Onnellisuusketju

  • 1 290 937
  • 7 895

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Vaimo huomautti: "hyräilen kuulemma kaupan kassajonossa". Miksikö? Elokuun 15. päivän jälkeen en ole moista tehnyt tai itse asiassa en koskaan aiemmin. Tänään huomasin, että Webwer-B-tyypin monimurtumat jalassa alkavat vihdoin ja viimein parantua. Kykenin kulkemaan Nuuksiossa jopa +5 km lähes kivutta. Olen niin onnellinen, etten menettänyt liikuntakykyä kokonaan. Elämä on.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Tänään olen onnellinen, että tunnen jälkeen kykeneväni normaaliin elämään.

Syksy on ollut erittäin kivulias. Selittämättömän lamaannuttavaa vatsakipua, pääkipua, pahoinvointia, hengenahdistusta, väsymystä ja kyvyttömyys tehdä yhtään mitään.

Lopulta päätiin kokeeksi olla muutamia viikkoja etätyössä ja ongelmat ovat loppuneet. Enkä ole kuulemma ainoa, joka oireilee työpaikalla. Homekoirat ja muut ovat käyneet ja paikkoja tutkittu mutta mitään ei ole löydetty.

Onneksi voin kuitenkin tehdä kaiken etänä. Sen avulla olen saanut elämän takaisin .
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kyllähän minä olen onnellinen että minulla on mies joka on ollut tukena aina kun tarvitsen. Mies joka rakastaa minua ja tukee vaikka mikä olisi. Kyllähän minäkin rakastan häntä ja arvostan hänen jaksamista kanssani. Ihana ihminen hän...
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Kyllähän minä olen onnellinen että minulla on mies joka on ollut tukena aina kun tarvitsen. Mies joka rakastaa minua ja tukee vaikka mikä olisi. Kyllähän minäkin rakastan häntä ja arvostan hänen jaksamista kanssani. Ihana ihminen hän...
Olisipa minullakin moinen (mutta nainen). Mutta onnellinen olen kyllä hyvistä miespuolisista ystävistäkin. Eikä tunne ole edes yksipuolista.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nyt saa hehkuttaa ja venyttää sanojaan. Äsken soitin ulosottovirkailijalle ja sieltä tuli lopullinen varmistus. Ulosottovelat on nyt kuitattu ja ulosottotoimisto maksaa minulle tässä kuussa jopa parinsadan euron verran palautuksiakin liikaa peritystä maksuista.

Mistä näitä juhlan aiheita oikein riittää? Viime viikolla allekirjoitin loppuvuoden kattavan sopimuksen ja nyt on ulosottovelatkin maksettu. Olen onnellinen.
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Nyt saa hehkuttaa ja venyttää sanojaan. Äsken soitin ulosottovirkailijalle ja sieltä tuli lopullinen varmistus. Ulosottovelat on nyt kuitattu ja ulosottotoimisto maksaa minulle tässä kuussa jopa parinsadan euron verran palautuksiakin liikaa peritystä maksuista.

Mistä näitä juhlan aiheita oikein riittää? Viime viikolla allekirjoitin loppuvuoden kattavan sopimuksen ja nyt on ulosottovelatkin maksettu. Olen onnellinen.

Onnea vilperi! Oisko jopa leipasun paikka? Sen jälkeen ansaitut ns. mitalikaffet!
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt saa hehkuttaa ja venyttää sanojaan. Äsken soitin ulosottovirkailijalle ja sieltä tuli lopullinen varmistus. Ulosottovelat on nyt kuitattu ja ulosottotoimisto maksaa minulle tässä kuussa jopa parinsadan euron verran palautuksiakin liikaa peritystä maksuista.

Mistä näitä juhlan aiheita oikein riittää? Viime viikolla allekirjoitin loppuvuoden kattavan sopimuksen ja nyt on ulosottovelatkin maksettu. Olen onnellinen.
On syytäkin olla onnellinen. Muista kuitenkin hakea se purkki ja antaa paskanäyte.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Onnea vilperi! Oisko jopa leipasun paikka? Sen jälkeen ansaitut ns. mitalikaffet!

Kiitos. Ja on kyllä leipasun paikka. Mutta en minä näin keskellä työviikkoa jaksa mitään sen ihmeempää tehdä. Viikonlopuksi leivon pöydän koreaksi, ainakin täytekakku kyllä pitää leipoa. Ehkä myös pieni erä niitä suosikkileivonnaisiani bebejäkin pitää tehdä.

Tänään olen vain juhlinut kuuntelemalla tunnelmaa nostattava musiikkia, kuten noita Leijonat-mestaruusvideoita etenkin vuodelta 2011. Poika saunoo, Sankarit... Junttimaista kenties mutta saa minut hyvälle tuulelle. Toki olen soittanut myös sitä Tommi Läntisen Via Dolorosaa ja Cheekin tämän nykyisen työtaipaleeni tunnusmusiikiksi valikoitunutta Jippikayjeitä.

Välillä olen tuuletellut. Onhan tämä yksi varmaan onnellisimpia päiviä mitä minä olen elämässäni kokenut. Nousee lähes niiden rinnalle kun Suomi voitti kultaa jääkiekossa 95, 2011 ja 2019. HPK voitti kultaa 2006 ja 2019. Kun siskoni sai tytön vuonna 2003 ja pojan vuonna 2011 sekä kun valmistuin restonomiksi vuonna 2009.

Pohjakosketus tuli aikoinaan koettua mutta ei siitä seurannutkaan julmetonta löylytystä vaan päämäärätietoista työtä kuntoutumisen eteen. Ja nyt vuonna 2021 vaikeudet on lähes jo kaikki voitettu.

On syytäkin olla onnellinen. Muista kuitenkin hakea se purkki ja antaa paskanäyte.

Ilman muuta. Tärkeä asia kuitenkin se näytteen antaminen. Ratkaisee ehkä muitakin pienempiä ongelmiani ja tuo apua niihin.

Eiköhän ne katso siellä sormien läpi vaikka veisi juhlan kunniaksi housuissa sen paskan sinne? Onnea @vilperi, tuo on todella hieno uutinen.

Kiitos onnitteluista. On kyllä niin hieno uutinen että innostuksissani menin tilaamaan pitsankin äsken. Enemmän herkkuja pöytään sitten tosiaan viikonloppuna.

Tuntuu vain että niin paljon olen jo kertonut näistä asioistani ettei oikein enää irtoa uutta juttua. Mutta voihan tätä hehkuttaa, ainakin itsekseen.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Sairastuin viikko sitten ja jouduin yllättäen pieneen, mutta kivuliaaseen operaatioon. Viikko on mennyt levätessä ja nukkuessa aina silloin kun kipu on antanut myöten. Aurinko on paistanut täydeltä terältä, mutta olen ollut vähän yksinäinen ja vuoteen vanki.

Onnellisuusketju siksi, että mulla on tuo kissa. Se on nukkunut kärsivällisesti mun vieressä ja aina lähellä operoitua aluetta, muttei koskaan sen päällä. Hyvin hellästi se on tervehtinyt mua aina kun olen hitaasti vaihtanut asentoa; odottanut, että löydän hyvän tavan olla ja sitten asemoinut itsensä uudelleen viereen. Se on vahtinut, kun olen mennyt seiniä pitkin vessaan ja öisin valvonut mun kanssa. En ole vielä niin kunnossa, että saisin tämän ihmeempää tekstiä tuotettua, mutta jätin tämän tänne muistiin, kun seuraavan kerran tekee mieli valittaa ja kitistä jostakin olemattomasta.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
@Sue Paranemista ja kärsivällisyyttä hoitaa itsesi kuntoon!

PS. Peukku sun kissallesi - eläinten uskollisuus ja ymmärrys ihmisistä saa minut aina uudelleen lähes sanattomaksi....
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onnellisuus on taito löytää vallitsevasta tilanteesta hyviä asioita. Minulla on paljon asioita, joista olen tyytymätön, ihan raivoisan tyytymätön, mutta kun tarkemmin mietin, niin on paljon asioita, joista voi olla onnellinen.

Minulla on töitä ja mukavia työkavereita. Nämä voivat olla itsestäänselvyyksiä joskus, mutta jos ne otettaisiin pois, se olisi ikävää. Työkaverit ovat äärettömän tärkeitä. He ovat ihmisiä, joiden kanssa olet joka päivä tekemisissä, mutta he voivat kadota elämästäsi ihan milloin tahansa. Työkavereista ei voi aina pitää kiinni, mutta muista arvostaa heitä.

Minulla on myös kivaa lähipiiriä, mikä tarkoittaa kavereita ja sukulaisia. Olen löytänyt uusia kavereita vanhojen lisäksi, ja viime vuosina olen myös lähentynyt taas sukulaisiini, mikä johtuu toki siitä että asun lähempänä. Esimerkiksi veljieni poikien tekemiset ovat minulle nykään kovin tärkeitä. Ajattelen heitä vähän kuin omina poikinani. Miten menee armeijassa, miten menee duunissa, miten menee mimmien kanssa jne. Minulla ei silti ole sitä vanhempien vastuuta, voin puhua poikien kanssa aika tasavertaisena. Minä olen se setä, jolle voi puhua, siitä ei joudu mitenkään vastuuseen. Muutenkin perheasiat ovat kunnossa, vanhemmat ovat hyvässä kunnossa ja kaikki on muutenkin hyvin.

Ja sitten sekin, että omaisuusasiatkin ovat hyvin. On oma asunto Helsingissä sellaisella alueella, jossa arvo vain nousee. Eikä näistä sen enempää, mutta taloushuolet eivät ole ehkä ensimmäisinä listassa. Tämä on ehkä se viimeinen asia, joka alkaa kusemaan.

Tällaiset jutut on välillä pakko kirjoittaa auki itsellekin. Silloin tajuaa, että monet asiat ovat aika hyvin. Että jos Nummis jostain mussuttaa, niin tähän tekstiin on hyvä vedota.
 

Glove

Jäsen
Onnellisuus on taito löytää vallitsevasta tilanteesta hyviä asioita. Minulla on paljon asioita, joista olen tyytymätön, ihan raivoisan tyytymätön, mutta kun tarkemmin mietin, niin on paljon asioita, joista voi olla onnellinen.

Minulla on töitä ja mukavia työkavereita. Nämä voivat olla itsestäänselvyyksiä joskus, mutta jos ne otettaisiin pois, se olisi ikävää. Työkaverit ovat äärettömän tärkeitä. He ovat ihmisiä, joiden kanssa olet joka päivä tekemisissä, mutta he voivat kadota elämästäsi ihan milloin tahansa. Työkavereista ei voi aina pitää kiinni, mutta muista arvostaa heitä.

Minulla on myös kivaa lähipiiriä, mikä tarkoittaa kavereita ja sukulaisia. Olen löytänyt uusia kavereita vanhojen lisäksi, ja viime vuosina olen myös lähentynyt taas sukulaisiini, mikä johtuu toki siitä että asun lähempänä. Esimerkiksi veljieni poikien tekemiset ovat minulle nykään kovin tärkeitä. Ajattelen heitä vähän kuin omina poikinani. Miten menee armeijassa, miten menee duunissa, miten menee mimmien kanssa jne. Minulla ei silti ole sitä vanhempien vastuuta, voin puhua poikien kanssa aika tasavertaisena. Minä olen se setä, jolle voi puhua, siitä ei joudu mitenkään vastuuseen. Muutenkin perheasiat ovat kunnossa, vanhemmat ovat hyvässä kunnossa ja kaikki on muutenkin hyvin.

Ja sitten sekin, että omaisuusasiatkin ovat hyvin. On oma asunto Helsingissä sellaisella alueella, jossa arvo vain nousee. Eikä näistä sen enempää, mutta taloushuolet eivät ole ehkä ensimmäisinä listassa. Tämä on ehkä se viimeinen asia, joka alkaa kusemaan.

Tällaiset jutut on välillä pakko kirjoittaa auki itsellekin. Silloin tajuaa, että monet asiat ovat aika hyvin. Että jos Nummis jostain mussuttaa, niin tähän tekstiin on hyvä vedota.
Hienoa, sulla menee hyvin. Mulla on suurin piirtein kaikki mainitsemistasi asioista juuri päinvastoin.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hienoa, sulla menee hyvin. Mulla on suurin piirtein kaikki mainitsemistasi asioista juuri päinvastoin.
Sulla on silti joitain asioita, joista voi olla onnellinen. Eiköhän me molemmat tiedetä tämä. Ja ole niistä asioista onnellinen, niitä ei rahalla saa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
On toki, mm. Kaveri, joka lupasi lainata pelipaidan kun mennään baariin.
Kaiken onnellisuuden täyttymys. Se kaveri voi vielä tarjota kaljaakin, kun tänne Stadiin tulet. Elämä on siis aika kivaa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Veli @Glove, olen entistäkin vakuuttuneempi siitä että asiani ovat hyvin. En enää viitsi inistä. Pidemmät pohdinnat sitten tuopin ääressä, kun tänne päin taas tulet. Ja olet tervetullut.
 

hiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Huh. Tultiin espanjaan ja ei määritelty mitään ajankohtaa paluulle. Ai saakeli että mieli lepää vaikka täälläkin korona toki isona aiheena mutta silti jollain tapaa pystyy olemaan täysin rento.

Suomessa ollessa pää oli niin lähellä tilttaamista mutta nyt jopa hymyilee suurimman osan päivästä. Feels good.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Viimeksi muokattu:

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Aurinko paistaa, muutama vapaapäivä vielä edessä ja grillikausikin (Weber+briketit) avattu. Hyvää ruokaa siis ja ensimmäinen kylmä olutkin kourassa. Voisi kai tämä elämä paskempaakin olla.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket

Tekisi mieli vastata tähän että näitä neljää voittoahan Vilpas ei saa, sillä Kauhajoki vie tuon mestaruuden. Mutta eihän tuo olisi fiksua keskustelua ja en tiedä mitä modetkaan tuollaisesta "keskustelusta" tykkäisivät.

Tietenkin sinä toivot että Vilpas vie mestaruuden. Minä taas Kauhajoen etäkannattajana toivon aivan toista. Tällaistahan tämä kannattaminen ja fanittaminen on.

Parasta olisi joka tapauksessa että tulisi hienot finaalit jotka ratkaisivat näinäkin aikoina pelillisesti. Eikä korona ainakaan vaikuttaisi sarjan kulkuun. Toki, Salo ja Kauhajoki taitaa olla säästynyt aika hyvin tartunnoilta että uskon vahvasti ainakin pelilliseen ratkaisuun.

Hienoa saada Vilpas vastukseksi. Eikä mitään helsinkiläisseuraa. Täytyy itsekin ottaa tuo Ruutu+ että näen finaalit. Onneksi Ruutu ei ole hinnoitellut itseään piloille ja on ihan siedettävä kuukausihinta palvelulla.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Aika harvoin on tähän ketjuun asiaa kirjottaa. Mutta tänään sitten vanhemmat sai viimein koronarokoteen. Pitkään kesti vaikka äiskä nyt on riskiryhmäläinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös