Ottelut ja ”show”

  • 662 853
  • 2 620

Matza187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miksei tästä alkushowsta voida koskaan näyttää edes pikkupätkää televiissiolähetyksissä... Kertokaahan joku paikan päällä oleva, että onko tämän kauden alkushow näkemättä paskaa vai parempaa kuin viime kausina?
Kyllä näistä on tainnut joka kausi joku perunalla kuvattu video tulla Youtubeen, joten sinne vaan huomisen aikana sellaista metsästämään. Sieltä pitäisi siis ainakin löytyä.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Philadelphia Flyers
Miksei tästä alkushowsta voida koskaan näyttää edes pikkupätkää televiissiolähetyksissä... Kertokaahan joku paikan päällä oleva, että onko tämän kauden alkushow näkemättä paskaa vai parempaa kuin viime kausina?

Jatkaa samaa rataa, kuin yleensä. Eli kivoja ja näyttäviä osia joiden muodostama kokonaisuus jää aika vaisuksi eikä joukkueen jäälle tuloon muodostu mitään huipentumaa.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuten yllä mainittu, totutun torsoksi jäi. Visuaalinen puoli kehittyy, mutta se miten sitä käytetään yhdistettynä biisivalintoihin ei toimi. Ennen tuota varsinaista "valospektaakkelia" esitetty fanien kanssa tehty video oli tälläkin kertaa minusta paras anti.
 

PetriVaris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sattui silmään Youtubessa video uudesta alkushowsta. Sangen hengetön veto tuo alkusetti, yhtä tyhjän kanssa kuin pari kautta (?) sitten se pelikonerullat...

Ehkäpä tuo lopun osuus (alkaen videossa 3:00) voisi toimia paikan päällä hengennostattajana juuri ennen kuin joukkue luistelee jäälle.
 

IcePhoenix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Kärpät, Kiekko-Espoo
Tietääkö muuten kukaan, että mikä biisi ainakin viime kaudella soi vierasjoukkueen tehdessä maalin? En löydä mistään tietoa.
 
Minä pidän tästä sarjakuvamaisesta aloitusteemasta.

Lisäksi pelin aikana tauoilla esiteltäviä pelaajien "pumppaus-/tsemppauspätkiä" on nyt kahden pelin perusteella käytetty hauskasti. Tykkään siitä miten maalin jälkeen videotaululla vastustajan tuijottaessa sinne näkyy HAHAHAHAHA tekstit ja Jokeri-hahmo päällä tyyppi näyttää veemäisesti maalia.
 

Karde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, LA Kings
Minä pidän tästä sarjakuvamaisesta aloitusteemasta.

Lisäksi pelin aikana tauoilla esiteltäviä pelaajien "pumppaus-/tsemppauspätkiä" on nyt kahden pelin perusteella käytetty hauskasti. Tykkään siitä miten maalin jälkeen videotaululla vastustajan tuijottaessa sinne näkyy HAHAHAHAHA tekstit ja Jokeri-hahmo päällä tyyppi näyttää veemäisesti maalia.

Samaa mieltä : ) Uusi hieman "anime" tyylinen intro on paras tähän asti nähdyistä. Jokereiden otteluintrot ovat kyllä nykyään jo ns maailman huipputasoa, eli monella nhl joukkueellakin ei ole yhtä hienoja :D. Hyvä Jokerit!
 

Hokileidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dynamo Moskova, NHL, Jokerit 2014-2022
Myös minä pidän tämän kauden pre-game showsta. Siitä löytyy viisi osaa ja tunnelma tiivistyy ja kohoaa. Ihan alun ”esi”historiallinen osuus on aika tylsä, mutta sen jälkeen päästään Jokereiden legendoihin, nykyisiin pelaajiin ja kannattajiin kaupunkimaisemissa ja pelaajien varsinaiseen esittelyyn.
Beatlesien Come Together -laulu sopii Jokereiden showhun hyvin. Lopun junnaava ja iskevä sävel, joka huipentuu pelaajien kaukaloon luisteluun, on mielestäni loistava.

Katsojien vähäinen määrä heikentää luonnollisesti tunnelmaa. Toisaalta on ollut Jokeri-korttilaisena mielenkiintoista mennä areenalle puoli tuntia ennen satunnaisia kävijöitä - on nähnyt, miltä näyttävät korona-ajan kausikorttilaiset. Ainakin yksi asia on pistänyt silmään - melko korkea keski-ikä.

Spartak-ottelussa sykähdytti, kun samalla rivillä istunut herrasmies nousi jokaisen Jokereiden tekemän maalin jälkeen seisomaan ja taputti. Hänestä näkyi, miten paljon hän arvosti pelaajien suorituksia.

Yhtä asiaa kaipaan otteluihin: Dance Teamia. Nautin heidän tanssistaan todella paljon. Sellaisillakin kausilla, jolloin joukkue esitti liiankin usein virkamieskiekkoa (esim. Jukka Jalosen toisella valmennuskaudella) Dance Team suoritti aina omalla korkealla tasollaan.
 

herttakurko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yhtä asiaa kaipaan otteluihin: Dance Teamia. Nautin heidän tanssistaan todella paljon. Sellaisillakin kausilla, jolloin joukkue esitti liiankin usein virkamieskiekkoa (esim. Jukka Jalosen toisella valmennuskaudella) Dance Team suoritti aina omalla korkealla tasollaan.

Vahva sama tälle. Näin miesnäkökulmastakin.
 

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Laitetaan nyt vaikka tähän ketjuun kun ei parempaakaan löydy.

Mulla on kausikortti katsomoon 105, eli siis eteläpäätyä ja Jokereiden fanikatsomo kyseessä käsittääkseni. Mun mielestä hyvä katsomo ja hyvin välittyy mun paikalle mökä ja fiilis paikattomasta fanikatsomosta ja siinä on helppo yhtyä mukaan kannustukseen jos siltä tuntuu.

Eilen SKA:ta vastaan pelatussa matsissa samassa katsomossa pari riviä alaspäin oli istumassa joku suomalainen jätkä vierasjoukkueen vermeet päällä, SKA:n helvetin aneemisella kilpilogolla varustettu huppari, lippis ja kaulahuivi. Samassa porukassa oli myös nainen jolla oli päällä HIFK:n t-paita, ilmeisesti kuitenkaan ei kehdannut paitaa sen enempää esitellä kun istui koko matsin takki visusti päällä.

Ei siinä mitään jos olisivat vahingossa ostaneet liput keskelle Jokereiden fanikatsomoa, mutta nää kehtas vielä juhlia ja hurrata jokaista SKA:n maalia erittäin suurielkeisesti ja tuntu että ihan tarkotuksenmukaisesti oli tultu vittuilemaan sinne Jokerifaneille.
Tästä myös noottia Arenan järkkäreille että päästi nää heebot edes kotijoukkueen fanikatsomoon.

Aikasemmin kun istuin 103:ssa ei ainakaan liiga-aikana järkkärit päästäneet lainkaan jonkun Tapparan, JYPin tai etenkään IFK:n kamojen kanssa fanikatsomoon, mikä on myös erittäin ymmärrettävää.

Jos tää koko homma oli joku vitsi, hävitty veto tai polttaripila, niin en sitä kyllä ymmärtänyt eikä itseäni ainakaan naurattanut, enemmän vaan hävetti heidän puolestaan. Mun mielestä on kuitenkin olemassa kirjoittamaton jäähallisaantö että et sä vaan mene sinne vastustajajoukkueen fanikatsomon keskelle tuulettelemaan kun vastustaja tekee maalin.

Nää tyypit tuuletteli menemään kun viimestä päivää Pietarilaisten 4-3 johtomaalia ja lähtivät luikkimaan maalin jälkeen Arenalta pihalle kun olettivat että peli oli jo selvä. Hah! Aiai kun olisivat vaan jääneet loppuun asti kattomaan!

Mutta mun pointtini siis: ihan helvetin junttia touhua tunkea väkisin toisen jengin fanikatsomoon ja vittuillakseen tuuletella maaleja siellä täysillä
 
Viimeksi muokattu:

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mutta mun pointtini siis: ihan helvetin junttia touhua tunkea väkisin toisen jengin fanikatsomoon ja vittuillakseen tuuletella maaleja siellä täysillä
Olisiko halvimmat liput syynä moiseen ostopäätökseen? Ei sillä että tuossa mitään järkeä olisi. Mitäs noissa lippukaupoissa yleensä lukee? Onko mainintaa "Ei vierasjoukkueen paita päällä tähän katsomo-osaan."
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Mutta mun pointtini siis: ihan helvetin junttia touhua tunkea väkisin toisen jengin fanikatsomoon ja vittuillakseen tuuletella maaleja siellä täysillä

Tämä on muuten mahdollista tehdä aidosti vahingossa, sillä olen itse tehnyt sen. En ollut koskaan ollut Hartwallilla Jokereiden matsissa, mutta halusin ilman muuta viimeiseen siellä pelattuun paikallismatsiin.

Ja kyllä siinä vaan kävi että ostin liput väärään päätyyn. Kun katson karttaa, niin veikkaan että oli katsomo 104. Mentiin paikoille istumaan pojan kanssa, molemmilla punaiset hupparit päällä. Ihmettelin heti kun ei näy meikäläisiä, ja kun joku jäbä kantoi sitten ihan helvetin ison Jokeri-lipun viereiseen lohkoon, facepalm oli valmis.

Vitutti sumeasti, mutta minkäs teet, loppuunmyyty halli. Olihan se outoa tuuletella byyrejä, meidän lisäksi oli kaksi muuta siinä lähellä. Vaikka homma kääntyi lopulta oikeinkin hyvin, niin ei tulisi mieleenkään tehdä tuollaista tarkoituksella. Vaikea uskoa että kukaan muukaan.
 

Hokileidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dynamo Moskova, NHL, Jokerit 2014-2022
Laitetaan nyt vaikka tähän ketjuun kun ei parempaakaan löydy.

Mulla on kausikortti katsomoon 105, eli siis eteläpäätyä ja Jokereiden fanikatsomo kyseessä käsittääkseni. Mun mielestä hyvä katsomo ja hyvin välittyy mun paikalle mökä ja fiilis paikattomasta fanikatsomosta ja siinä on helppo yhtyä mukaan kannustukseen jos siltä tuntuu.

Eilen SKA:ta vastaan pelatussa matsissa samassa katsomossa pari riviä alaspäin oli istumassa joku suomalainen jätkä vierasjoukkueen vermeet päällä, SKA:n helvetin aneemisella kilpilogolla varustettu huppari, lippis ja kaulahuivi. Samassa porukassa oli myös nainen jolla oli päällä HIFK:n t-paita, ilmeisesti kuitenkaan ei kehdannut paitaa sen enempää esitellä kun istui koko matsin takki visusti päällä.

Ei siinä mitään jos olisivat vahingossa ostaneet liput keskelle Jokereiden fanikatsomoa, mutta nää kehtas vielä juhlia ja hurrata jokaista SKA:n maalia erittäin suurielkeisesti ja tuntu että ihan tarkotuksenmukaisesti oli tultu vittuilemaan sinne Jokerifaneille.
Tästä myös noottia Arenan järkkäreille että päästi nää heebot edes kotijoukkueen fanikatsomoon.

Aikasemmin kun istuin 104:ssa ei ainakaan liiga-aikana järkkärit päästäneet lainkaan jonkun Tapparan, JYPin tai etenkään IFK:n kamojen kanssa fanikatsomoon, mikä on myös erittäin ymmärrettävää.

Jos tää koko homma oli joku vitsi, hävitty veto tai polttaripila, niin en sitä kyllä ymmärtänyt eikä itseäni ainakaan naurattanut, enemmän vaan hävetti heidän puolestaan. Mun mielestä on kuitenkin olemassa kirjoittamaton jäähallisaantö että et sä vaan mene sinne vastustajajoukkueen fanikatsomon keskelle tuulettelemaan kun vastustaja tekee maalin.

Nää tyypit tuuletteli menemään kun viimestä päivää Pietarilaisten 4-3 johtomaalia ja lähtivät luikkimaan maalin jälkeen Arenalta pihalle kun olettivat että peli oli jo selvä. Hah! Aiai kun olisivat vaan jääneet loppuun asti kattomaan!

Mutta mun pointtini siis: ihan helvetin junttia touhua tunkea väkisin toisen jengin fanikatsomoon ja vittuillakseen tuuletella maaleja siellä täysillä
Oudolta kuulostaa, jos lippujenmyyntiä fanikatsomoon ei valvota mitenkään. Kyseessähän on myös katsomoturvallisuus.

Olen käynyt muutamalla KHL-matkalla ja käsittääkseni esim. Moskovassa ei vierasjoukkueen kannattajille myydä lippuja kotijoukkueen fanikatsomoon. Dynamon osalta tätä valvotaan siten, että fanikatsomoon päästäkseen täytyy maksaa jäsenmaksu tai vastaava ja se voidaan tarkastaa sisään mennessä.

Riiassa käytäntö vaihteli vierasjoukkueesta riippuen. Tilanne voi olla nykyään ”rauhallisempi”, mutta kaudella 2012-2013 Spartak-otteluissa oli erityisjärjestelyt vierasjoukkueen kannattajille erillisine katsomoineen, sisäänkäynteineen ja tarjoilupisteineen. Ihmettelin käytäntöä, mutta se valkeni nähdessäni Spartakin kannattajia Riika-areenalla: harvinaisen paljon kaljupäisiä ja tatuoituja lihaskimppuja koolla. He eivät näyttäneet ihan jääkiekon peruskannattajilta ja olivat käynnistäneet aikaisemmin ottelutapahtumissa tappelunnujakoita. Sen takia Spartakin kannattajista haluttiin pitää erityisen hyvää huolta kaikilla tavoin.
 

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voi toki olla että ovat ihan oikeesti vahingossa ostaneet liput väärään katsomoon tai sitten ihan vaan siksi että oli halvimmat mahdolliset biletit.

Ticketmasterin sivuilta kun katsoo lippuja vaikka tohon ensi viikon Magnitka-peliin, niin ainoastaan eteläpäädyn keskiosa on merkitty katsomokartassa ”fanikatsomo paikaton” tekstillä. Voisi Ticketmaster nyt sentään laittaa noihin muihinkin eteläpäädyn katsomoihin tiedon että kyseessä on fanikatsomo. Mutta toi nyt taitaa olla Ticketmasterin ongelmista se pienin, kun on muutenkin aika lailla paska lafka.

Kyllä eniten ihmetyttää järkkärin toiminta kun on päästänyt noi tonne istumaan, jo ihan katsomoturvallisuudenkin nimissä, niinkuin Hokileidi mainitsi.

Perjantai-ilta, myöhäsempi alkamisaika ja jengi varmaan ottanut vähän kisajuomaakin päästäkseen tunnelmaan sekä vastassa kuitenkin yks päävihulainen jonka kanssa on ollut aikasemminkin tulisia vääntöjä ja on saattanut läikkyä vähän tunteet yli niin jäällä kun katsomossakin. Jos peli olis ollut 0-5 kahen erän jälkeen ja nää sankarit olis fanikatsomossa provoillut oikein kunnolla, niin olis saattanut jollain meikäläisistä kiehahtaa yli ja lätty alkanut lätisemään ja läski tummumaan
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Laitetaan nyt vaikka tähän ketjuun kun ei parempaakaan löydy.

Mulla on kausikortti katsomoon 105, eli siis eteläpäätyä ja Jokereiden fanikatsomo kyseessä käsittääkseni. Mun mielestä hyvä katsomo ja hyvin välittyy mun paikalle mökä ja fiilis paikattomasta fanikatsomosta ja siinä on helppo yhtyä mukaan kannustukseen jos siltä tuntuu.

Eilen SKA:ta vastaan pelatussa matsissa samassa katsomossa pari riviä alaspäin oli istumassa joku suomalainen jätkä vierasjoukkueen vermeet päällä, SKA:n helvetin aneemisella kilpilogolla varustettu huppari, lippis ja kaulahuivi. Samassa porukassa oli myös nainen jolla oli päällä HIFK:n t-paita, ilmeisesti kuitenkaan ei kehdannut paitaa sen enempää esitellä kun istui koko matsin takki visusti päällä.

Ei siinä mitään jos olisivat vahingossa ostaneet liput keskelle Jokereiden fanikatsomoa, mutta nää kehtas vielä juhlia ja hurrata jokaista SKA:n maalia erittäin suurielkeisesti ja tuntu että ihan tarkotuksenmukaisesti oli tultu vittuilemaan sinne Jokerifaneille.
Tästä myös noottia Arenan järkkäreille että päästi nää heebot edes kotijoukkueen fanikatsomoon.

Aikasemmin kun istuin 103:ssa ei ainakaan liiga-aikana järkkärit päästäneet lainkaan jonkun Tapparan, JYPin tai etenkään IFK:n kamojen kanssa fanikatsomoon, mikä on myös erittäin ymmärrettävää.

Jos tää koko homma oli joku vitsi, hävitty veto tai polttaripila, niin en sitä kyllä ymmärtänyt eikä itseäni ainakaan naurattanut, enemmän vaan hävetti heidän puolestaan. Mun mielestä on kuitenkin olemassa kirjoittamaton jäähallisaantö että et sä vaan mene sinne vastustajajoukkueen fanikatsomon keskelle tuulettelemaan kun vastustaja tekee maalin.

Nää tyypit tuuletteli menemään kun viimestä päivää Pietarilaisten 4-3 johtomaalia ja lähtivät luikkimaan maalin jälkeen Arenalta pihalle kun olettivat että peli oli jo selvä. Hah! Aiai kun olisivat vaan jääneet loppuun asti kattomaan!

Mutta mun pointtini siis: ihan helvetin junttia touhua tunkea väkisin toisen jengin fanikatsomoon ja vittuillakseen tuuletella maaleja siellä täysillä
Ainakaan siinä paikattomassa fanikatsomossa ei ole katseltu hyvällä jos on tultu vierasjengin paita päällä ja järkkärit on ohjanneet muualle.
 

PetriVaris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eihän nyt suomalaiset järkkärit uskalla alkaa kinata varsinkaan ulkomaalaisten kanssa. Sama ilmiö jalkapallon puolella aina esim Suomen matseissa, kun vastustajan fanit päästetään A) ostamaan liput keskelle kotifaneja ja B) vieläpä päästetään heidät istumaan sinne.
 

iLUZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
En nyt jaksa kaivaa keskusteluja, mutta mitä sille välkkyvälle ja savuavalle jokerihatulle tapahtui ja koska poistettiin katosta?
Myöskään hallin katossa olevat logot eivät ole puhaltaneet savua vuosikymmeneen.

Taitaa savun jatkuvasti kohonnut markkinahinta olla osasyyllinen näihin muutoksiin.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Siniset paidat takaisin, jokerihattu takaisin ja pretender sisääntulobiisiksi. Toimikaa.

Miettikää kuinka helppoa nykyisen ottelutapahtuman kehittäminen olisi!

Sen sijaan nämä kantavat jotain pellejä "housteiksi" (mikä?), vaihtavat biisejä ja alkushowta (muumien mörkö nevöfoget) jopa kauden sisällä sekä keksivät uusia peliasuja moskovalaisen päiväkodin piirrustuskerhon tekeleistä. Sitten myyvät tätä konseptia järkyttävällä ylihinnalla marionetin keuliessa mediassa siitä kuinka ei tarvita lipputuloja.

HYVÄ! Ja matka jatkuu.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Jos itse ottelutapahtumaan keskitytään, niin vaikea keksiä latteampaa tunnelmannostattajaa menneiltä kausilta kuin tuo nykyinen "pre-game show". Sen musiikkisekamelskan (joku get loud -rallatus) keskellä hädin tuskin tajuaa, että Jokerit luistelee kentälle ellei kuuluttaja sitä erikseen mainitsisi. Kenen mielestä tuo on ollut hyvä ajatus?

Ja selvyydeksi etten ole mikään vanhojen aikojen perään haikaileva boomer, vaan ihminen joka arvostaa huoliteltuja kokonaisuuksia. Nykyinen sekasikiö ei ole sellainen.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Saisko se toimiston kultakurkku näistä asioista palautetta sinne päin? Vai käykö niinku organisaatiossa yleensä, että kritiikki vaimennetaan ja lakaistaan maton alle?
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Kärpät vs KalPa
  • 2.32
  • 4.00
  • 2.64
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös