Keskustelu on käynyt vilkkaana heti perjantaista Pitsiturnauksen alusta lähtien ja hyvä niin. Kaikki kommentit luetaan ja huomioidaan, kun sitä varten täälläkin palstalla ollaan että saadaan ihmisiltä ideoita ja kehitysehdotuksia. Täältä liikkuu palautteet suoraan meidän Liigan ja Telia TV -palvelun kehitystiimeihin.
Pitsiturnauksesta muutama sana näin jälkeenpäin. Täältä kommenteista pystyi päättelemään, että Windows 10 käyttäjillä Telia TV -sovellus toimi varsin hyvin ja samoin Telia TV -digiboksin kautta kuva oli hyvä. Monilta tuli myös palautetta Chromecastin ja Apple TV:n puolelta, että homma toimi hienosti. Isossa kuvassa haasteellisimmat tekniikat oli meidän tv.telia.fi sivuston kautta selaimella pelejä katsoneet ja telkkareiden/digiboksien sisäänrakennettuja cast tekniikoita käyttävät. Näitä sisäänrakennettuja cast / chromecast tekniikoille ei ole virallista tukea meidän kautta ja siitä syystä saattavat olla ongelmallisia. Usein haasteet aiheutuu siitä, että näistä ei saa esimerkiksi säädettyä 50Hz tilaa käyttöön, joka on kriittinen juurikin urheilulähetyksien kannalta. Virallisessa Chromecast laitteessa näitä säätöjä pystyy tekemään ja se on myös meiltä virallisesti tuettu ja toimivaksi testattru, joten suositellaan sen käyttöä.
Nettiselaimen kautta haasteita huomanneilta pyytäisin hieman apua, jotta saadaan viestiä meidän kehityspuolelle ja pääsevät paremmin tutkimaan asiaa. Mikäli sinulla siis pätki, hyytyi tai oli jotakin kuvanlaadullista ongelmaa nettiselaimen kautta katsottaessa, niin pyytäisin laittamaan mahdollisimman tarkat tiedot laitteistosta meille, niin päästään asiaan kiinni. Näitä voisi välittää tähän ketjuun tai yksityisviestillä täällä Jatkoajassa. Tietoina kaivattaisiin, millainen nettiyhteys on käytössä ja mahdollisimman tarkat tiedot omasta laitteesta, eli minkä merkkinen ja tehoinen kone on kyseessä. Mitä tarkemmat speksit koneesta, niin sen parempi. Kiitokset jo etukäteen kaikille, jotka toimittavat tietoja!
Pitsiturnauksen pelien tallenteet
Valitettavasti tallenteiden osalta on tapahtunut jotakin ja osa näistä ei siis toimi. Tämä tilanne on meillä selvityksessä, että saadaanko tilanne vielä jälkeenpäin korjattua, mutta kerron tästä myös kun saadaan asiaan varmuus. Jatkossa tähänkin kiinnitetään huomiota, kun preseason etenee ja kausi lähestyy.
Niko / Telia