Onko täällä lääkäriä?

  • 785 333
  • 2 673

AJTSS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
Moro,

mulla on sellasta vaivaa, että välillä aamulla, tai herään jopa yöllä kipuun kun pohjelihakseen särkee todella paljon. Kipu on todella kova, mutta se yleensä lähtee pois kun kävelen pari askelta huonetta ympäri, menee tavallaan lukkoon.
Mistähän tälläinen voisi johtua, voiko pohkeeseen tulla suonenveto? Saattaa tulla jompaan kumpaan jalkaan, mutta ei ole yhtäaikaa muistaakseni tullut koskaan. Myös jos aamulle esim. venyttelee että ojenna jalkoja ja käsiä sängyssä, niin se voi myös laukaista kiputilan. Viimeksi tänään tuli tuo kipu ja on sitten ollut koko päivän sellainen arka.

Jos jotenkin liittyy tähän asiaan niin ikää on 16.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Suonenvedoltahan tuo kuulostaa. Kokeile syödä magnesiumia, se on ainakin minulla auttanut yleensä suonenvetoihin.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikäköhän meikäläistä vaivaa, kun jo kolmatta päivää on melko korkea kuume (38-39,5 välillä) ja ihoon on noussut yläkropan alueelle punaisia hieman rakkulan näköisiä näppylöitä. Naamassa on useampi, kuten myös päänahassa, niska, yläselkä ja rintakehä aivan täynnä, jaloissa muutama ja nivusissa reippaasti. Kuume pysyy aina hetkisen alhaalla 800mg buranan voimalla, joten välttämättömimmät asiat saan juuri hoidettua. Olen ulkohommissa ja teen 12h päivää, joten aluksi epäilin auringonpistosta mutta en tiedä millä nämä näppylät selittäisi. Ne kutisevat hieman mutteivat mitenkään sietämättömästi. Huomenaamulla varmaan tulee tehtyä visiitti lääkäriin jos ei ihmeparantumista tapahdu, mutta osaisikohan täällä joku antaa vähän ennakkotietoa mitä voisi odottaa?

Oireisiin kuuluvat myös silmäsärky ja satunnainen lähestulkoon tajunnan vievä päänsärky. Allergioita minulla ei ole koskaan ollut.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mikäköhän meikäläistä vaivaa....

Itse menisin lääkäriin noilla oireilla samantien.

Mikäli sinulla ei ole lapsena ollut esim. vesirokkoa, niin voisi varmaan olla varmaan sellainenkin. Kannattaa tosiaan mennä tohtorille, niin eiköhän syykin selviä.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Suonenvedoltahan tuo kuulostaa. Kokeile syödä magnesiumia, se on ainakin minulla auttanut yleensä suonenvetoihin.

... ja juo enemmän vettä. Siis nimenomaan vettä tai vissyä, ei limuja, energiajuomia tms.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Mikäköhän meikäläistä vaivaa, kun jo kolmatta päivää on melko korkea kuume (38-39,5 välillä) ja ihoon on noussut yläkropan alueelle punaisia hieman rakkulan näköisiä näppylöitä. Naamassa on useampi, kuten myös päänahassa, niska, yläselkä ja rintakehä aivan täynnä, jaloissa muutama ja nivusissa reippaasti. Kuume pysyy aina hetkisen alhaalla 800mg buranan voimalla, joten välttämättömimmät asiat saan juuri hoidettua. Olen ulkohommissa ja teen 12h päivää, joten aluksi epäilin auringonpistosta mutta en tiedä millä nämä näppylät selittäisi. Ne kutisevat hieman mutteivat mitenkään sietämättömästi. Huomenaamulla varmaan tulee tehtyä visiitti lääkäriin jos ei ihmeparantumista tapahdu, mutta osaisikohan täällä joku antaa vähän ennakkotietoa mitä voisi odottaa?

Oireisiin kuuluvat myös silmäsärky ja satunnainen lähestulkoon tajunnan vievä päänsärky. Allergioita minulla ei ole koskaan ollut.

Kannattaa heti mennä polille, jos et nyt tänään ole vielä sinne ehtinyt lähteä. Itse satuin -07 syksyllä tommoisista oireista kärsimää. Olin tosin ollut jo ennen tapahtumaa viikon pari vaihtelevasti kipeä ennen kuin nuo ilmestyivät. Lääkäri epäili aluksi jotain ihan muuta, aluksi kun tuli ravattua dexressa suhteellisen usein käytyä ja parit antibioottikurit sain. Tilanne kärjistyi kun noita näppälöitä alkoi tulla ja lääkäri dextrassa epäili silloin tulirokkoa mikä se sitten ei ollutkaan. Tulehdusarvot olivat helvetin korkeat ja jouduin korva-, nenä- ja kurkkutautien poliknikalla käymään. Se reissu sitten venähti 3 päivän pituiseksi. Dextran lääkäri oli bonganut jotain nielustani niin tuolla poliknikalla poistivat semmoisen kivan mätäpaiseen tuolta nielusta (elämäni ylivoimaisesti kivukkain kokemus huolimatta reilusta 39 asteen kuumeesta). Sitten makasin osastolla 3 päivää ja lääkitys hoidettiin suonensisäisesti. Omalta osaltani lopulta papereihin kirjattiin, että kyseessä olisi ollut tuo kurkkupaise, mutta kun saikkuakin tuli vielä parin viikon verran niin suhteellisen vakavasta asiasta oli kyse. En sitten tiedä miten nuo näppylät ja kova kuume liittyivätkö ne mitenkään siihen paiseessaan vai sattuiko tilanteessa olemaan vaan monen yhdenaikaisen taudin, viruksen, infektion yhteensattuma.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikäköhän meikäläistä vaivaa...
Vesirokkohan se sitten oli. Helpotus toki ettei mitään vakavampaa (esim. aivokalvontulehdus natsasi kaikkiin oireisiin) mutta eipä tämäkään mitään herkkua ole. Kutina sen kun pahenee päivä päivältä ja kuume ei edes käy alle 38 ilman särkylääkettä, kuulemma tätä riemua on syytä odottaa vielä reilun viikon verran. Että joo, vanhemmat tartuttakaa lapsiinne tämäkin mahdollisimman nuorena niin teette kyllä suuren palveluksen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minua kun ei ole ennen leikelty niin ei ole kokemuksia leikkaushaavoista ja niiden paranemisesta. Eli miten pitkään leikkauksen jälkeen nuo haavat on yleensä kipeitä? Minulla kun on kipsi noiden haavojen päällä niin ei tiedä yhtään miten ne jakselevat. Viikko sitten vaihdettiin kipsi ja poistettiin hakaset, ja silloin ne haavat näytti ihan hyviltä eikä hoitsun mukaan ollut mitään tulehdusta, mutta kun viime viikko oli niin helvetin kuuma ja tuo jalka hikosi kipsin sisällä niin perkeleesti, niin on alkanut pelottaa jos nuo haavat on tulehtuneet kun on vieläkin välillä aika kipeän tuntuisia vaikka leikkauksesta on jo kolme viikkoa.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mikähän on kun ollut alaselkä jumissa/kipeä jo kolmisen viikkoa. Vihloo kun yrittää nostaa jotain tai nousee seisomaan vaikka tuolilta ym. Ei kuitenkaa koko aikaa särje. Ensviikolla pääsee vast fysiolle näyttämään. Eikä auta mitkään voiteet saati buranat.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eli miten pitkään leikkauksen jälkeen nuo haavat on yleensä kipeitä?

En ole lääkäri ja varmaan tähän kelpaa se ainainen riippuu ihmisestä -vastauskin. Mulla vatsassa oleva leikkaushaava ei ollut suuremmin kipeä missään vaiheessa, kun taas polvileikkauksen yhteydessä tulleet "pistohaavat" olivat kosketusarkoja ja kipeitä pitkälle toista kuukautta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En ole lääkäri ja varmaan tähän kelpaa se ainainen riippuu ihmisestä -vastauskin. Mulla vatsassa oleva leikkaushaava ei ollut suuremmin kipeä missään vaiheessa, kun taas polvileikkauksen yhteydessä tulleet "pistohaavat" olivat kosketusarkoja ja kipeitä pitkälle toista kuukautta.

Minulla saattaa tuo paikkakin olla sellainen että on sen takia kipeämpi, tuo haava kun alkaa juuri tuosta nilkan etupuolelta ja kiertyy siitä kehräsluun alle. Ja toinen vähän lyhyempi haava on sitten samassa kohtaa sisäsyrjän puolella. Nuo kohdat kun tuppaa muutenkin vähän hiertymään kipsin sisällä niin saattaa olla siksikin kipeitä. Pitänee kuitenkin varmuuden vuoksi käydä tällä viikolla vaihdattamassa tuo kipsi että saavat katsella miltä nuo haavat näyttää.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Minulla on viimeaikoina ollut onglemia, kun aina paikallaan olleessa jalkoihin sattuu. Kipua on myös alaselässä, ja se tuntuu selvästi jos painelee selkärangan kohdalta. En tiedä mistä johtuu, mutta liikkeellä ollessa ei vaivaa ollenkaan.

Jaloissa kipu tuntuu lähinnä reisissä. En ehkä osaa selittää kunnolla, mutta erityisesti tuo jalkakipu vaikeuttaa nukkumista.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jaloissa kipu tuntuu lähinnä reisissä. En ehkä osaa selittää kunnolla, mutta erityisesti tuo jalkakipu vaikeuttaa nukkumista.
Minulla ainakin välilevyn pullistuma säteili juuri jalkoihin todella ilkeästi. Ja sen oireet taas osuvat hyvin lähelle välilevytyrää (jotain eroa näillä kuitenkin oli?).

Välilevytyrä, iskias :: Terveyskirjasto

Siinä olisi pari vaihtoehtoa. Molemmat vittumaisia.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kokemuksia/kuultua, että millaisissa hinnoissa liikutaan yksityisellä, jos kiveksiä aletaan kuvaamaan ultraäänellä?
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Meneekö allekirjoitus vaihtoon?

Anteeksi.

Voi helvetin KiVispussi! Itseasiassa arvasin tämän, mutta missään vedonlyöntitoimistossa en voinut lyödä varmoista rahoista vetoa. Kerroinkin olisi ollut toisaalta liian pieni.

Vastaus on ettei mene. Onko sulla konkreettista vastausta myös antaa, nyt kun vedet on pyyhitty hauskan jutun jäljiltä silmistä?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Mikähän on kun ollut alaselkä jumissa/kipeä jo kolmisen viikkoa. Vihloo kun yrittää nostaa jotain tai nousee seisomaan vaikka tuolilta ym. Ei kuitenkaa koko aikaa särje. Ensviikolla pääsee vast fysiolle näyttämään. Eikä auta mitkään voiteet saati buranat.

Minulla oli joskus vastaavaa, ja tuosta tilanne sitten paheni sellaiseksi ettei meinannut tuolilta saati sängystä ylös päästä. Syynä oli se, että kropan "takaosan" eli selän sekä jalkojen takaosien lihakset olivat enemmän tai vähemmän jumissa. Jalkojen venyttely ja selän rentoutus auttoivat. Kokeilepa noita keinoja, heti eivät auta mutta parin päivän sisään kylläkin.
 

Pekkis

Jäsen
Minulla saattaa tuo paikkakin olla sellainen että on sen takia kipeämpi, tuo haava kun alkaa juuri tuosta nilkan etupuolelta ja kiertyy siitä kehräsluun alle. Ja toinen vähän lyhyempi haava on sitten samassa kohtaa sisäsyrjän puolella. Nuo kohdat kun tuppaa muutenkin vähän hiertymään kipsin sisällä niin saattaa olla siksikin kipeitä. Pitänee kuitenkin varmuuden vuoksi käydä tällä viikolla vaihdattamassa tuo kipsi että saavat katsella miltä nuo haavat näyttää.

Voin lonkalta heitellä, että lievää kipuilua olisi odoteltavissa. Minut on 8 kertaa parsittu kasaan, ja kyllä leikkaushaavat juuri jalkapöydässä ja polvessa olivat ne vittumaisimmat. Polvileikkauksen jälkeen oli sänkyyn nousu ja sieltä poistuminen melkoisia koettelemuksia... Toki vahvoista lääkkeistä oli huomattava apu.

Toi jalkapöydän haava kipuili kyllä tosi pitkään, oli hermot kai sen verran katkenneet, että tilanteen normalisoituminen vei yllättävän kauan.

Mutta näinhän se menee, että urheilija ei tervettä päivää näe ja aika parantaa haavat. Myös sinun.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Minulla on tuntemuksia jotka viittaavat rintarangan lukkoihin ja niihin liittyviin lihasjumeihin. Onko kenelläkään kokemuksia näiden hoidattamisesta (esim. OMT-fysioterapeutilla tai kiropraktikolla) Hämeenlinnassa tai lähiseudulla? Lähinnä siis osaavien ammattilaisten perään kyselen.

P.S. Joku kuitenkin kysyy; sydän on kunnossa, tutkitusti.
 

Lavis

Jäsen
Johtuvatko nämä oireet punkin pistoksesta?

Heräät aamulla teltasta, sattuu jalkapohjaan niin jumalattomasti. Jatkat unia ja heräät jonkun ajan päästä siihen, että kantapäässä on nuppineulan pään kokoinen valkoinen "pallo", joka on hieman koholla. Jalalla ei voi kävellä muutamaan tuntiin, ellei siirrä painoa varpaille enemmän. Muutenkin jalkaa särkee ja on outoa lihaskipua. Nyt tunteja tapahtuman jälkeen kivut on alkanu laskee ja paranee koko ajan. Mitään lääkkeitä en ole ottanut kipuihin.
 

Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mistä johtuu tämmönen, että vasen korva on ollut lukossa jo viikon? En ole mitään ihmeellistä tehnyt. Aikasemmin on ollut samaa vaivaa ja se meni ohi sillain, että se kai puhkes, tuli paljon mönjää ja sit se aukes...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös