PJ kirjoitti:
Näytät höyryävän sopivasti aiheen vierestä. Kerropa miksi israelilainen siviili on arvokkaampi kuin libanonilainen siviili?
Näytätkö, missä olen väittänyt tällaista? Ellet löydä, johtunee siitä etten ole tämmöistä väittänytkään, vaan samalla viivalla nuo ovat minun näkökulmastani. Miksi itse sivuutat koko ajan sen tosiasian että Hizbollah-kysymys on jotain joka on pitänyt käsitellä jo vuosien ajan ja nyt kun joku osapuoli tarttuu asiaan ja tekee jotain näille raukkamaisille iskuille, muut kyynelehtivät kuorossa? Miksi sinä et tehnyt asialle aikaisemmin mitään? Onko sinulla oikeastaan mitään sanottavaa asiaan, kun ei kerran siinäkään vaiheessa ollut kun Hizbollah mellasti alueella suhteellisen vapaasti roiskien raketteja Israeliin ja soluttaen itsemurhapommittajia ja valjastaen pikkupoikia vuoroin polttopulloin ja vuoroin kivin hyökkäilemään vartioasemia vastaan ja kun kivi-pojan vuoro tuli saada kuula kalloon puolustautuvalta sotilaalta, revittelevät uutistoimistot otsikoilla? Miksi nyt puolustelet täällä siviilien kokemuksia, et tainnut olla barrikaadeilla kun osat olivat toisin päin? Tekopyhää, ah niin tekopyhää - mutta mitä muuta voi odottaakaan, eipä keltainen lehdistö meille enää jaksanut kovin suurta draamaa tarjoillakaan noilla takavuosien jokapäiväisillä terrori-iskuilla Israeliin. Ja olihan aihe toki jo pois muodistakin. Mutta nyt kyllä riittää uutta intoa kun vastaanottavana osapuolena on Hizbollah-sissien ja siviilien erottamattomasti sekoitettu massa. Ja jos kuvat eivät shokeeraa riittävästi, niin pikku pyöräytys photoshopissa toki tekee tehtävänsä - lisätään pari kolmipyöräistä, vähän pommitettuja taloja ja lisää savua tuomaan dramatiikkaa, näinhän se totuus oikeasti menee. No, näinkin kliseemäisellä propagandalla näköjään joitakin tavoitetaan vielä 2000-luvullakin...
PJ kirjoitti:
Niin mistähän tämä taas alkoi ja kuka ampui ensin siviilikohteita tällä kertaa …
Hizbollah ampui ensin, vuosia sitten. Et kai luullut että "sota" alkoi kuukausi sitten?
PJ kirjoitti:
se että olen jyrkästi Israelin mielipuolista toimintaa vastaan ei muuten tarkoita, että hyväksyn toisen puolen terroristit. Terroristit ovat yhtä pahoja kaikissa asuissa. Mutta toisaalta asetakki ei tee terroristista toista parempaa. Israel ei ole, eikä selvästi kunnioita mitään kansainvälistä oikeutta vaan on käytännössä rosvovaltio, joka oli aika sairaalla rosvoretkellä.
Pyysin jo sinua aiemmin kertomaan meille, mikä sinun nähdäksesi sitten on oikea tapa toimia tilanteessa. Toistan pyyntöni nyt, ottaen huomioon tilannetta määrittävät faktat; YK, EU tai kukaan muukaan ei nakkaa paskaakaan Hizbollahin Israeliin ampumista raketeista ja suorittamista itsemurhaiskuista. Kansainväliset järjestöt eivät halua tulla väliin neutraalina osapuolena. Hizbollah jatkaa iskujaan, kaappauksiaan ja omaa toimintaansa kohti israelilaisten kansanmurhaa. Mitä tilanteessa sitten pitäisi tehdä, että herra PJ jatkoajan keskustelupalstalta antaisi oikeutuksen "itsepuolustukselle"? Lähettää agentti kulkemaan Libanoniin ovelta ovelle kyselemään onko sissejä näkynyt jotta voi sitten nuhdella näitä ankarasti kiinni saadessaan? Pahimmassa tapauksessa jopa kertoa näiden isille ja äideille mitä nyt jälkeläiset ovat touhuamassa?
PJ kirjoitti:
Olen kyllä viime aikoina miettinyt, miksi toista suvereenia valtiota saa käyttää vapaana temmellyskenttänä kun toinen on koskematon ja se saa "puolustaa" itseään joukkotuhonnan keinoilla tuosta vain hyökkäämällä ...
Varmaan päädyit sekunneissa samaan lopputulemaan kuin jokainen muukin ajatteleva; Libanon kantaa itse vastuunsa katsomalla Hizbollahin toimintaa läpi sormien ja tehden jotain näennäisiä ja samalla täysin merkityksettömiä "toimia" järjestön aseellisen siiven toiminnan hillitsemiseksi? Siksi Israel saa suorittaa tehtävänsä, koska muilta osapuolilta ei siihen löydy halua tai sitten kykyä. Israel on ainoa tekijä, jolla riittää motivaatiota ja intressejä taltuttaa Hizbollah.
Vai olisiko Hizbollah (Libanon, Iran ja Syyria) saanut sitten vapaasti pitää suvereenia Israelin valtiota vapaana temmellyskenttänä pyrkien avoimesti Israelin kansan joukkotuhontaan?
PJ kirjoitti:
Vastaatko vielä yhteen kysymykseeni. Miksi israelilaisia rikoksia ei sinun mielestäsi pitäisi tutkia ja syyttää?
Toki pitää. En ole missään edes viitannut ettei pitäisi.