No, laitanpa minäkin omasta vinkkelistäni ja käyttötapani pohjalta huomiota. Kirjeen voisi aloitta: hyvä telia...
katselen siis pc.llä ja win 10 käyttiksellä ja 100/100 kuidulla ja käyttäen nimenomaan telia tv appia.
Käyttöliittymä on mielestäni jotenkin kökkö ja graafinen värimaailma no, vanhanaikaisen oloinen. Mikäli olisi mahdollisuus käyttäjällä valita edes joistain ulkoasuvaihtoehdoista, pitäisin sitä edistyksenä ja asiakaspalveluna.
En ollut ihan tyytyväinen hallintatyökäluihin ja valikoiden käytettävyyteen, mutta tämä saattaa johtua rakennelman keskeneräisyydestä. Ensikertalaisena jouduin jonkinverran käyttämään yritä ja erehdy metodia löytääkseni palvelun ominaisuuksia. Toki nämä ajan kanssa oppii, mutta palveluiden käytettävyyden parantaminen ei liene vastenmielistä Telialle, luulen.
sain siis homman toimimaan. Kuvan laatu jostain syystä heittelehti jossain random syklissä hyvästä suttuun, mutta ei ollut katsomiskelvotonta, jos ei nyt karkkiakaan. Oletan, että tämä johtui homman testaamisesta ja tuotantotiimin tet harkoista. Luulen, että sama ilmiö toistui myös studio - ja haastattelutilanteissa äänien kanssa, joissa sekä host, että haastateltava puhuivat omiin mikkeihinsä. Ongelma oli, että aina kun toinen lopetti ja toinen aloitti, sen hiljaa olleen linja oli dempattu, eikä tekniikka osannut aukoa niitä oikea aikaisesti, niinpä lähes kaikista puheenvuoroista jäi osa kuulematta, sen lisäksi, että se ärsytti, saattoi myös jotain ihan asiatietoakin mennä seuraajalta ohi.
Sitten ihan oikeasti kiiruusti korjattava toiminnallisuuden bugi tuli eteen ihan vahingossa. Jonkun pelin aikana huomasin, että minulla olikin akuutisti puuhailtavaa toisen sovelluksen parissa ja aikomus oli siirtää peli hetkeksi työkalupalkkiin, niin sehän perkele katkesi koko striimi siihen paikkaan. Ei kai se näin ole suunniteltu ja tarkoitettu?
Finaalia en voinut sitten katsastaa suorana, vaan kodin päässä harjoittelun kruunuksi piti seurata se jälkeenpäin. Sain hiukkasen verran kärsivällisyysrajan yli tehdä puuhaa, että yleensä jostain löysin sen finaalin tallenteen ja koska JYP ei siellä pelannut kärsin stoalaisesti sen, että ratkaisut jäi tallenteen loppumisen vuoksi kesken ottelun näkemättä, vaan jos moiseen joutuu uudestaan törmäämään oman joukkueen pelin kohdalla, saatan ruveta isiksen päälliköksi ja tulla räjäyttämään koko Telian taivaan tuuliin. No, koska olen sopuisa ja rauhaa rakastava luonne annan tietenkin liigan alkuun asti siimaa, uskoen kaiken olevan kohdillaan 14.9.
Ihan oikeasti, edelleen uskon, että turhaa ei ole luvattu, vaan homma paranee rutkasti entiseen nähden, kunhan paranisi parahiksi, olisin tyytyväinen.