Itse näen paikkansa sekä Suomen Paras Olut tyylisille kilpailuille sekä Untappdin arvioihin perustuvaan vertailuun, nämä poikkeavat toisistaan niin paljon. Untappdissa ihmiset arvioivat hyvin erilaisella tyyleillä, osa käyttää käytännössä vain pientä osaa arvosteluasteikosta, osa taas sitä kokonaan, osa arvioi sitä miten paljon itse oluesta tykkää, osa laajemmin miten laadukas olut on. Lisäksi Untappdissa arvioihin vaikuttaa useimmilla ihmisillä myös oluen aikaisemman arviot sekä panimo. Jos arvioita on riittävästi niin Untappd arvosana kyllä kertoo oluen laadusta, arvosanaa pitää tosin katsoa lähinnä oluttyylin sisällä, jostain syystä ihmiset eivät suostu millään antamaan esimerkiksi pilssille yli 4 tähteä vaikka kuinka siitä tykkäisivät.
Suomen Paras Olut kilpailussa arvioidaan sitä miten hyvin olut edustaa sitä tyyliä millä se on kisaan ilmoitettu, oluet arvostellaan sokkona joten panimo tai oluen maine ei pääse vaikuttamaan arvioon, tämä aiheuttaa välillä yllättäviäkin voittajia. Tuomaristo koostuu erilaisista oluen ystävistä, on koulutettuja tuomareita, on aktiivisia olutharrastajia ja sitten satunnaisempia oluenjuojia. Joidenkin panimoiden osallistumista rajoittaa se että oluen pitää olla jatkuvasti saatavilla, kertaeriä ei voi ilmoittaa kisaan. Lisäksi oluita voivat ilmoittaa vaan panimot jotka ovat ne itse valmistaneet, tämä sulkee Revenantin tapaiset kiertolaispanimot pois, toki Tuju tai Mallassepät voisi Revenant oluen kisaan ilmoittaa jos se olisi jatkuvasti tuotannossa.