Hallin myyntipalveluiden taso on mennyt tällä kaudella melkoisesti alas. Kotipizzan myyntinurkkaa ei enää ole, ja kuuleman mukaan Kotipizzamies olisi halunnut tänäkin vuonna tulla myymään, mutta häntä ei haluttu. Sen sijaan joissain hallin myyntipisteissä myydään nyt Jokioisten pizzaa - jos myydään: kertaakaan en ole sitä saanut ostettua, kuten en myöskään kovasti mainostettua nyhtöburgeria. Joka kerta ollut myyntipisteestä loppu, joskus jopa ensimmäisellä erätauolla.
Kun on ensin jonottanut toistakymmentä minuuttia erittäin hitaasti etenevässä jonossa, niin ei sitä sitten jaksa enää mennä kokeilemaan onneaan toiselle myyntipisteelle vaan ostaa jonkun hodarin tai makkaran. Outoa alimiehitystä (tai -naisitusta) myös myyntipisteissä: Citymarketin puolen kulman myyntipisteessä oli viime pelissäkin vain yksi myyjä, joten jono ei edennyt yhtään mihinkään. Toinen myyjä tuli sitten jonkun ajan päästä, mutta erätaukojen alkaessa myyjiä pitäisi olla heti useampia, ja myynnin nopeuttamiseksi niitä kaljojakin voisi laskea mukeihin heti kättelyssä vaikkapa kymmenkunta.
Mielelläni minä ostaisin syötävää ja juotavaa hallilta, mutta se on tehty niin hankalaksi, että vähänkin isommalla yleisömäärällä (viimeksi vajaa parituhatta) myynti sakkaa niin paljon, ettei sitä huvita koko erätaukoa seistä pönöttää jonossa, varsinkin kun myytävän tavaran taso on myös vaihdellut. Myyty kokis on ollut välillä erittäin laimeaa, makkara oli hädin tuskin lämmin ja mainostettu nyhtöpurilainen tuntuu saavuttamattomalta fantasialta, jota ei ole koskaan jäljellä. Lieneekö olemassakaan?
Toki Suomessa oheismyynnin taso on ollut melkoisen kehnoa niin kauan kuin muistan, oli kyseessä sitten urheilu-, konsertti- tai mikä tahansa tapahtuma, mutta soisi siihen jo panostettavan senkin takia, että toimiva oheismyynti tuottaisi enemmän rahaa. Ei kannattaisi tehdä juhasipilöitä ja leikata palveluita samalla kun toivoo tuottavuuden nousua.