Onko täällä lääkäriä?

  • 781 905
  • 2 660

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Syöpä ei ole kuolemantuomio kuin erittäin harvoin.

Ihan noin positiivisesti en kuitenkaan sanoisi, koska käsittääkseni nykyään sanotaan, että keskimäärin suunnilleen kolme neljästä syövästä paranisi. Tai ainakin tuollaista muistelisin lukeneeni. Joku terveydenhoidon ammattilainen voi toki korjata väittämän.

Mutta syövän kohdalla erot ovat niin suuret, että nuo yleistävät tilastot ovat oikeastaan sellaisia, että niitä ei kannata juurikaan tuijottaa. Jokainen tapaus on yksilönsä. Licolle sanoisin, että yleensä nuo imusolmukesyövät ovat sieltä kilteimmästä päästä, ja niistä joko pääsee kokonaan eroon, tai sitten niiden kanssa voi elää suhteellisen tervettä ja laadukasta elämää useitakin vuosia. Toki poikkeuksiakin on, ja muistelen valitettavasti lukeneeni, että tältäkin palstalta on yksi nuori kirjoittaja poistunut kyseisen taudin vuoksi. Joka tapauksessa tuosta taudista toipuneita jääkiekkoilijoitakin riittää... Mario Lemieux, Saku Koivu, Mika Oksa ja Eetu Pöysti tulevat nyt ensimmäisinä mieleen...
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
En hirveästi kehottaisi ominpäin alkaa lukea jokaista vastaantulevaa saittia. Siinä sairastuu äkkiä oma pää niitä todennäköisyyksiä pyöritellessä. Lääkäri tai potilas itse kertoo sitten missä mennään, kun aika on.

Siksipä uskalsinkin antaa linkin terveyskirjastoon, koska siellä artikkeleiden ja katsausten kirjoittajat ovat alan ammattilaisia, jolloin ei pääse syntymään väärää käsitystä eikä turhia kauhukuvia maalailla ja toisaalta realiteetit tuodaan selkeästi esille.

Moni th-alan opiskelija turvautuu sivuihin tarvitessaan tiivistä pakettia jostain sairaudesta tai taudista. Toki pääsääntöisesti kaikilla oppilaitoksilla on hankittuna luvat ammattilaisille tarkoitettujen sivustojen käyttöön, mutta esim. kotioloissa terveyskirjasto on lähteenä oikein kelvollinen.

***

Vielä 70- ja 80-luvulla huomattavan moni syöpä oli käytännössä kuolemantuomio, kuolema tuli joko nopeasti tai hitaasti hivuttamalla vuosien kuluessa - kuten mummillani. Nyt niin hoidot kuin myös diagnosointi on olennaisesti parantunut, joten syöpään sairastuneen keskimääräinen elinaika useimmissa syövissä on kasvanut olennaisesti, aivan kuten elämänlaatu on parantunut. Mutta toki on edelleen olemassa syöpiä joihin sairastuneiden elinajanodote ei kovinkaan pitkä ole, haimasyövässä se taitaa keskimäärin olla vuoden parin luokkaa - kenties hiukan enemmän.

Ja aina jos mahdollista niin kannattaa kääntyä lääkärin puoleen asiassa, heiltä saa tarvittavan tiedon ja toivottavasti myös opastusta siitä mikä läheisen tila on. Licon tapauksessa omaisen puoleen ei ilmeisesti kannata kääntyä, joten ainoa mahdollisuus on alan ammattilainen - joka tosin ei voi konkreettista potilaskohtaista tietoa kertoa, koska vaitiolovelvollisuus asettaa selkeät rajat sille mitä voi puhua ja kenelle. Mutta uskoisin, että lääkäriltä voi tiedustella tietoa syövästä yleisellä tasolla.

vlad.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Lääkärillä tuli tänään käytyä, ja totta mooses minulle määrättiin samaa lääkettä, josta tuli velipojalleni monia vuosia sitten todella pahoja sivuoireita (mielialaan ym. liittyen). Lekuri sanoi, että oireet ovat hyvin epätodennäköisiä, mutta silti ihan pieni jännitys on nielaista nyt tuollainen tabletti.

Verikokeeseen vielä kuukauden sisällä ja toukokuun alussa uusiksi samaiselle lääkärille. Ihotautien kanssa on nyt jo ihan tarpeeksi kohdallani pelleilty, kaksi antibioottikuuria eivät tehonneet kuin hetkellisesti.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
On tullut nyt sunnuntaista lähtien yskittyä säännöllisen epäsäännöllisesti. Kurkku ei sinällään ole kipeänä, mutta välillä nieleminen sattuu ja hengittäminen ei ole sitä mitä se normaliisti on. Ei siis ahdista, mutta tuntuu ettei kaikki olisi kohdillaan. Jos tämä nyt maanantaihin jatkuu niin lääkärille menen, se on varmaa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
On tullut nyt sunnuntaista lähtien yskittyä säännöllisen epäsäännöllisesti. Kurkku ei sinällään ole kipeänä, mutta välillä nieleminen sattuu ja hengittäminen ei ole sitä mitä se normaliisti on. Ei siis ahdista, mutta tuntuu ettei kaikki olisi kohdillaan. Jos tämä nyt maanantaihin jatkuu niin lääkärille menen, se on varmaa.

Voisiko olla katupölyn aiheuttama ärtyminen keuhkoissa tai joku siitepölyallergia? Sitä on meinaan hemmetisti liikkeellä...
 
Käsi ei ole vieläkään parantunut, vaan kikkailee edelleen. Aika ilkeätä tuota mopoa ajellessa painaa jarrukahvaa :/
Pikkuhiljaa rupean taipumaan lääkärille meno reissuun. Vituttaa jo valmiiksi.

Olisi tosin kiva edelleen tietää mikähän siellä ees voi olla klesana, jotta osaa sitten varautua tai jättää menemättä kokonaan?

Tästä siis kyse: Jatkoajan keskustelupalsta - Yksittäisen viestin lukeminen - Onko täällä lääkäriä?
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Elämä on!

Ensi viikolla omalääkärin luo katselemaan verenpainelääkitystä. Kyllähän tämä pistää vituttamaan kun ikää on 47 ja luuli olevansa elämänsä kunnossa. Röökin polton lopetin kun täytin 40, eikä dokaaminenkaan ole mikään ongelma.

Kuntopyörälläkin olen sotkenut säännöllisesti 100km viikossa ja muutenkin pyöräilen. Pituutta on 180 ja painoa 97, eli ylipainoa on ja sitä pitää saada varmasti pois. Myöskin tuo syömäpuoli pitää varmasti panna remontiin. Olen syönyt rasvaisia ruokia ja suolaa olen käyttänyt liikaa.

Kyllä tälläinen vittu pysäyttää ja panee miettimään asioita uudelleen. Ongelma on myös siinä, kun stressaan kaikista asioista aivan liikaa. Nytkin tämä verenpaine-asia pyörii mielessä koko ajan ja kun mulla oli se 24-tunnin mittaus päällä niin stressasin aivan vitusti.

Ei mulla muuta, vituttaa ja pelottaa hiukan vaan.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei mulla muuta, vituttaa ja pelottaa hiukan vaan.

Ei verenpaine mikään kuolemantuomio ole ja syyt siihen voi olla ihan muualla kuin elämäntavoissa, itsellä suurin syy oli perintötekijät... Noin muuten osun aika samoihin spekseihin kun sinä mutta ikää muutama vuosi vähemmän. Vuosi sitten "löysivät" multa pienen 225/155 ylipaineen ja oireita ennen diagnoosia ei juuri ollut. Toki jälkeenpäin tietyt jutut on paljastunut juuri paineen aiheuttamaksi. Poistiivista on se ettei lääkitystä tarvitse loppuelämää kauempaa syödä ja sen avulla paineet kyllä pysyy aisoissa...
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Joe Plop: ei vittu, sullahan on ollut ihan järkyttävät paineet. Itsellä kävi 200/110, mutta olin juuri silloin pyöräillyt Vantaan Länsimäestä Tikkurilaan alle puolessa tunnissa palauttamaan sen vitun mittarin. Minulla on varmasti myös perintötekijät mukana, ikävä kyllä. Faija meni sydärin takia ja samoin faijan faija.
 

Carlos

Jäsen
Kyllä tälläinen vittu pysäyttää ja panee miettimään asioita uudelleen. Ongelma on myös siinä, kun stressaan kaikista asioista aivan liikaa. Nytkin tämä verenpaine-asia pyörii mielessä koko ajan ja kun mulla oli se 24-tunnin mittaus päällä niin stressasin aivan vitusti.

Ei mulla muuta, vituttaa ja pelottaa hiukan vaan.

Mulla on ollut verenpaineen kanssa ongelmia viimeiset 15 vuotta, tai siis siten että aina lääkärissä käydessä on todettu että se on koholla reilustikin, mutta sille on viitattu kintaalla. Olen aina nauttinut "hyvinsyönnistä", alkoholiakin käytän sanoisinko riittävästi ja niin edelleen. Kuitenkin vaikka välillä muutin ruokavaliotakin, niin paino ei kyllä laskenut eikä se verenpaine.

Vasta monen testin ja sattuman kautta kävi ilmi että minulla on maitoproteiini-intoleranssi. Ei siis laktoosi-intoleranssia, eikä sitä toiseksi yleisintä maitoproteiini-allergiaa, vaan vähemmän tunnettu maitoproteiini-intoleranssi. Hauskinta on että sitä ei löydä verikokeella (koska se on intoleranssi eikä allergia), allergia-arvot voivat olla tapissa mutta mitään ei löydy.

Noh, long story short, olen nyt ollut about 3-4kk kokonaan maidottomalla ruokavaliolla (mikä v-tuttaa kyllä, ei koskaan enää esim. pizzaa tuplajuustolla tai ylipäätänsä juustolla ym). Verenpaine on laskenut normaaliksi, vaikka muuten edelleen harrastan ylensyöntiä ja alkoholinkäyttöä kuten ennenkin, ja painokin on tippunut about 10 kiloa. Sen lisäksi hiukset ovat alkaneet lisääntyä, ja iho näyttää terveemmältä. Eikä ole vatsavaivoja eikä keuhkovaivoja.

Isällä oli samaten korkea verenpaine vaikka hän oli langanlaiha ja omasi hyvinkin terveelliset elämäntavat. Syytä ei koskaan selvinnyt, mutta veikkaan että oli sama vika, tai joku muu ruoka-aine. Lääkäritkin oli vähän neuvottomia kun eivät keksineet yhtään mitään mitä kaveri tekee väärin, se normaali "laihduta ja liiku ja juo vähemmän" kun ei pätenyt.

Eli jos jotain voin suositella, niin käyppä ruokavaliosi läpi tosi tarkalla seulalla, löytyykö joku aine jolle olet ihan vaan allerginen. En murehtisi rasvoista ja suolasta pelkästään, vaan ihan siis ruoka-aineista. Sen lisäksi tietty hyvä välttää kaikkia mahdollisia lisäaineita, ne eivät ole koskaan kenellekään hyväksi. Voi hyvinkin olla että selviät ilman verenpainelääkkeitä. Ja ne verenpainelääkkeethän ei hoida syytä, pelkästään oireita, siinäkin mielessä olisi hyvä selvittää mikä oikeasti on vialla.
 

Aatos

Jäsen
Kuntopyörälläkin olen sotkenut säännöllisesti 100km viikossa ja muutenkin pyöräilen. Pituutta on 180 ja painoa 97, eli ylipainoa on ja sitä pitää saada varmasti pois. Myöskin tuo syömäpuoli pitää varmasti panna remontiin. Olen syönyt rasvaisia ruokia ja suolaa olen käyttänyt liikaa.

.

Verenpaineen lääkkeettömän hoidon kulmakiviin kannattaa tutustua.

1) Runsaasti hedelmiä ja kasviksia sisältävä ruokavalio näyttää alentavan kohonnutta verenpainetta
2) Suolan vähentäminen on keskeistä verenpainetaudin hoidossa. Suolan vähentäminen alle viiteen grammaan vuorokaudessa alentaa kohonnutta verenpainetta 6/4 mmHg.
3) Kaliumia sisältävä ruokaa näyttää alentavan verenpainetta, hyviä kaliumin lähteitä ovat täysjyvävalmisteet, kasvikset, marjat ja hedelmät. Kaliumlisän hyödystä ei ole vakuuttavaa näyttöä.
4) Keskivartalolihavuus altistaa verenpaineen nousuun. 3 %:n painon lasku alentaa verenpainetta noin 6/3 mmHg.
5) Säännöllinen aerobinen, kohtuullisesti kuormittava liikunta alentaa verenpainetta 4/3 mmHg ja tukee painonhallintaa.
6) Alkoholin käyttö nostaa verenpainetta sekä heikentää verenpainelääkkeiden tehoa.
7) Tulehduskipulääkkeet kohottavat verenpainetta ja heikentävät verenpainelääkityksen tehoa. Parasetamolia suositellaan.
8) d-vitamiinin saannin varmistus.


Tupakoinnin oletkin jo lopettanut. Alkoholin käytön vaikutus verenpaineisiin on yksilöllinen. Kyse on kuitenkin reippaammasta käytöstä.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Aatos: kiitos tuosta infosta, mutta olen jo tutustunut samoihin tietoihin. Kyllä tässä tulee nyt muutosta elintapoihin.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Carlos: tuossa tuli kyllä palon asiaa ja pitää alkaa miettimään noita juttuja. Kiitos vastauksestasi.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Verenpaineen lääkkeettömän hoidon kulmakiviin kannattaa tutustua.
Suolan määrän vähentämisen lisäksi ehkä jopa tärkeämpää on minimoida ruokavaliosta sokeri ja muut höttöhiilarit. Vaikuttaa suoraan verenpaineeseen ja yleensä tällä toimenpiteellä on myös edullisia vaikutuksia painonhallintaan >> win-win. Kehon ja verenpaineen reagoiminen sokeriin ja/tai suolaan on kovin yksilöllistä, joskin varsin helppo testata. Eli voit joskus kokeilla mitata verenpaineen, syödä sen jälkeen vaikkapa 100g irtokarkkeja ja tehdä mittaus ~puolen tunnin päästä uudestaan. Vastaavasti voit testata, mikä on vaikutus, jos irtokarkkien syömisen sijaan juot vaikkapa 0,5l vettä, johon on sekoitettu 2,5g merisuolaa.
 
Viimeksi muokattu:

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikähän vaivaa?

Vaiva on kestänyt jo puolitoista viikkoa. Tuntuu kun koko ajan olisi kuumetta, mutta kun mittaa niin sitä ei kuitenkaan ole. Ihan sellainen olo, kun olisi jonkin sumun keskellä koko ajan.

Lisäksi heikottaa, aamuisin kurkku kipeä, ja tulee paksua räkää. Myöskin yskää on ollut jonkin verran.

Vitutttaa jo jonkin verran!
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaiva on kestänyt jo puolitoista viikkoa. Tuntuu kun koko ajan olisi kuumetta, mutta kun mittaa niin sitä ei kuitenkaan ole. Ihan sellainen olo, kun olisi jonkin sumun keskellä koko ajan.

Lisäksi heikottaa, aamuisin kurkku kipeä, ja tulee paksua räkää. Myöskin yskää on ollut jonkin verran.
Voisiko olla allergiaa? Itselläni on vastaavia oireita aina pahimpaan katupölyaikaan ja koivun kukkiessa. Nenäkannu ahkerassa käytössä ja sillä saa oireita helpotettua.

Saattaa toki johtua miljoonasta muustakin asiasta, joten mars lääkäriin, jos ei ala helpottaa.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voisiko olla allergiaa? Itselläni on vastaavia oireita aina pahimpaan katupölyaikaan ja koivun kukkiessa. Nenäkannu ahkerassa käytössä ja sillä saa oireita helpotettua.

Saattaa toki johtua miljoonasta muustakin asiasta, joten mars lääkäriin, jos ei ala helpottaa.
Lääkärissä käyty, ihmetteli vaan ja määräsi helvetisti lääkkeitä. Itse pyysin allergialääkkeita, ja määräsikin antihistamiinitabuja. Niitä olen nyt vetänyt aamuisin ja iltaisin, koska tuota allergiaa mäkin epäilin. Mutta ei mitään vaikutusta oireisiin. Myös nenäkannulla olen päivittäin huuhdellut ontelot puhtaaksi.

Yleensä mun "flunssa" kestää max. 3 päivää, siksi ihmetyttääkin ihan hemmetisti.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lääkärissä käyty, ihmetteli vaan ja määräsi helvetisti lääkkeitä. Itse pyysin allergialääkkeita, ja määräsikin antihistamiinitabuja.
Itselläni ei antihistamiinit auta mitään, koska ensinnäkään ne ei juurikaan helpota oireita ja toisekseen, niistä tulee ns. "tonnin seteli"-olo.

Onko mahdollista, että kotona ja/tai työpaikalla olisi sisäilmaongelmia? Sehän saattaa aiheuttaa mainitsemiasi oireita.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itselläni ei antihistamiinit auta mitään, koska ensinnäkään ne ei juurikaan helpota oireita ja toisekseen, niistä tulee ns. "tonnin seteli"-olo.

Antihistamiineja on erilaisia. Zyrteciä jouduin kokeilemaan intissä vuosia sitten, ja se ei tehonnut kovinkaan hyvin. Lähinnä aiheutti väsymystä. Nyt olen popsinut viimeiset kuusi vuotta allergia-aikaan Telfast-nimistä allergialääkettä, jota saa ihan ilman reseptiäkin, joskin reseptillä iso pakkaus lähtee selvästi halvemmalla. Kyseinen lääke ei ole ainakaan meikäläiselle aiheuttanut minkäänlaista väsymystä tai muuten outoa oloa. Ainoa sivuvaikutus on ollut se, että lääke aiheuttaa ns. kovahkon vatsan ja lievää turvotusta, mutta sen kanssa kykenee elämään. Suosittelen kokeilemaan. Myös meikäläisen avovaimo alkoi käyttää kyseistä lääkettä suosituksestani, ja on ollut enemmän kuin tyytyväinen.

Ihan pahimpaan allergia-aikaan joudun sitten turvautumaan Duactiin, koska Telfast ei ole ihan niin tehokas. Pari vuotta sitten olin ongelmissa, koska Duactia ei saa popsia kymmentä päivää enempää putkeen. Ja silloin tuo runsas koivukausi jatkui todella kauan...
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itselläni ei antihistamiinit auta mitään, koska ensinnäkään ne ei juurikaan helpota oireita ja toisekseen, niistä tulee ns. "tonnin seteli"-olo.

Onko mahdollista, että kotona ja/tai työpaikalla olisi sisäilmaongelmia? Sehän saattaa aiheuttaa mainitsemiasi oireita.
Ei pitäisi ainakaan olla sisäilmaongelmia, mutta mistäs sitä ikinä tietää. Avopuolisolla ei ainakaan ole oireita, eikä töissä muilla ole vastaavaa.

Olen myös syönyt ennen noita lääkärin määrämiä tabuja, ihan apteekista ilman resepti saatavia allergialääkkeitä, eikä nekään auttaneet tähän vaivaan.

No, odotellaan, jos tämä nyt vaan menisi itsestään ohi.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Vaiva on kestänyt jo puolitoista viikkoa. Tuntuu kun koko ajan olisi kuumetta, mutta kun mittaa niin sitä ei kuitenkaan ole. Ihan sellainen olo, kun olisi jonkin sumun keskellä koko ajan.

Urheiletko tai treenaatko jotain? Sumuisuus ja kuumeinen olo sekä heikotus voivat olla myös ylirasituksen merkkejä, jolloin vastustuskyky laskee ja mm. katupöly voi ärsyttää hengitysteitä enemmän kuin normaalisti.

Mikäli kyse on tai voi olla ylirasituksesta, niin treenikieltoa saman tien ainakin muutama päivä. Levon aikana on tärkeää juoda paljon vettä ja ennen kaikkea syödä paljon, jotta elimistö palautuu mahdollisimman pian. Jos tai kun olo kohenee levolla ja tankkauksella, pidä vielä yksi ylimääräinen lepopäivä ennen kuin alat treenata taas, vaikka olo olisi muuten jo hyvä.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikähän vaivaa?

Vaiva on kestänyt jo puolitoista viikkoa. Tuntuu kun koko ajan olisi kuumetta, mutta kun mittaa niin sitä ei kuitenkaan ole. Ihan sellainen olo, kun olisi jonkin sumun keskellä koko ajan.

Lisäksi heikottaa, aamuisin kurkku kipeä, ja tulee paksua räkää. Myöskin yskää on ollut jonkin verran.

Vitutttaa jo jonkin verran!

Tämän kevään 'normiflunssat' ovat kuulemma olleet pitkäkestoisia ja kuvailemasi olotila kesti minulla neljä viikkoa ja yhden päivän. Yhden antibioottikuurin söin, mutta toista en enää suostunut ottamaan vaan kärsin taudin nahoissani loppuun. Ikinä ei ole kestänyt noin kauan!
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Urheiletko tai treenaatko jotain? Sumuisuus ja kuumeinen olo sekä heikotus voivat olla myös ylirasituksen merkkejä, jolloin vastustuskyky laskee ja mm. katupöly voi ärsyttää hengitysteitä enemmän kuin normaalisti.

Mikäli kyse on tai voi olla ylirasituksesta, niin treenikieltoa saman tien ainakin muutama päivä. Levon aikana on tärkeää juoda paljon vettä ja ennen kaikkea syödä paljon, jotta elimistö palautuu mahdollisimman pian. Jos tai kun olo kohenee levolla ja tankkauksella, pidä vielä yksi ylimääräinen lepopäivä ennen kuin alat treenata taas, vaikka olo olisi muuten jo hyvä.
Normaalisti treenailen aika paljon: 4 x puntti/vko + noin 5 lenkkiä. Mutta tämä iski aika heti Thaimaan matkan jälkeen, jossa olin 2 vkoa treenaamatta kokonaan. Reissun jälkeen kerkesin vetämään 3 punttia, jonka jälkeen vaivat alkoivat. Luulen, että veljen lapsilta saattoi tarttua, koska he olivat kipeinä samaan aikaan alussa.

Nyt olen ollut treenailematta kokonaan sitten viime viikon maanantain. Todella rasittavaa kun ei voi tehdä mitään, ja tuntuu ettei parane koskaan. Tant gredulinkin pelotteli kuukauden setillä, ei saatana...

Olen yrittänyt kyllä juoda paljon, ja ruokahalu ei ole kadonnut, sapuskaa menee paljon.

No ehkä se tästä pikku hiljaa. Antibioottikuuria en ottanut vaikka lääkäri sen määräsi. Sama lääkäri kun määrää saman kuurin vaivaan kuin vaivaan.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Normaalisti treenailen aika paljon: 4 x puntti/vko + noin 5 lenkkiä. Mutta tämä iski aika heti Thaimaan matkan jälkeen, jossa olin 2 vkoa treenaamatta kokonaan. Reissun jälkeen kerkesin vetämään 3 punttia, jonka jälkeen vaivat alkoivat.

Syy saattoi olla tuossakin, ylirasitus on joskus todella pienestä kiinni.

Sinkkitabletteja nyt alkuun koska flunssa vaikuttaisi olevan osasyy kun kerran altistustakin on ollut, ja jatka lepäilyä.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Syy saattoi olla tuossakin, ylirasitus on joskus todella pienestä kiinni.

Sinkkitabletteja nyt alkuun koska flunssa vaikuttaisi olevan osasyy kun kerran altistustakin on ollut, ja jatka lepäilyä.

Toisaalta reissussa kaveri ei treenannut ja siis lihakset lepäili tuon ajan, joten eiköhän tuo ole jotain muuta, kuin ylirasitusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös