Onnellisuusketju

  • 1 299 736
  • 7 883

Afan

Jäsen
Miten rakkaus ja onnellisuus voivat ikinä näkyä liikaa maailmassa, jossa keskitytään pääasissa vaan epäkohtiin ja valittamiseen, huoliin ja murheisiin? Eikö elämästä saisi paljon enemmän irti, jos keskittyisi niihin iloisiin puoliin?

Voihan se vähän tyhjältä joskus tuntua, jos on itse yksin ja näkee rakkautta joka puolella, mutta olisi ehkä parempi vaihtoehto keskittyä oman tilanteensa parantamiseen kuin siihen, että pidetään kaikkien muidenkin onni pois näkyviltä. Ainahan jollain on joku asia paremmin.

Toivottavasti joku löysi punaisen lankani. Väsyttää, eivätkä sanat tottele.
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Osaakin nyt olla onnellinen Kreikan voiton puolesta. Usko jalkapalloon oli jo lähes mennyt kun suuret olivat tulleet pudotetuiksi näistä karkeloista. Tshekin putoamista voi mielestäni pitää jalkapallon voittona. Köyhän miehen Ranska sai viimein lähteä. Mielummin voitto joko kunnon sumputtajalle tai iloiselle pelille. Välimuodot tekevät peleistä harmaata.

Kreikka \o/
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Afan
Miten rakkaus ja onnellisuus voivat ikinä näkyä liikaa maailmassa, jossa keskitytään pääasissa vaan epäkohtiin ja valittamiseen, huoliin ja murheisiin? Eikö elämästä saisi paljon enemmän irti, jos keskittyisi niihin iloisiin puoliin?


Aivan. Tässä olen 100% samaa mieltä.

Tämän keskustelun innoittamana puhuimme äsken äitini kanssa autossa pari tuntia siitä, miksi aina onnellisuus/rikkaus/ym pitää piilottaa. Esimerkkinä se, että olen itse aina ollut hyvin varakkaasta perheestä. Monet ovat sitä mieltä että sitä ei saisi näyttää, ei saisi ostella kalliita vaatteita, matkustella jne. Rikkaus ei ole rikos, jos ei sitä rikoksella ole hankittu. Rikkaus minkä tahansa asian suhteen.
En myöskään käsitä miksi onnea pitäisi koskaan kätkeä muilta.

Maailma ei aina ole reilu paikka, totta helvetissä se varmaan tuntuu pahalta kun näkee rakastuneen parin kuhertelemassa, kun on itse yksin. Minulla on monta kertaa ollut surullinen mieli kun olen itse ollut yksin ja olen nähnyt onnellisen parin pussailemassa. Olen ollut kateellinen, mutta en missään nimessä olisi edes ajatellut sitä, että tuollainen olisi jollain tapaa "väärin" tai sopimatonta.
Ymmärrän edelleenkin Pee mitä haet takaa, mutta tässä asiassa on vaan niin monia eri näkökantoja.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Olen niin onnellinen broidin ja hänen avo-puolisonsa puolesta. Terve tyttö-vauva syntyi viime yönä. Tuli minustakin sitten viimein setä. Todella hieno olo juuri nyt... ei voi sanoin kuvata. En voi edes kuvitella miltä veljestä tuntuu. Todella mahtavaa!

- Tinke-80
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Nyt todellakin hymy ylettyy korvasta korvaan. Nimittäin viimeyönä saavutin yhden merkkipaalun elämässäni ja suoritin jokaisen teinipojan unelman. Harrastin esiaviollista seksiä kahden naisihmisen kanssa eli ns. kimppakivaa. :)
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Pee
Minun pointtini ei ollut se. Minun pointtini oli se, että eräs tuttuni on tehnyt itsemurhan rakkaushuoliensa takia.

Ei millään pahalla, mutta jos joku on niin kapeakatseinen että lopettaa itsensä rakkaushuolien takia, niin eipä paljon käy sääliksi. Minunkin vanha koulukaverini ampui itsensä kun pari kuukautta mukana roikkunut eukko jätti, ja en voinut todeta muuta kuin että on jollain vähän järkeä päässä.

Se on kyllä kumma juttu että Suomessa on erittäin hyväksyttävää ellei jopa suotavaa valittaa olevansa p.a. vaikka kolme kertaa päivässä, olevansa kolmatta vuotta ilman työpaikkaa, olleensa koko 49-vuotisen elämänsä ilman naista ja valittaa sikariporras-riistäjien julmuutta jotka ovat saaneet kaiken tottakai tekemättä mitään vain olemalla ilkeitä.

Mutta annas olla kun joku kertoo että menee hyvin, niin jo rupeaa kaverit kaikkoamaan, ihmiset kritisoimaan, jnejne.

Juu, minullakin tuntuu pienenpieni pisto sydämessä kun näkee/kuulee/lukee jonkun pariskunnan satumaisesta onnesta. Itsekin kun kovasti haluaisin jo perustaa perheen ja niin edelleen, mutta se kumppani siihen puuttuu. Asiaa ei auta yhtään että vaikka sen löytäisinkin, en siltikään kertakaikkiaan voi vielä pariin vuoteen suunnitella tekeväni juuri mitään asian suhteen.

Mutta so what, elämässä on 3 miljardia naista ja pitkä ikä edessä (ainakin toivottavasti). Kyllä se joskus kohdalle tömähtää kunhan kerkiää. Ja jos ei tömähdä niin sitten keksin korvaavia mielenkiinnon kohteita. Elämä on siitä aikast kiva juttu että vaihtoehtoja miten sen viettää on todella paljon.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti pancor
Nimittäin viimeyönä saavutin yhden merkkipaalun elämässäni ja suoritin jokaisen teinipojan unelman.

**ttu se mikään pelkkien teinipoikien unelma ole.

Mutta sitten olet tosimies kun harrastat aviollista seksiä kahden naisen kanssa samaan aikaan.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Viestin lähetti Carlos
**ttu se mikään pelkkien teinipoikien unelma ole.

Mutta sitten olet tosimies kun harrastat aviollista seksiä kahden naisen kanssa samaan aikaan.

Kröhöm...Katkeran miehen puhetta ;). Mutta tuo aviollinen seksi kahden naisen kanssa voisi olla hieman hankalaa. Suomen kapeakatseiset päättäjät, kun ovat tehneet sellaisen täysin tarpeettoman lain, että ei saa olla kerralla naimisissa, kuin yhden naisen kanssa...Typerää sellainen toiminta...
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Olen onnellinen, koska tiedän, mitä rakkaus on. Aikanaan elin pitkään yksin, jolloin oli liian helppo vaihtoehto ajatella, ettei sellaista rakkautta olekaan, tai että minä en sitä koskaan saa kokea. Olen onnellinen siitä, että en aidosti ajatellut noin ja että olin tarpeeksi kärsivällinen odottaakseni sitä, että onni lopulta kohtaa minutkin. Kohtasi.

Olen onnellinen siitä, että pidän rakkautta sellaisena asiana, joka ei ole keneltäkään muulta pois. Voit rakastaa eri ihmisiä eri tavoin, etkä vie keneltäkään pois mitään. Olen onnellinen siitä, etten ollut muiden onnesta katkera silloinkaan, kun itse en onnea kokenut. Katkeruus ja kieltäminen ovat niin helppoja vaihtoehtoja, etteivät ne voi olla todellisia.

Olen onnellinen myös siitä, ettei minun tarvitse tavoitella hetkellistä parempaa olotilaa muita piikittelemällä tai dissaamalla. Olen onnellinen siitäkin, että tiedän noin toimivien ihmisten lopulta löytävän onnen itsekin, jolloin noihin keinoihin ei tarvitse enää turvautua.

Olen onnellinen, jos tämä kirjoitukseni ei herätä kenessäkään katkeruutta. Ja olen onnellinen siitä, että vaikka se herättäisikin, niin se ei ole minulta mitenkään pois.
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Carlos
Ei millään pahalla, mutta jos joku on niin kapeakatseinen että lopettaa itsensä rakkaushuolien takia, niin eipä paljon käy sääliksi. Minunkin vanha koulukaverini ampui itsensä kun pari kuukautta mukana roikkunut eukko jätti, ja en voinut todeta muuta kuin että on jollain vähän järkeä päässä.

Niin, nämä on vaikeita juttuja. On tässä tullut itsekin huomattua että rakkaus on toki voimana rakentava mutta myös erittäin tuhoava. Varsinkin silloin jos sen rakkauden menettää. Jokainen yksilö tekee oman valintansa . Itsemurha ei välttämättä ole aina ratkaisu mutta kyllä se vaihtoehto on jos ei enää jaksa/halua elää.
 

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
Nyt alkaa jo olemaan kesäfiilistä. Kesäloma-TJ ~6 tuntia. Aurinkokin kurkkii jo jostain ensi viikon helteisiin ja valmiina polttamaan meikäläisen ihoa jossain uimarannalla. Ihan hyvät fiilikset.

Eipä ole pystynyt moneen vuoteen pitämään kunnon lomaa.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
T minus 4 hours...

... ja sitten alkaa neljän viikon - kauan odotettu ja todella ansaittu - loma!

Sunnuntai-aamuna Nizzaan viikoksi. Saas nähdä miten "myöhäisillan viihteen" skandinaavinen charmi puree niihin pitkäsäärisiin ranskattariin.

WOMEN OF FRANCE - you have been warned....
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Mä oon niin onnellinen kun Paroni von Gothik on laulamassa lauluja kanssani!
 

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Olen onnellinen, että pieni mitätön heittoni n. kymmenen viestiä sitten poiki näinkin valtavan syytös- ja puolustelumyrskyn. Olen edelleen onnellinen, etten ole Arnold - sen kummemmin sitä analysoimatta.

Jokaiselle pitää suoda onni ja se, mistä sitä haetaan ja löydetään, olkoon jokaisella oma. Minusta on hienoa,että maailma on täynnä rakkautta ja iloa, saamista ja antamista, seksiä ja paneskelua, treffejä ja avioliittoja. Mutta se, miksi en halua Arnoldiksi, on hänen hunajainen tyylinsä kirjoittaa omasta kultsipuppelistaan. Ja, koska hän on porilainen.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Tunkkihan on selkeästi pehmenemässä ;-)

Niin itse sitten; Juniorilta eilen oiva näyttö Klubin pelissä, MacLean Bluesiin, hieno viikonloppu edessä ja enää viikko töitä. Hienoa.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti Pee
Kuitenkin erityisesti aikamies-Arnoldin kohdalla jatkuva hehkutus rakkaudestaan ihmetyttää sikäli, ettei kyseessä ole enää niin tuore tapaus kuin teini-girlzillalla. :) Eikä tämäkään ole sitten mitään vittuilua tms. Porin suuntaan, mutta mietin vain sitä, kuinkakohan moni sinunkin viesteistäsi on tämän puolentoista vuoden aikana (eikös se jotain tuota luokkaa suunnilleen ole?), koskenut sitä, että rakastat Heidiä?


Kyl.. yli 1,5 vuotta kaukosuhdetta takana, ja yhteenmuutto vihdoin edessä loppukesän aikana. Ehkä sen takia sitä sitten hehkuttaa enemmän, koska ei automaattisesti ole nähnyt toista joka päivä. Vaikka joukkoon mahtuu välillä viikonkin yhdessäolohetkiä, niin pahimmillaan oli kolme viikkoa, ettei nähty.

Vielä sellainen seikka, että olen huomannut olevani mieheksi varmaan liian (?) tunteellinen. Sekin seikka sitten vaikuttanee edellä mainittuun asiaan.

P.S. Heh, aika hyvin, että Pee muisti tuon ajankin hyvin. Ilmeisesti tullut hehkutettua jonkin verran.. Joten en pistä mitään pukuvittuilua tähän loppuun, vaan tarjoan Pee:lle virtuaalisen oluen. Karhua toki.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Viestin lähetti Tunkki
Olen onnellinen, että pieni mitätön heittoni n. kymmenen viestiä sitten poiki näinkin valtavan syytös- ja puolustelumyrskyn.
Minä taas olen onnellinen siitä, että sinäkin onnistut aiheuttamaan ihmisissä erilaisia reaktioita. Niin ihmisen kuuluukin tehdä.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Carlos
Ei millään pahalla, mutta jos joku on niin kapeakatseinen että lopettaa itsensä rakkaushuolien takia, niin eipä paljon käy sääliksi. Minunkin vanha koulukaverini ampui itsensä kun pari kuukautta mukana roikkunut eukko jätti, ja en voinut todeta muuta kuin että on jollain vähän järkeä päässä.

Myöskään itse en tällaisia ihmisiä pysty ymmärtämään, mutten toki missään tapauksessa tuomitsekaan, koska niin erilaisia me ihmiset olemme. Kuitenkin omalla kohdallani ajatus, että tekisin itsemurhan, koska rakkauspuolella ei ole kaikki kunnossa, on niin mahdoton, että on vaikea käsittää tällaisia ihmisiä. Toisaalta joillekin ihmisille on varnasti hyvin vaikea ymmärtää, miksi joku jaksaa surra jotain jääkiekkojengin tappiota.

Ja "Arnoldille" kiitokset virtuaali-Karhusta. Kyllähän sitä Suomen parasta olutta perjantain kunniaksi voi juoda myös näin "netin välityksellä".
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Sistis
Kreikan voitto liikuttaa. Elin koko ottelun Kreikan mukana. Onnittelut pienelle jalkapallomaalle. Sininen ja valkoinen värit ovat vapauden.

Kuin myös. Itse olen gloryhuntannut Kreikkaa koko kisojen ajan, nyt finaalissa! Juuri ennen kulmapotkua totesin kavereille (kannustivat Tsekkiä, hähä) "Kreikka muuten tekee maalin tästä, Dellas nousee taas puskemaan". Ja kas kummaa, pallohan meni maaliin.

Onnittelut minunkin puolestani kaikille rakastuneille.

Onnittelut myös Peelle: olet jälleen löytänyt (ilmeisen turhan) aiheen josta pääset väittelemään ja esittelemään samalla oikeaa kielioppiasi, jota suomalainen koulutusjärjestelmä ei opeta.

Edit: tämä olikin onnellisuus-, eikä onnitteluketju. No, sama juttu melkein..
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Wilzu
Onnittelut myös Peelle: olet jälleen löytänyt (ilmeisen turhan) aiheen josta pääset väittelemään ja esittelemään samalla oikeaa kielioppiasi, jota suomalainen koulutusjärjestelmä ei opeta.

Kun ihan tarkasti katsot, huomaat varmasti kaksi asiaa.

Ensinnäkin sen, että minähän en tätä aihetta "löytänyt", vaan "Tunkki". Ilman hänen kirjoitustaan "Arnoldin" "hunajasiirappimaisuudestaan", en olisi sanonut aiheeseen mitään.

Toiseksi sen, että niin asianomaiset itse - eli "girlzilla" ja "Arnold" - kuin lähes kaikki muutkin ovat pystyneet vastaamaan viesteihini asiallisesti ja rakentavasti, mikä vie pohjaa pois "turhalta" aiheelta. Suuri pettymys, joskaan ei ikävä kyllä mikään kauhea yllätys, sen sijaan on huomata, että lähinnä "omista joukoistani", mikäli mikkeliläistä nyt jyppiläiseksi kehtaa sanoa, on tullut ne naiivimmat kommentit. Erityisesti tämä "Wilzun" viesti on varsinkin tuon "ja" -sanan jälkeen todella naurettavaa tekstiä, joka ei tähän asiaan liity millään tavalla. Vai missäköhän kohtaan ole tässä ketjussa puhunut kieliopista?

Muokkausta: Ja kiitos Mikkelin suuntaan vielä sekä rakkaus- että "turha aihe" -onnisteluistasi.
 
Viimeksi muokattu:

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Lomaa pukkaa

Niin, itse olen tällä hetkellä aikeissa alkaa nauraa ääneen. Viiden (5) viikon loman alkuun noin 1 tunti.

Aurinkokin paistaa, missäs minun keskiolueni on!

Jotta tämä kaikki ei olisi yhtä ruusuilla tanssimista, niin katse vitutusketjuun, josta vyöryy synkkiä pilviä päälleni vuolaana kymenä: http://www.jatkoaika.com/keskustelu/showthread.php?postid=717235#post717235

Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:

dee_snyder

Jäsen
Suosikkijoukkue
JJK
Aah. Aihetta tännekkin pitkästä aikaa.

Pääsen tänään illalla lähtemään poikaporukalla juopottelemaan. Enkä jaksa mainostaa sitä, että saan pillua myös tänään...täysin naurettavaa.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
dee_snyder:
joku epäjohdonmukaisuus tuossa viestissäsi on..
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
SE ON KESÄLOMA NYT!!!

Kyllä tää hetki on aina vaan, vuodesta toiseen yhtä ihana, kun saa korkata kaljan loman kunniaksi... ; )
 

Pingu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jukurit
Ystäväni pyysi minua kummiksi. Tämä tyttö on tosin jo 2.5 v, mutta he vaihtavat molempien lastensa kummit. En tiennytkään tämän olevan mahdollista, mutta kyllä se on.
Aikamoisen hienoa, ensimmäinen kummilapseni :)

Lisäksi aamulla toinen kauempana asuva ystäväni laittoi sähköpostilla kuvia muutaman viikon ikäisestä vauvastaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös