia on sitten taas turvapaikanhakijat joiden määrään valtio ei pysty suoraan vaikuttamaan. Ainoastaan välillisesti pakolaispolitiikalla ja päätösten laaduilla. Yleensä tieto negatiivisten ja positiivisten päätösten määrästä sekä turvapaikanhakijoiden vastaanoton eri käytännöistä kaikuu viidakkorummun tavoin Eurooppaan ja lähtömaihin, mikä vaikuttaa turvapaikanhakijoiden tai salakuljettajien valintoihin päämäärä maasta. Suomihan tällä hetkellä ei ole turvapaikanhakijoiden ykkösvaihtoehto ihan jo huonon tunnettavuudensa takia sekä prosentuaalisesti suuren kielteisten päätösten määrän takia.

Kannatan myös rötöstelevien pakolaisten palauttamista kotimaihinsa. Ymmärrettävää, mutta harmillista kun koko ryhmä saa leiman vakavista rikoksista. Vähän maahanmuuttajien kanssa olleille tulee helposti tiettyjä mielikuvia. Ajatelleen, vaikka sanaa muslimi. Rättipää, kiihkouskovainen, terroristi, turbaanipää. Sinänsä ei mikään ihmekään, että mattimeikäläisellä tälläisiä mielikuvia tulee, kun ajattelee millaisissa yhteyksissä me suomalaiset useimmiten heistä tietoa saamme. Maahanmuuttajien kanssa töitätekevällä nämä stereotypiat taas karisee aika nopeasti - esimerkiksi muslimeista päivittäin rukoilee yhtä vaihtelevasti kuin meistä kristityistä käy kirkossa joka sunnuntai.

Raaka väkivalta kuten Oulun tapauksessa ei kuulu mihinkään kulttuuriin kuten tässä ketjussakin ollaan mainittu. Kyse ei ole myöskään epäonnistuneesta kotouttamisesta (vaikka siinäkin selviä puutteita on), vaan sairaista ja julmista henkilöistä. Tämä oikeuslaitoksen asettama rangaistus on kyllä varsin kohtuuton. Joku paremmin oikeustiedettä ymmärtävä voisikin selvittää, miksi raiskauksista saa Suomessa moneen muuhun rötökseen verrattuna lievempiä tuomioita. Oman tyttöystävän, vaimon tai perheenjäsenen raiskaus on ehkä pahinta mitä voisin edes kuvitella.

Maahanmuuttajien kotoutumisen onnistumisen suurimmat vaikuttajat ovat ei-kovin-yllättäen työ ja kielitaito. Työnsaantihan on maahanmuuttajalle Suomessa suhteellisen hankalaan. Se onkin sitten toinen keskustelunaihe se. Ei tämän topiikin.

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
mission16W kirjoitti:
Päinvastoin uskon, että tiukempi pakolaispolitiikka, aiemmin muualta käännytettyjen lähettäminen takaisin suoraan rajalta, väkivalta- ja seksuaalirikoksia tehneiden välitön karkottaminen ja muiden rikkeiden armoton karsiminen laskisivat hyvinkin nopeasti suomalaisten ennakkoluuloja ja negatiivisia asenteita ulkomaalaisia kohtaan.

Kaunis ajatus, mutta käytännössä mahdoton. Suurin osa pakolaisista on vailla virallisia henkilöllisyystodistuksia, joten aikaisemmin käännytettyjen henkilöllisyyttä selvitetään sormenjälkien perusteella, jossa kestää oman aikansa.

On toki mielenkiintoista pohtia, kuinka moni näistä maahanmuuttajista on jo valmiiksi päästään "rikki" maahan tullessaan ja tekee siksi ryöstöjä, raiskauksia ja pahoinpitelyitä, kuinka moni taas ajautuu tilanteeseen syrjäydyttyään Suomessa täysin. Joka tapauksessa olisi ehkä tässä vaiheessa hyvä lyödyä jarrua ja rajoittaa pakolaistoimintaa, kunnes nykyinen systeemi saataisiin järkeistettyä. Tai yleensäkin edes yrittää järkeistää koko systeemiä sen sijaan, että vain tungetaan sormia korviin ja toivotaan, että Suomi onnistuu tuurilla siinä, missä Ruotsi, Hollanti, Ranska ja monet muut eurooppalaiset maat epäonnistuivat.

Useimmat pakolaiset ovat henkisesti todella kovilla kotimaastaan lähdettyä. Omaisten menetys, kidutukset jne ovat kovin yleisiä heillä. Ne eivät kuitenkaan tee kenestäkään tappajaa tai raiskaajaa, vaan silloin on kyseessä yleensä koko elämän mittaisesta sosiaalisten ongelmien sarjasta. Aivan kuten Suomessakin vakaviin väkivalta rikoksiin syyllistyneillä ihmisillä.

Suomen "systeemiä" ei kannata verrata noihin luettelemiisi maihin, koska maahantulon luvut ovat hieman eri sfääreissä. Oli pakolaispolitiikka sitten kuinka tiukkaa tahansa, niin mätiä omenia tulee aina. Se on valitettavaa.

Suosikkijoukkue
HIFK
jupster kirjoitti:
Suomen pakolaiskiintiö lienee tosiaan sivistysvaltioiden pienin.
Onko tämä jonkun mielestä ongelma? Onko olemassa jokin erityinen syy, miksei juuri Suomen pakolaiskiintiö saisi olla ns. sivistysvaltioiden pienin? Niin se vaan on, että vähän joka asiassa jonkun on oltava viimeinen ja itse olen ihan tyytyväinen, että Suomi on tässä listassa pahnan pohjimmaisena.

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Simon kirjoitti:
Onko tämä jonkun mielestä ongelma? Onko olemassa jokin erityinen syy, miksei juuri Suomen pakolaiskiintiö saisi olla ns. sivistysvaltioiden pienin?

Jos nimimerkki Simon ottaa niin sanotusti silmän käteen ja katsoo oikein ajatuksen kera mitä kirjoitin maltillisesta pakolaispolitiikasta.

Suosikkijoukkue
HIFK
jupster kirjoitti:
Jos nimimerkki Simon ottaa niin sanotusti silmän käteen ja katsoo oikein ajatuksen kera mitä kirjoitin maltillisesta pakolaispolitiikasta.
Ööga handussa, muttei auta. Unohdin nääs mainita, ettei viestini ollut suunnattu jupsterille, vaan ihan yleiseksi ihmettelyksi tai kyselyksi.

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Niin, ihan asiallinen kysymys. Niin kauan tuota kiintiötä ei liene syytä nostaakaan, kunnes useammat kunnat ovat valmiita pakolaisten vastaanottoon. Turussa on hyvä esimerkki siitä kuinka Turku kantaa miltein yksin vastuun (Raisio ottaa muutaman hassun vuodessa) Varsinais-Suomen pakolaisten vastaanotosta. Varissuon kaupunginosassa maahanmuuttajia on 30 % väestöstä ja sehän ei ole toiminut. Mitä laajemmalle levitetään ja vastuuta jaetaan, niin sitä paremmin pystytään varmistamaan pakolaisten kotoutuminen. Sitä kautta myös estämään "ghettoutumista" ja lisäämään hyvinvointia.

Tällä hetkellä vastuu on liian harvan harteilla ja ongelmia on olemassa.

Edit. Lisäyksenä vielä, että maltillista pakolaispolitiikkaa puoltaa myös tuo monikulttuurisuuden lyhyt historia Suomessa sekä ihan resurssikysymykset. Suomi on pieni maa. Toki voi kysyä, miksi sitten samankokoisissa maissa on aivan erilaiset luvut maahantulossa. Näissä maissa taas on historialliset syyt, orjatyövoiman hankkiminen jne, jotka sitten heijastuvat nykypäivään asti.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
Sikäli rasismilla ja suvaitsemattomuudella tarkoitetaan mielestäni eri asioita. Pakolaisvastaisuuskaan ei välttämättä liity ollenkaan ihonväri-kysymyksiin, toisin kuin argumenteissaan nämä ei-ehkä-niin-viisaat rotuerottelijat kertovat.

Mutta itse olen huomannut poikkeuksetta saman ajatuksen esiintyvän kuin laredolla. Eli jokainen tuntemani ihminen, joka on ollut tekemisissä (itseni mukaan lukien) nätisti sanottuna eri kulttuurin omaavien erirotuisten ihmisten kanssa, ovat muuttaneet mielipidettään suvaitsevasta varautuneeksi. Eli edelleen ovat varsin suvaitsevaisia, mutta erittäin varautuneita siitä, miten asiat sujuvat missäkin tilanteessa. Ja monesti aavistavat oikein. Olen huomannut saman ennustajan lahjan itsessäni. Ongelmat tulevat yleensä näkyviin vasta, kun jokin asia ei menekään niin kuin piti.

Mutta joka tapauksessa, olisin kyllä enemmän kuin valmis liittymään tähän mielestäni pitkin eurooppaa levittyvään ajattelumalliin eli vähemmän pakolaisia. Pikakäännytykset ovat myös hyvä asia. En tosin tiedä lukuja ja voi olla, että enemmistö haluaa enemmän pakolaisia jne. Uutisista on kuitenkin saanut katsoa nousevaa oikeistolaisuutta monessa maassa. Nämä loistivat poissaolollaan vuosikymmeniä saksan sekoilujen takia, koska ihmiset pelkäsivät liikaa leimautuvansa jonkin sortin natseiksi. Nytkin näihin poliitikkoihin monessa maassa liitetään heti uusnatsikäsite aluksi, jos sattuvat sanomaan, että haluaisivat vähentää pakolaiskiintiöitä tai muuta sellaista.

Jotenkin tuntuisi, että tiukemman pakolaispolitiikan avulla (otetaan esim. vaikka Austraalia), näitä saksimistapauksia ei varmaan nähtäisi. Eikä nytkään kyllä ole nähty kuin yksi, mutta se on yksi liikaa ja tuon pitäisi aiheuttaa vaikkapa tekijöiden valamisen öljynporauslauttojen tukijalkaan.

En ollenkaan väitä etteikö "poliittinen korrektius" johtaisi näissä asioissa harhateille. Perusteeton kaunistelu vain lakaisee ongelmat maton alle ja kerää vähitellen kannatusta populistiselle muukalaisvihamielisyydelle. Emme ota paljon pakolaisia Suomeen, mutta ylipäänsä länsimaiden pakolaispolitiikka on kosmetiikkaa, eleiden politiikkaa. Eli pitäisi sitten kiistellä puhtaasti näennäisten eleiden seurauksista. Totta kai tulee kulttuurisia konflikteja, ongelmia integroinnissa valtavirtaan, mutta todellakaan ei ole kysymys mistään genetiikasta sinänsä. Valvontaa ja rangaistuksia tulisi vähintään osin lisätä, mutta ne eivät olennaisesti vaikuta varsinaisiin ongelmien ydinsyihin. Länsimaat ottavat äärimmäisen vastentahtoisesti vastuun tehdä näitä näennäisiä eleitä, mutta jo niiden välittömät seuraukset katsotaan olevan kokonaan vastaanottajien vastuulla.

Koke72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Philadelphia Flyers
jupster kirjoitti:
Varissuon kaupunginosassa maahanmuuttajia on 30 % väestöstä ja sehän ei ole toiminut.
Itse Varissuolla asuvana haluan kommentoida asiaa. Maahanmuuttajien osuus on alle 30% ja mielestäni lähiö on melkoisen rauhallinen. Itseäni häiritsevät satunnaisesti vain paikallisen ostarin liepeillä pyörivät alkoholistit, mutta niihinhän voi törmätä ihan missä tahansa Suomessa.

Viimeksi muokattu:

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Koke72 kirjoitti:
Itse Varissuolla asuvana haluan kommentoida asiaa. Maahanmuuttajien osuus on alle 30% ja mielestäni lähiö on melkoisen rauhallinen. Itseäni häiritsevät satunnaisesti vain paikallisen ostarin liepeillä pyörivät alkoholistit, mutta niihinhän voi törmätä ihan missä tahansa Suomessa.

Oliko tarkka luku 28 %. Suomen ennätys kuitenkin omalla sarallaan. Varissuo on mainettaan parempi paikka, mutta maahanmuuttajien pakkaaminen samalle alueelle ei ole koskaan ollut fiksua politiikkaa. Ongelmia tulee tietysti valtaväestön kanssa, mutta etenkin maahanmuuttajilla keskenään.

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Kymmenkesäinen, ei ole todellista.

En voi sanoa olevani yllättynyt epäillyn ulkomaalaistaustasta.

purkki_paa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
MasaK kirjoitti:
Turussa 10-vuotias tyttö joutui vakavan seksuaalirikoksen uhriksi.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200703215891136_uu.shtml

Mielenkiinnolla odotan millon joku ottaa oikeuden omaan käteensä.

*edit linkki

Hyi vittu...sairasta :/ .

Linkin jutusta lainattu:

Iltalehti kirjoitti:
Epäilty on normaalivartaloinen. Hänellä on tumma pitkä tukka ja silmälasit. Ihonväriä poliisi luonnehtii tummahkoksi eteläeurooppalaiseksi. Yllään hänellä on ollut siniset farmarit, joissa on jotain vaaleaa ja vihreä takki, jossa on vähän mustaa.

"Yllätys yllätys", mutakuono taas tekijänä!

Aurora

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei jumalauta, käsittämätöntä! Ja alkuillasta.
Koko lapsuuteni olen Pansiossa asunut ja pyörin siellä edelleen harva se päivä porukoiden luona. Koskaan en ole iltaisin lenkillä pelännyt ja tykkään kulkea alueella olevia kivoja metsäreittejä pitkin. Täysi lapsi, tämä vetää aivan sanattomaksi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy