Musta Nuoli
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Perjantaina hallissa oli erinomainen tunnelma ja kauden ennätysyleisömäärä yli 1600 katsojaa. Joukossa paljon janoisia. Hallissa oli ainoastaan kaksi kaikelle kansalle avointa alkoholinmyyntipistettä, minkä vuoksi oli poikkeksellisen pitkät jonot. Kun kaikki potentiaaliset asiakkaat eivät viitsineet jonottaa, TuTolta jäi myyntituloja saamatta. Toivottavasti ensi perjantain SaPKo pelissä ei sama virhe toistu.
Tätä olen muuten ihmetellyt suomalaisissa ottelutapahtumissa yleensäkin, ei vain jääkiekossa. Eli miksi ei avata eri tapahtumiin riittävästi myyntipisteitä ja/tai hommata ylimääräisiä myyjiä? Luulisi tämän taloudellisen yhtälön olevan päivänselvä, eli jos tarjonta on paljon heikompi kuin kysyntä niin silloin jää myyntiä saamatta paljon enemmän kuin mitä parin ekstraajan palkkaaminen muutamaksi tunniksi maksaisi.
Eihän sitä muutaman myyjän palkkakuluihin valtavia summia mene, jos/kun on kyse muutaman tunnin kestävästä tapahtumasta. Ekstraajia, opiskelijoita yms. löytyy varmasti myymään, ja parinkin lisämyyjän palkat sivukuluineen tulevat nopeasti takaisin kun "kaljajonot" vetävät.
Eikä kyse ole vain kaljasta (jota en itse edes juo) vaan kaikesta muustakin. Jos makkaramyynti yms. tyssää ja jonot ovat liian pitkät, niin ostamatta se jää. Kyse ei ole vain kärsivällisyyden puutteesta vaan ajan puutteesta: erätauko kestää tietyn ajan, ja jos ei siinä ajassa ehdi ostamaan, syömään/juomaan ja kenties käymään vessassa, niin sitten on priorisoitava eli jätettävä myyntijono sikseen.
Edelleen kaipaisin myös hallin pitkien käytävien syvennyksiin jokusta "pikamyyntipistettä", josta saisi kahvia/teetä/mehua sekä esim. naposteltavaa, jolloin päätymyyntipisteistä saisi nopeammin makkaraa ja juotavaa.
Se on kuitenkin hienoa, että bussilakosta yms. huolimatta hallilla oli kauden ennätysmäärä.