Täytyy myöntää että ennen kauden alkua olin hieman huolissani hyökkäysmateriaalin kapeudesta. Ajattelin että 12 kärkijätkän takana ei ole riittävästi kilpailukykyä haastaa pelipaikoista, mutta ensimmäiset liigamatsit ovat lopullisesti näyttäneet (harjoitusotteluiden lisäksi) sen, että huoli oli turha. Kestilä ja Kalapudas ovat molemmat olleet sen verran hyviä, että pystyvät kyllä antamaan painetta paremmilleen ja piiskaamaan siten muitakin parempiin suorituksiin.
Ja kun näyttää siltä että kaikki vahvistuksetkin ovat tällä kertaa olleet onnistuneita hankintoja, ei Kärpillä ole hätäpäivää. Itse asiassahan Niemi, Aaltonen ja Ikonen ovat olleet ihan joukkueen parhaita pelaajia, kuten vahvistusten kuuluukin olla. Varsinkin juuri Aaltonen-Ikonen duo on koko ajan petrannut kuin sika juoksuaan. Tuohon kun vielä löydetään se optimaalisin kolmas hyökkääjä niin potentiaalia on vaikka mihin. Ahollehan sitä paikkaa on pidelty, mutta häntä ei loukkaantumisen vuoksi ole pahemmin päästy siinä vielä kokeilemaan. Ja Kestilä&Kalapudas kaksikko on pitänyt huolen siitä, ettei Ahoa ole ollut isommin ikäväkään.
Itse asiassa Kärppien jengistä on kyllä tällä hetkellä todella vaikeaa löytää varsinaisia heikkoja lenkkejä. Jos Ivan Humlia haukutaan nyt, sekin kertoo jo melko paljon tilanteesta koska Huml ei ainakaan minun silmiin edes ole ollut kovin huono. Kaikki neljä ketjua toimii suht hyvin, pakiston top six osastossa ei ole yhtään heikkoa lenkkiä ja molemmat veskaritkin ovat vielä liigan kärkipäätä. Jos ihan väkisin heikkouksia haetaan niin Pentikäisen Atesta nyt ei pahemmin ole vielä hyötyä ollut jos ei haittaakaan, mutta hän on seiskapakki, joten siinä roolissa ei isoa haittaa pysty edes tekemään. Ja kyllähän Atte aina muutaman minuutin pystyy tarvittaessa kentällä käymään kenen tahansa paikalla. Ja liksakin on varmasti rooliin nähden kohtuullisella tasolla (vs. viime kauden Glenn&Spang -osasto).