Saapa nähdä löytääkö oululaiset tiistaina katsomoon, vai tuleeko halli edes puolilleen tärkeässä CHL-pudotuspelissä. Tällä hetkellä kun ei ole edes tuhatta lippua myyty, niin ei tuo nyt kovin hyvältä näytä!
Onhan tuo surkuhupaisa lukema. Todennäköisesti aika moni tosiaan katsoo ottelun mukavasti kotisohvalta ju vaivautuu paikan päälle. Alle tuhat... Jep jep.Saapa nähdä löytääkö oululaiset tiistaina katsomoon, vai tuleeko halli edes puolilleen tärkeässä CHL-pudotuspelissä. Tällä hetkellä kun ei ole edes tuhatta lippua myyty, niin ei tuo nyt kovin hyvältä näytä!
Viime viikolla taisi olla ottelusta mainos muutamassa paikallislehdessä, sekä Kalevassa. Myös Rotuaarintorin näytöllä taisi vilahtaa. Ja hei, kuuluttihan ne kolme kertaa TPS-pelissä, että tiistaina pelataan CHL:ää tässä hallissa. Kyllähän näkyvyyttä voisi silti parantaa paljonkin, sitä en kiellä.Kärppien suuntaan myöskin lampaanperseitä kun eivät viitsi näin tärkeää peliä manostaa ja nostaa ennakkohypeä jotta saataisiin porukkaa ja kannustusta hallille.
Edit: Jännitystä huomiseen kamppailuun lisää myös se, että saako toisella erätauolla kiskasta enää Kärkkäriä ;)
Kioskeja on CHL -matseissa pidetty auki about 3/8 per sivu. Toisella erätauolla saattaapi siis olla eväät loppu.Mitä tuo tarkoittaa?
Minusta tämä antaa niin selkeästi signaalia siitä, minkä verran seuraa kiinnostaa nämä CHL-pelit. Ei ihme, jos katsojatkaan ei viitsi tulla paikalle, kun puitteet on tuolla tasolla. @Bobi n esilletuoma ehdotus kaverilippupaketeista tms kuulostaisi hyvältä ja järkevältä tavalta saada lisää katsojia hallille, kun näyttää, ettei vetoa muuten ole. En ole matematiikkanero, mutta uskoisin, että jokainen myyty lippu on parempi asia, kuin tyhjä penkki.Kioskeja on CHL -matseissa pidetty auki about 3/8 per sivu. Toisella erätauolla saattaapi siis olla eväät loppu.
En edes muista, montako kioskia siellä on per sivu, mutta suurin osa niistä on siis CHL -matseissa ollut kiinni.
Eli ei varmasti aikaakaan, kun tulemme näkemään myös Liigan puolella yhtä surkeita katsojamääriä. Laiska ja pulska kansa ei enää halaja hallille, vaan viihtyy mielellään päivät pitkät näyttöpäätteen edessä. Surullista. Saako joku oikeasti samat "kiksit" urheilun seuraamisesta kotisohvalta käsin, kuin että on fiiliksessä mukana paikanpäällä? Itse en.Kyllä tuo kotisohva, vaikka vanha onkin, on mukavampi istua kuin Raksilan puupenkit. Kotona ei tarvi myöskään jonottaa vessaan. Kotona voi juoda yhden hallijuoman sijaan samaan hintaan ainakin pari kolme. Lisäksi kotona on paljon lämpimämpää kuin hallilla. Kotona voi tehdä voileivän, eikä tarvi tyytyä rasvaseen kärkkäriin tai pizzasiivuun,.
Hyvä kirjoitus. Surullista tosiaan lukea jopa täällä HC-fanien palstalla, miten kotisohva vie voiton paikanpäällä koetusta ottelutapahtumasta. En tiedä, onko se ottelutapahtuma sitten oikeasti niin paska, vai eikö jääkiekko vain lajina kiinnosta tarpeeksi? Ihmetyttää. Hintakaan tuskin on esteenä, itse kausikorttilaisena maksan 5€/lippu per peli..Eli ei varmasti aikaakaan, kun tulemme näkemään myös Liigan puolella yhtä surkeita katsojamääriä. Laiska ja pulska kansa ei enää halaja hallille, vaan viihtyy mielellään päivät pitkät näyttöpäätteen edessä. Surullista. Saako joku oikeasti samat "kiksit" urheilun seuraamisesta kotisohvalta käsin, kuin että on fiiliksessä mukana paikanpäällä? Itse en.
Varmasti kohta Liiga-kausi pelataan EA-Sports NHL pelisarjan avulla, kun pelaajatkaan eivät jaksa lähteä hallille. Vituttaahan se, kun hiki tulee.
Raksilan "kunnon paikkoja" on vielä useita satoja myymättä by the way.
Kärppien asennoitumisesta itse ottelutapahtumaa kohtaan kertoo karua kieltään mielestäni se, että markkinoinnista, myynnistä ja ottelutapahtumasta vastaa nykyisin Ilkka Mikkola. Myönnän, ettei minulla ole tietoa Mikkolan koulutuksesta, mutta epäilen, ettei taustalta kyllä löydy alan tutkintoa tai muuta pätevyyttä. Itse nimitys tuo kyllä allekirjoittaneelle epämiellyttävän tunteen saunakaverikulttuurista, jossa entisille pelaajille keksitään suojatyöpaikkoja toimiston puolelle.
Tälläisestä kärsivät sekä kannattajat että organisaatio. Ottelutapahtuman taso peliä lukuun ottamatta yhdessä esimerkiksi kausikorttilaisten kohtelun sekä hallin fasiliteettien kanssa on ikävä tahra muuten hienoa työtä tekevässä organisaatiossa. Toistaiseksi on menestytty tälläkin tavoin eikä muutosta liene edessä ennen kuin taloudellinen kurssi kääntyy.
Minäkin asun kaukana Oulusta eli töiden takia en paikalle pääse mutta suunniteltu on jo tänään miten huomenna ilta menee että matsin näen.
Pah, sori pieni avautuminen mutta Kekkosen t-paita sanoin: Saatanan tunarit.