Otteluseurantaketju, 2. Finaali Blues-HIFK 14.4.2011

  • 58 062
  • 230
Tila
Viestiketju on suljettu.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Paha löytää Liivikiltä tuosta jotain itkemistä.

Voi kuule. Jokainen löytää juuri sitä, mitä itse haluaa löytää.

Mun mielestäni, edelleen tylsästi tilanteesta pelkästään puhuen, SM-liigan käytännön mukaan paukkuu 5+20, kun pelaaja loukkaantuu. Ihan sama oliko kiekoton vai kiekollinen ja oliko taklaus vai estäminen. Tämä puidaan joka kerta, kun tulee loukkaantumistilanne ja aina löytyy niitä, joille 5+20 oli yllätys tässä tilanteessa. Mulle kävisi oikein hyvin, että tämä kytky purettaisiin - katsottaisiin tilanne tilanteena. Mutta esimerkiksi Pelaajayhdistys itse haluaa antaa isomman rangaistuksen kun pelaaja loukkaantuu. Mä kuuntelen mieluummin noita, jotka niitä joutuvat ottamaan vastaan kuin kynäteoreetikkoja. Jos homma puretaan, sitten puretaan kunnolla.
 

veeti

Jäsen
Varakkaan taklauksen sijaan enemmän huolestuttaa tuo rotta-Sanen huitominen. Aika helvetin vaarallisen näköisesti heilunut mailansa kanssa, kerran kohteena Mikke, toisella kerralla Peltonen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Kiva kun netistä jaetaan kotisohvalta neuvoja miten noiden, mitkä vetävät oikeasti, pitäisi olla haastattelussa. Netissä ei satu.

Mutta tilanne:
NHL:ssä toi olisi ollut puhdas taklaus kaikinpuolin. Liivik meni syötön perässä ja katsotaan kiekolliseksi.
Ei varmasti olisi ollut puhdas taklaus. NHL:ssä tuomio olisi ollut 2 min estäminen. Näitä on nähty lukuisia tälläkin kaudella, koska viime vuosina linjaukset ovat muuttuneet paljon takavuosista.
 

Nicke50

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos heität kiekon pelaajan toiselta puolelta ja lähdet itse kiertämään toiselta puolelta olet kiekoton pelaaja, jonka estämisestä / taklaamisesta tulee rangaistus. Ei siis ole ihan niin mustavalkoinen tämä "viimeeksi kiekkoon koskenut" -sääntö.

Ok, eli tässä ei sovelleta ns. 3 sekunnin sääntöä? Tilannetta kun tuossa Utuubin videossa ei näy, niin en varsinaisesti tiedä mitä tuossa tapahtuu.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
BOBII Nyholm!!!!!!!!!!

Murmeli: Olisi NHL:ssä varmaankin tullut 2 min estäminen, mutta myös standing ovationit ja paljon vähemmän marinaa. Blues saa kiittää pitkälti Jereä siitä, että ton ympärille tuli hirveä torikokous.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Nyt vaan sormet ristiin, ettei loppuun tule mitään isoja ylilyöntejä ja niistä typeriä loukkaantumisia.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
BOBII Nyholm!!!!!!!!!!

Murmeli: Olisi NHL:ssä varmaankin tullut 2 min estäminen, mutta myös standing ovationit ja paljon vähemmän marinaa. Blues saa kiittää pitkälti Jereä siitä, että ton ympärille tuli hirveä torikokous.
Ehdottomasti juuri näin. Nykyään on kyllä yllättävän varovaiseksi mennyt myös NHL:n linja ja ajoittain melko kevyestikin pistetty miehiä ovesta ulos.

Korpikari ei muuten näissä kahdessa finaalimatsissa ole kovin kummoisia otteita esittänyt ja nyt johti iso virhe HIFK:n 2-0 -maaliin.
 

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
Varakas tekee kaiken oikein.

Liivik ei näe mitään ja Varaks tulee sen verran myöhään, että yllättää Liivikin täysin, mutta kyllähän tuossa selvästi olkapää osuu Liivik leukaan, jonka suerauksen Liivik varmaan puree itseään.

Joo NHL:ssä ei mitään rangaistavaa, liigassa noista tulee aina rangaistus sen ei pitäisi enää yllättää ketään.

Varakas ei siis tee mitään rangaistavaa (jos ei halua saivarella Liivikin kiekottomuudella), mutta huono tuurin takia leukaan kopsahtaa Varakkaan olkapää. Tästä seuraa tuo loukkaantuminen, josta liigassa aina rangaistaan.

Ei tästä nyt kannata alkaa saivartelemaan, hyvä peli siellä on menossa.

IFK näyttää pikkuveljelle miten pelataan kiekkoa.
 

alcoholic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuli katsottua tuo taklaus ja ihan puhdashan se muuten on paitsi, että kiekottomaan osui. 5+20 oli aika kova tuomio ja Kibe 0-3. GO IFK
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mä nyt vieläkin palaan siihen, miltä tilanne näytti pakin kannalta. Hän ei pelaa "ilkeyttään" kiekotonta miestä, vaan koettaa vilpittömästi katkaista HIFK:n hyökkäyksen. Olen nähnyt ihan törkeitä kiekottoman ajeluja ja ne ovat jotain ihan muuta kuin tää pelitilanne.


KIBEEEEE !!!!
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Nyt on kyllä ratkaisun makua ilmassa, toivottavasti Blues antaa tulevissa peleissä vielä hyvää vastusta, ettei ihan 4-0 menisi.
 

Snagari

Jäsen
Ei varmasti olisi ollut puhdas taklaus. NHL:ssä tuomio olisi ollut 2 min estäminen. Näitä on nähty lukuisia tälläkin kaudella, koska viime vuosina linjaukset ovat muuttuneet paljon takavuosista.

Enpä usko. Siellä halutaan pitää kovat ja puhtaat taklaukset pelissä. Joku Phaneuf tuollaisia vetää aika usein eikä niistä boxiin lähdetä. Siellä saa Ruudun Tuomot ja muut kokea kovuutta. Mutta nyt en väännä enää tästä ainakaan tässä ketjussa.

Kuhta 0-3, peli ohi.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Onnittelut Hifkille mestaruudesta. Todella vahvaa pelaamista eikä Bluesilla ole näemmä mitään jakoa.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Jos kiekonta pelaajaa taklaa puhtaasti, niin onko silloin kyseessä estäminen? Voiko estämisestä saada 5+20? Siis jos nyt ihan hypoteettisesti ajatellaan, eikä puhuta tästä Varakkaan tapauksesta?

Hypoteettisesti kiekollisen pelaajan estämisestä/ryntäys + loukkaantuminen po. 2+2min; kiekottoman pelaajan vastaavasta 5+20 prk.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onnittelut Hifkille mestaruudesta. Todella vahvaa pelaamista eikä Bluesilla ole näemmä mitään jakoa.

Noh, eipäs ennakoida. Peli ja sarja ovat vielä pahasti kesken. Hyvältä näyttää, sitä ei voi kieltää. Nyt vaan pää kylmänä, jos/kun Blues pian aloittaa ns. asetelmien haun seuraavaan otteluun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös