Samalla tavalla sanoit "maajoukkueista ykkösen olevan aina Suomi", kunnes vuoden päästä käänsit takkiasi senkin suhteen. Mielestäni on ihan perusteltua ihmetellä ja miettiä, pysyykö samat mielenkiinnon kohteet enää 4 vuoden päästä, kun näemmä lyhyemmässäkin ajassa onnistuu putoamaan pari pois. (Eikä se Sharksin kausiketjukaan ilmeisesti samanlaisen mielenkiinnon kohteena ole ollut...)
Ei siinä, eihän tuo kiellettyä ole. Perusteltua pohtimista silti, vaikka Slovakia saattoi metsään mennäkin.
Maajoukkueista Suomi onkin ykkönen, mutta onhan se aina tosipaikan tullen kovin vaikea olla kummankaan puolella. Voivatko molemmat olla ykkösiä? Mielestäni kyllä. Tänäkin vuonna jouduin kannustamaan vähän molempia. Ajat muuttuvat, mutta molemmat ovat silti pysyneet. "Aina" on vähän karrikoitu ja kärjistetty termi monessa asiayhteydessä, joten ei sitä mielestäni pidä niin kirjaimellisesti ottaa.
Sharksin kausiketjuun en ole kirjoittanut siitä syystä, että minulla ei ole ollut aikaa seurata San Josen pelejä tällä kaudella. Huomauttaisin, että olin puoli vuotta intissä (armeija siirtyi puoli vuotta aiemmaksi, ja tätä en tiennyt edes vielä kausiketjua avatessani). Armeijan aikana en seurannut käytännössä urheilua lainkaan, joten tämä 2014-15 oli minulle täysi välikausi. Osaksi sen takia myös jalkapalloon kuihtui kiinnostus. Sharksia kannatan kyllä, mutta kausiketjuun on tosi vaikea kirjoitella jos ei vain kykene näkemään pelejä.
Minua ei kukaan eikä mikään taho velvoita kirjoittamaan suosikkijoukkueideni ketjuihin mitään. TPS:n osiossakin olen ollut tällä kaudella todella vaiti. Aktiivisuus kirjoittaa suosikkijoukkueista palstalle ei määritä kannattamista. Aika paljon olen siirtänyt tekstin tuottamista Twitteriin, koska koen myös kyseisen alustan varsin hyväksi.
Aina voidaan puhua siitä väärinkannattamisesta, josta avasin ketjun taannoin muun urheilun puolelle. Oma ideologiani on kehittynyt siihen suuntaan, että urheilu on minulle ensisijaisesti viihdettä ja tuote, harraste. En ole sitoutunut yhtään mihinkään ja se on nykymaailmassa hieno juttu, että tämä on mahdollista.
Ymmärrän kyllä pointin. Ihan rehellisesti TPS, Sharks, Slovakia (ja Suomi, mutta tämä onkin enemmän itsestäänselvyys, enkä koe että pitäisikään erikseen mainita) ovat minulle kannattamiani joukkueita. Olin sitten kirjoittanut miten monta viestiä ja mihin tahansa. Urheilussa maajoukkueet ovat aina kiinnostaneet eniten.
Mukava silti, että kiinnostaa.