Ottelut ja ”show”

  • 662 796
  • 2 620

Gemondo

Jäsen
Tietääkö joku mikä biisi se on mikä soi kun alkushow lähtee käyntiin? Tai mistä se on samplattu?
 

superpietu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, NHL:n Suomalaiset
Ennen alkushowta tai alkushown alussa tuleva "I want it all" kohta nostaa kylmiäväreitä aivan jumalattomasti ja synnyttää latausta, mutta jättää kuitenkin odottamaan ja lössähtää. Henkilökohtaisesti olen hieman pettynyt tähän. Pleijarirumpu on söpö ja sympaattinen, mutta ei sillä tarvitsisi lössäyttää tunnelmaa tai sitten toteutusta on parannettava.

Ei varmaan kuulu tänne, mutta mihin EP:n shalalalalaa itä-helsingistä on jäänyt? Siinä on hyvä melodia joka kuuluu.
 
Vanhemmat varmaan osaa vastata: Mistä asti ikoninen R.L Burnsiden It's Bad You Know on soinut Jokereiden peleissä? Tai mistä Baker Street on saanut ikonisen biisin arvon siinä ennen ensimmäisen erän alkua?

Minusta nää on sellaisia hienoja pieniä yksityiskohtia. Sä tiedät olevas pelissä, kun nämä soi. Vähän sama, kun ifk:lla Status Quo.

Itseä kyllä harmittaa, että mitään kunnon pelaajaesittelyä ei enää ole, kuten parhaimmillaan tos 2010-luvun vaihteessa. Ja miksei se jokeri voi roikkua katosta?
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Jokerit FC, JHC Helsinki
Mä voisin vastata tähän tuolta toisesta ketjusta.

e. Eikö sinne Päätyyn todella saada megafonia käyttöön? Jää potentiaalista varmaan 50% piippuun, kun capo yrittää yksin huudella jotain ilman, että se oikein mihinkään kuuluu. Lisäksi "nouse seisomaan.." chäntit pitäisi alottaa pari min ennen loppua ja tähänkin sitä megafonia tarvitaan, jos sivukatsomoja oikeasti halutaan messiin ;)

Kiitos palautteesta!

KHL:n säännöt eivät megafonia salli. Jos fiinaleihin mennään, niin viimeistään siinä vaiheessa kyllä sekin katsomosta löytyy, antakoot sitten sakkoa. Ja sitähän tulee. Pääasia kuitenkin, että edes paikattomassa oleville nuo chänttien aloituksen kuuluu.

Olen kokenut, että peruspelit kyllä luonnistuu ilman megafonia, mutta kyllähän se helpottaisi juuri noiden sivukatsomoiden aktivointia. Mielellään näkisin heidätkin seisomassa, penkillä pönöttämisen sijaan.

Olen tavannut tuon "Nouse seisomaan jos oot Jokeri" -chäntin vetäistä siinä minuutti ennen pelin päättymistä. Se jää nimittäin myös piippuun jos siinä tulee useampi pelikatko vikoilla minuuteilla, laiskimmat kun länttäävät sen perseen takaisin penkkiin siinä kohtaa. Tämäkin toki aina vähän pelin kuvan ja tunnetason mukaan. Olisihan se hienoa saada koko halli seisomaan, mutta ei taida vielä ekalla kierroksella riittää.

-Roope, Eteläpääty
 

hartzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olisihan se hienoa saada koko halli seisomaan, mutta ei taida vielä ekalla kierroksella riittää.

Ekan pelin lopussa myös sivukatsomoissa noustiin lopussa seisomaan ainakin paikoittain, joten toivoa on. Heiman heikosti chantit kuuluu vähänkään kauemmaksi päädystä, pitäisi saada tenoreita enemmän etelä-päätyyn kun baritonien matalat äänet ei kanna niin helposti :D
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
#itut sakoista, this is Roope on Mike... !!!

Luulisi tuohon luvan löytyvän jos sen politiikan jättää eetteristä pois?

Jos vertaa Liiga aikoihin niin onhan Eteläpääty menettänyt porukkaa, nyt trendi tosin näyttäisi olemaan paranemaan päin mutta varsinkin sivukatsomoissa ylhäälläporukka paljon paremmin mukana varmaankin juuri läpsyttimien takia. Ja Jokerien tehdessä maalin iso osa pomppaa pystyyn!

Kuka muistaa Liiga aikoina kun vastustaja teki maalin? Siellähän 20 % hallista tuntui olevan järjestäen aina vastustajan puolella. Siis eivät varmasti olleet esim Lukon kannattajia vaan jotain ”ilmaislippuja” saaneita jotka tulivat hallille kaljalle ja toivoivat Jokereille vain pelkkää *askaa. KHL:ssä näitä ei ole näkynyt ja eilenkin Lokon ainokaisen aikana oli hiirenhiljaista.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
@YamahaGPR Muistan myös kuinka Liigassa aika monesti Nokian pitkätukkainsinöörit olivat vastustajien puolella. Onneksi näitä juntteja ei tarvitse enää katsella matseissa.
Näyttää, että Eteläpääty on menossa hyvään suuntaan ja nuoria on tullut päätyyn joidenkin vanhojen tilalle.
 
Tuohon Eteläpäätyyn täytyy ottaa koppia. KHL vuosien alussa Eteläpääty jäi pahasti kaiken muun shown kanssa paitsioon. Nykyään ei enää kauheasti sitä nää, että Amanda pilaisi Eteläpäädyn mökää, millään kusisella jumputuksella. Ja siihen nähden, miten Jokereiden ottelutapahtumaa viedään "yleisövetoisempaan" suuntaan, niin Eteläpääty tarjoaa paljon hyvää halliin. Läpsyttimet vaan pois hallista nopeasti, vaikka nekään ei nyt niin paljoa enää ärsytä.

Luulen, että mikäli Jokerit tästä nyt toiselle kierrokselle tiensä selvittää, eikä mitään yllätyksiä tapahdu (miksi tapahtuisi), niin Hartwall Arenalla nähdään ja kuullaan kovinta meininkiä sitten 2011, ja 2012 kevään. Ja varmaan menee vähän ylikin, kun oletettavasti hallin 13 tuhannesta katsojasta 12 tuhatta on Jokereiden puolella.

Edit. Ennenhän Jokereiden pelien tunnelma tuli ainoastaan Eteläpäädystä. Nykysin halli on paremmin kokonaisuutena mukana. Toki sähköä jossain ifk-matseissa oli enemmän, mitä normaaleissa peleissä.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin vähän funtsinkin. Yllätti kyllä, että aikanaan liigassa umpisuomenkieliseltä Jokereilta tuli myös ruotsiksi tärkeimmät kuulutukset. En enää muistanutkaan ja nykymaailman näkökulmasta se on kyllä erikoista, mutta vielä 80-luvulla Suomessa oli ajatus sellaisesta byrokraattisesta, normienmukaisesta käyttäytmisestä, ja varmaan Jokereissakin ajateltiin, että toteutetaan kunnallista tehtävää kaupungin omistamassa hallissa ja tällöin pitää olla korrekti. Kun katsoo noita 1983 sarjan matseja, niin on kyllä maailma muuttunut, monella lailla. Sääli ettei katsomoa kuvattu sen enempää; ei muutosta havaitse, kun sen elää.

EDIT: Snadi OT: Ja kyllähän ne ajat oli todella eri myös sen takia, että pelattiin samassa sarjassa. Nyt pitää Jokeri-angstia ihan väkipakolla pitää yllä, kun näkee jotain teidän mainoksia. Kumpi vaan meistä, kundi tai minä, ensimmäisenä sellainen bongataan - "äkkiä silmät kiinni, älä katso vasemmalle/oikealle!". Oikeasti täysin yhdentekevää, miten teillä menee. Eikä niin ollut aikanaan. Ja samalla osaltaan HIFK:n menestymisestä on tullut useaa kertaluokkaa vähempiarvoista, yhdentekevämpää. Mitä sillä on väliä, kuinka mones sarjassa on, jos ei voi voittaa pahinta kilpakumppania? Kun sitä ei enää ole kuin kabinettitasolla, kilpailtaessa yhteistyökumppaneista. Hupaisaa on, että HJK:sta on muodostunut minulle uusi Jokerit, vaikka lajina futis ei kiinnosta juuri pätkän vertaa - toki sillä tunnetilaa laimentavalla ikäkertoimella liudennettuna. (Viihdebisnes)urheilu on tärkein niistä asioista, joilla ei ole oikeasti mitään merkitystä.
 
Viimeksi muokattu:

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Jännä nähdä (ruudulta) millainen meno huomenna on ja varmasti täältä saa myös lukea paikalla käyneiden ajatuksia. Jollain 8 000 katsojalla meno on mitä on, niin mitenkä homma rokkaa 4 500 katsojalla?

Toivottavasti tuolla on tehty jotain "uutta ja jännää", ettei ihan haukotteluksi mene. Varsinkin kun kaikki katsomot ovat (toki täysin ymmärrettävästä syystä, ei oikein vaihtoehtoja ole) käytössä, niin ainakin itse järjestäjän roolissa pyrkisin vetämään jotain paremmin 33% kapasiteetille sopivaa. Ja jos tuollaisessa asemassa olisin, niin mulla olisi nyt heittää ideoita tai CV päivityksessä.
 

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Jännä nähdä (ruudulta) millainen meno huomenna on ja varmasti täältä saa myös lukea paikalla käyneiden ajatuksia. Jollain 8 000 katsojalla meno on mitä on, niin mitenkä homma rokkaa 4 500 katsojalla?

Toki tässä pitää muistaa, että monilla kausilla nämä 8000 ilmoitetun katsojamäärät ovat tarkoittaneet oikeasti jotain 5000-6000 maksimissaan. Käytännössä siis tuo "loppuunmyyty" 4500 katsojan halli on sama asia ihmisten määrässä kuin tuo ihan ilmasta temmattu esim. 8000 katsojan määrä.

Olen kyllä todella yllättynyt jos nykytilanteessa tuollaisia määriä ihmisiä tuonne saadaan. Uskoisin tulevien matsien katsojamäärien pyörivän jossain 2000 - 3000 katsojan välissä.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Toki tässä pitää muistaa, että monilla kausilla nämä 8000 ilmoitetun katsojamäärät ovat tarkoittaneet oikeasti jotain 5000-6000 maksimissaan.

Totta tuokin. Tosin mä näen nykyhetkeen sen tilanteen, että noissa matseissa jo lähtökohdat olivat usein tasoa "paska matsi tiedossa". Nyt tilanne on se, että vuoden antikliimaksien sijasta pitäisi pelata lähtökohtaisesti jokainen matsi hyvin pienelle yleisömäärälle ja yksittäisten "huonojen iltojen" tapahtumaan tuskin kukaan haluaa liikaa paukkuja pistää. Kun koko kausi pitää lähtökohtaisesti pelata noilla yleisömäärillä, myös sille panostukselle on enemmän tilausta.

Olen kyllä todella yllättynyt jos nykytilanteessa tuollaisia määriä ihmisiä tuonne saadaan. Uskoisin tulevien matsien katsojamäärien pyörivän jossain 2000 - 3000 katsojan välissä.

Huomisen matsin yleisömäärää en edes uskalla lähteä arvaamaan, mutta osittain tuo nykytilanne toikin ajatuksen mieleen. Mulle henkilökohtaisesti oleellisimmat seikat lähteä hallille ovat tunnelma ja sosiaalinen seura, ts. hyvä syy nähdä kavereita ja jauhaa sitä itseään. Noista jos tiputtaa toisen pois, niin mun kynnys liikahtaa nousee aika reilusti. Uskon myös, että en ole ainoa jolle tunnelma on yksi syy jättää televisiokuvan hidastukset, halvempi ja parempi olut, puuttuva vessajono ja vapaus katsoa matsia vaikka munasillaan välistä ja suunnata hallille.
 

herttakurko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänään kyselty juniorijoukkueilta pitkin pääkaupunkiseutua, tarviiko lippuja. Ei mene kaupaksi ja ymmärtäähän sen. Itsellä jäisi varmaan tähän väliin menemättä, ilmaislipuillakin.
 

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Tänään kyselty juniorijoukkueilta pitkin pääkaupunkiseutua, tarviiko lippuja. Ei mene kaupaksi ja ymmärtäähän sen. Itsellä jäisi varmaan tähän väliin menemättä, ilmaislipuillakin.

Tämä on erittäin hyvä tieto ja kertoo, että viime aikaiset tapahtumat ovat varmasti tehneet oman osansa. Matka kohti valoisempaa tulevaisuutta on askeleen lähempänä, kun tuonne ei kukaan jaksa enää persettään raahata.
 

PetriVaris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miksei tästä alkushowsta voida koskaan näyttää edes pikkupätkää televiissiolähetyksissä... Kertokaahan joku paikan päällä oleva, että onko tämän kauden alkushow näkemättä paskaa vai parempaa kuin viime kausina?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös