Onko Israelin operaatio saanut liian suuret mittasuhteet?

  • 117 659
  • 1 440

kärppä73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Montreal Canadiens
Zenith kirjoitti:
Taidat olla melko sekaisin. Tai natsi.

Whoaa! Natsikortti vedettiin esiin, touche!! Älyn suurta juhlaa. Minä liputan Israelin puolesta ja olen natsi? Kannatat siis äärijärjestöjen terrorismia josta olemme saaneet "nauttia" myös euroopassa? Esimerkkeinä Madrid ja Lontoo.

Taidat olla melko sekaisin. Tai terroristi.(selvyyden vuoksi, tämä on sarkasmia..)
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
kärppä73 kirjoitti:
Whoaa! Natsikortti vedettiin esiin, touche!! Älyn suurta juhlaa. Minä liputan Israelin puolesta ja olen natsi? Kannatat siis äärijärjestöjen terrorismia josta olemme saaneet "nauttia" myös euroopassa? Esimerkkeinä Madrid ja Lontoo.

Taidat olla melko sekaisin. Tai terroristi.(selvyyden vuoksi, tämä on sarkasmia..)

Kysynpä sinultakin, että miksi Israel saa lahdata sivullisia ja syyttömiä? Hizbollah on terroristijärjestö, joka tulisi tuhota, mutta oikeuttaako tämä kaikkeen tähän viatttomien lahtaamiseen? Ja kysyn edelleen, mistä erottaa normiarabin hizbollahin taistelijasta???
 

Mapo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pool, Blackhawks
mtmela kirjoitti:
Kysynpä sinultakin, että miksi Israel saa lahdata sivullisia ja syyttömiä? Hizbollah on terroristijärjestö, joka tulisi tuhota, mutta oikeuttaako tämä kaikkeen tähän viatttomien lahtaamiseen?

Millainen olisi sitten oikeassa mittasuhteessa toteutettu Israelin operaatio, ettei vaan syyttömät kärsisi? Riittäisikö vastatoimeksi itsensä räjäyttäneen hessun peräsuolen kappaleiden tuomitseminen raskauttavien asianhaarojen vallitessa, vai?

mtmela kirjoitti:
Ja kysyn edelleen, mistä erottaa normiarabin hizbollahin taistelijasta???

Helposti, normiarabi kuljeskelee selkä suorana, hessun kyykkiessä siellä sairaalassa naisten helmoissa lapset sylissä.
 

Kaunis-Jorma

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
The Original Jags kirjoitti:
Juuri näin. Jutkusiat saisivat itse kärsiä tekojensa seuraukset.
Hyvin ovat natsien opit menneet jutkusioille perille. QUOTE]

Voitaisiin harjoitella päästämällä ryssäsiat ensin kärsimyksistään? Hienoa että sinä vain lämpenet mielipiteinesi.

Olen myös kysellyt kuinka Israelin pitäisi toimia näiden "urhoollisten naisten ja lasten puolustajien" kanssa. Ei vastausta tule, koska nämä Tuomiojat/tuomitsijat eivät pysty tälläistä antamaan. Helppo on kuitenkin tuomita ilman mitään rakentavaa/konkreettista ehdotusta.
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
mtmela kirjoitti:
Kysynpä sinultakin, että miksi Israel saa lahdata sivullisia ja syyttömiä? Hizbollah on terroristijärjestö, joka tulisi tuhota, mutta oikeuttaako tämä kaikkeen tähän viatttomien lahtaamiseen? Ja kysyn edelleen, mistä erottaa normiarabin hizbollahin taistelijasta???

Kuka sitten on sivullinen ja syytön? Kenen pitäisi kantaa vastuu Hizbollahin teoista? Miten Hizbollahia vastaan pitäisi taistella?

Nämä "sivulliset ja viattomat" aika pitkälti kuitenkin tietävät missä ja keitä hessut ovat, eivätkä tee riittävästi hessujen kuriin saamiseksi.

Nyt Israel on tehnyt hessuista kaikkien ongelman, ja kaikkien on mietittävä miten tilanne ratkaistaan. Jos alueelle täytyy lähettää rauhanturvajoukkoja, niin näiden joukkojen pitää olla sellaisia jotka todella estävät iskut rajojen yli.
 

veskula

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Die Nationalmannschaft
mtmela kirjoitti:
Ja kysyn edelleen, mistä erottaa normiarabin hizbollahin taistelijasta???


Tavallisella tuulipuku-arabilla on kuukausikortti. Hessu suosii kertalippua ja kulkee reppu selässä Red Bullin lippis päässä ja yrittää näyttää israelilaiselta. Siitä heidät erottaa. Nih.
 

Cube

Jäsen
Tästä asiasta ei näemmä päästä edes Jatkoajassa suomalaiskirjoittajien keskuudessa minkäänlaiseen sopuun ja kirjoitukset käyvät yhä tulikivenkatkuisemmiksi päivä päivältä.. Kysyn siis, että mikä vitun toivo on siitä, että asiasta joskus päästäisiin jonkinlaiseen sopuun Israelin ja arabimaiden kesken?

Ei mulla mitään muuta pointtia oikeastaan ole kuin, että toivottavasti mitään tyhjänpäiväistä "miksei ne vaan voi elää rauhassa keskenään?" -jeesustelua ei tällä palstalla joudu enää lukemaan.
 

veskula

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Die Nationalmannschaft
Cube kirjoitti:
Tästä asiasta ei näemmä päästä edes Jatkoajassa suomalaiskirjoittajien keskuudessa minkäänlaiseen sopuun ja kirjoitukset käyvät yhä tulikivenkatkuisemmiksi päivä päivältä.. Kysyn siis, että mikä vitun toivo on siitä, että asiasta joskus päästäisiin jonkinlaiseen sopuun Israelin ja arabimaiden kesken?

Ei mulla mitään muuta pointtia oikeastaan ole kuin, että toivottavasti mitään tyhjänpäiväistä "miksei ne vaan voi elää rauhassa keskenään?" -jeesustelua ei tällä palstalla joudu enää lukemaan.


Ajattelin juurikin itse samaa. "Keskustelu" menee jo hiukka överiksi ja erilaiset hellimisnimet menevät jo aika törkeään suuntaan. Itsekään en ole tähän ketjuun mitään järkevää sanottavaa saanut aikaan, joten poistan itseltäni kirjoitusoikeudet tähän ketjuun. Heti ignoorattuani erään parhaita hellimisnimiä käyttävän henkilön, jatkan ehkä ketjun seuraamista. Todennäköisesti en...


Israel tulee tekemään kohtuullisen laajan turvavyöhykkeen ja tilanne rauhoittuu hetkeksi. Mutta vain hetkeksi.

Hyvää loppukesää!
 

kärppä73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Montreal Canadiens
mtmela kirjoitti:
Kysynpä sinultakin, että miksi Israel saa lahdata sivullisia ja syyttömiä? Hizbollah on terroristijärjestö, joka tulisi tuhota, mutta oikeuttaako tämä kaikkeen tähän viatttomien lahtaamiseen? Ja kysyn edelleen, mistä erottaa normiarabin hizbollahin taistelijasta???

Olenko sanonut että saa lahdata sivullisia ja syyttömiä? Kerro sinä minulle miten taistelet virheittä siviilien sekaan soluttautuvaa terroristijärjestöä vastaan? Näytä minulle yksikin sota jossa viattomat eivät kärsi? Kysyikö Hizbollah Libanonin kansalta mielipidettä ennenkuin aloitti sotatoimet Israelia vastaan?
Islamilaiset fanaatikot eivät halua rauhaa Israelin kanssa ja Iran sekä Syyria sekoittavat soppaa sivustakäsin. Syyria sentään yrittää esittää viatonta, mutta Iranin presidentti totesi äskettäin että ainoa tapa ratkaista konflikti Lähi-idässä on Israelin totaalinen tuhoaminen.

Hizbollahin rakkikoirat ovat tähän murhenäytelmään yhtä syyllisiä kuin Israel, terroristien ansioista Libanonin kehitys otti takapakkia taas n.10v. Todellisia vapaustaistelijoita ovat Nasrallah&co. Ja vitun iso LOL tähän perään...
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
kärppä73 kirjoitti:
Hizbollahin rakkikoirat ovat tähän murhenäytelmään yhtä syyllisiä kuin Israel, terroristien ansioista Libanonin kehitys otti takapakkia taas n.10v. Todellisia vapaustaistelijoita ovat Nasrallah&co. Ja vitun iso LOL tähän perään...

Ovat toki, mutta silti se ei OIKEUTA sotaa. Kumpikin ovat yhtä pahoja. Ja toisen pitäisi olla sivistysvaltio, jolta on oikeus myös odottaa oikeaa moraalia. Hizbollahilta en sellaista odota. Kun tarkoituksella ammutaan YK-tarkkailijoita, ja surmataan heidät ja lisäksi viattomia arabisiviilejä, minusta silloin selitys ei voi olla, että Hizbollah on ollut lähettyvillä joskus. Sinusta tämä kaikki on ilmeisen hyväksyttävää. Israel käy hyökkäysotaa paskalla tekosyyllä. Onhan Al-Qaidakin osa Saudi-Arabian infrastruktuuria tukijoineen mutta eipä sinne hyökätä. Sinusta lie on vaan hyvä kun tietyt rättipääsiviilit vähenevät.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
kärppä73 kirjoitti:
Iranin presidentti totesi äskettäin että ainoa tapa ratkaista konflikti Lähi-idässä on Israelin totaalinen tuhoaminen.

Israelin tai arabien totaalinen tuhoaminen on ainoa tapa ratkaista tilanne. Tällä hetkellä suosittelen Israelia itsekin. Mielipide muuttui alkuperäisestä täysin, ihan vaan Israelin tekojen vuoksi. Joita mikään ei oikeuta.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
mtmela kirjoitti:
Israelin tai arabien totaalinen tuhoaminen on ainoa tapa ratkaista tilanne. Tällä hetkellä suosittelen Israelia itsekin. Mielipide muuttui alkuperäisestä täysin, ihan vaan Israelin tekojen vuoksi. Joita mikään ei oikeuta.

Pidät siis oikeutettuna näitä äärimmäisen raukkamaisia itsemurhapommituksia, hauleilla varustettuja raketteja, sotilaiden sieppaamista jnejne.? Kummallinen mies olet.. Mielestäni terroristijärjestön kanssa ei voida rauhasta neuvotella ja tässä Israel tekee aivan oikein. Jokaisessa sodassa kuolee siviilejä, se ei liene mitään uutta. Näin Hiroshiman vuosipäivänä voidaan todeta, että yksi pommi tappoi miltei 200.00 ihmistä. Suurin osa siviilejä. Joten Israelhan on kaiken pahan alku?
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Speedye kirjoitti:
Pidät siis oikeutettuna näitä äärimmäisen raukkamaisia itsemurhapommituksia, hauleilla varustettuja raketteja, sotilaiden sieppaamista jnejne.? Kummallinen mies olet.. Mielestäni terroristijärjestön kanssa ei voida rauhasta neuvotella ja tässä Israel tekee aivan oikein. Jokaisessa sodassa kuolee siviilejä, se ei liene mitään uutta. Näin Hiroshiman vuosipäivänä voidaan todeta, että yksi pommi tappoi miltei 200.00 ihmistä. Suurin osa siviilejä. Joten Israelhan on kaiken pahan alku?

En pidä, enkä niin ole sanonut. Israel ei ole sodassa Libanonin kanssa, vaan Hizbollahin.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Speedye kirjoitti:
Näin Hiroshiman vuosipäivänä voidaan todeta, että yksi pommi tappoi miltei 200.00 ihmistä.

Sorry OT, mutta, mutta...
Mitenkään pilkkua nu**imatta, niin mitenkähän monta ihmistä kuoli? 200.00 ihmistä? Siis kaksisataa vai?! Itse olen ollut siinä uskossa, että siellä kuoli n. 140 tuhatta (140 000) ihmistä.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Cube kirjoitti:
Hei HFBoards-boy, eikös tuo muiden tekstin muuttelu ole Jatkoajan säännöissä kiellettyä?

Minä sallin sen koska oli minun tekstini. Mene itkemään äidille muista.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Holocaust kirjoitti:
Sorry OT, mutta, mutta...
Mitenkään pilkkua nu**imatta, niin mitenkähän monta ihmistä kuoli? 200.00 ihmistä? Siis kaksisataa vai?! Itse olen ollut siinä uskossa, että siellä kuoli n. 140 tuhatta (140 000) ihmistä.

Niin.. Laskin tuohon mukaan myös myöhemmät uhrit. Eli säteilyyn kuolleet jolloin tuo määrä tuplaantuu. Eli siitä tulee noin 200.000 uhria. Tuolloinhan itse pommi tappoi noin 100.000 ihmistä.
 

Cube

Jäsen
mtmela kirjoitti:
Minä sallin sen koska oli minun tekstini. Mene itkemään äidille muista.
Kuka sinulta kysyi mitään? Ei tässä sun oikeuksia olla puolustamassa, vaan vastustamassa tota vitun ärsyttävän HFBoards-maneerin valumista Jatkoaikaan.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Cube kirjoitti:
Kuka sinulta kysyi mitään? Ei tässä sun oikeuksia olla puolustamassa, vaan vastustamassa tota vitun ärsyttävän HFBoards-maneerin valumista Jatkoaikaan.

Periaatteesta reagoin, eli paina raportoi modeille-nappulaa ja pidä turpasi täällä kiinni.
 
K

kiwipilot

mtmela kirjoitti:
Onhan Al-Qaidakin osa Saudi-Arabian infrastruktuuria tukijoineen mutta eipä sinne hyökätä.

Ja mitenkä vitussa voit verrata Hizbollahia ja Al-Qaidaa keskenään? Toinen on myös poliittinen järjestö (siis Hizbollah) ja toinen pelkkä maanalainen terroristijoukko. Saudit ovat edes yrittäneet laittaa A-Q:n kuriin, Libanon ei ole tehnyt elettäkään H:n aisoissa pitämiseksi.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
kiwipilot kirjoitti:
Ja mitenkä vitussa voit verrata Hizbollahia ja Al-Qaidaa keskenään? Toinen on myös poliittinen järjestö (siis Hizbollah) ja toinen pelkkä maanalainen terroristijoukko. Saudit ovat edes yrittäneet laittaa A-Q:n kuriin, Libanon ei ole tehnyt elettäkään H:n aisoissa pitämiseksi.

Kumpikin rättipääorganisaatio on samalla asialla. Silti se miten Israel sotii, ei ole oikein. Mikään ei oikeuta tuota mitä siellä tapahtuu. Näköjään sinäkin sallit suomalaisen tahallisen teurastamisen.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kaunis-Jorma kirjoitti:
Olen myös kysellyt kuinka Israelin pitäisi toimia näiden "urhoollisten naisten ja lasten puolustajien" kanssa. Ei vastausta tule, koska nämä Tuomiojat/tuomitsijat eivät pysty tälläistä antamaan. Helppo on kuitenkin tuomita ilman mitään rakentavaa/konkreettista ehdotusta.

Jos jätetään muutama Israelin toimet tuomitseva höyrypää pois joukosta niin ketjusta löytyy (myös allekirjoittaneen toimesta) ehdotuksia sille kuinka ja miten Israelin olisi mahdollisesti kannattanut toimia jotta sivullisten siviiliuhrien lukumäärä olisi ollut mahdollisimman pieni - tällöin oikea toimintatapa ei ole sellainen jossa pommitetaan armotta ja säälimättä koko maan infraa vaan kohdistetaan ne toimet juuri niitä terroristeja ja heidän lähipiiriään vastaan. Nykyisellä strategialla Israel joutuu tulevaisuudessa kylvämään niittämäänsä kauraa koska tämä sota kylvää uuden sukupolven terroristikandidaatteja - ikävä kyllä.

Niin täsmennetään vielä en ole Hizbollahin puolella mutta en hyväksy Israelinkaan toimia Libanonissa - ymmärrän kyllä tavallaan molempien toimet mutta Israelilta olisin odottanut muita otteita kuin koko maan pommittamista alkutekijöihinsä.

vlad.
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
mtmela kirjoitti:
Ovat toki, mutta silti se ei OIKEUTA sotaa. Kumpikin ovat yhtä pahoja. Ja toisen pitäisi olla sivistysvaltio, jolta on oikeus myös odottaa oikeaa moraalia. Hizbollahilta en sellaista odota. Kun tarkoituksella ammutaan YK-tarkkailijoita, ja surmataan heidät ja lisäksi viattomia arabisiviilejä, minusta silloin selitys ei voi olla, että Hizbollah on ollut lähettyvillä joskus. Sinusta tämä kaikki on ilmeisen hyväksyttävää. Israel käy hyökkäysotaa paskalla tekosyyllä. Onhan Al-Qaidakin osa Saudi-Arabian infrastruktuuria tukijoineen mutta eipä sinne hyökätä. Sinusta lie on vaan hyvä kun tietyt rättipääsiviilit vähenevät.

Mitä sinun mielestäsi vaaditaan oikeutettuun sotaan?

Ja milloin Saudi-Arabian puolelta on ammuttu raketteja Israeliin? Tai hyökätty raja-asemille?

Israel ei tarvitse tekosyitä hyökkäykseensä, se puolustaa kansansa olemassaolon oikeutta.

Mitä tulee sivistysvaltioihin ja moraaliin, niin kyllä Israelin moraali kestää hyvin vertailun minkä tahansa valtion kanssa. Rehellisyyttä ja selkärankaa löytyy yli oman tarpeen.
 
Viimeksi muokattu:

kärppä73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Montreal Canadiens
mtmela kirjoitti:
Sinusta lie on vaan hyvä kun tietyt rättipääsiviilit vähenevät.

Pistät sanoja suuhuni?

Säälin Libanonin siviilejä sekä myös Palestiinalaisia siviilejä. Hamas, Jihad, Hizbollah ja kaikki muut rikolliset eivät suostu minkäänlaisen rauhaan Israelin kanssa. Noiden elukoiden on helppo iskeä iskujaan Israelia vastaan ja juosta koloonsa piiloon. Siviilit jätetään armotta tulilinjalle, helvetin raukkamaista toimintaa.

Olen valinnut puoleni aikoja sitten Lähi-idän tapahtumissa, sitä en kiellä. Islamilainen ääriuskonnollinen fanatismi vihaa länsimaista kulttuuria ja kaikkea mitä se edustaa. Nuo fanaatikot eivät anna edes omiensa elää rauhassa ilman sotaa ja verenvuodatusta. Summa summarum: terroristit terrorisoivat vihollisia ja omia maanmiehiään.
Oletetaanpa että asiat menevät kuten sinä "mtmela" fantasioit? Israel tuhotaan, mitä sitten tapahtuu? Ääriuskonnolliset fanaatikot riiisuvat itsensä aseista ja alkavat saarnaamaan rauhansanomaa? Tuskin, sillä nälkä kasvaa syödessä.

Jos mtmela jatkat keskustelua tästä aiheesta vielä, niin älä laita sellaisia sanoja suuhuni joita en ole sanonut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös