Ohjelmassa haastateltu Jason Burke on Al Qaida kirjan kirjoittaja. Voit tsekata lahteiden oikeellisuuden itse jos epailet. Kylla nuo samat faktat voi muualtakin tarkistaa, kunhan nyt laitoin helposti ymmarrettavan clipin niille jotka ovat laiskoja eivatka halua sen pidempaan kaivella.
Pirstosin kirjoituksesi pointin selkeyttämiseksi. Eli pällistelet ylläolevaa samalla kun kirjoitat:Suosittelisin kyllä käymään tämän "WTC"-"keskustelun" siinä surullisenkuuluisassa WTC-ketjussa (ei kai tätä kainoa toivomusta lasketa itse-saastu... korjaan -moderoinniksi?), muuten tästä ketjusta tulee tulee hirvittävän irrelevantti kaikelle järkevälle debatille.
"Surullisenkuuluisa" on sinun mukaasi ketju jossa kyseenalaisia asioita otetaan tapetille ja tuo nimenomaan sinun mielestäsi luultavasti tekee ketjun surullisenkuuluisaksi, mutta itse olet tuohon ketjuun osallistunut erittäin useasti ylläolevalla mukahassuttelevalla, provosoivalla tavalla. Välillä viittaat "empiiriseen ja luonnontieteelliseen" vaikka suurin osa liittyen tuon ketjun tapahtumiin ja suuri osa myös tämän ketjun aiheen tapahtumista pohjautuu vain ja ainoastaan median tiedottamaan ja ristiriitoja on enemmän kuin Real-Barca matsin filmaamis / sukittamisteeman tiimoilta.käsitykseni tosin on, että Osama tapettiin, koska oli väärentänyt kuussa käynnin (yhdestä kuvakulmasta näkyy selvästi kuinka "Neil Armstrongilla" on musta kokoparta), mutta en halua tuoda sitä esille tässä ketjussa, koska sitten se ei loppuisi koskaan.
Oh hoh. Siis tietääkö siellä nyt vasen käsi, mitä oikea tekee? Heittelikö Osama siellä papaatteja vai mistä on kysymys? Ja siis eikö siellä presidentti ja staffi seurannut tapahtumaa suorana lähetyksenä? Uskomatonta sekoilua, toisaalta tiedä sitten, onko se aivan tarkoitushakuista?
PS: Minä, ja kuten varmasti sinäkin voit kirjoittaa kirjan Al-Qaidasta
Me emme kuitenkaan ole yleisesti tunnustettuja Al Qaida asiantuntijoita, ja guardianin lahi-idan kirjeenvaihtajia. Jason Burke tiedetaan Al Qaida ekspertiksi ympari maailman, meita ei. Voit tietysti tarkistaa hanen vaitteidensa paikkansapitavyyden.
Edelleen odotan vastausta kysymykseeni.
Dokumentti on BBC:n tekema ja esittama, kuuluu sarjaan "Power of nightmares" ja sen osaan "Shadow in the cave". Jos haluat mieluummin lukea ohjelman transcriptin, se loytyy taalta.
Aiotko nyt vastata minun esittamiini kysymyksiin?
Toivottavasti teet sen yhta kattavasti.
Kysyin vain, että onko tämä BBC:ssä esitetty TV-ohjelma, vai onko tämä BBC:n raportti (eli totuus).
BBC:n tuottama ja esittama dokumenttisarja. Mutta ei se tietysti siita viela mitaan totuutta tee vaikka se onkin BBC:n tekema ja esittama, oli se sitten raportti tai dokumentti. BBC on toki arvostettu mediajatti, mutta ei se mikaan tayden totuuden torvi ole kuten voidaan havaita vaikka viikon takaisesta artikkelista koskien perussuomalaisten vaaliohjelman sisaltoa. Tai ennakkotietoa WTC-7:n romahduksesta. Kylla nekin jonkun leipaa syo ja lauluja laulaa.
Tämä olikin pointtini, varsinkin kun kyseinen linkki sanoo jo, että BBC sanoo, että mitään Al-Qaidaa ole edes olemassakaan, jota taas Jason Burke ei sano.
Onhan BBC esittänyt myös 9/11 salaliitto-ohjelman, joten sen takiakin kysyin, että onko kyseessä ohjelma vai raportti.
Summa summarum, kiitoksia kuitenkin tuosta Power of Nightmares linkistä. En olekaan nähnyt, vaikuttaa mielenkiintoiselta, joten tästähän tulee vielä hyvä dokumentti-ilta. *cheers*
minun on valttamatonta puuttua niihin vaitteisiin koska olen selvasti tutustunut aiheeseen vaittajaa paremmin. Virheelliset kasitykset on hyva korjata jotta ihmiset voivat luoda informoidumpia mielipiteita. Omiani en halua heille pakkosyottaa, se on median tapa toimia.
Ei psychodad tietääkseni pitänyt mitään yhtä skenaariota oikeana totuuksena, kuten suurin osa länsimaiden ja USA:n ihmisistä tällä hetkellä pitää. Hän kyseenalaistaa. Nämä dokumentit kyseenalaistavat. Ihmiset uskovat liian helposti, mitä heille syötetään - siitä on kyse.Etko sinakin ole perustanut uskomuksesi, vakaumuksesi ja ideologiasi myoskin mediaan, toisten henkiloiden mielipiteisiin ja propagandaan jotka vain sattuvat olemaan painvastaisia vaittelemasiesi henkiloiden kanssa? Kasittaakseni syytat nyt muita henkiloita siita mihin itsekin syyllistyt. Kerrot jatkuvasti kuinka mikakin dokumentti/sarja/tutkimus on hyvaksi, nojaat muiden henkiloiden lausuntoihin seka kertomuksiin. Ottamatta sen enempaa kantaa tahan itse asiaan totean hyvinkin nuivasti sellaisen nakokannan jossa kyse on lopulta vain ja ainoastaan mielipiteista.
Ei psychodad tietääkseni pitänyt mitään yhtä skenaariota oikeana totuuksena, kuten suurin osa länsimaiden ja USA:n ihmisistä tällä hetkellä pitää. Hän kyseenalaistaa. Nämä dokumentit kyseenalaistavat. Ihmiset uskovat liian helposti, mitä heille syötetään - siitä on kyse.
Osama on toki tunnustanut osuutensa iskuihin
Eipä tuon Osaman pidättäminen niin kauhean vaikeaa olisi luullut olevan, kun kerran nyt paljastunut tieto, että Osama oli murhahetkellä aseeton.
Olisi mielenkiintoista tietää millaista vastarintaa aseettomana teki etteivät raavaat sotilaat saaneet pappaa kuriin.
Olen aina ollut Usa:n maailmapoliisi-asennetta vastaan ja sitä vastaan, että se maa saa häärätä vapaasti ilman pahempia kritiikkiä. Nähtävästi leipä ja sirkushuvit ovat pitkälti vaientaneet sen. Ovelaa. EU:n johtajistossakin Naton pomo!Eikö mikään kello kalkata kellään Amerikan puolustajalla?Tässä mitään salaliittoja tarvita, vaan kykyä ajatella millä systeemillä maailmaa tällä hetkellä hallitaan.
Eipä tuon Osaman pidättäminen niin kauhean vaikeaa olisi luullut olevan, kun kerran nyt paljastunut tieto, että Osama oli murhahetkellä aseeton.
Olisi mielenkiintoista tietää millaista vastarintaa aseettomana teki etteivät raavaat sotilaat saaneet pappaa kuriin.
En ymmärrä, okei jos Osama oli aseeton niin onhan suora ampuminen radikaalia mutta tietäen tuollaisen ammattitappo tiimin toiminnan niin Osamalta ei vaadita kuin uhkaavat sanat tai jotain vastaavaa elettä niin luoti päähän. Oikein mun mielestä, jätkä on pakoillut ihan tarpeeksi ja pidätyksen jälkeen vielä alettaisiin pesemään sen palleja sellissä? Öh?