Onnellisuusketju

  • 1 299 736
  • 7 883

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti Nikke
6 työpäivää kesälomaan \0/

Tunti kesälomaaan. \0/

Seuraavaksi kommentoin sitten vitutuskejuun kuukauden päästä, kun kroppa on romuna, maksa vetelee viimeisiä ja tilillä ei ole kuin jana.

Varokaa kuhat, täältä tullaan pakki täynnä jigejä..

K
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ostin pitkällisen harkinnan ja pähkäilyn jälkeen huippuhyvät lenkkarit, koska edelliset olivat jo kolme vuotta vanhat ja puhkijuostut. Kohta lähden tykittelemään kesäisen keskuspuiston poluille tukka hulmuten. Kyllä kelpaa.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Irstailu seis!

Viestin lähetti girlzilla
Sain kolmesti eilen ja kaks kertaa tänään.

Niin, hartaana kristittynä ja poikamiehenä ilmoitan kuuliaisimmin, että nyt loppuu tuo irstailu!

Loppukaneettina päädyn mukailemaan Isoakirjaa sanomalla, että hän jolla on useampia, antakoon niille joilla ei ole yhtään, koska käärinliinassa ei ole taskuja. Ni!

Täältä tähän
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tunkki
Veikkaile, mitä veikkailet. Hyvä, että kirjoitit tämänkin tärkeän kantasi.

Sanoo henkilö joka tulee onnellisuusketjuun arvostelemaan muiden kirjotuksia onnesta. Hanki peili ja katso siihen usein.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse olen kyllä samoilla linjoilla "Tunkin" kanssa, joskin perusteeni saattavat olla erilaiset. En siis sano, että "Härreguud, mitä hunajasiirappia", kun joku tulee hehkuttamaan rakkaudellaan.

Mietin kuitenkin sitä, miltä esim. joltain rakkaussuhteissaan hyvin herkältä ihmiseltä mahtaa tuntua heidän lukiessaan tuollaista "voi, että mä olen sitten niin rakastunut" -tekstiä, jos oma seurustelukumppani on juuri jättänyt, menee muuten vain huonosti tms.

Oletteko kuulleet sanontaa "kel onni on, se onnen kätkeköön"?
En silti tarkoita sitä, etteikö onneaan rakkaudessa saisi välillä hehkuttaa, mutta kun jotkut nimimerkit tekevät tätä käytännössä päivittäin tässä ketjussa, tuntuu se minun mielestäni jo hyvin kummalliselta. Toki kukin taaplaa tyylillään, eikä tarkoitukseni ole millään tavalla olla ilkeä "Arnoldille" tai "girlzillalle". Uskon kuitenkin vakaasti, että lähes kaikki ovat jo huomanneet, että te olette rakastuneita (ette toisiinsa, mutta kuitenkin). Ja se on ihan hieno homma, mutta eikö vähempikin asian esilletuonti jo riittäisi?

Ainakin omalla kohdallani pyrin tuomaan tuollaiset asiat esille VAIN ja AINOASTAAN sille ihmiselle, ketä rakastan, eikä julkinen retöstely tulisi edes mieleeni - varsinkaan päivittäin. Tosin mihin jo viittasin, olemmehan me kaikki erilaisia ja ajattelemme asioista eri tavalla. Kuitenkin erityisesti aikamies-Arnoldin kohdalla jatkuva hehkutus rakkaudestaan ihmetyttää sikäli, ettei kyseessä ole enää niin tuore tapaus kuin teini-girlzillalla. :) Eikä tämäkään ole sitten mitään vittuilua tms. Porin suuntaan, mutta mietin vain sitä, kuinkakohan moni sinunkin viesteistäsi on tämän puolentoista vuoden aikana (eikös se jotain tuota luokkaa suunnilleen ole?), koskenut sitä, että rakastat Heidiä?

Lopuksi haluan korostaa, ettei rakkaudessa tosiaankaan mitään pahaa ole, mutta ihmettelen, mikä kauhea tarve sitä on julkisesti koko ajan hehkuttaa. Eikö juuri tämäntyyppisessä asiassa löytyisi se tärkeämpikin ihminen, jolle rakkaudestaan voisi puhua?
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noh minulla itselläni pamahti 7vuoden suhde poikki ja kyllä se prkl vieköön sattuu. Mutten silti tule onnellisuusketjuun kiukuttelemaan jos jollain muulla menee hyvin. Olen onnellinen kaikkien puolesta joilla omat rakkaat on.
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No jo on kumma!

Mikä ihme siinä on, ettei vitutus-ketjussa saa purkaa vitutustaan eikä onnellisuus-ketjussa kertoa, kuinka onnellinen on? Itse ainakin olen vilpittömän iloinen sekä Arnoldin, että Girlzillan puolesta. Rakastumisen alkuhuuma on ihanaa aikaa silloin luonnollisestikin haluaa kertoa kaikille kuinka ihana se oma höpönassukultamussukka on, joten Zillalle se sallittakoon. Toisaalta, Zillaa sen kummemmin tuntematta, epäilen että "mä sain tänään"-viesteissä on myös pientä vittuilua muille lukijoille. Se taasen, että vielä ajan kuluttua herää aamulla ja miettii kuinka onnellinen on, kun voi olla rakastamansa ihmisen kanssa, on upea juttu. Varsinkin, kun sen sanoo ääneen. Arnoldin tyttöystävä voi olla onnellinen nainen, kun on saanut tuollaiset poikaystävän. Ja mikäli näiden kyyhkyläisten viestit ottavat noin paljon päähän, sitä ignore-toimintoa voi käyttää. Jokainen käyttäytyy näissä asioissa eri tavalla, jotkut avoimemmin ja jotkut salailevammin. Minua ei häiritse, eikä juuri eronneenakaan häirinnyt toisten ihmisten onnellisuus ja ihmttelen kovasti ihmisiä, joiden kohdalla näin on.

Ja koska joku kuitenkin kaivaa esille ne minun Zillalle heittämät lainaukset, niin voin jo nyt kertoa salaisuuden, että ne olivat lievää pään auontaa ja kateellisuutta. Säästin teiltä senkin vaivan.

Ja jotta aiheessa pysytään, niin sanotaan nyt vaikka, että olen onnellinen Arnoldin ja Girlzillan puolesta. Ja vähän myös omasta puolestani:)
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti girlzilla
Sain kolmesti eilen ja kaks kertaa tänään.

Ehhehee, kiihko hiipuu jo, huomaatko??? Ens viikolla on enää kerran päivässä, sitten kuukauden päästä 3-4 kertaa viikossa, puolen vuoden päästä kerran viikossa pikaisesti, sitten poika rykäisee vielä kerran ja sanoo että kiitti tää oli tässä.

No eeei, kunhan kiusin. :-)


EDIT: tokihan tätäkin päivää on vielä jäljellä, tiedä vaikka suunta kääntyisi nousuun..
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Pikku Myy
Ja mikäli näiden kyyhkyläisten viestit ottavat noin paljon päähän, sitä ignore-toimintoa voi käyttää.

Jos tämä kommentti oli tarkoitettu minulle, niin ihmettelen suuresti. Jos minun - omasta mielestäni asiallisesta - viestistäni sai sellaisen kuvan, että rakastuneiden ihmisten hehkutukset ottavat minua - vieläpä "noin paljon" - päähän, niin kehotan Arvon "Pikku Myytä" lukemaan kirjoitukseni toiseen, tarvittaessa kolmanteenkin, kertaan läpi.

Viestin lähetti Pikku Myy
Minua ei häiritse, eikä juuri eronneenakaan häirinnyt toisten ihmisten onnellisuus ja ihmttelen kovasti ihmisiä, joiden kohdalla näin on.

Juuh, myöskään itse en "näissä asioissa" ole niin herkkä kuin muuten herkästä luonteestani voisi kuvitella. Ehkä olen oppinut sen vanhan sanonnan, että "maailma on naisia pulollaan", mutta onhan niitäkin, jotka tekevät itsemurhiakin osittain rakkaushuoliinsa liittyen. Tuo oli vain spekulaatio, ettei tämäntyyppisille ihmisille ole VÄLTTÄMÄTTÄ kovin mukavaa lukea tuollaista toisen rakkaustekstiä, varsinkaan joka päivä, mutta varma en toki ole.

Ja loppuun sitten vähän lainausta Pikku Myyltä: Ja jotta aiheessa pysytään, niin sanotaan nyt, että minullakin on tällä hetkellä samanlaisia tunteita kuin "Arnoldilla" ja "girlzillalla".
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pee, jos arvon Pikku Myy elikkäs minä olisin tarkoittanut sen kohdan juuri ainoastaan ja vain sinulle, niin olisin kirjoittanut, että tämä kyseinen kohta on ainoastaan ja vain Peelle. Yleisesti kyseinen kirjoitus oli vain purkaus siitä, että aina joku on jostain kitisemässä täällä. Joko on liian onnellinen tai väärästä aiheesta onnellinen tai yrittää kerätä vitutuksellaan huomiota tai henkilökohtaisista tai itseaiheutetuista asioista ei saisi kirjottaa. Ei siis mitään henkilökohtaista (sinua kohtaan). Kaikki tuo vain tuli mieleen kirjoituksesi tiimoilta. Mutta tämä asia ei välttämättä enää kuulu onnellisuusketjuun.

Joten väännetääs taas: Olen onnellinen siitä että sain roskat vietyä ja tiskattua. Enää ei oma rakas koti haise jätteeltä. Hyvä näin.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ymmärrän hyvin kaikkien teidän kantojanne tähän asiaan.
Ymmärrän toisaalta, että Pee on huolissaan siitä, kuinka pahalta hyvin masentuneesta ihmisestä tuntuu lukea toisten onnea.
Mutta eikö sitten koko ketju miltei pitäisi kieltää?
Monet kirjottavat tänne onnellisina, kuinka ovat saaneet ensimmäisen lapsensa. Joku joka on vuosikymmenet kärsinyt lapsettomuudesta, voi masentua tällaisista teksteistä.
Toinen on saanut hyvän työpaikan, ja jo viidennettä vuotta työttömänä oleva tulee surulliseksi ja kateelliseksi tällaisesta.
Listaa voisi jatkaa loputtomiin.
Ehkä oli kärjistämistä, mutta siitähän tässä loppujen lopuksi on kyse.
Suurin osa ihmisistä pystyy kuitenkin olemaan onnellinen muiden puolesta. Silloin kun minä en vielä seurustellut, luin hymy huulessa muiden rakastuneiden hehkutuksia. Arnoldin viestit hymyilyttää sitäkin enemmän, on upea huomata että pitkän seurustelun jälkeen rakkautta parisuhteessa riittää.
Onnellisuusketju on hyvä vastapaino vitutusketjulle. Välillä kun tuntuu että maailma on paska paikka, tuntuu ihan kivalta lukea toisten onnellisuudesta. Naiivilta kuulostaa, mutta silti.

Rakastuminen on ihanaa ja ainakin minä haluan näyttää sen kaikille. Enkä aina edes tietoisesti.
Ja toisaalta, ei kukaan onnellinen valita siitä että he vittuuntuvat kun joutuvat lukemaan toisten vittumaisesta elämästä.
Mitään tunteita ei minun mielestäni pidä kätkeä, varsinkaan onnea.

Ai niin, ne "sain tänään"-viestit olivat vain lievää äijäilyä.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Taannoin vitutusketjuun avautuneena voin vuorostani kirjoittaa tälle puolelle, että olen erittäin onnellinen siitä, että olen aivan itse oivaltanut ex-vaimoni oikeastaan olleen minulle varsin sopimatonta seuraa ja ajatusmaailmaltaan omista näkökulmistani varsin kummallinen ihminen.

Lähdin 184-senttiselle naiselle kesämieheksi <3 mutta tällä asialla ei ole mitään tekemistä em. ruudinkeksinnän kanssa. Ei muuta kuin mopo pois hangesta ja eteenpäin.

Ja ihan oikeasti onnea Zillalle, vaikka tietyllä tavalla yltiöpäinen hehkutus välillä rassaakin. ;-)
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ymmärrän tavallaan niitä ihmisiä joita masentuneena riepoo lukea tai kuunnella loputonta "jauhantaa" onnesta ja onnellisuudesta, niin minuakin riepoisi - riepoo.

Onneksi elämä on kuitenkin täynnänsä valintoja ja mahdollisuuksia tehdä niitä, omalla kohdallani olen koettanut pysytellä masentuneena visusti poissa sellaisista ympyröistä joissa altistuisin siirappisten juttujen kuulemiselle tai lukemiselle, siksipä kovin harvoin tätä ketjua lueskelen. No, viime viikkoina tässä ketjussa on tullut visiteerattua tavallista useammin johtuen osaltaan siitä syystä, että oma olo on ollut yllättävänkin hyvä, hetkittäin suorastaan positiivinen.

Jotten tulisi silkkaa tuubaa kirjoittaneeksi niin voinen sanoa olevani - jos en nyt onnellinen - niin tyytyväinen näihinkin päiviin. Maanantaina kävin haastattelussa ja ensi viikolla olisi edessä toinen haastattelutilaisuus. Työtilaisuuksista on siis kyse..

vlad.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kreikan voitto liikuttaa. Elin koko ottelun Kreikan mukana. Onnittelut pienelle jalkapallomaalle. Sininen ja valkoinen värit ovat vapauden.

Ei oikeastaan vituta, vaikka suosikkini Hollanti putosi. Kreikalle suo menestyksen.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti girlzilla
Ymmärrän hyvin kaikkien teidän kantojanne tähän asiaan.
Ymmärrän toisaalta, että Pee on huolissaan siitä, kuinka pahalta hyvin masentuneesta ihmisestä tuntuu lukea toisten onnea.
Mutta eikö sitten koko ketju miltei pitäisi kieltää?
Monet kirjottavat tänne onnellisina, kuinka ovat saaneet ensimmäisen lapsensa. Joku joka on vuosikymmenet kärsinyt lapsettomuudesta, voi masentua tällaisista teksteistä.
Toinen on saanut hyvän työpaikan, ja jo viidennettä vuotta työttömänä oleva tulee surulliseksi ja kateelliseksi tällaisesta.
Listaa voisi jatkaa loputtomiin.
Ehkä oli kärjistämistä, mutta siitähän tässä loppujen lopuksi on kyse.

Itse asiassa kyse ei ollut aivan tästä, vaan ihmettelin lähinnä sitä, kun rakkaushehkutusta tarvitsee tehdä joka päivä. Joka päivä sen sijaan ei YKSI ihminen taida lapsia tai työpaikkoja saada.

Jos vielä kerran sattuisikin lukemaan, kuinka joku on tosi rakastunut, niin en uskoisi sen olevan niin kauheaa. Mutta kun tällaista tekstiä saa lukea jatkuvalla syötöllä, niin se saattaa jo tuntua pahemmalta. Tosin jos tällaisia rakkausasioissa todella herkkiä ihmisiä, joilla esim. tällä hetkellä ei sillä puolella menisi hyvin, näiltäkin sivuilta löytyisi, toki hän voisi laittaa tällaiset nimimerkit ignoreen tai ainakin jättää tämän ketjun lukematta. Kuitenkaan ei nuo minusta kovin hyviä ratkaisuja olisi, sillä tällaisilta nimimerkeiltä saattaisi taas muissa ketjuissa tulla aivan erityylistä tekstiä, ja myös tässä ketjussa on eri aiheita.

Tässä asiassa ei sitä paitsi ole kyse pelkästään keskustelupalstoista. Itseäni nimittäin hieman ihmetyttää myös kaduilla tapahtuva julkinen kuhertelu. Eihän siinä mitään, että käsi kädessä kävellään, mutta eikö suuremmat rakkaudenosoitukset voisi jättää kahdenkeskisiin hetkiin?

Tässäkin asiassa mietin heitä, jotka ovat herkkiä rakkausasioissaan ja suhde on esim. juuri mennyt poikki tms. Miltä tällaisesta ihmisestä tuntuu katsella, kun kadulla tulee vastaan kuherteleva pari?
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Niinpä niin. Väärin rakastettu. Kasva Pee aikuiseksi ja lopeta tuo nillitys.

Olen onnellinen, koska asiani ovat hyvin. Eivät täydellisesti, mutta erittäin hyvin.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Pee voisi ajatella, miltä minusta tuntuu, kun kävelen kadulla rahattomana ja näen jonkun ihmisen nostavan pankkiautomaatista ison summan rahaa. Pitääkö kaikkien muiden ihmisten mennä jonnekin piiloon rahojaan nostelemaan, kun minulle voi tulla paha mieli?
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ilmeisesti pari ihmistä ovat käsittäneet avautumiseni pointin täysin väärin, kuten vähän epäilinkin. Jännä juttu, että ainakin toinen heistä, joille asiani oli suunnattu, otti avautumiseni erinomaisesti vastaan, mutta sitten löytyy näitä järjen jättiläisiä, joille metsän näkeminen puilta tuottaa niin suuria vaikeuksia. Tästä syystä en jaksa "Ossille" ja "Tj":lle alkaa enää asia selittää. Jos ei pointtini aiemmista viesteistäni käy arvon herroille selväksi, niin sitten en voi mitään.

"Kasva nyt poika aikuiseksi". Onko naiivimpaa totemusta maailmassa keksittykään?
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti Pee
Ilmeisesti pari ihmistä ovat käsittäneet avautumiseni pointin täysin väärin, kuten vähän epäilinkin.
Sinun pointtisi oli, että sinua ärsyttää nähtä julkisesti kuhertelevia pareja ja ihmettelet, mikseivät he tajua olla pois silmistäsi. Next.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Ossi
Sinun pointtisi oli, että sinua ärsyttää nähtä julkisesti kuhertelevia pareja ja ihmettelet, mikseivät he tajua olla pois silmistäsi. Next.

Minun pointtini ei ollut se. Minun pointtini oli se, että eräs tuttuni on tehnyt itsemurhan rakkaushuoliensa takia.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti Pee
Minun pointtini ei ollut se. Minun pointtini oli se, että eräs tuttuni on tehnyt itsemurhan rakkaushuoliensa takia.
Eikö sitä pointtia kannattaisi julistaa jossain ihan muualla kuin onnellisuusketjussa? Samaten tuota pöyristyttävän kuvottavan kuhertelun ällöämistä. Aiempi viittaukseni kasvamisesta johtui siitä, että annat itsestäsi sellaisen käsityksen, että maailmankuvasi ulottuu tasan siihen napasi kohdalle. Muista viis, sinä ja sun perhe rules.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös