Mun pointti ei ole vähätellä niitä, jotka ovat kohdanneet asiassa ongelmia, mutta mun korvaan särähtää todella vahvasti se, että toista osapuolta syytetään valehtelusta, kun siitä ei ole muuta kuin oma epäilys. On hyvin mahdollista, että ongelma koskee esim. kaikkia Android-asiakkaita, tai vaikka kaikkia Win7-asiakkaita. Ja yhtä lailla on mahdollista, että valtaosa Telian asiakkaista ei ole tiennyt näiden kanavien ilmaisesta näkyvyydestä viikonloppuna, ja niistä jotka tiesivät osalla (mahdollisesti suurella osalla) on ollut ongelmia, mutta näistä vain pieni osa on raportoinut asiasta. Esim. siksi etteivät kehtaa valittaa ilmaisesta. Itse valittaisin, mutta kaikki eivät. Näin ollen Telialla olisi aidosti tiedossa vain pienehkö määrä, esim. muutama sata, ongelmatapausta. Jos oletetaan, että tilaajamäärä mitataan kymmenissä tuhansissa, niin raportoitujen ongelmien määrä suhteessa tilaajamäärään mitattaisiin promilleissa. Tähän peilaten on mielestäni kohtuutonta syyttää toista osapuolta valehtelusta. Minä en tiedä koko totuutta, kuten et sinäkään, mutta Telialla on sentään lukema, kuinka paljon on tullut valituksia. Antaako se mitään signaalia ongelman laajuudesta? Ei välttämättä. Itse epäilisin, että valtaosa asiakkaista ei ole edes kokeillut Viasatin kanavia.
Lyhyesti: ongelma voi hyvinkin olla erittäin laaja, mutta mikäli vain promille asiakkaista ilmoittaa ongelmista, niin miten Telia voisi tietää ongelman olevan laajempi?