Mainos

Osama Bin Laden kuollut

• 67 296
  • 431

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Pian selviää, että Bin Laden ei antanut sille HIFK-paitaiselle pizzalähetille tippiä ja se tulkittiin vastarinnaksi. Kuula kalloon.

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Ohjelmassa haastateltu Jason Burke on Al Qaida kirjan kirjoittaja. Voit tsekata lahteiden oikeellisuuden itse jos epailet. Kylla nuo samat faktat voi muualtakin tarkistaa, kunhan nyt laitoin helposti ymmarrettavan clipin niille jotka ovat laiskoja eivatka halua sen pidempaan kaivella.

Vastaisitko kysymykseeni?

Ja siellähän olisi voitu haastatella monta muutakin Al-Qaida -kirjojen kirjottajia.

PS: Minä, ja kuten varmasti sinäkin voit kirjoittaa kirjan Al-Qaidasta

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Suosittelisin kyllä käymään tämän "WTC"-"keskustelun" siinä surullisenkuuluisassa WTC-ketjussa (ei kai tätä kainoa toivomusta lasketa itse-saastu... korjaan -moderoinniksi?), muuten tästä ketjusta tulee tulee hirvittävän irrelevantti kaikelle järkevälle debatille.
Pirstosin kirjoituksesi pointin selkeyttämiseksi. Eli pällistelet ylläolevaa samalla kun kirjoitat:

käsitykseni tosin on, että Osama tapettiin, koska oli väärentänyt kuussa käynnin (yhdestä kuvakulmasta näkyy selvästi kuinka "Neil Armstrongilla" on musta kokoparta), mutta en halua tuoda sitä esille tässä ketjussa, koska sitten se ei loppuisi koskaan.
"Surullisenkuuluisa" on sinun mukaasi ketju jossa kyseenalaisia asioita otetaan tapetille ja tuo nimenomaan sinun mielestäsi luultavasti tekee ketjun surullisenkuuluisaksi, mutta itse olet tuohon ketjuun osallistunut erittäin useasti ylläolevalla mukahassuttelevalla, provosoivalla tavalla. Välillä viittaat "empiiriseen ja luonnontieteelliseen" vaikka suurin osa liittyen tuon ketjun tapahtumiin ja suuri osa myös tämän ketjun aiheen tapahtumista pohjautuu vain ja ainoastaan median tiedottamaan ja ristiriitoja on enemmän kuin Real-Barca matsin filmaamis / sukittamisteeman tiimoilta.

Mutta ei, hyvä että toit tämänkin näkemyksesi tuosta esiin, palautit mieleen nuo absurdit ja ketjuun kuulumattomat letkautukset joilla osallistuit aiheen puimiseen prosentilla 0,0, useasti.

Mitä tähän ketjuun tulee on turha toitottaa mitään radikaalia vasta-argumenttia niille jotka uskovat esim. Al-Qaidan olemassaoloon ja Bin Ladenin osallisuuten tähän ja tuohon mutta itse kummastelen lähinnä juuri tälläkin sivulla mainittuja ristiriitoja tiedoittamisessa ja myös outoja suuntia, joihin media yrittää aiheen ympärillä vellovaa polemiikkia viedä. Ei itselle auennut esim tuon "käytti naista kilpenä"- uutisoinnin pointti ollenkaan.

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Oh hoh. Siis tietääkö siellä nyt vasen käsi, mitä oikea tekee? Heittelikö Osama siellä papaatteja vai mistä on kysymys? Ja siis eikö siellä presidentti ja staffi seurannut tapahtumaa suorana lähetyksenä? Uskomatonta sekoilua, toisaalta tiedä sitten, onko se aivan tarkoitushakuista?

CNN kertoo seuraavaa:

Abbottabad, Pakistan (CNN) -- Osama bin Laden was not armed but did put up resistance when U.S. forces entered the compound he was in and killed him, White House spokesman Jay Carney said Tuesday.

Providing some new details of the events that transpired early Monday in Pakistan, Carney said U.S. Navy SEALS went floor-to-floor clearing the three-story compound where bin Laden's family lived along with others.

Three people were killed on the first floor, including a woman, Carney said.

U.S. forces then moved upstairs where they found bin Laden in a room with a woman believed to be his wife -- both unarmed, Carney said. She rushed the U.S. forces and was shot in the leg but not killed. Bin Laden resisted and was shot and killed, Carney said.

When asked Tuesday why the decision was made to shoot and kill bin Laden if he was not armed, Carney responded that "he resisted" and that the U.S. personnel "handled themselves with the utmost professionalism." He did not explain how bin Laden resisted.

Bin Laden unarmed when killed, White House says - CNN.com

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
PS: Minä, ja kuten varmasti sinäkin voit kirjoittaa kirjan Al-Qaidasta

Me emme kuitenkaan ole yleisesti tunnustettuja Al Qaida asiantuntijoita, ja guardianin lahi-idan kirjeenvaihtajia. Jason Burke tiedetaan Al Qaida ekspertiksi ympari maailman, meita ei. Voit tietysti tarkistaa hanen vaitteidensa paikkansapitavyyden.

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Me emme kuitenkaan ole yleisesti tunnustettuja Al Qaida asiantuntijoita, ja guardianin lahi-idan kirjeenvaihtajia. Jason Burke tiedetaan Al Qaida ekspertiksi ympari maailman, meita ei. Voit tietysti tarkistaa hanen vaitteidensa paikkansapitavyyden.

Edelleen odotan vastausta kysymykseeni.

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Edelleen odotan vastausta kysymykseeni.

Dokumentti on BBC:n tekema ja esittama, kuuluu sarjaan "Power of nightmares" ja sen osaan "Shadow in the cave". Jos haluat mieluummin lukea ohjelman transcriptin, se loytyy taalta.

Ohjelmassa haastatellun Jason Burken tiedot loytyy taalta, jos epailyttaa miehen tiedot kyseisesta "organisaatiosta".

Aiotko nyt vastata minun esittamiini kysymyksiin?

Toivottavasti teet sen yhta kattavasti.

Viimeksi muokattu:

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Wikileaks julkaisi 25. huhtikuuta tietoja, joiden mukaan Al Qaidalla olisi hallussaan ydinase (mielenkiintoista kun ei Saddamilla ollut) jossain Euroopan maaperällä. Järjestö on Wikileaksin mukaan uhannut käyttää sitä, mikäli Osama Bin Laden vangitaan tai tapetaan.

Totta tai ei, niin kova henkinen sodankäynti tämän 'muslimiterrorismin' nimissä käydään, mikä nyt on ollut toki selvä suuntaus 9/11-iskujen jälkeen.

wikileaks-al-qaida-has-nuclear-weapons.html

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dokumentti on BBC:n tekema ja esittama, kuuluu sarjaan "Power of nightmares" ja sen osaan "Shadow in the cave". Jos haluat mieluummin lukea ohjelman transcriptin, se loytyy taalta.

Aiotko nyt vastata minun esittamiini kysymyksiin?

Toivottavasti teet sen yhta kattavasti.

Olen lukenut Jason Burkenkin asioita, ja olen siinä mielessä aivan samaa mieltä, että Al-Qaida on oikeasti pienempi kuin mitä annetaan ymmärtää mediassa. Tarkoitan, että voihan niitä terrori-iskuja tehdä, mm. minä tai sinä, ja sanotaan sitten kuuluvamme Al-Qaidaan.

Minä en missään vaiheessa tuominnut Jason Burken kirjoituksia. Kysyin vain, että onko tämä BBC:ssä esitetty TV-ohjelma, vai onko tämä BBC:n raportti (eli totuus).

Fordél

Jäsen
Mulla ei ole kyllä mitään tietoa siitä oliko Osama bin Laden WTC-iskujen takana tai missä muissa iskuissa on ollut mukana. Olen niissä asioissa vain länsimaisen median tietojen varassa kuten valtaosa meistä muistakin. Silti me väitämme kiven kovaan tiettyjä juttuja Osamastakin. Jännää.

Hänen kuolemastaankin mun on hyvin vaikea mitenkään iloita. En osaa iloita ihmisen kuolemasta. En tosin surekaan hänen kuolemaansa. Olisin toivonut, että hänet olisi saatu elävänä kiinni ja hän olisi saanut edes jollain tapaa puolueettoman oikeudenkäynnin. Se olisi toki ollut todella raskas prosessi ja nyt päästiin siltä kannalta todella helpolla.

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Kysyin vain, että onko tämä BBC:ssä esitetty TV-ohjelma, vai onko tämä BBC:n raportti (eli totuus).

BBC:n tuottama ja esittama dokumenttisarja. Mutta ei se tietysti siita viela mitaan totuutta tee vaikka se onkin BBC:n tekema ja esittama, oli se sitten raportti tai dokumentti. BBC on toki arvostettu mediajatti, mutta ei se mikaan tayden totuuden torvi ole kuten voidaan havaita vaikka viikon takaisesta artikkelista koskien perussuomalaisten vaaliohjelman sisaltoa. Tai ennakkotietoa WTC-7:n romahduksesta. Kylla nekin jonkun leipaa syo ja lauluja laulaa.

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
BBC:n tuottama ja esittama dokumenttisarja. Mutta ei se tietysti siita viela mitaan totuutta tee vaikka se onkin BBC:n tekema ja esittama, oli se sitten raportti tai dokumentti. BBC on toki arvostettu mediajatti, mutta ei se mikaan tayden totuuden torvi ole kuten voidaan havaita vaikka viikon takaisesta artikkelista koskien perussuomalaisten vaaliohjelman sisaltoa. Tai ennakkotietoa WTC-7:n romahduksesta. Kylla nekin jonkun leipaa syo ja lauluja laulaa.

Tämä olikin pointtini, varsinkin kun kyseinen linkki sanoo jo, että BBC sanoo, että mitään Al-Qaidaa ole edes olemassakaan, jota taas Jason Burke ei sano.

Onhan BBC esittänyt myös 9/11 salaliitto-ohjelman, joten sen takiakin kysyin, että onko kyseessä ohjelma vai raportti.

Summa summarum, kiitoksia kuitenkin tuosta Power of Nightmares linkistä. En olekaan nähnyt, vaikuttaa mielenkiintoiselta, joten tästähän tulee vielä hyvä dokumentti-ilta. *cheers*

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Tämä olikin pointtini, varsinkin kun kyseinen linkki sanoo jo, että BBC sanoo, että mitään Al-Qaidaa ole edes olemassakaan, jota taas Jason Burke ei sano.

Onhan BBC esittänyt myös 9/11 salaliitto-ohjelman, joten sen takiakin kysyin, että onko kyseessä ohjelma vai raportti.

Summa summarum, kiitoksia kuitenkin tuosta Power of Nightmares linkistä. En olekaan nähnyt, vaikuttaa mielenkiintoiselta, joten tästähän tulee vielä hyvä dokumentti-ilta. *cheers*

BBC on esittanyt 9/11 salaliitto-ohjelman mutta kyseessa oli ihan tyylipuhdas hitpiece, ei mikaan dokumentti jossa yritettiin oikeasti loytaa vastauksia. Varmasti nayttaa asiaan perehtymattomalle ihan hyvalta dokumentilta jossa ammutaan alas kaikki vaitteet, mutta asiaan enemman perehtynyt vastavaittaja (eli joku allekirjoittanutta vastaava "foliohattu") olisi ampunut tuon dokumentin tayteen reikia, lonkalta. Sita mahdollisuutta tuskin kenellekaan tarjotaan BBC:n kanavalla mutta netista tietysti loytyy vastineita.

Eipa kesta, toivottavasti on sinulle mielenkiintoinen. Kolme tuntia tuo kestaa.

En minakaan muuten sano etteiko nykyaan voisi olla joku "Al Qaida" olemassa. Mutta on pakko puuttua asiaan kun ihmiset puhuvat Al Qaidasta kuin se olisi jonkun henkilon perustama ja yllapitama lahko tai jarjesto, koska sita se ei missaan nimessa alunperin ollut. Jokainen voi etsia itse tietoa ja valaista itseaan siita mita Al Qaida on ollut ja on nykyaan, mutta kaikkein suurimmat virheet on syyta oikoa heti.

Edelleenkaan en ole ollenkaan pahoillani Bin Ladenin kuolemasta, mutta pidan tarkeana etta pysytaan totuudessa ja tuomitaan sen perusteella mita han oli, ei sen perusteella mita jotkut tahot haluavat meille myyda ilman mitaan nayttoa. Kun naen vaitteita "Osama nyt kuitenkin oli Al Qaidan perustaja ja johtaja" tai "Al Qaida kuitenkin ne iskut suoritti", minun on valttamatonta puuttua niihin vaitteisiin koska olen selvasti tutustunut aiheeseen vaittajaa paremmin. Virheelliset kasitykset on hyva korjata jotta ihmiset voivat luoda informoidumpia mielipiteita. Omiani en halua heille pakkosyottaa, se on median tapa toimia.

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
minun on valttamatonta puuttua niihin vaitteisiin koska olen selvasti tutustunut aiheeseen vaittajaa paremmin. Virheelliset kasitykset on hyva korjata jotta ihmiset voivat luoda informoidumpia mielipiteita. Omiani en halua heille pakkosyottaa, se on median tapa toimia.

Etko sinakin ole perustanut uskomuksesi, vakaumuksesi ja ideologiasi myoskin mediaan, toisten henkiloiden mielipiteisiin ja propagandaan jotka vain sattuvat olemaan painvastaisia vaittelemasiesi henkiloiden kanssa? Kasittaakseni syytat nyt muita henkiloita siita mihin itsekin syyllistyt. Kerrot jatkuvasti kuinka mikakin dokumentti/sarja/tutkimus on hyvaksi, nojaat muiden henkiloiden lausuntoihin seka kertomuksiin. Ottamatta sen enempaa kantaa tahan itse asiaan totean hyvinkin nuivasti sellaisen nakokannan jossa kyse on lopulta vain ja ainoastaan mielipiteista.

Etko sinakin ole perustanut uskomuksesi, vakaumuksesi ja ideologiasi myoskin mediaan, toisten henkiloiden mielipiteisiin ja propagandaan jotka vain sattuvat olemaan painvastaisia vaittelemasiesi henkiloiden kanssa? Kasittaakseni syytat nyt muita henkiloita siita mihin itsekin syyllistyt. Kerrot jatkuvasti kuinka mikakin dokumentti/sarja/tutkimus on hyvaksi, nojaat muiden henkiloiden lausuntoihin seka kertomuksiin. Ottamatta sen enempaa kantaa tahan itse asiaan totean hyvinkin nuivasti sellaisen nakokannan jossa kyse on lopulta vain ja ainoastaan mielipiteista.
Ei psychodad tietääkseni pitänyt mitään yhtä skenaariota oikeana totuuksena, kuten suurin osa länsimaiden ja USA:n ihmisistä tällä hetkellä pitää. Hän kyseenalaistaa. Nämä dokumentit kyseenalaistavat. Ihmiset uskovat liian helposti, mitä heille syötetään - siitä on kyse.

Tuljakov

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, PaKa
Se tässä vähän itseäni ihmetyttää, että jos kerran Osamalla ei ollut isompaa roolia käytännön toiminnassa, niin mikä järki oli tehdä koko nouto? Meneekö pelkästään poliittisten tarkoitusperien piikkiin?

Tuon seurauksena kuvittelisin kuitenkin jatkossa kuolevan enemmän ihmisiä kuin mitä olisi kuollut ilman. Ei kai pelkkä kosto itsessään voi olla syy, jos muutamakin ihmishenki yllättävissä paikoissa lähtee sen seurauksena. Olisivat antaneet papan eläköityä ja unohtua hissukseen sen sijaan, että tekivät ukosta marttyyrin.

Hämeen-Anttila ja Koskenniemi YLE:n aamulähetyksessä: Professorit arvostelevat Yhdysvaltoja bin Ladenin surmasta

Viimeksi muokattu:

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Ei psychodad tietääkseni pitänyt mitään yhtä skenaariota oikeana totuuksena, kuten suurin osa länsimaiden ja USA:n ihmisistä tällä hetkellä pitää. Hän kyseenalaistaa. Nämä dokumentit kyseenalaistavat. Ihmiset uskovat liian helposti, mitä heille syötetään - siitä on kyse.

Nyt sinulta on mennyt aika lahjakkaasti pointti ohitse. Ja uskon vakaasti ettet tieda ollenkaan mita mielta USA:n ihmiset tasta oikeasti ovat. Joten annetaan tama olla, lue viestisi uudelleen ja mieti voisiko kirjoittamasi kirjoitus kaantya itseaan vastaan ja toimia myos toisinpain.

Osama on toki tunnustanut osuutensa iskuihin

Minä luulen, että lähikuukausien aikana vähintään sadat, ehkä jopa tuhannet amerikkalaismiehet tulevat tunnustamaan amerikkalaisissa juottoloissa vastakkaisen sukupuolen edustajille olleensa se kaveri, joka ampui Osaman. En pidä tunnustusta siis sinällään kovin vahvana näyttönä.

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei tätä ketjua ehdi eikä jaksa alusta lukea,mutta laitanpa vain oman näkemykseni asiasta. Olen varma siitä, että Osama on ollut kuolleena jo kauan, eikös sillä ollut vakava sairauskin, joka vaati jatkuvaa lääkärihoitoa ja modernia lääketiedettä. Jossain Afganistanissa tuskin on niin korkeaa hoitolaatua,vai liekö tämä vain sitä mielikuvaa, minkä tuosta takapajuisesta hikilästä on saanut.

Jenkeille on ollut hyvä juttu pitää Osamaa hengissä ja näin pelotella maailmaa ns. terrorismilla ja ihmeesti melkein kaikessa on ollut tämä suuri "Saatana"Osama mukana. Miten ihmeessä ehtikään joukkoineen niin moneen suureen tapahtumaan.Ehei, tämän hengissä pito mediassa palveli ainoastaan Usa:n omia tarkoitusperiä niin kauan kuin palveli. Kun asia ei enää ollut tärkeä, jouti Osamakin mennä. Mukavasti haudattiin Islamilaisin menoin mereen. Kiva kiva. Ammuttiin kuin koira ja oikein uskonnolliset hautajaiset, joista lähteinä ainoastaan jenkkien antamat "faktat". Oletteko te oikeasti noin aivopestyjä?Mä en usko pätkääkään tollaiseen ja mielelläni luenkin kirjallisuutta sen median valmiiksi pureskellun tiedonvälityksen lisäksi, että saisin laajemman näkökulman asioihin. Aivoja nääs saa käyttää muuhunkin kuin valmiiksi syötettyyn propagandaan, mutta välillä joutuu näkemään vaivaa, että näkee muutakin perspektiiviä asioihin. Sitä vaivaahan monet eivät jaksa nähdä, valitettavasti.

Olen aina ollut Usa:n maailmapoliisi-asennetta vastaan ja sitä vastaan, että se maa saa häärätä vapaasti ilman pahempia kritiikkiä. Nähtävästi leipä ja sirkushuvit ovat pitkälti vaientaneet sen. Ovelaa. EU:n johtajistossakin Naton pomo!Eikö mikään kello kalkata kellään Amerikan puolustajalla?Tässä mitään salaliittoja tarvita, vaan kykyä ajatella millä systeemillä maailmaa tällä hetkellä hallitaan.

Nyt on alettu väläyttelemään Osaman osuutta New Yorkin torneihinkin. Nice!Nielkää puolustajat tämäkin. Mua ainakin raivostuttaa, että joku maa saa tehdä mitä mielii ja ruskeakielisiä löytyy. Entisestä N-liitosta on kyllä aineistoa pilvinään salatuista arkistoista, jotta nähdään miten kaameaa siellä on ollut. Missä on jenkkien vastaava?Vai väittääkö joku, ettei sellaista siltä "pulmuselta"löydy. Sietää miettiä MIKSI asioista saadaan vain puolittaiset kuvat. Niinpä.

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Eipä tuon Osaman pidättäminen niin kauhean vaikeaa olisi luullut olevan, kun kerran nyt paljastunut tieto, että Osama oli murhahetkellä aseeton.

Olisi mielenkiintoista tietää millaista vastarintaa aseettomana teki etteivät raavaat sotilaat saaneet pappaa kuriin.

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Mitä iloa siitä pidättämisestä olisi ollut?

En ymmärrä, okei jos Osama oli aseeton niin onhan suora ampuminen radikaalia mutta tietäen tuollaisen ammattitappo tiimin toiminnan niin Osamalta ei vaadita kuin uhkaavat sanat tai jotain vastaavaa elettä niin luoti päähän. Oikein mun mielestä, jätkä on pakoillut ihan tarpeeksi ja pidätyksen jälkeen vielä alettaisiin pesemään sen palleja sellissä? Öh?

Kuva esille vaan ja lisää rättipäitä tappamaan! Osaman osallisuus moniin terroritekoihin on selvä ja oli syystäkin etsityin mies pitkän aikaa. Vaikka hänet nyt tapettiin niin jäi sinne vielä monia muitakin "hienoja miehiä" etsittäväksi.

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Eipä tuon Osaman pidättäminen niin kauhean vaikeaa olisi luullut olevan, kun kerran nyt paljastunut tieto, että Osama oli murhahetkellä aseeton.

Olisi mielenkiintoista tietää millaista vastarintaa aseettomana teki etteivät raavaat sotilaat saaneet pappaa kuriin.

Onhan tässä vielä se mahdollisuus, että tässä olisi käynyt kuiten mediassakin on kirjoitettu, että henkivartijansa olisi ampunut hänet, mutta toisaalta tuokin olisi ristiriidassa se kanssa mitä Valkoinen Talo kertoi...

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Olen aina ollut Usa:n maailmapoliisi-asennetta vastaan ja sitä vastaan, että se maa saa häärätä vapaasti ilman pahempia kritiikkiä. Nähtävästi leipä ja sirkushuvit ovat pitkälti vaientaneet sen. Ovelaa. EU:n johtajistossakin Naton pomo!Eikö mikään kello kalkata kellään Amerikan puolustajalla?Tässä mitään salaliittoja tarvita, vaan kykyä ajatella millä systeemillä maailmaa tällä hetkellä hallitaan.

Ellei USA ole maailman johdossa niin Kiina tai Venäjä on. Parempi näin minusta, vaikka ei ehkä hyvin. USA käytännössä jatkaa samaa politiikkaa kuin brittiläinen imperiumikin eli pitää yllä perinteiseen anglosaksiseen tapaan vapaakauppaa ja maailman meriteitä sekä harrastaa niin suoraa kuin epäsuoraakin kolonialismia. Ei ihan hyväkään, vaikka osin kyllä, mutta vaihtoehtona tälle politiikalle ei ole YK:n johtama pasifistinen paratiisi vaan Kiinan kommunistisen puolueen politbyroo tai Kreml. You takes your pick.

J.Petke

Jäsen

HAH

Meinaat, että Osama sanoi yhden sanan vastaan jolloin tuli kuula kalloon? Se on aika eri asia miettiä asiaa Jatkoajassa kuin siellä oikeassa talossa oikean operaation aikana.

Kiukutteli ja heittäytyi lötkönä lattialle. Eiköhän tuolla asunnossa ole aseita ollut ja ehkä hän on tavoitellut niitä. Tai sitten vaikka yrittänyt päästä käsiksi kranaattiin tai ehkä tavoitellut jotain laukaisinta muistuttavaa esinettä?

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En ymmärrä, okei jos Osama oli aseeton niin onhan suora ampuminen radikaalia mutta tietäen tuollaisen ammattitappo tiimin toiminnan niin Osamalta ei vaadita kuin uhkaavat sanat tai jotain vastaavaa elettä niin luoti päähän. Oikein mun mielestä, jätkä on pakoillut ihan tarpeeksi ja pidätyksen jälkeen vielä alettaisiin pesemään sen palleja sellissä? Öh?

Niin, yksi länsimaisen demokratian pääteeseistähän on, että jokaisella on mahdollisuus puolustautua oikeuden edessä ennen tuomiotansa. Tätähän meille on tankattu. Kenenkään nappituomiosta ei päätä lauma Navy-Sealeja paikan päällä. Sehän on USA:n kuulemma erottanut näistä barbaareista ja raakalaisista.

Sitä paitsi USA:n oma johto on myös syyllinen rikoksiin ihmiskuntaa kohtaan. Jos haluaa lisätietoa, niin esim. Irakilaiset varmasti mielellään antavat.

Ja en vihaa USA:ta tai suosi islaminuskoisia. Molemmista löytyy hyvät ja huonot esimerkkinsä. Kaikenlainen kansankiihotus tuli se sitten mistä hyvänsä on pahasta. Pidän vapautta omaan ajatteluun todellisena demokratiana ja tällainen vastapuolen demonisoiminen ei ole sitä.

Läpi historian on esimerkkejä propagandan voimasta, viimeisin ja isoin varmasti kaikille tuttu Natsi-Saksa. Se, että kylmästi toivotaan lisää rättipäitä tapettavaksi edustaa mielestäni juuri sitä että tämä demonisoiminen on mennyt läpi.

Itse Osamaan vielä, varmuuden vuoksi ja sen välttämiseksi, että minut tulkittaisiin jotenkin väärin. Miehen epäillään syyllistyneen rikoksiin joita en puolustele millään tavalla. Ne ovat hirveitä, viattomiin ihmisiin kohdistuneita. Tarkoituksena levittä kauhua ympäriinsä ja sinällään vaikuttaa vielä suuremman ihmislauman elämään välillisesti. Sitähän terrorismi on.

Mutta kuolemantuomiot ovat siittä huolimatta eri porukan duunia kuin jonkun Navy-Seal lauman.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy