@Aatos tai miksei joku muukin, auttakaapa miestä mäessä, koska nyt alkaa paniikki kasvamaan jo.
Olin syyskuun alusta kipeänä sellaiset 2-3 vkoa. Ensialkuun hieman kuumetta, mutta noin muuten pelkästään nuo perus syysflunssan oireet ja loppuvaiheessa pelkästään juurikin jotain yskää ja muuta. Tuon jälkeen alkoi menemään jo ohitse ja uskalsi pyöräillä kouluun (sellainen epäonninen keissi, että kaaduin pyörällä töistä tullessani ja siinä ei toimi kuin raskain vaihde, joten aika raskasta kyytiä on..) ja toimia normaalisti. Tulipa tuossa harrastettua erinäinen liikuntasuoritus emännän kanssa saunassakin, joka veti tuolloin heti voimat veks ja aiheutti noita sydämen välilyöntituntemuksia iltatuimaan. Tämä tapahtui muistaakseni tuossa 3.10. eli aikaa tuosta on jo kohta kolme viikkoa.
Nyt sitten viime perjantaina olin tulossa Turusta porukoiden luota ja olo alkoi mennä jälleen flunssaiseksi eikä siinä kovin kauaa edes kestänyt, että flunssa taas puhkesi päälle. Maanantaina kävin lekurilla, joka määräsi avaavaa astmalääkettä, jonka pitäisi helpottaa yskimistä ja sanoi keuhkoputkissa olevan spasmoja ja limaa sen verran, että hengintä vinkuu. Sanoi vielä lähtiessä, että jos tulee noita "rytmihäiriö tuntemuksia ja / tai kuumetta" niin uudestaan vaan lääkärin pakeille, että sitten pitää käydä labrassa.
Meikäläinen nyt on niin saatanan hölmö tapaus, että heti päädyin ihmettelemään mitä moinen tarkoittaa ja sitten saikin yhdistettyä sen jo sydänlihastulehdukseen.
Kysyisinkin, että kuinka kauan yleensä sydänlihastulehduksella kestää sitten oikein tulla? Olen ollut taas aikamoisten stressien kohteena syys-lokakuun ja yleensä juuri tuo stressi aiheuttaa minulle noita välilyöntituntemuksia. Ja nyt kun eilen niitä tuli kerran ja tänään tullut kolmesti niin alkaa tuo stressitaso taas nousemaan, että pitääkö tässä nyt lähteä lääkärille? Kuumetta ei vieläkään ole, olo vähän kipeähkö, yskittää ja ne perus flunssajutut. Jostain olen kuullut, että pitäisi olla rintakipuja, siis sietämättömiä, mutta eipä tuollaisia minulla kyllä ole. Tai no selkä nyt on jumissa kaikesta reissaamisesta muutenkin ja esim. vasemman puolen kylkeen, tuonne kainalon alle, on pistellyt välillä ja välillä jokin pieni pistontunne, siis todella lievä ja sekunnin kestävä, tullut tuohon rintalastaan.
Nyt äsken vielä päiväunilta herätessäni pulssi hakkasi melkomoisesti ja aivan kuin olisi jostain kohtauksesta herännyt. Epäilisin, että oli pikemminkin taas niitä stressin haittapuolia, mutta olisi helvetin rauhoittavaa kuulla muiden kokemuksia asiasta.
Kuitenkin mielestäni otin tuon ensimmäisen taudin aikana suht rauhallisesti, normi arkiaskareet tein ja kävin koulussa ja kertaalleen töissä ja sain pari ikävää uutista, jotka nostivat stressitasoa. Karkein liikunta oli juurikin tuo saunajuttu, mutta voiko A) tuo oikeasti laukaista tuollaisen? B) noin pitkän ajan jälkeen taudin sairastettua? C) Voiko tämä puhjeta tosiaan noin myöhään tuon tapahtuman jälkeen? Aikaa kuitenkin yli 2 viikkoa tapahtuneesta.