Hienoa! Vilpittömät onnittelut sulle työpaikasta! Kaikkien noiden sun pettymysten jälkeen tuon täytyy tuntua todella upeelta vihdoinkin onnistua. Olen iloinen puolestasi.Kävin viime viikolla avautumassa vitutusketjuun siitä, kun yksi tavoittelemani työpaikka teki oharit. Seuraavana päivänä siitä yhdestä toisesta hakupaikasta tuli haastattelukutsu. Haastattelu sujui hyvin ja olin toiveikas, tosin äärimmäisen suurella varauksella edellisen pettymyksen vuoksi. Tällä kertaa ei kuitenkaan tarvinnut pettyä. Nyt kun on nimet paperissa, niin mä uskallan iloita tästäkin ihan aidosti. Mä sain vihdoin töitä! Kyseinen työpaikka on tosin osa-aikainen ja määräaikainen, mutta työpaikka kumminkin.
Aikoinaan tehtiin vähän vastaavaa, nauhoitettiin vinyylilevyiltä parhaita biisejä kasetille. Tehtiin omia kokoelmia. Kerran ihastuin syvästi yhteen tyttöön (olin varmaan 12 eli vuosi on ollut 1985) ja nauhoittelin TDK AD-60 -kasetin (60 kertoo, että siihen mahtui 60 minuuttia musiikkia) täyteen biisejä, joista ajattelin että hän voisi pitää. Tökkäsin sen hänelle käteen yhdessä diskossa. Hän taisi pitää niistä, tai ainakin jostain, tai eleestä, koska meille kehkeytyi muutaman kuukauden seurustelusuhde. Sen aikana pidettiin pari kertaa kädestä ja kerran pussattiin. Sitten hän jätti minut Jannen takia. Janne oli vuoden vanhempi, isänsä oli rikkaampi kuin minun isä ja Janne kuunteli Twisted Sisteriä. Jotenkin en osannut olla pahoillani. Jos Twisted Sister ajaa minun makuni ohi, on akka ääliö ja moukkansa ansainnut.Luon paraikaa soittolistaa, mihin kokoan nykyisiä suosikkejani. Tarkoitus on myös jakaa kyseinen lista yhdelle tutulle hepulle, joka rakastaa täysin samaa tavaraa kuin minäkin. Kuuntelen jokaisen lisätyn kappaleen alusta loppuun, tunteakseni kaiken sen, mitä lista pitää sisällään. Nyt on 29. kappale menossa.
Olen erittäin onnellinen siitä, että olen nykyisin niin kiinnostunut musiikista ja lääpälläni siihen. Jaksan myös tosissani tehdä erilaisia lenkkejä sekä täten liikkua vapaa-ajallani.
Matti oli aikoinaan mielestäni hieman väärässä lausuessaan elämän olevan ihmisen parasta aikaa. Kyllä se kesä on sitä ja jotkut loka ja marraskuut ihan hiton masentavaa aikaa.
Kyllä kevätkin on mielestäni ihan ok vuodenaika. Luonto herää silloin henkiin talvihorroksesta ja mulle se on jotenkin kaunista. Toki kesä on mullekin se the vuodenaika jolloin nautitaan lämmöstä ja kitataan bisseä terdellä auringon paistaessa pilvettömältä taivaalta ja pelataan mölkkyä kaveriporukalla.Siihen asti mennään sillä, että on kesä jolloin eletään ja kolme muuta joita siedetään.
Heh! Mäkin kuvittelin toissapäivänä, että kolmen tunnin tennishikoilu takaisi mulle hyvät yöunet seuraavalle yölle, mutta mitä vielä. Siitä yöstä taisi tulla tällä viikolla pisimpään valvomani, jos tuo yksi allnighter jätetään laskuista pois... Kun sitten taas viime yönä nukahdin jo vähän yhden jälkeen ja heräsin hieman ennen aamukymmentä. Mutta toivottavasti sinä kuitenkin nukut silti hyvin ensi yönä. Uni on paras lääke väsymykseen.Tänä yönä ei ole hankalaa saada unta.
Siksipä meidän unelma vaimon kanssa on muuttaa viel fuengirolaan. Vajaat viisitoista vuotta pitää kärvistellä, tehdä töitä ja säästää. Sitten pitäisi olla valuuttaa riittävästi loppuumme asti. Toivottavasti.Kaikille neljän vuodenajan hehkuttajille olen sanonut, että ostan tuon narratiivin sitten kun floridalaiset ja espanjalaiset eläkkeensaajat alkavat muuttamaan Suomeen joukoittain.
Siihen asti mennään sillä, että on kesä jolloin eletään ja kolme muuta joita siedetään.
Näin opettajana tuo toki korostuu reilusti, ja onhan varsinkin nämä kesäillat aivan huikeita. Vaan itse voin kyllä väittää nauttivani kaikista vuodenajoista ainakin osittain jos en aivan täysin. Alkusyksystä syntyneenä varmaankin tuo loppukesä ja alkusyksy ovat aina olleet mieluisia. Kyllähän marraskuu on keskimäärin aika perseestä, lokakuussa ja syyskuussa varsinkin kun voi vielä lyhyitä lämpöaaltoja olla ja muutenkin ruska pukee metsät. Marraskuussa ei sitten tapahdukaan yhtään mitään, ei ole juhlapyhiä tai lomia, vaan lähinnä sadetta. No, joulukuu on tavannut samanlaiseksi muodostua sään osalta, mutta siinä nyt on se mulle tärkeä joulunodotus, joka pelastaa paljon. Kevät on sitten ihan ok, jos tulee rytinällä. Sellainen vetkuttelu ja lumien sulaminen, sataminen, sulaminen, sataminen on harvinaisen perseestä myös. Viime talvet ovat olleet kohtalaisia tai peräti hyviä, ja olen niistä kyllä nauttinut, joskaan tällaiseen kesäfiilikseen ei silloin pääse jo ihan vaatimattomamman loman vuoksi. Ja onhan se eri asia istuskella terassilla vähissä vaatteissa gin tonic kädessä kuin toppapuvussa juoda glühweinia, vaikka hohtonsa siinäkin on.Siihen asti mennään sillä, että on kesä jolloin eletään ja kolme muuta joita siedetään.
Näin opettajana tuo toki korostuu reilusti, ja onhan varsinkin nämä kesäillat aivan huikeita. Vaan itse voin kyllä väittää nauttivani kaikista vuodenajoista ainakin osittain jos en aivan täysin. Alkusyksystä syntyneenä varmaankin tuo loppukesä ja alkusyksy ovat aina olleet mieluisia. Kyllähän marraskuu on keskimäärin aika perseestä, lokakuussa ja syyskuussa varsinkin kun voi vielä lyhyitä lämpöaaltoja olla ja muutenkin ruska pukee metsät. Marraskuussa ei sitten tapahdukaan yhtään mitään, ei ole juhlapyhiä tai lomia, vaan lähinnä sadetta. No, joulukuu on tavannut samanlaiseksi muodostua sään osalta, mutta siinä nyt on se mulle tärkeä joulunodotus, joka pelastaa paljon. Kevät on sitten ihan ok, jos tulee rytinällä. Sellainen vetkuttelu ja lumien sulaminen, sataminen, sulaminen, sataminen on harvinaisen perseestä myös. Viime talvet ovat olleet kohtalaisia tai peräti hyviä, ja olen niistä kyllä nauttinut, joskaan tällaiseen kesäfiilikseen ei silloin pääse jo ihan vaatimattomamman loman vuoksi. Ja onhan se eri asia istuskella terassilla vähissä vaatteissa gin tonic kädessä kuin toppapuvussa juoda glühweinia, vaikka hohtonsa siinäkin on.
Enpä muista koska viimeksi olisi näin onnellinen olo ollut maanantaina. Syy siihen on selkeä: Ilves on tänäänkin Suomen Cupin voittaja! <3